64tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Det skal være dyrere at køre i bil?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article5210228.ece
Hvis det står til Enhedslisten, så skal verdens højeste bilafgifter være endnu højere!
"Regeringen lovede i sit regeringsgrundlag en grøn omlægning af bilafgifterne, og de kan kun opfylde ambitionerne, hvis de får os og SF med. Men det er ved at være sidste udkald, hvis de skal nå det inden valget. Vi bør satse på den kollektive trafik, og det er der nogen, som skal betale for, siger Enhedslistens transportordfører, Henning Hyllested, til avisen."
Sandheden er nok denne, at jo mere man kan få bilisterne til at betale af vanvittige bilafgifter, jo flere penge er der til liste Ø´s indvandere og flygtninge politik?
Måske er det endelig gået op for liste Ø, at pengene ikke bare hænger på træerne - lige til at tage ned og bruge?
De danske biler koster tre til fire gange så meget, som i andre lande - herunder i Sverige!
De danske bilafgifter bør omlægges, som man forlængst har indset det i f.eks Sverige!
Der opnås ekstrem store fordele, ved at en dansk solgt bil, kun koster en trededel af prisen i dag, for en helt ny bil!
Hvad mener du?
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Jeg ville da også gerne køre i bus men jeg bor desværre i et yderområde og er nød til at holde bil. 😕
Men jeg skal så åbenbart være med til at betale for dem som KAN. 😖
Liste ØV får IKKE min stemme til det. 😕
tilføjet af

At jeg er ved at få brækfornemmelser

over alle deres sicilianske forslag.
Men lur mig om de ikke får det igennem, Corydum står jo til EU reprimande nu oliepriserne ligger under de 120 $,men kun giver små 86$, og olieselskaberne som de sagde da de fik ekstraskatten at de ikke ville etablere flere olie boringer i Nordsøen, så nu mangler pengene.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Offentlig transport min bare ...
Sådan som nuværende [strike]regering[/strike] har opført sig, så er "yderområder" alt der er mere end 8-10 km fra en storby, og så er feks bustransport noget der er sparet væk.
Sandheden er jo at hvis man virkelig vil satse på at vøre "grøn" ved at opprioritere den offentlige transport, så må man altså også sørge for denne offentlige transport er til stede der hvor der er behov, og vil man tage skridtet endnu videre for at fjerne privatbilismen, så må man gøre den offentlige transport gratis eller med en symbolsk betaling og så se stort på om der er gratis WiFi og hvad det altsammen kaldes.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

🙂 Jamen de vil da selvfølgelig bruge de ekstra penge på timedrift og billigere busser i yderområderne. [(:] [(:]
[sun] Det bliver bare så lækkert. [sun]
😃Som det er nu kan vi vente i 8 dage på "Diligencen" mens de i flækker som Viborg, knapt kan vente 8 min på bybyssen uden at brokke ad H@£$@£ til. [!]
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Så længe 'massetransport' ikke fungerer til en pris folk vil betale, så vil der altid være biler.
Og erhvervslivet kan jo næppe slæbe f.eks. 4 tons cement med i bussen!
Jeg arbejder selv i Ballerup, dvs. ca. 15 km fra Rådhuspladsen i Københavnstrup.
Her stopper offentlig transport kl. 18! Alternativet, når man som jeg ofte har arbejde efter det tidspunkt, er egen bil eller 2 km vandring gennem regnvejret ned til S-toget. Jeg har i hvert fald li..dt for langt til, at 20 graders frost eller skybrud føles behageligt på cykel.
FDM ser helst en omlægning af afgifter, så det ikke er det at eje, men at bruge en bil, der beskattes. På den anden side er det i dag jo både-og, idet over halvdelen af prisen ved pumpen er skatter, afgifter og så moms af det alt sammen.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Jeg forlanger skam ikke timedrift i yderområderne, men en bus i timen er bedre end slet ingen bus.
Og der burde køre offentlig transport minimum om morgenen og eftermiddagen så folk kan tage på arbejde.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Sandheden er nok denne, at jo mere man kan få bilisterne til at betale af vanvittige bilafgifter, jo flere penge er der til liste Ø´s indvandere og flygtninge politik?[/quote]
Sig mig, er dit indlæg bar et af dine evindelige anti-flygtninge propaganda indlæg?

[quote]Måske er det endelig gået op for liste Ø, at pengene ikke bare hænger på træerne - lige til at tage ned og bruge?
De danske biler koster tre til fire gange så meget, som i andre lande - herunder i Sverige![/quote]

Der er en masse ynk, om hvor fattige vi er. Senest at ældre skal have ugegammel smørrebrød. Men når det gælder om at frådse med bilkøb og bilkørsel er der åbenbart ingen smalle steder.
Det ville være helt fint for mig at især brændstofafgiften blev hævet.

[quote]Der opnås ekstrem store fordele, ved at en dansk solgt bil, kun koster en trededel af prisen i dag, for en helt ny bil!

Hvilke fordele?
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Så længe 'massetransport' ikke fungerer til en pris folk vil betale, så vil der altid være biler.
Og erhvervslivet kan jo næppe slæbe f.eks. 4 tons cement med i bussen!

Nu er der ikke alle der altid slæber rundt på 4 tons cement. Jeg kan se med mine egne øjne at masser af det folk bruger biler til, nemt kunne klares på cykel. Dernæst køres der mange ture der slet ikke er grund til at køre, kan jeg se på min bekendtskabskreds. Desuden kunne de sænke farten og accellerere noget mindre, og spare en masse både på bil og brændstof.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

I Burkino Faso er afgiften kun 53,22% - og det uanset hvor store bilerne er og uanset hvor CO2 neutrale de er.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Du har helt ret. Priserne er blevet så vanvittige, at vejene snart ligger øde hen, fordi ingen har råd til at købe bil, fordi de også skal betale til indvandrerne.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Det var da en ironi der ville noget, Anklager ... 😃
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

[quote="walker1" post=2854894]Så længe 'massetransport' ikke fungerer til en pris folk vil betale, så vil der altid være biler.
Og erhvervslivet kan jo næppe slæbe f.eks. 4 tons cement med i bussen![/quote]
Nu er der ikke alle der altid slæber rundt på 4 tons cement. Jeg kan se med mine egne øjne at masser af det folk bruger biler til, nemt kunne klares på cykel. Dernæst køres der mange ture der slet ikke er grund til at køre, kan jeg se på min bekendtskabskreds. Desuden kunne de sænke farten og accellerere noget mindre, og spare en masse både på bil og brændstof.


Jeg har sjældent set nogen så negativ som dig! ... 😕
Skulle vi der bor ude på landet tage bussen når vi skal have hentet reservedele eller transportere et Svin eller to ... [???]
tilføjet af

Fremragende idé...

- det var jo altså ikke bare for sjov at vor dygtige regering - som noget af det første de lovede os:
- fik sænket priserne på kollektiv transport..
- fik hyppigere afgange og bedre forbindelser mellem knudepunkterne -
- og fik udbygget det offentlige transportnet i yderområderne...
- (eller hvordan var det nu liiige det gik med de projekter).....?
[(:]
tilføjet af

Fremragende idé...

Jamen det var jo valgløfter fremsat INDEN valget.
Efter valget galdt de selvfølgelig ikke, og den slags burde vælgerne da vide.
tilføjet af

Ren løgn!!!!

Prøv at liste bare 3 lande i Europa hvor prisen for en bil er 4 gange lavere end i Danmark.
Og bør det være nødvendigt at nævne - med link til dokumentation fx link til prislister fra officielle bilforhandlere.
Nej lad os vente - det findes ikke!!!!!!!!!!!!
Den sædvanlige udfordring - at debatten starten og bygges på ren løgn - lad og bruge det rette ord,
tilføjet af

Selvfølgelig er det løgn

Der har aldrig tidligere været så mange danskere, som der er i dag, der har råd til bil.
Det er bare blevet moderne at pive over alt muligt.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Nej selvfølgelig ikke, heller ikke jeg, men når vi tjener bare én krone kommer de troligt og forlanger det halve. Så er det vel ikke urimeligt og kræve noget for det.
I øvrigt tror jeg ikke helt på det der udkantsdanmark som der tales så meget om. Ikke sådan jeg ikke ved det findes, men jeg mener det er noget der er skabt af især kreditforeningerne og bankerne i fællesskab med politikerne.
Udkantsdanmark kan forresten også omtales mere positivt, - i Glyngøre (ved Sallingsundbroen) kalder man det " Vandkantsdanmark", - -efter min mening en noget mere spiselig betegnelse og meget mere positiv.
Jeg forlanger skam ikke timedrift i yderområderne, men en bus i timen er bedre end slet ingen bus.
Og der burde køre offentlig transport minimum om morgenen og eftermiddagen så folk kan tage på arbejde.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Jeg ville da også gerne køre i bus men jeg bor desværre i et yderområde og er nød til at holde bil. 😕
Men jeg skal så åbenbart være med til at betale for dem som KAN. 😖
Liste ØV får IKKE min stemme til det. 😕

Jeg har sagt det før og siger det gerne igen. Den offentlige trafik i Danmark er en falliterklæring (lige på nær i København og måske få andre byer). Nu bor jeg i det centrale København, hvor det faktisk er lidt af en ulempe at eje en bil, men havde jeg boet 10 km længere ude eller et hvilket som helst andet sted i landet er jeg ikke i tvivl om at jeg ville købe en bil.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

[quote="walker1" post=2854894]Så længe 'massetransport' ikke fungerer til en pris folk vil betale, så vil der altid være biler.
Og erhvervslivet kan jo næppe slæbe f.eks. 4 tons cement med i bussen![/quote]
Nu er der ikke alle der altid slæber rundt på 4 tons cement. Jeg kan se med mine egne øjne at masser af det folk bruger biler til, nemt kunne klares på cykel. Dernæst køres der mange ture der slet ikke er grund til at køre, kan jeg se på min bekendtskabskreds. Desuden kunne de sænke farten og accellerere noget mindre, og spare en masse både på bil og brændstof.

Det fede ved at have bil er den frihed det giver når man nemt kan komme et sted hen. Det giver en fantastisk frihed som det offentlige aldrig vil kunne konkurrere med. Det offentlige har ét punkt at konkurrere på og det er prisen, men selv dette formår de ikke.
tilføjet af

Du er da vel ikke i tvivl om biler er dyrere?

En ny Mercedes 300 blue tec koster i Tyskland godt 650,000 den skal du slippe 1,566,300 for herhjemme.Det vil være spild af tid at lede efter priser på de små makreldåser danskerne køre rundt i nu,de får du ikke landene omkring os til.Og det er jo ikke grundløst vi er det mest forgældet folk.
At vi har væsentlig højere afgifter er et fåtal vel i tvivl om 😕
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Registreringsafgiften_i_europa.jpg[/img]
tilføjet af

Vi har heller aldrig være så forgældet

Du skal have hele sandheden med.
tilføjet af

Du er da vel ikke i tvivl om biler er dyrere?

Hvad skal man bruge en potensforlænger til når behovet kan dækkes af mindre og billigere ❓

En ny Mercedes 300 blue tec koster i Tyskland godt 650,000 den skal du slippe 1,566,300 for herhjemme.Det vil være spild af tid at lede efter priser på de små makreldåser danskerne køre rundt i nu,de får du ikke landene omkring os til.Og det er jo ikke grundløst vi er det mest forgældet folk.
At vi har væsentlig højere afgifter er et fåtal vel i tvivl om 😕
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Registreringsafgiften_i_europa.jpg[/img]
tilføjet af

Der er intet sikkerhed i de små makreldåser

Om folk vil bruge en bil som potensforlænger kan ikke bringe mit urin i kog.
Folk må selv om hvad de vil bruge deres penge på, det er da godt de bonhoveder er sat helt uden for indflydelse.
Men lav endelig flere cykelstier på Christiania, større er viljen jo ikke.
tilføjet af

Der er intet sikkerhed i de små makreldåser

Hvem taler om makreldåser, indkøbsvogn eller hvad man nu kalder dem, det er jo tilladt at bruge mere end 85.000 som disse koster.

Om folk vil bruge en bil som potensforlænger kan ikke bringe mit urin i kog.
Folk må selv om hvad de vil bruge deres penge på, det er da godt de bonhoveder er sat helt uden for indflydelse.
Men lav endelig flere cykelstier på Christiania, større er viljen jo ikke.
tilføjet af

Det er dem salget er steget af

Ikke rigtige biler, der er nogle få der har været tvunget til at skifte til nogle større,men det er fortrinsvis dem der sælges, og det er sgu ikke fordi folk gider dem, men et pengespørgsmål.
Det er jo heller ikke kun indkøbet der er meget dyrere,men også at holde skridtet kørende.
Folk skal selv have valget, ikke have trukket alverdens pis ned over ørene af et latterligt parti som EL.
tilføjet af

Du er da vel ikke i tvivl om biler er dyrere?

Ja selvfølgelig burde alle vide, at vi i DK betaler 3-4 gange så meget for en ny bil, som i alle andre lande - noget som selv FDM har påvist indtil flere gange!
Indtægterne for alle disse bilrelaterede afgifter og skatter, bruges til helt andre formål end lige trafikken og vejene!
Bilfolket er en malkeko til statens indtjeninger, og derfor har politikerne da også ekstremt svært ved at lave om på de afgifter, så de modsvarer andre landes priser på biler!
Hver gang der er valgkamp, er der næsten altid et parti, der foreslår at én bil kun skal koste én bils pris, og ikke f.eks tre bilers pris!
Prisen på en bil i DK, bliver belagt med 180% registreringsafgift og 25% moms - altså i alt 205% oven i en bils fabriks- og forhandler pris!
Og efter et valg til folketinget, så "glemmer" politikerne lige så stille og roligt en regulering i bilafgifterne!


En ny Mercedes 300 blue tec koster i Tyskland godt 650,000 den skal du slippe 1,566,300 for herhjemme.Det vil være spild af tid at lede efter priser på de små makreldåser danskerne køre rundt i nu,de får du ikke landene omkring os til.Og det er jo ikke grundløst vi er det mest forgældet folk.
At vi har væsentlig højere afgifter er et fåtal vel i tvivl om 😕
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Registreringsafgiften_i_europa.jpg[/img]
tilføjet af

Du er da vel ikke i tvivl om biler er dyrere?

Der bliver alligevel solgt en masse biler, det beror dels på billige billån, dels på erhvervsfordele og relativt gode brugtvognspriser.

Ja selvfølgelig burde alle vide, at vi i DK betaler 3-4 gange så meget for en ny bil, som i alle andre lande - noget som selv FDM har påvist indtil flere gange!
Indtægterne for alle disse bilrelaterede afgifter og skatter, bruges til helt andre formål end lige trafikken og vejene!
Bilfolket er en malkeko til statens indtjeninger, og derfor har politikerne da også ekstremt svært ved at lave om på de afgifter, så de modsvarer andre landes priser på biler!
Hver gang der er valgkamp, er der næsten altid et parti, der foreslår at én bil kun skal koste én bils pris, og ikke f.eks tre bilers pris!
Prisen på en bil i DK, bliver belagt med 180% registreringsafgift og 25% moms - altså i alt 205% oven i en bils fabriks- og forhandler pris!
Og efter et valg til folketinget, så "glemmer" politikerne lige så stille og roligt en regulering i bilafgifterne!


[quote="Joakim" post=2855079]En ny Mercedes 300 blue tec koster i Tyskland godt 650,000 den skal du slippe 1,566,300 for herhjemme.Det vil være spild af tid at lede efter priser på de små makreldåser danskerne køre rundt i nu,de får du ikke landene omkring os til.Og det er jo ikke grundløst vi er det mest forgældet folk.
At vi har væsentlig højere afgifter er et fåtal vel i tvivl om 😕
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Registreringsafgiften_i_europa.jpg[/img][/quote]
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

[:X] Svar; Nej, det er dyrt nok at køre i bil... ok vi kan vælge at lade bilen blive hjemme, men så må staten gøre det fordels agtigt for os at tage det offentlige. Bedre afgange, bus/tog til tiden, billigere biletter 😃
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Jeg anser ikke begrebet Udkants Danmark negativt, men kan ved selvsyn se at bor man mere end 8-10km fra Århus midtby, så ER man i udkants Danmark hvor busdriften er indstillet, så de ældste, som ikke længere selv kører bil eller dem uden bil. ikke alene er på Herrens men også på Lars Tyndskids mark hvad transport angår.
tilføjet af

Danskernes formue tre gange større end deres gæld

Du skal have hele sandheden med.

Okay - En typisk dansk husstand har en nettoformue på 2,4 millioner kroner.
Danskernes samlede formue er på 8.998 milliarder kroner, mens gælden er på 2.717 milliarder kroner.
Det betyder, at vores formue - stadig i gennemsnit - er over tre gange større end vores gæld.
http://politiken.dk/oekonomi/privatoekonomi/ECE2333172/danskernes-formue-er-tre-gange-stoerre-end-deres-gaeld/
tilføjet af

Ja, det er dejligt

Krisen har lært os gæld ikke er vejen frem, men skidt for ønsket om vækst.
Nå, optimismen vender tilbage når trunterne får sparket,sådan er det jo!
tilføjet af

Fremragende idé...

Jamen det var jo valgløfter fremsat INDEN valget.
Efter valget galdt de selvfølgelig ikke, og den slags burde vælgerne da vide.

Alle de løfter som den nuværende regering har brudt er naturligvis ikke deres skyld, men VKO's skyld. De gav i 10 år det indtryk at løfter var noget man gennemførte eller i hvert fald noget gjorde et forsøg på at gennemføre. En sådan misinformation af vælgerne kan selvfølgelig aldrig pålægges vores socialistiske regering. 😉
tilføjet af

Fremragende idé...

Blandt danske polikere, især de røde af slagsen, er der den stemning eller overbevisning om at vælgerne burde være klar over at valgløfter ikke er noget der skal tages alvorligt, heller ikke fra polikernes side, men udelukkende fungerer som et reklameblikfang.
tilføjet af

Fremragende idé...

Ja, det er sgu trist. VKO fik langt hen ad vejen gjort op med denne indstilling, og det lagde paradoksalt nok grundlaget for at nuværende regering blev valgt ind pga tomme løfter fra S og SF som mange af deres vælgere troede på.
tilføjet af

En ny sæbe-boble-økonomi :-(((

Det du skriver betyder også, at VK gav danskerne nogen dyrekøbte erfaringer med, at gæld skulle være vejen frem - men skidt for ønsket om vækst.
Danmark røg definitivt ud af top ti over verdens rigeste lande, hvor vi ellers plejede at være.
Indførelsen af nye lånetyper inviterede danskerne til at stifte gæld og skabte den lånefinansierede højkonjunktur - og nu hvor gælden er ved at være betalt tilbage, så tror du, at vi får bilags-ålen tilbage, som personligt selv gik forrest med et dårligt eksempel vedrørende gældsætningen af husstandene.
- men danskerne vil ikke have ham!
tilføjet af

En ny sæbe-boble-økonomi :-(((

Det du skriver betyder også, at VK gav danskerne nogen dyrekøbte erfaringer med, at gæld skulle være vejen frem - men skidt for ønsket om vækst.
Danmark røg definitivt ud af top ti over verdens rigeste lande, hvor vi ellers plejede at være.
Indførelsen af nye lånetyper inviterede danskerne til at stifte gæld og skabte den lånefinansierede højkonjunktur - og nu hvor gælden er ved at være betalt tilbage, så tror du, at vi får bilags-ålen tilbage, som personligt selv gik forrest med et dårligt eksempel vedrørende gældsætningen af husstandene.
- men danskerne vil ikke have ham!


http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Meningsmaalinger/142624.htm
tilføjet af

En ny sæbe-boble-økonomi :-(((

Citat: "Valgforsker på Københavns Universitet Kasper Møller Hansen mener, at udviklingen er ganske usædvanlig.
»Det er især unikt, at det pludselig er en socialdemokrat, som folk tror på i spørgsmålet om den økonomiske krise. Det er på alle måder en kæmpe cadeau til Thorning. Og det er interessant, at Løkke samtidig er gået markant tilbage. Vi ser normalt ikke målinger flytte sig så voldsomt,« siger Kasper Møller Hansen til Jyllands-Posten."
http://www.b.dk/nationalt/maaling-vaelgerne-foretraekker-thorning-frem-for-loekke
tilføjet af

Meningsmålingern taler sit eget sprog uanset hvad

du ikke vil eller ej.Din stemmer ændre ikke det billede.
Vikarene får ikke en chance mere.
De gør det absolut ikke godt ,der viser de forskellige tal også,selv om de manipulere [:X]
http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/289656/skuffende_vaekst_i_dansk_oekonomi.html
tilføjet af

Det er dem salget er steget af

Det virker urimeligt at køre debatten, som om der kun findes Mercedes 300 blue tec eller Fiat Panda.
Mon ikke de fleste kan forstå logikken i, at miljørigtige biler har den laveste afgift?
tilføjet af

Man skulle nok hellere forske lidt i

hvorfor de adspurgte der roser skattesvindleren, så ikke vil stemme på hende.
tilføjet af

Nå?? Jamen intet forhindre dig i at finde

tal på mellemklassebiler salgstal.
tilføjet af

Man skulle nok hellere forske lidt i

Jeg synes, du skal vente lidt med at offentliggøre valgresultatet.
tilføjet af

Du må gerne hovere

hvis jeg tager fejl.
tilføjet af

Fremragende idé...

Tænker du på, hvordan der er blevet ryddet op i antallet af kriminelle indvandrere efter årtusindskiftet?
Det plejer du jo at prioritere højest.
tilføjet af

De to huskes nok bedst

tilføjet af

De to huskes nok bedst

Hvis VKO kommer tilbage, så håber jeg bestemt på, at de indfrir deres valgløfter om at smide de kriminelle indvandrere ud.
Sidst bemærkede jeg ingen større forskel på trods af de mange krystalklare løfter, men det er altid lettere at kritisere "de andre" - end at levere nogen resultater selv 😉
tilføjet af

Nu er det jo deres fortjeneste at udvisning

overhoved blev muligt.
Jeg tror dig når du skriver du ikke har bemærket det.
De konservative er lige så langt ude som de radigale når det gælder indvandring, men heldigvis ser det ud til C ikke er nødvendige.
Ellers kan borgerne jo selv vise indvandre byrden de ikke er velkomne, det virke nok bedre en politisk valgflæsk.
tilføjet af

Hvad forhindrer i at finde vejafgifter i Europa?

Når man har betalt registreringsafgiften kører en bil jo flere hundrede tusinder af kilometer på afgiftsbelagte veje i Europa.
tilføjet af

Kunnen

tilføjet af

En gang til.................

Jeg synes, du skal vente lidt med at offentliggøre valgresultatet.


Er der 1 person i et parti, man ikke bryder sig om, kan politikken vel godt være årsag til stemmer?
Omvendt, hvis der er 1 person man kan lide, men ikke politikken, så er det vel årsagen til manglende stemmer?
Eller hvad?
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/Meningsmaalinger/142624.htm
tilføjet af

Det er dem salget er steget af

Jeg mener ikke, at man har vedtaget en lavere registreringsafgift på miljørigtige nye biler! 😉
Er det ikke kun EL-biler, der er fritaget for registreringsafgift? [???]
Det virker urimeligt at køre debatten, som om der kun findes Mercedes 300 blue tec eller Fiat Panda.
Mon ikke de fleste kan forstå logikken i, at miljørigtige biler har den laveste afgift?
tilføjet af

Kan vi vælge?

Det er da ikke et spørgsmål om valg.
For alle der bor bare 10km udenfor en storby er det ikke et valg. Bilen er en nødvendighed for at kunne komme til og fra arbejde.
Den offentlige transport er slet ikke en realistisk mulighed for en meget stor del af den danske befolkning. Bevares. jeg kan godt komme på arbejde med bussen. Det vil tage sammenlagt 3 timer, hvoraf jeg har cyklet eller gået 5km. Samme historie hjemad, bortset fra at denne tur nu tager 4 timer fordi det er blevet så sent at der ikke kører bus det sidste stykke mere, så der skal jeg gå sammenlagt 10km i stedet. Forventet hjemkomst kl 21.00.
I bilen tager det 45min hver vej og jeg kan være hjemme fra arbejde kl 17.
Er det fair at jeg skal bruge 15timer i døgnet på at passe mit arbejde, for at folk i storbyerne kan få en bus hvert 2. minut frem for hvert 5.?
Om så jeg betaler 90% af min løn vil det offentlige aldrig tilgodese mine transportbehov.
Så skal jeg betale mere for ingenting overhovedet end jeg gør i dag, NUL.
Jeg kan selvfølgelig også bare sige mit arbejde op og blive hjemme på sofaen, ligesom alle EL's tilhængere. Så skal vi nok få en sund samfundsøkonomi....
tilføjet af

Er Vintersne helt gal på den!

Ja svarer er er I!
Jeg fatter ikke at man kan blive ved og ved at skrive indlæg der ikke er baseret på fakta og direkte er baseret på falsum.
Som Joakim viste på er Mercedes 300 som i DK koster 1.566.300 kr. mod 650.000 kr. i Tyskland eller 140% mere end i Danmark. Men der er langt op til Vintersnes påstand om priser der er 300% højere. Tilmed er der en tendens til at dyre biler er relativt dyrere i Danmark end i de lande vi sammenligner os med.
Så da den gennemsnitlige bilpris ligger væsentlig under 1,5 mio. kr. er der en formodning om at påstanden er endnu mere forkert!!!
Men Vintersne- "KOM NU MED BEVISERNE" - ellers stop debatten er min henstilling.
Derudover er der nu også kommet en debat ind om vi aldrig har været så forgældede. Du er målet for gæld alene jo et helt intet sigende element i debatten og helt blottet for relevans.
Fakta er at renten er tæt på rekord niveau. Dette er netop for at stimulere låntager til at optage mere gæld - rent basal udbud og efterspørgsel. Så at vi her mere gæld når renten er lav end når den er høj - er rent logik. Fakta er så dog at vores bruttogæld gennem de seneste år har været faldende - så alene derfor er påstanden også et falsum.
Det er som Anklageren er relevant at kigge på er borgernes nettoaktiver. Dvs formue fratrukket gæld. Der har Danmark en af de højeste formuer når der indregnet pensionsformuer i verden.
Jeg vil godt give 2 gode eksempler til eftertanke til Joakim og de andre der mener Joakims indlæg er bygget på substand.
Person 1 her et indestående i banken på 100.000 kr. til en rente på 2% og ingen gæld.
Person 1 optager nu et lån på 10.000.000 kr. til 1,0% i rente og har herefter et indestående i banken på 10.100.000 kr. til en rente på 2%.
Fakta er at Person 1 herefter har en væsentlig større gæld end før person 1 optog lånet. Men hvorfor skulle det være bedre ikke at have gæld for Person 1 - er mit spørgsmål til Joakim.
Nej naturligvis er det alt andet lige bedre økonomisk for Person 1 at have stiftet gælden. Er et meget forenklet eksempel - men viser blot med al tydelighed at logikken i kun at måle på gæld er "100% værdiløst"
tilføjet af

Ja hvad skal man sige??

Ud over at få svært ved at låne pengene i dagens Danmark så vil dit regnerstykker du mener du kan blive rig af hurtigt, så har du ikke afdrag med i beregningen.
Mercedesen koster omkring 320,000 i Grækenland.
Så gider man lede efter to lande mere så
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Ja vi har en af verdens højeste bilafgifter ..... og skulle det være et argument for at gøre den mindre ????
Men desværre kan mennesker fra de store byer stadig ikke se at det i yderområder er nødvendigt at have bil ! Hvis de havde foreslået en udjævning af udgiften ved at holde bil i områder hvor det tæt på unødvendig og så de steder hvor det er næsten helt nødvendigt - ja så havde det måske en gang på jord.
Men så længe EL og de andre ikke ved at der ikke kører busser med 5 min mellemrum i vestjylland, men kun 2 daglige afgange (på skoledage) - ja så giver det dårlig mening at tale om at brandbeskatte fattige udkanstdanskere til fordel for Homometropolis
tilføjet af

Ja hvad skal man sige??

Jow a tøgges at det er bejre å giv teskøj te hejstevogn å så få teskøj fra æ bilejere og eu
så foer vi da mier gøjning te æ roser.
mæ fræ æ sanndjoer.
tilføjet af

Ja hvad skal man sige??

Ja men det kan du nok få en naiv EL´er med på - gødning til jord og rolig kørsel med hesteforspand !!! jo jo man gang på jord har det ikke 😉
tilføjet af

Hold nu på !

Hvad har afrag overhovedet med mit eksempel af gøre - hele lånet er jo afdragsfrit - så når du siger jeg har glemt afdragene - så er det helt uden betydning da disse er 0 kr. pr. år!
Og jo Mercedesen koster 980.000 kr. i Danmark - så kun 172 % højere pris i Danmark. Så der er langt til 300-400% i 3 lande i Europa!!!!
Men prøv en anden gang i jeres debat - at lade være med at tro, at andre har glemt vigtige forudsætninger i deres beregninger - men mindre det er noget man rent faktisk har faktuel viden om.
Der er alt alt alt for mange der debaterer noget som om det er noget de ved noget om - og så reelt er helt blanke fagligt.
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Nu er det jo først og fremmest privatbilismen uenighedslisten søger at ramme, da alle der har råd til bil være kapitalister, så de 4 tons cement skal såmænd nok komme frem af vanlig vej, dog sikkert i en dieselhakker på økologisk brændstof og 5 dobbelt partikelfilter.
tilføjet af

Hvem vil Københavnerne så få til at tøre dem i røv

Pludseligt bliver det så dyrt at komme til Kbh for at arbejde, så det bedre kan betale sig med en mindre løn, som der er i yderområderne.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Det skal være dyrere at køre i bil?

Det skal være dyrere at køre i bil?
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article5210228.ece
Hvis det står til Enhedslisten, så skal verdens højeste bilafgifter være endnu højere!
"Regeringen lovede i sit regeringsgrundlag en grøn omlægning af bilafgifterne, og de kan kun opfylde ambitionerne, hvis de får os og SF med. Men det er ved at være sidste udkald, hvis de skal nå det inden valget. Vi bør satse på den kollektive trafik, og det er der nogen, som skal betale for, siger Enhedslistens transportordfører, Henning Hyllested, til avisen."
Sandheden er nok denne, at jo mere man kan få bilisterne til at betale af vanvittige bilafgifter, jo flere penge er der til liste Ø´s indvandere og flygtninge politik?
Måske er det endelig gået op for liste Ø, at pengene ikke bare hænger på træerne - lige til at tage ned og bruge?
De danske biler koster tre til fire gange så meget, som i andre lande - herunder i Sverige!
De danske bilafgifter bør omlægges, som man forlængst har indset det i f.eks Sverige!
Der opnås ekstrem store fordele, ved at en dansk solgt bil, kun koster en trededel af prisen i dag, for en helt ny bil!
Hvad mener du?

Jeg synes at Enhedslisten skal holde kæft på dette område. Den kollektive traffik er LANGT fra udviklet, sådan at den kan erstatte bilerne. Danmark består af andet end København, og ligeså består Enhedslistens vælgere nok af andre end KUN københavnere.
Det er helt fint med grøn energi og alt det andet, men man skal have et RIGTIGT alternativ klart, før man forsøger at ændre noget. DET alternativ er der ikke lige nu.
Som det er nu, er det sygeligt dyrt at eje en bil i Danmark. Ingen andre lande overgår os.
RIGTIG RIGTIG RIGTIG mange danskere SKAL have en bil, for at få livet til at fungere.
Så Enhedslisten skal flette næbet på dette punkt, og lære at holde kæft, ind til de kan præsentere et alternativ.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Du skriver

Person 1 optager nu et lån på 10.000.000 kr. til 1,0% i rente og har herefter et indestående i banken på 10.100.000 kr. til en rente på 2%.
Du skal ud og låne de penge uden sikkerhed, altså dyrere, selv om du vælger afdragsfrit er der stadig betydelige omkostninger ved lånte penge.
Så jeg kan ærlig talt ikke se hvad man skal bruge dit eksempel til.
Det er urealistisk.Og jeg giver dig ret, der er mange der debattere noget de ikke har forstand på.Og afsporing bruges også.
Nu skal du jo have tingene forklaret fra starten, istedet for selv lave research, havde du orket det, så ville du også have set at det plejer at være Anklageren der piver over Løkke forgældede os allesammen.
Personlig er jeg fløjtende ligeglad hvor meget gæld jeg har, det interessere mig mere jeg kan betale mine månedlige udgifter, og jeg dør forgældet.
Alt er relativt.
tilføjet af

Nu er der ikke megen sammenhæng i noget fra EL

Det er jo heller ikke uden grund de kun er brugt til at pege på galionsfiguren,og så holdes ude resten af tiden.
Det er da nok det eneste rigtige trunterne har gjort.
tilføjet af

Hold nu på !

http://www.sydsverige.dk/?pageID=1048
Man behøver kun at køre over på den anden side af sundet til Sverige, for at købe en bil, vi kun kan drømme om her i Danmark!
"Hvor en svensker skal af med omkring 320.000 svenske kroner (275.000 danske kroner) for en Volvo V60 med en 1,6 liter T3 benzinmotor (150 S/S Summum), koster samme bilmodel omkring 520.000 kroner i Danmark, dog afhængigt af mængden af ekstraudstyr. Heraf er de over 200.000 kroner afgifter til staten."
Der er langt fra 275.000 danske kroner og til 520.000 danske kroner, for f.eks en Volvo i de to lande!
En Mercedes Bents i Tyskland, er også ekstremt billiger, end i Danmark!
Danskerne kører rundt i mindre og mindre sikre biler - herunder brugte biler, på grund af de ekstremt høje afgifter herhjemme - som er til skade for trafiksikkerheden!
Hvad har afrag overhovedet med mit eksempel af gøre - hele lånet er jo afdragsfrit - så når du siger jeg har glemt afdragene - så er det helt uden betydning da disse er 0 kr. pr. år!
Og jo Mercedesen koster 980.000 kr. i Danmark - så kun 172 % højere pris i Danmark. Så der er langt til 300-400% i 3 lande i Europa!!!!
Men prøv en anden gang i jeres debat - at lade være med at tro, at andre har glemt vigtige forudsætninger i deres beregninger - men mindre det er noget man rent faktisk har faktuel viden om.
Der er alt alt alt for mange der debaterer noget som om det er noget de ved noget om - og så reelt er helt blanke fagligt.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.