Min bil er fornyligt begyndt at være noget ujævn i tomgang. Enkelte gange går den ud. Derudover er der dage hvor jeg synes den hopper en del i 1. og 2. gear ved lave omdrejninger. Ved hård accelration forekommer ingen ujævnheder. Jeg kan desuden fremprovekere det ved at dreje på rattet, så servopumpen skal arbejde.
Nu har jeg hørt en del om at det kan være alt fra tændrør, kabler, styreboks, brændstoftilførelse, til tomgangsregulator.
Nogen der har erfaring med problemet?
tilføjet af anonym
du skal bare
beholde nummerpladerne og så skifte resten, så er problemet løst.
tilføjet af karb
hvad med kaburatoren
hvad med kaburatoren? kigget på den?
tilføjet af mnn
ja det var lige det svar, som jeg søgte
efter. Mange tak!!!!!!
tilføjet af mnn
det har jeg ikke tænkt over.
Kan den gå ind og forstyrre bilens tomgang? Det lyder dyrt :*( Jeg var lige nede for at starte bilen, og nu hakker den i tomgang ml. 1000 og 1500 rpm, og vil ikke reagere, når jeg trykker på speederen🙁Det er da lidt mærkeligt
tilføjet af anonym 5
du må altså på værksted
Vi kan jo ikke her se, på noget som helst i din motor. Det kan de på et værksted, hvor de også nemt kan afgøre, hvad det er der får din motor til at gå ujævnt.
Det kan jo være du har fået lidt snavs i karburatoren, det kan være et stoppet brændstoffilter, mulighederne er mange, og som sagt, kan vi jo ikke se noget som helst her. [sol]
tilføjet af aroe
Prøv
med benzinfilteret, det koster meget billigt, men hvilken bil er det, årgang, antal km. mm.
😉[s]
tilføjet af debatmageren
Hvad bil kører du i?
Hej der er lige et par spørgsmål som må besvares for at komme med nogle bud - hvilken bil
og årgang og hvor meget har den kørt?
tilføjet af mnn
re. data
Ja, selvfølgelig, I skal jo lige vide hvad det er for en. Det er en Mercedes CLK 320 fra 1998, den har gået 197.000 km.
Jeg har for ca. en månede siden givet bilen noget "benzin" rens, det der skal i tanken. Faktisk sys jeg at bilen har haft ujævn motorgang lige siden. Hmm?
Jeg tror også der er dømt falck og direction værksted.
tilføjet af Anonym
Hør her.....
Du er nødt til at gå systematisk til værks..
Luftfilter skiftes hvis det er længe siden at du har gjort det. Et stoppet luftfilter kan give disse symptomer. Nye tændrør, skift dem; også her kan årsagen ligge; hvornår er de skiftet sidst..?? Tændkabler..?? Hvis de er syltet ind i olie eller snavs sker der alt for ofte det, at strømmen smutter uden om tændrørerne og du vil opleve en hakkende motor..
Strømfordeleren..?? Er dækslet revnet..??? Hvordan ser roteren ud inden i..??? Skift dækslet hvis kontaktpunkterne er brændte...
Benzinfilter..?? Er det rent og pænt eller grumset..??? Skift det... Giv tanken en liter karburatorsprit.. Det tager sig af evt. vandd¨åber dels i tanken men sandelig også i selve karburatoren...
Efter denne omgang garanterer jeg for, at din motor kører godt igen.. Selvfølgelig kan det være andre ting som feks. hvis den har transistor tænding kan problemet ligge der eller måske slidt takthjul eller do. kæde/rem... Så kommer der ubalance i tændrækkefølgen og motoren vil halte / vælte ved lave omdrejninger...🙂🙂🙂
tilføjet af iampersson
Nok næppe karburator
med mindre det er en veteran han kører i.. Der er vel nærmest ikke blevet produceret en bil med karburator i næsten 20 år !
-
Det har sikkert noget med insprøjtningsanlæggets styreboks at gøre, det kan også være at det kun er en pakning, eller vakumslange, der er ingen grund til at frygte det værste ... ENDNU ! 😖
tilføjet af Mercedes CLK 320
med en Mercedes CLK 320
Mercedes CLK 320 har sikkert "computerbox".
på værkstedet tilslutter de den og ka se hvad der er galt, det tar 5 min. og koster sikkert 5000,-
tilføjet af anonym.
Så få dog bilen lavet.
Så få dog din bil lavet,så enkelt er det.
tilføjet af mnn
så er det løst
Nu har bilen været hos værkstedet, og det var en gummipakning omkring topstykket der var defekt, så moteren sugede luft ind derfra. Heldigvis er problemet løst og motoren har ikke taget skade:) Puha
Tak for jeres responds.