3tilføjet af

DSB's nul tolerance politik

Hmm.. nu skal ALT meldes til politiet...
Alle verbale (nok så små) overgreb og selvfølgelig de fysiske.. (det har jeg intet problem med)
Men:
Kan jeg så også melde at:
Der for jeg ved ikke hvilken gang ingen salgsvogn er med mellem Århus og Aalborg?
At blondinen med det søde smil IKKE skal betale gebyret på 650 kr selv om hun har glemt at klippe
Men at Somalieren der ikke kan særlig godt dansk selvfølgelig skal betale når han har glemt at klippe
"Toget bliver desværre forsinket mellem 10 og 15 minutter".. (4 minutter senere kommer der en dsb medarbejder løbende hen af perronen og hopper ind i toget) toget sætter straks igang. Over højtaleren "Ja vi blev desværre 15 min forsinket i afgang pga af tekniske problemer)... ja... dsb medarbejderen kunne åbenbart ikke finde ud af at stille sit vækkeur
Da jeg skulle fra århus kunne toget ikke starte fordi en røgalarm var gået igang... ved siden af mig sad 3 dsb tog-reparatører (eller hvad de hedder og grinte).. til sidst gik de ud for at se om de kunne hjælpe... de kom efter 5 min tilbage.. endnu mere grinende.. de havde fundet en DSB medarbejder der sad og røg i et af deres små aflukker (efter ryge forbuddet)... da toget satte igang kom beskeden over højtaleren.. "Ja vi kan nu køre.. alarmen skyldtes en teknisk fejl".. her grinte de 3 reparatører ekstra meget
At det i forvejen forsinkede tog stopper ved stationer DET IKKE SKAL STOPPE VED for at sætte DSB personale af.. der åbenbart bor der!!
Det er bare et par stykker af de sjove DSB oplevelser jeg har haft... rejser med dem hver dag og de er fine nok.. men nu er kunden åbenbart fjenden hvis man tillader sig at brokke sig over bare det mindste
tilføjet af

alle steder

"Alle verbale (nok så små) overgreb og .................."
Har du tænkt dig at genere personalet siden du betragter det som et problem? Føj for en mentalitet at gå og genere folk på arbejde.
Der bør være nul-tolerancepolitik overfor alle verbale overgreb, på alle arbejdspladser. Der meget fra arbejdsgiverside, overfor kassepersonale i supermarkeder, hvor folk åbenbart har fuldstændigt frit spil. Hvis jeg var indehaver af et supermarked, ville jeg have en politik, der gik ud på, at hvis kunder var utilfredse med noget, så skulle de komme til mig, eller det personale jeg havde udpeget til den slags. Hvis nogen begynder at genere en kassemedarbejder verbalt, fordi kunden er utilfreds med noget, så skulle politikken være, at der bliver tilkaldt en servicemedarbejder, der gør kundens køb op, med besked om fremover at finde et andet sted at genere folk.
Jeg er heldigvis i en jobposition hvor ingen skal genere mig. hvis nogen generer mig verbalt, bliver enhver videre service afbrudt omgående, og med arbejdsgiverens fulde opbakning. Sådan skal det være på enhver udadvendt servicearbejdsplads.
Carlo
tilføjet af

Hvad...

Med at du vågnede op, din hjernevaskede robot.
Hvis folk laver noget lort, hvad enten det er i fritiden, eller på arbejde, ja så må man også tage ansvar for det.
Fordi det er et arbejde, giver det ikke en ret til at skide på andre mennesker, lige så lidt som nazi ledelsen kunne undskylde sig med, at de blot udførte deres arbejde.
Med andre ord: hvad med at tænke selv!
Fordi en inkompetent, korrupt, grådig, ledelse ikke kan finde ud af at få det til at køre, men har mere travlt med hvordan de nu kan rage mere til sig selv, skal man sgu ikke bare lade stå til.
Det er faktisk derfor vi har de problemer i samfundet i dag, fordi danskere generelt, er en flok passive, konfliktskye får, der tror at deres elskede politikere, og direktører har totalt styr på verdenssituationen.
Du er en robot, der åbenbart ikke er istand til at forstå hvorfor folk kan blive frustrerede, over evigt stigende priser, og tilsvarende forringet service.
Er du meget dum?
tilføjet af

Blondiner har det lettere

Hvad har du imod, at blondiner med søde smil kommer lettere frem i tilværelsen?
Affarv dog garnet og skift køn!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.