12tilføjet af

Brok over test i skolen

Jeg synes det er noget forfærdeligt pjat at der skal være så meget brok over at eleverne skal testes i skolen.
Nu brokker danske skoleelever sig over, at socialdemokratiet også vil indføre nationale tests i skolerne. Jeg synes det her er noget pjat.
Hvorfor ønsker de ikke tests i skolen? Der kan kun være en forklaring på hvorfor man ikke vil testes: Fordi man ikke kan klare opgaven og man er bange for at vise at man har glemt at høre efter eller er for dum!
Gennemfør så de tests nu, og lad os komme over det pjat!
Jeg selv EFTERSPURGTE FRIVILLIGT min egen lærer om at blive testet i matematik. Jeg lå på 5, 03, 6, 7, og en masse 03'ere igen.
Og jeg blev ved indtil jeg kunne præstere at komme over 8 og 9, og afsluttede folkeskolens afgangsprøve med et 9-tal.
Da jeg tog matematik på C-niveau var jeg den eneste elev der ivrigt efterspurgte flere prøver, på trods af dårlige karakterer.
Fordi jeg hele tiden kunne se hvor langt jeg var kommet i matematik, så kunne jeg arbejde med det jeg ikke var god til.
Jeg afsluttede igen med 9 i skriftlig og mundtlig matematik på C-niveau.
Jeg tager idag B-niveau i matematik.
Jeg synes altså at det her er noget forbandet pjat. Kan i SÅ få gennemført de tests, jeg gider ikke høre mere sludder fra de forbandede møgunger, de skulle fandme have et slag bagi hele bundtet, sådan nogle forbandede labaner, banditter, hashmisbrugere narkosælgene småforbrydere!
De skulle fandme lænkes til skolebænken!
Det er da frygteligt at jeg skal se på mine egne jævnaldrene. De er jo en stor omgang møgunger hele bundtet!
Der mangler simpelthen disciplin! Jeg blev nød til at skifte fra HTX til VUC bla. pga. al den umodenhed der eksisterede. Elever der kaster med papirflyvere, afbryder læreren når hun sagde noget der var spændene, og generelt kunne de ikke holde deres kæft. Pjat og generel umodenhed når der skulle laves opgaver. Folk som VIL noget i skolerne KAN IKKE pga. disse forbandede udisciplinerede møgelever.
Jeg ønsker personligt spanskrøret tilbage i skolen!
tilføjet af

Du fatter stadig intet...

...når du sidder og hidser dig sådan op over spørgsmålet om tests eller ikke tests, kunne du så i det mindste ikke sætte dig ind i HVORFOR man stiller spørgsmålet?
Som altid løber du med en halv vind, og jo mere man læser så udvikler den sig til ildelugtende gas.
En mønsterelev som hele skoleåret afleverer perfekte opgaver, får ved eksamen eller terminsprøve præstationsangst og klarer måske lige et 7-tal. Det er DEN karakter hun bliver bedømt på på hendes videre færd. Er det retfærdigt? Bare fordi I beton konservative holder stædigt fast i det eksamensræs, så skal vore børn få det ene nederlag efter det andet?
Det er sgu ikke okay. Tænk dig om mand!!
"Q"
tilføjet af

lige præcis!

Jeg hader prøver!
Nu mener du sikkert jeg får 0.3, well har jeg aldrig i mit liv fået, jeg får 11 i matematik, men hader prøverne som pesten!
Din teori holder ikke. desuden hvis det er så hæsligt, er det måske dig selv du skal se på, eller kunne du jo bare have valgt HF eller Gymnasiet.
tilføjet af

Mener slet ikke noget...

Det med at drage forhastede konklusioner lader jeg "jeg-alene-vide" typerne om. Så derfor går jeg ikke ud fra at du får 03. Desuden har jeg læst en del af dine indlæg, og så ligger en sådan karakter mig meget fjernt at antage.
Jeg har altid været et eksamensmenneske, arbejder bedst under pres/stress. Men det gør mig ikke blind for andres problemer på det punkt. Jeg har set mine klassekammerater bryde sammen. Jeg har set en wizzard ved en computer gå helt ned og komme slukøret ud med et 5tal. Dem har jeg fanden lynemig ondt af.
Så nej, jeg tror ikke at vi KUN bør måles på tests. Hvorfor så ikke lave det fifty/fifty? Så man giver en årskarakter og en test og så tager gennemsnittet af de to? En eksamenskarakter har altid været og vil altid være - misvisende. Det er ikke det sande udtryk for hvor godt man kender stoffet.
Amen
"Q"
tilføjet af

øh..

Jeg gav sådan set dig ret, men er uenig med ham der skrev det første indlæg...
tilføjet af

Blot en tanke!

kunne man forestille sig, at de test ville komme skolen til fordel, forstået på den måde at, de skoler der ligger lavt i karaktere, har interesse i at få hevet gennemsnit karakteren op, så det ser bedre ud! ud af til?
tilføjet af

præstationsangst?

Hvis de får præstationsangst er det pga. forkert mentalitet, som der dog kan rettes op på i skolen, men det kræver naturligvis noget som i venstreorienterede er meget imod, nemlig disciplin.
Hvorfor får de præstationsangst?
Jeg er da kun angst hvis det er sådan at jeg kommer op i noget, som jeg ikke kan finde ud af, eller er usikker på på anden vis.
Men hvis jeg ved at jeg kan mit kram, så er det mig en stor ære at få lov til at vise censor og mentor hvad jeg kan.
Det skyldes sikkert manglende autoritetsforståelse og manglende forståelse for ens nuværende plads i samfundet.
tilføjet af

Hvad med et niveau op?

Var det så ikke en idé at du kom et niveau op? Er det ikke fordi de er for lette?
tilføjet af

Du er et individ ikke?

Og vi andre er også individer? Det betyder at vi er- og handler individuelt. Ergo, er der ikke to mennesker som er eller handler ens. Eller ønsker du ikke at vi skal være forskellige?
Har du højdeskræk? Har du araknofobi? Nogle har eksamensskræk, du har det ikke. Vær du glad for det, for du aner ikke hvad de stakler gennemgår. Det strækker så vidt at de faktisk kan nå at få mavesår. Og det i en alder af 16/17 år.
Jeg kan ikke få mig selv til at tro at du er så intolerant at du ikke indrømmer dine medmennsker den ret at være forskellige.
"Q"
tilføjet af

Det er ikke

et spørgsmål om blot at lave test i folkeskolen. Gode prøver kan være udmærkede, men når prøvenes udformning og indhold bliver resultater af politiske forlig skaber det store problemer. Regeringen ønsker at styrke naturfagene. En af vejene hertil skulle være at indføre prøve i biologi og senere også i geografi. Tiden hertil fjernes fra prøven i fysik, der blot gøres uoverskuelig. Resultat: En ny prøve under dårligere betingelser der samtidig slår fagene i stykker fordi der kun lævnes plads til tværfaglige emner.
Test og prøver kan være gode redskaber, men det er mindst lige så vigtigt at vide hvad det er man tester. Både prøveform og prøveindhold skal være meget velovervejet, hvilket de bestemt ikke er i øjeblikket.
test er ok, men lad dem ikke betyde mere end indholdet kan bære.
tilføjet af

netop

it´s that simple
"Q"
tilføjet af

A hva?

Fordi de er lette? Jeg har ligget på alle de a-niv. man har (sådan ca.) siden jeg gik i 7. og jeg er langt fra nogen form for geni.
Jeg ved, at folk regner med, at jeg får MIN. 11 i engelsk, det er lidt af et pres, og ja, måske lyder det åndsvagt, men det pres, kan være med til at gøre en så ekstrem nervøs, at man gå helt i sort.
tilføjet af

har man brug for 10. i sted for test

hvad er grund til at de vil slette 10. og så lave test i sted for det er der jo ingen ide i
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.