Dysfunktionelt Etisk Regnskab via
Skattelettelser, outsouching, fattigdom og splittelse❓
Dysfunktionelt Demokrati
Kan stats, kommune og region institutionernes administration blive billigere uden outsourching og uden bæredygtig opvarmning og mere brugerbetaling❓
Og stadig forsvares i forhold til et socialetisk regnskab❓Samt økonomisk financieres af mindre penge i statskassen❓
De indlysende fordel ved skattelettelser er at nogle borgere har større, et procentuelt meget størrer rådighedsbeløb som de fx kan vælge at spare op eller bruge i udlandet ...
Og en af de vel indlysende ulemper ved skattelettelser er at statskasssen fyldes mindre ....
Det paradoksale er at der procentuelt er flere fattigere medborgere som følge af en periode med blandt andet skattelettelser . . . hvilket ikke er fint i et socialetisk regnskab !
Fattigdommens konsekvenser og omstændigheder i et kompleks samfund er anderledes på visse samfundsmæssige punkter end det er i sociologier hvor samfundsstrukturen er mindre kompleks; i Danmark er det vigtigt at vi kan støtte hinanden i et kompleks samfund, derfor er vores almene behov for en kompleks alemnviden esentiel; vi er nødt til at have en masse fælles kompetencer hvis tilegenelse i et kompleks økonomisk orienteret samfund foranlediger behovet for økonomiske ressourcer til deltagelse i samfundet, så som børn og unges deltagelse i almene fritidsinteresser; internetadgang, virusprogrammer, telefon, tv, nye sko, nyt tøj; fattige er nødt til at have råd til den slags fordi vi rigere jo har fordomme og af hensyn til vores sikkerhed og andre prioriteringer fravælger omgang med fattige og sociale tabere eller hvad❓
Og når sådanne økonomiske ressourcer ikke er til rådighed splittes vi samfundsmæssigt en sociologisk splittelse som uanset den var uretfærdig kunne være sociologisk bæredygtig dengang da vi havde masser af små erhverv og små virksomheder lokalt over hele landet både i byerne og i provinsen; men pt har vi snart kun en eneste stor arbejdsplads :staten(staten-regionerne-kommunerne) ; eller hvad❓
Ansatte ved stat, region og kommune har som følge af overenskomsterne ret til tillæg, pensionsopsparing, feriepenge, diæter og løn men er feriepenge og pensionsopsparing diæter og tillæg til så mange som har så god løn dybest set socialetisk forsvarligt❓Når andre på starthjælp, kontanthjælp og SU kan klare sig ; om end klare sig som fattige !
Kurser og efteruddannelse til ansatte i stat, regioner og kommuner er også omkostningskrævende og det er simple vidensformidlinger der kompleksiseres og effektueres som følge af fattigdomsproblemet og splittelsen; viden der ikke var nødvendig hvis vi havde erhverv og arbejdspladser nok .. .
Der er i den kommunale forvaltning løbende Kurser Arrangementer Workshops Messer Konferencer Informationsmøder med 50 til hundredevis af deltagere Priser per deltagende kommunalt ansatte omkring kroner 1500 til 3.595,- ekskl. moms. ekskl. diæter ekskl. transport ekskl. tillæg ekskl. Hotelreservation ekskl. kørselsfradrag plus den konsekvens at ansatte som har deltaget i sådanne aktiviteter løbende som bedrekvalificerede berettiges til mere i løn mere i arbejdsgiverfinancieret pensionsopsparing mere i arbejdsgiverfinancierede feriepenge . .. ; eller hvad❓Mens klageinstitutionerne arbejder på højtryk samt med længerevarende ventetider med klagesager over kommunale svigt i børnesager . . . og afvisning af betaling for lidt hjælp til ditten og datten til fattige medborgere !
Og hvad kan konsekvenserne af dette blive; liberalisering og yderligere intern og ekstern outsourching med flere komplekse kreative regnskaber, skræmmende skandaler og asociale løsningsmodeller❓[f]
Dysfunktionelt Demokrati
Kan stats, kommune og region institutionernes administration blive billigere uden outsourching og uden bæredygtig opvarmning og mere brugerbetaling❓
Og stadig forsvares i forhold til et socialetisk regnskab❓Samt økonomisk financieres af mindre penge i statskassen❓
De indlysende fordel ved skattelettelser er at nogle borgere har større, et procentuelt meget størrer rådighedsbeløb som de fx kan vælge at spare op eller bruge i udlandet ...
Og en af de vel indlysende ulemper ved skattelettelser er at statskasssen fyldes mindre ....
Det paradoksale er at der procentuelt er flere fattigere medborgere som følge af en periode med blandt andet skattelettelser . . . hvilket ikke er fint i et socialetisk regnskab !
Fattigdommens konsekvenser og omstændigheder i et kompleks samfund er anderledes på visse samfundsmæssige punkter end det er i sociologier hvor samfundsstrukturen er mindre kompleks; i Danmark er det vigtigt at vi kan støtte hinanden i et kompleks samfund, derfor er vores almene behov for en kompleks alemnviden esentiel; vi er nødt til at have en masse fælles kompetencer hvis tilegenelse i et kompleks økonomisk orienteret samfund foranlediger behovet for økonomiske ressourcer til deltagelse i samfundet, så som børn og unges deltagelse i almene fritidsinteresser; internetadgang, virusprogrammer, telefon, tv, nye sko, nyt tøj; fattige er nødt til at have råd til den slags fordi vi rigere jo har fordomme og af hensyn til vores sikkerhed og andre prioriteringer fravælger omgang med fattige og sociale tabere eller hvad❓
Og når sådanne økonomiske ressourcer ikke er til rådighed splittes vi samfundsmæssigt en sociologisk splittelse som uanset den var uretfærdig kunne være sociologisk bæredygtig dengang da vi havde masser af små erhverv og små virksomheder lokalt over hele landet både i byerne og i provinsen; men pt har vi snart kun en eneste stor arbejdsplads :staten(staten-regionerne-kommunerne) ; eller hvad❓
Ansatte ved stat, region og kommune har som følge af overenskomsterne ret til tillæg, pensionsopsparing, feriepenge, diæter og løn men er feriepenge og pensionsopsparing diæter og tillæg til så mange som har så god løn dybest set socialetisk forsvarligt❓Når andre på starthjælp, kontanthjælp og SU kan klare sig ; om end klare sig som fattige !
Kurser og efteruddannelse til ansatte i stat, regioner og kommuner er også omkostningskrævende og det er simple vidensformidlinger der kompleksiseres og effektueres som følge af fattigdomsproblemet og splittelsen; viden der ikke var nødvendig hvis vi havde erhverv og arbejdspladser nok .. .
Der er i den kommunale forvaltning løbende Kurser Arrangementer Workshops Messer Konferencer Informationsmøder med 50 til hundredevis af deltagere Priser per deltagende kommunalt ansatte omkring kroner 1500 til 3.595,- ekskl. moms. ekskl. diæter ekskl. transport ekskl. tillæg ekskl. Hotelreservation ekskl. kørselsfradrag plus den konsekvens at ansatte som har deltaget i sådanne aktiviteter løbende som bedrekvalificerede berettiges til mere i løn mere i arbejdsgiverfinancieret pensionsopsparing mere i arbejdsgiverfinancierede feriepenge . .. ; eller hvad❓Mens klageinstitutionerne arbejder på højtryk samt med længerevarende ventetider med klagesager over kommunale svigt i børnesager . . . og afvisning af betaling for lidt hjælp til ditten og datten til fattige medborgere !
Og hvad kan konsekvenserne af dette blive; liberalisering og yderligere intern og ekstern outsourching med flere komplekse kreative regnskaber, skræmmende skandaler og asociale løsningsmodeller❓[f]