SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Jura & Lovgivning
4tilføjet af Anonym
Dødsstraf for sagsbehandlingsfejl i børneungesager
Dødsstraffen er afskaffet, i henhold til Grundloven og Straffeloven, men kan man ikke demokratisk med flertalsafgørelse kriminalisere sagsbehandligsfejl i børneungesager så de der laver fejl som ansatte i myndighederne kan henrettes (eventuelt med anbefaling fra flere krænkede borgere som har måtte opleve og overleve konsekvenserne) af disse sagsbehandlingsfejl i kommunale børneungesager, eller at de ikke får udbetalt deres opsparede pensions❓De må da kunne straffes for de fejl de som gamle travere laver gang på gang ?
Hvorfor skal fængslerne fyldes med borgere som de har svigtet i embeds medfør, medmennesker og medborgere som med den i lovgivningen legaliserede støtte kunne være blevet mønsterbrydere og måske mere end fx hverdagens uheldige helte ?
Eller de kunne idømmes samfundstjeneste og rense lokummer i fritiden indtil de stopper ?
tilføjet af Radikal
Det er bedre at bruge kommunens tæskehold
Det giver kun blå mærker i nogle dage.
tilføjet af udstødelse
Kædereaktion & Lavineeffekt
Sagsbehandlingsfejl medfører jo ofte, eller har ofte medført en social kædereaktion , fejlene medfører at børn og unge IKKE får den støtte og den hjælp de har brug for( det kan være at provinsen er lettere drænet for gode pædagoger og humanister efter 25 års besparelser og sjusk på børneungeområdet, men fejlene og det kollektive socialpolitiske omsorgssvigt har konsekvenser. Borgere som svigtes får måske hverken uddannelse, familie, arbejde eller ret meget glæde ved tilværelsen i Danmark.
Stop den sociopolitiske kommunale apartheitskultur !
Fyr dem som fejler i børneungesager PÅ GRÅT PAPIR for grovft tillidsbrud !
tilføjet af anonym
Der er vel grunde og årsager
til de der tilfælde af aggresssion mod kommunalt ansatte sociale tabere bliver jo íkke bare motiveret til faretruende voldsmotiverede forbrydere uden nogen grund og årsagssammenhænge ! sagsbehandlingsfejl er en del af årsagssammenhængen og så en virkelighedsfjern og underfinancieret socialpolitisk kommunal indsatsvilje som uden respekt g forståelse for en succesorienteret service lader stå til og svigter i vko regeringens kølvand
januar 2010
De mest udsatte er sagsbehandlere på beskæftigelsesområdet og børne og familieområdet. Samlet set er det hver fjerde socialrådgiver/socialformidler alias sagsbehandler, der har oplevet trusler på jobbet.
Måske er en del af forklaringe at der er forskel på uddannelsesniveauet afhængigt af om den kommunalt ansatte er henholdsvis socialformidler, sagsbehandler eller uddannet socialrådgiver; samt hvilke direktiver og retningslinier den ansatte accepterer at arbejde under i sit arbejde for myndigheden?
De fire år uddannels som en socialrådgiver har giver en bedre faglige ballast end de cirka 7 mdr. kursusuddannelse der skal til for at blive socialformidler.
gentagne sagsbehandlingsfejl i børneungesager er en skandale & skam
tilføjet af for tabt
Samtidigt
kan det måske være spændende hvis de lavede lige så mange fejl fejl andre steder med samme grad og omfang af proceduremæssige konsekvenser.