8tilføjet af

DSB på vej med massefyringer!

Der skal fyres flere hundrede medarbejdere, bekræfter formanden for Dansk Jernbaneforbund over for DR.
DSB står foran massefyringer, som vil koste flere hundrede medarbejdere deres arbejde. Det oplyser formanden for Dansk jernbaneforbund Ulrik Salomonsen til DR Nyheder.
- Jeg kan bekræfte, at hundrede af medarbejderne risikerer en fyreseddel, siger Ulrik Salomonsen.
Han oplyser, at der skal fyres et sted mellem 234 og 544 lokomotivførere og mellem 70 og 500 togførere.
Ifølge Ulrik Salomonsen vil fyringerne betyde, at DSB må indstille cirka halvdelen af kørslerne, og driften må indstilles, fordi mange lokomotivførere og lokoførere i forvejen tager overarbejde for at få det hele til at køre.
- Det må pendlerne indstille sig på, siger formanden for Dansk jernbaneforbund.
Dansk jernbaneforbund er forsamlet i Sønderborg, hvor situationen drøftes med kolleger fra Sverige, Norge og Finland, der er enighed om, at sitautionen er særdeles uholdbar.
- Ledelsen har understreget, at intet er helligt. Der skal kigges på alt, siger områdeformand for togpersonalet, Niels H. Nielsen.
tilføjet af

DSB på vej med massefyringer!

Hvis DSB fyrer 70 % af medarbejderne, så har der være alt for mange ansat.
De skaber sig over, at de mangler en milliard i kassen. Det virker underligt, da DSB netop har haft en sag, hvor de havde brugt milliardbeløb på togdrift i udlandet.
De nye tog, som skulle være på skinner for længe siden, kan heller ikke belaste økonomien. De er jo ikke leveret, og skal derfor ikke betales.

En anden løsning kan være, at DSB ikke ønsker at opfylde sine forpligtigelse i forhold til Staten.
Det vil i praksis betyde, at man kan forvente at andre virksomheder tilbydes opgaven.
Der vil være en periode, hvor det ikke bliver sjovt at være pendler.
Men på den anden side set, så kan det jo ikke tage mange timer at køre nye tog til Danmark.
Der kan heller ikke blive tale om, at man forringer servicen, den halter i forvejen bag efter.
Da skinnerne ejes af Bane Danmark, vil der i fremtiden kun være behov for at Staten aftaler med Bane Danmark. Det vil gøre det langt enklere at udbyde retten til togdrift i fremtiden. Kombineret med, at man vælger en løsning, hvor driftsstøtte kun gives i forbindelse med selve skinnenettet, signal og perron anlæg, kan det næsten ikke gå galt.
Dette bør tages op, inden for de nærmeste døgn.
Man skal jo være ærlige over for de berørte medarbejdere. Ønsker man ikke at opfylde sine forpligtigelser, er der jo tale om, at alle DSB's medarbejdere, snart står uden job.
Ja, selv hele Direktion og ledelse, skal til at pakke.
Men, på den anden side, er der noget som helst, den Direktion og ledelse har præsteret, som har fungeret❓Så tabet er nok ikke så stort. Håber de når når at snige sig uden om Rigsrevisionen, så de ikke bliver stillet til ansvar for milliardtabet.
tilføjet af

Hvad med min betalingsring?

DSB skal køre ellers bliver jeg sur.
tilføjet af

Hvad med min betalingsring?

Du må hoppe op og bide dem i knæet, hvis ikke du kan nå at ramme med madkassen.
Betalingsring, bliver der ikke noget af.
Der er rigeligt med ringe i København. Metroringe, motorringe, betalingsringe.
Der kan ikke blive plads og penge til det hele.
Du må købe dig et dartsæt, og sætte 50'er i kanten.
😃
tilføjet af

Vi havde ikke råd til de olympiske ringe

så har vi måske heller ikke til betalings-ringen.
tilføjet af

DSB på vej med massefyringer!

DF 4 ever!
tilføjet af

Jeg vil have den betalingsring

Du må hoppe op og bide dem i knæet, hvis ikke du kan nå at ramme med madkassen.
Betalingsring, bliver der ikke noget af.
Der er rigeligt med ringe i København. Metroringe, motorringe, betalingsringe.
Der kan ikke blive plads og penge til det hele.
Du må købe dig et dartsæt, og sætte 50'er i kanten.
😃

Ellers udskriver jeg valg, ja jeg gør.
tilføjet af

DSB på vej med massefyringer!

Kildehenvisning skal være tilstede i sådanne indlæg [!]
tilføjet af

DSB på vej med massefyringer! Eller det......

Et lille link....
http://www.dr.dk/nyheder/allenyheder#news1
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.