17tilføjet af

Undgå Tele2 som Internetudbyder

Tele2
Dette er historien om hvorfor man for alt i verden skal undgå Tele2 som Internetudbyder.
For knap 3 måneder siden flyttede vi fra Århus til Aalborg, kort inden vi flyttede fik jeg min telefon og ADSL forbindelse flyttet. Jeg blev gjort opmærksom på at det ville tage ca. 6 uger at flytte ADSL forbindelsen. 8 uger efter at vi var flyttet ind begyndte jeg at undre mig over, hvor vores Internet blev af. Jeg ringede til Tele2’s kundeservice og fik at vide at de ville kigge på det hurtigst muligt. De efterfølgende 4 uger ringede jeg til dem flere gange, med samme resultat: De havde sendt mails til deres leverandører, de gjorde hvad de kunne osv. Da der var gået 12 uger siden jeg meldte flytning ringede jeg til dem og gav dem en deadline, enten havde de vores net oppe at køre inden ugen var ude eller i det mindste en dato for hvornår nettet var oppe at køre, ellers ville jeg opsige vores abonnement. Ikke overraskende skete der intet. Da jeg ringede for at opsige mit abonnement fik jeg at vide at der var 30 dages opsigelse. Jeg blev mildest talt vred, fortalte så roligt jeg kunne om det forløb Tele2 havde udsat mig for. Vi blev enige om at min ADSL forbindelse skulle stoppes hurtigst muligt, dvs. 3-4 dage. Da der ikke var sket noget i løbet af en uge ringede jeg til dem igen og fik at vide at de alligevel holdt på deres 30 dages opsigelsesvarsel. Så det er der jeg står nu. Min nye udbyder kan ikke levere Internet før Tele2 ikke står som leverandør på min adresse. Tele2 får ikke en krone for at levere Internet på min adresse, det eneste de får ud af det er at gøre mig pissesur og få mig til at skrive indlæg som dette.
tilføjet af

Ahhh ja

De dejlige historie man høre om div. internet udbyder, eller selv oplever... har selv haft problemer med dem, og kender mindst 2 andre historier.
Men når det køre, så er de gode nok, problemet opstår mest når man prøver at stoppe med at have dem som udbyder, Det kan de åbenbart ikke finde ud af...
tilføjet af

Tele2 har ikke styr på

Jeg har selv haft store problemer med tele2 og mine regninger. De har ikke styr på deres ting. De sendte mig en rykker for min internet og jeg ringede jeg til dem og spurgte hvad det gik ud på og det kunne de svare på. Sådan var det hver mrd de hev min rykker tilbage og mrd efter sendte de mig en ny rykker og sådan blev det ved i et halv år. Det endte med at jeg røg til incasso da jeg opgav til sidst at betale den regning som de ikke kunne svare på. Som landet ligger i dag anbefaler jeg stærkt dem jeg kender om ikke at tage Tele2.
tilføjet af

Det er ikke altid

den enkelte teleudbyder som er ansvarlig. Alle udbydere af telefoni og Internet virker på TDC's netværk.
Men ja Tele2 er ikke de bedste til at yde kundeservice.
En lille sjov historie om tele2:
I et firma som jeg er ansat i som IT-dims havde 4 ISDN (hovedetnummeret i firmaet) Abb. var TDC og trafik var Tele2.
Fjong nok firmaet er altså kunde i Tele2.
En dag møder der så 2 sælgere op og vil sælge billig telefoni (de havde glemt at kontrollere at vi faktisk VAR kunder hos dem i forvejen).
Vi forklare så pænt at der nok ikke er grundlag for en aftale da den fandtes i forvejen.
Hvis i så gætter på at der 14dage efter dukker de samme 2 sælgere op og vil sælge billig telefoni så gætter i rigtigt ! Det er første og eneste gang jeg har set vores økonomichef blive stram i ansigtet
MVH.
Sharkeye
tilføjet af

hehe

Jeg sidder inde hos TDC som kunderådgiver, og kan kun nikke genkendende til problemet med Tele2. herinde er det alt! både fastnet, mobil og internet, og jeg har de vildeste ekspempler på hvordan kunder er blevet direkte røvrendt af tele2:)
men det er jo ikke kun tele2 der er problemer med. Alle teleselskaber laver en brøler en gang imellem:)
tilføjet af

ikke noget problem her

har haft dem i en år række, ingen problemer med forbindelse eller kundeservice ( medmindre de ik stave min kærestes navn rigtigt tæller med)
kender flere der har det/tele2 og ingen problemer , det beklager jeg så.
Og den der sidder spiller smart fra tdc's kundeservice skal vist lige hoppe ned fra pinden igen for tdc er vist ikke ret meget bedre, det har jeg tilgændgæld oplevet selv, min opfattelse af tele selskaber er sku at de er lige slemme ... de tar røven på os og er alt for dyre i danmark.
:(
tilføjet af

Tele2 rodefabrik

Det er ikke første gang Tele2 har uorden i deres arbejdsgang. 2 gange er jeg sendt til retslig incasso 1 gang lukkede de 3 telefoner for mig til trods for at regningerne var betalte. Jeg har i 3 mdr forgæves prøvet få kontoudtog fra dem det går ikke lige meget hvad jeg gør. De har så meget rod i regnskaberne at ikke engang rengskabskyndige kan finde ud af det. Meget dårligt Tele2 så til jer andre hold jer langt væk fra dem hvis i vil undgå dårlige oplevelser,i kommer ikke igennem med klager. Desværre jeg er langt fra færdige med.
tilføjet af

Kan kun give dig ret!

Ikke nok med at Tele2 er elendig internet-udbyder, deres mobilservice er også helt til rotterne.
Sjovt nok har de åbenbart meget svært ved at give kunderne en ordentlig service, men når man så endelig har fået nok og vil ud, er det også et meget svært problem for dem.
Ydermere finder jeg også deres sælgere alt for aggresive, og kan slet ikke se hvad den form for filosofi, indenfor salg, har med kundeservice at gøre.
tilføjet af

En elendig kundeservice

For snart længe siden var jeg kunde i tele 2. ca. et år efter får jeg opkrævning og inkassotrusler på et beløb der er betalt via en bankoverførsel til tele2´s konto. (Bevis herfor findes i banken) Tele2 kan dog ikke finde ud af at pengene er overført, men lader frækt et advokatfirma drive indkasso på beløb det er ulovligt at drive indkasso på.
Et godt ov velment råd.
Hold jer langt langt væk fra tele2, Der er alt for stor risiko for at der opstår problemer.
tilføjet af

øhh?

spiller smart... læs hvad jeg har skrevet fjols?
tilføjet af

Tele2? HA!

Engang overvejede jeg at købe en mobiltlf, og jeg mødte en Tele2 sælger på gaden, som forklarede mig at jeg kunne blive noget, der kaldtes "hvilende medlem". Dvs jeg var faktisk ikke medlem endnu, men var klar til at blive oprettet, når jeg havde besluttet mig, og det kostede ikke noget, indtil da. Men de lyver åbenbart også for at få medlemmer. Næste dag blev jeg ringet op af Tele2, og det viste sig at jeg åbenbart skulle svare på, nu og her om jeg ville være medlem eller ej. Så det sagde jeg nej til, og han påstod at jeg var blevet slettet fra systemet. Men kort efter fik jeg en regning. Jeg ringede til dem, men der er jo større chance for at vinde i lotto, end at komme igennem til deres såkaldte service. Jeg skrev derfor til dem på email, og jeg skrev to gange, men de svarede ikke. Jeg fik en regning til. Og efter flere uger var der en der svarede på email. Jeg skrev tilbage og gav dem mit personnummer, for de havde sagt de ville slette mig hvis de fik det. Men regninger kom fortsat uafbrudt. Så fik jeg fat i dem over telefonen, og kom nærmest og at skændes med dem, fordi de ikke ville slettet mig, jeg SKULLE bare koste hvad det ville betale de regninger. Men det gjorde jeg selvfølgelig ikke. Så det endte med at jeg skrev et brev til dem. Og først der skrev de tilbage at jeg måtte se bort fra regningerne, og sende hele lortet retur til dem, efter "mit halve års abonnement" var udløbet!
Efter det ville min mor meldes ud, og det havde hun også store problemer med.
Gad vide hvad der så sker bagefter? De er fandeme en stor gang røvhuller derinde, der skider folk et stort stykke.
Nå, men god jul!
tilføjet af

forresten...

Det mest latterlige ved det hele var, at jeg ikke har nogen mobiltelefon, og har aldrig nogensinde haft det. Det fortalte jeg dem igen og igen, men de var fuldstændig ligeglade.
tilføjet af

En lille update

Så er der sket lidt i sagen, vi har nu fået en odrebekræftigelse fra TDC om at de leverer ADSL d. 3/1-06. Så til den tid har jeg "kun" måtte undvære net i mere end 120 dage...
tilføjet af

Uha det ikke godt

Den historie du har der syntes jeg du skal ringe ind med igen fordi hvis de ikke kan få det op at kører på ny adresse så må de ikke fastholde dig som kunde.... og vil da nok lige beklage at vi har så inkompetente medarbejdere det må jeg lige videre med så vi finder dem der behandler kunder på denne måde så vi kan få dem ud
tilføjet af

TDC

tdc det er da mange gange dem der sylter tele2´s kunder så de indirekte er skyld i vi får problemet med kunden
tilføjet af

hmmmm

ja vi prioritere vore kunder højest det er klart vi sylter ingen men vores egne kunder kommer i første række, tele2 udgiver det typisk som om det er TDC skyld at tele2 kunder skal vente længe for fejlretning af linjer ! Tele2 kan jo bare ansætte og uddanne teknikker selv i stedet for at bruge vores men det er nok for dyrt?
tilføjet af

andre udbyder er ikke bedre.

Jeg kan nikke bekendt med problemet, men cybercity er ikke en skid bedre. De lukker og åbner for forbindelserne efter behag og ringer mean ind til Dem, så får man et beskidt svar .Så hold jer væk fra dem også-
tilføjet af

Internet udbyder

Hej
er der nogen der kan oplyse om et firme der kan leverer internet og telefom uden problemer, har smart været hele vejen rundt. de to sidste er helt håbløse Skyline i Randers kan ikke få deres trådløse modem til at fungerer telefonen går ned med 5 min mellemrum, Perspektiv bredbånd bemærk navnet det burde være perspektivløs, de kan nu ikke på 4 uge få deres smtp server til at fungerer, på en 10mb linie får man på en god dag 6,3 mb ned,ringer man får man en sang fra de varme lande, men bare de ikke forventer at man betaler for det
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.