0tilføjet af

Enoch`s Bibel kap. 1 fra vers 1..

Ærede debattører og gode borgere.
Vi får fortalt mange gode historier her på siden fra ellers intelligente og meget kloge personer. Det ser ud til, at der er stor forskel på om man er konservativ Kristen eller liberal Kristen eller om man blot er Kristen.
Eens holdning afspejler sig i ethvert forhold i livet og kan få stor indflydelse på vigtige afgørelser der skal træffes.
Hvad skal jeg vælge? Hvad skal jeg tro? Ja, det er de store spørgsmål og dit velbefindende og succes i livet kan afhænge af hvilket valg du træffer.
Det kan også være vigtigt for din succes i livet hvem du vælger som vejleder eller "vismand".
Følgende begivenhed udspillede sig sidste år mellem again og Enoch.
Her kan du læse om hvordan to ellers "kloge" personer i den grad "meler deres egen kage" og så kan du selv vælge i hvilken "butik" du vil gøre dine indkøb.
Jeg ønsker jer god læsning.

Enoch`s Bibel Kap. 1 fra vers 1:
Det er dagen at handle! Arbejdet kalder! Skrevet af Enoch ben Enoch 20.nov.2005, kl.20:41
Kære medborgere, ærede debattører, mine damer og herrer.
Nu skal I blot høre den bedste nyhed I vil få i lang tid. Hvad siger I til, at få eksperthjælp dagen lang til at hjælpe jer med at finde et job? Dette dejlige land, med grønne skove og blå himmel og dejlige bølgende kornmarker. Hvor kornblomst står og kappes om pladsen med de smukke røde valmuer.
Ja, sommerlandskab på landet, hvor vi tager hen på vore ferier. Den danske starand, hvor de hvide klitter leger med hinanden til bølgernes monotone larm. Hvide Sande, Hanstholm Løkken, og Skagen.
Når solen i den aftenrøde stemning stille synker ned i horisonten, da klapper vi alle i hænderne og takker den gode Gud for dagen, som svandt. Tak Jesus.
Nu skal solen på sin vandring i sin bane omkring jorden skinne på den anden side af planeten jorden og andre mennesker vil få gavn af dens livgivende stråler.
Hvor er vi heldige og lykkelige, at vi bor på en sådan smuk planet vi kalder jorden.
Tænk på alle de smukke blomster og interessante dyr, der leger både på landjorden, men også i de blå ocean. En sigtbarhed på 40 meter hvor du kan se undervandsplaner og fisk i alle regnbuens farver, det er livet. Må jeg invitere dig på en skøn frokost i det frie, med alt hvad havet kan frembringe og en dejlig kølig rislende vin til forfriskning? Jeg giver!
Alle I arbejdsledige, vil om kort tid blive velsignet med jeres drømmejob,. Ja, det vil blive jeres virkelighed om ganske kort tid og alle de velsignelser jeg her har opremset for jeg, vil blive jeres virkelighed, ligesom det er vores, der nyder arbejdets velsignelse (ikke mindst i en fyrstelig løn).
Der er blot een betingelse for at også I kan være med. Det er , at I ikke lytter til onde tunger her på debatten, som gør alt hvad de kan for at tage jeres sidste chance fra jer. Disse personer er onde fordi de ikke vil tillade jer, at lytte til mine fine råd om hvordan I kan finde jeres drømme job.
Jeg afskyer sådanne personer, som ikke ved hvad der er godt for dem selv og derfor ikke under jer det jeg tilbyder jer.
I er den Danske befolkning og jeg hylder jer. Meld jer under fanerne og løft jeres hoveder til en ny tilværelse under Dannebro.
Når sådanne onde personer kritisere Danmarks helte, som f.eks. A.P.Møller og Mærsk Mc Kindly Møller, så er det fordi de er misundelige og gule af misundelse i hovedet.
De kan intet selv og dem der kan skaffe hundrede af tusinder af jobs i Danmark hader de. Det er kun deres politiske dagsorden det handler om og ikke om arbejdsløshed. Det handler om dem selv som tabere og de vil gøre alt for at trække jer trofaste borgere med ned i afgrunden.
Tro mig, når man er nået de 45 og de 55 år og ikke kan finde ud af noget som helst og igennem mange år har fravalgt arbejdet til fordel for lediggang og er blevet bitter og forsøger at skjule sine egen mangler, så skal det gå ud over dem der har succes. Det må de ikke fordi så træder deres egen dumhed så tydeligt frem, at man væmmes.
I derimod har alle tiders chance og jeg kan hjælpe jer. Kom og deltag i de heroiske arbejde der er nu med at løfte Danmark op til nye højder. Lyt ikke til tåberne.
Jeres Enoch
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ftg klonen slår til igen Skrevet af again 20.nov.2005, kl.22:15
"Ord fra den vises mund vækker yndest,
tåbens læber bringer ham ødelæggelse,
begyndelsen på hans ord er dårskab, og enden på dem er en slem dumhed, og dåren bruger mange ord. Mennesket ved ikke, hvad der skal ske, og ingen kan fortælle ham, hvad der sker i fremtiden. Tåbens slid udmatter ham, han ved ikke engang, hvordan man kommer til byen" Præd 10:12-15
Har du slet ikke noget konstruktivt at bidrage med?
Med venlig hilsen, en der er lidt overrasket oer at se dine indlæg om arbejdsløshed!
(fra again)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Også du min søn...... Skrevet af Enoch ben Enoch 21.nov.2005, kl.07:31
Kære again,
Tak for din kommentar. Du, den mest intelligente her på debatten! ” Også du min søn Brutus”
Ja, til dig vil jeg give lidt af opskriften på succes.
+
Det er hentet fra samme bog:
” En dygtig kvinde (mand), hvor findes hun? Hun er langt mere værd end perler.
Hendes mand stoler på hende, det skorter ikke på udbytte.
Hun handler godt imod ham, aldrig ondt, så længe hun lever.
Hun sørger for uld og hør, ivrigt arbejder hendes hænder.
Hun er som handelsmandens skibe, langvejs fra henter hun føden
.
Hun står op, mens det endnu er nat, hun skaffer føde til sit hus og giver ordrer til sine piger.
Efter moden overvejelse skaffer hun sig en mark, for frugten af sit arbejde planter hun en vingård.
Hun binder styrke om lænderne, hun gør sin arme stærke.
Hun mærker, at hendes arbejde går godt, hendes lampe slukkes ikke om natten,
Hendes hænder sætter rokken i gang. Hendes fingre griber om tenen.
Hun åbner sin hånd for den hjælpeløse, hun rækker hænderne frem mod den fattige. Hun nærer ikke bekymring for sin husstand, når det sner, for alle er klædt i skarlagen.
Hun laver sig tæpper, hun er klædt i fint linned og purpurrødt stof.
Hun laver linnedkjortler og sælger dem, hun leverer bælter til købmanden.
Hun er klædt i styrke og anseelse, og hun ler morgendagen i møde.
Hun tager til orde med visdom, der er venlig belæring i hendes tale.
Hun overvåger, hvad der sker i hendes hus, hun spiser ikke dovenskabens brød.
citat slut fra Ordsprogenes bog kap. 31 fra vers 10
Det jeg lægger fast mærke til er følgende: 1) det skorter ikke på udbytte.
2) ivrigt arbejder hendes hænder.
3) langvejs fra henter hun føden.
4) Hun står op, mens det endnu er nat.
5) skaffer hun sig en mark.
6) hendes lampe slukkes ikke om natten.
7) Hun laver linnedkjortler og sælger dem, hun leverer bælter til købmanden.
8) hun spiser ikke dovenskabens brød.
Det er tanker vi skal overveje hvordan vi kan efterligne den opskrift. Så vil vi få succes.
Du kom med nogle tanker og forslag under temaet: Udflytning af institutioner. Interessant, det er da værd at overveje. Hvis man da er i politisk position.
Enoch
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Helt rigtigt... Skrevet af again 21.nov.2005, kl.10:19
Ja, det er godt at være flittig. Det er der sikkert også mange arbejdsløse der er- nogle synes måske en del af dem er lovlig flittige...
Men det at være flittig har jo ikke noget med en ansættelse at gøre, så hvorfor bruge det som argument? Overvejer du overhovedet, hvad du har skrevet, før du trykker på knappen?
Forresten Enoch.... Nu vi er ved det med religion og arbejde! Så er det jo en ret ny opfattelse, at man skal være ansat i et job for at være et aktiv for samfundet. Et udpræget kendetegn ved det industrielle og post-industrielle samfund. Tidligere var man helst fri for den slags!
Når Jesus mødte tiggere, så tilbød Han dem eksempelvis ikke et job (med mindre du da vil påstå, at bemærkningen: "Stå op, tag din seng og gå" var en ansættelseskontrakt). Så Bibelen er ikke meget bevendt til, at sprede dit budskab om, at arbejdsløse selv er skyld i deres lidelser.
Som jeg ser det, er dit budskab til arbejdsløse så anti-kristent som noget Vagttårn!
(fra again)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ansættelse? Skrevet af Enoch ben Enoch , 21.nov.2005, kl.10:54
Hej again,
Du skriver og jeg citere:
”.....Så er det jo en ret ny opfattelse, at man skal være ansat i et job for at være et aktiv for samfundet. Et udpræget kendetegn ved det industrielle og post-industrielle samfund. Tidligere var man helst fri for den slags”!
citat slut.
OK, er det en ” ret ny opfattelse”? Det er muligt, det tænkte jeg ikke lige på ”da jeg trykkede på knappen”. Jeg ser samfundet, som en stor familie hvor vi må betjene hinandne og ingen kan ligge ”på den lade side” og modtage penge fra samfundet fra dem som arbejder.
Jeg ser vor stolte nation Danmark, som et hjem. Så vi har alle sammen en opgave, samt et ansvar for ”samfundet”. Derfor mener jeg, at arbejdsledige har et problem, som ikke lige begynder med et job.
Jeg er af den opfattelse, at et job begynder med en holdning. Holdninger er grundlaget for en meningsfuld tilværelse.
At et job ikke betragtes som en nødvendighed for, at være ”et aktiv for samfundet” er muligvis en gammel floskel i dag. I dag skal du være i arbejde for at være et aktiv for samfundet.
Er du ikke det kan du jo gøre hvad du vil, men så må du påtage dig personligt, at betale for de mennesker som har den holdning. Jeg skelner mellem at modtage understøttelse og ikke bestille noget og så dem der arbejder.
I dag er samfundet polariseret omkring arbejde og udvikling af ekspertise og viden og forskning og viden. Både socialt, kulturelt og uddannelsesmæssigt, historisk , er det en forudsætning for at samfundet kan udvikle sig og bestå.
Derfor dem, som har eller deler din opfattelse af ”at være et aktiv for samfundet uden et job” må danne en økonomisk forening så I kan betale for dem der ikke arbejder. Det er så ikke ”samfundet” der skal gøre det, men jer private.
I min verden er der ingen arbejdsledige, men i den fritid man har kan man vælge, at gøre hvad man har lyst til for at bidrage til sin egen åndelige habitus eller bidrage med, at berige samfundet med yderligere ”gaver” fra een selv.
Samfundet er helligt.
Hos mig, kan du ikke komme og sige: ” Goddag, jeg er arbejdsledig og jeg kunne tænke mig at være arbejdsledig i så og så mange måneder eller år. Hos mig får du et arbejdstilbud med det samme. Det kan du så ikke sige nej til. Det har jeg beskrevet før. Det vil sige, at når du ”ankommer” til min arbejdsformidling, får du anvist et arbejde med det samme. OK?
Så nemt er det.
Dersom du hellere vil være ”et aktiv” efter din egen opfattelse og mening privat, så kan du sige nej tak, ja så behøver du ikke at komme, for så kan du blot gøre hvad du har lyst til. For din egen regning.
Så bliver du ”automatisk” kørt ud på en sidelinie og vil ”gå til spilde før eller senere” efter eget valg både åndeligt og fysisk. Samfundet vil nemlig ikke betale dig for, at gøre som du selv synes er ”rigtigt eller forkert”.
Så i vort moderne samfund arbejder vi alle. Der er ingen, som modtager understøttelse fra samfundet uden at gøre noget for det. Enkelt og lige til. Arbejder du, får du. Arbejder du ikke, får du ikke.
Hvad er der i vejen med det. Jeg troede alle gerne ville arbejde for de goder andre har skabt, for at opretholde den standart vi har i dag.
Enoch
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Intet i vejen... Skrevet af again 21.nov.2005, kl.11:24
Hej Enoch
Du kæmper imod dine egne spøgelser. Som jeg tidligere har beskrevet, har jeg selv engang prøvet arbejdsløshedens "velsignelse", og jeg kan forsikre dig om, at det intet havde med dovenskab at gøre! Det havde noget med virkeligheden at gøre. Så lad os lige forholde os til den...
Du skriver: "Hos mig, kan du ikke komme og sige: ” Goddag, jeg er arbejdsledig og jeg kunne tænke mig at være arbejdsledig i så og så mange måneder eller år. Hos mig får du et arbejdstilbud med det samme. Det kan du ikke sige nej til. Det har jeg beskrevet før. Det vil sige, at når du ”ankommer” til min arbejdsformidling, får du anvist et arbejde med det samme. OK?"
Det glæder jeg mig til. Uheldigvis får dine stakkels medarbejdere på "din" arbejdsformidling jo hurtigt et problem, for der findes ikke tilstrækkeligt job til alle. De bliver hurtigt nødt til at sende folk ud til fiktive virksomheder..... At du som en anden skrivebordsgeneral stikker AF et dekret om jobgaranti skaber jo ingen job!
Så i stedet for at sidde og føre dig frem på de arbejdsløses bekostning var det måske mere konstruktivt, hvis du kom med nogle forslag til, hvordan vi kan ændre dynamikken i samfundet, så der skabes flere job! For det er jo der den er gal- når jobbene er der strømmer arbejderne til som fluer til frisk kolort- når de ikke er der bliver de fyret som tak!
Da jeg tog nationaløkonomi lærte vi, at det er dem med job der er skyld i, at de arbejdsløse ikke kan få job- det er nemlig dem der kræver så meget i løn, at der ikke bliver skabt nok jobs! Så hvis der endelig skal hakkes på nogle, så ved jeg godt hvem der kan tillade sig at hakke (nemlig de arbejdsløse) og hvem der bør slå blikket ned og erkende vores brøde (nemlig du og jeg, som repræsentanter for dem der har et godt job). Jeg tjener eksempelvis mere end 4 gange så meget som en arbejdsløshedsunderstøttelse....
Jeg opfatter dine indlæg her på arbejdsløshedsdebatten som ligeså konstruktive som et tågehorn: hold kæft, hvor må de være irriterende for de arbejdsløse at læse! Det kan du ikke være bekendt overfor mennesker i nød! Så tag hellere at fortælle os, hvordan du mener vi får skabt de jobs, som tilfældige konjukturudsving gang på gang viser os, at de arbejdsløse gerne vil have.
Forøvrigt mener jeg ikke problemer er, at jeg får for meget i løn- jeg har masser af ideer til, hvordan vi skaber ny dynamik i samfundet, uden at folk skal arbejde for almisser! Jeg mener nemlig problemet er strukturen i samfundet- i stdet for at sidde på vores flade og skælde ud over problemerne bør vi begynde at løse dem.
(fra again)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tak for din kommentar Skrevet af Enoch ben Enoch , 21.nov.2005, kl.15:50
Hej again,
Mine spøgelser eller hvad de nu hedder? Ja, jeg kender dem ikke.
Du skriver om din tid i undervisning hvor du lærte:
" Da jeg tog nationaløkonomi lærte vi, at det er dem med job der er skyld i, at de arbejdsløse ikke kan få job- det er nemlig dem der kræver så meget i løn, at der ikke bliver skabt nok jobs! Så hvis der endelig skal hakkes på nogle, så ved jeg godt hvem der kan tillade sig at hakke (nemlig de arbejdsløse) og hvem der bør slå blikket ned og erkende vores brøde (nemlig du og jeg, som repræsentanter for dem der har et godt job)”.
citat slut.
+ +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Samtidig mener du, at det ikke er lønnen der er noget forkert med og at du har mange ideer til omstrukturering af samfundet så der kan skabes flere jobs.
Hans Andersen LO, mener også , at i fremtiden skal dem der har sparet op til ekstra pension betale af deres opsparing til dem der ikke har sparet op, så vi ikke får et proletariat hvor mange har meget og nogle har meget mindre.
Ja, sådan er der jo mange politiske synspunkter og det bliver interessant, at se engang ud i fremtiden hvem "der har ret/vinder".
Så vi lever i et frit demokratisk land og hvis man synes man har gode ideer og politisk format, er der jo ikke noget der forhindre folk at gå ind i politik. Det er da ok. Derfor har vi jo også den regering vi har som promovere de synspunkter de står for, fordi vi har et frit parlamentarisk demokrati. Gud være lovet for det.
Jeg for mit vedkommende ønsker med denne debat, at anspore til, at de arbejdsledige kan komme ud i arbejde nu og derfor giver jeg de råd jeg gør. Det kan jeg forstå, at der er visse personer der har noget /meget imod. Du selv mener:
” ligeså konstruktive som et tågehorn: hold kæft, hvor må de være irriterende for de arbejdsløse at læse! Det kan du ikke være bekendt overfor mennesker i nød!”
citat slut.
Ja, sådan er der jo så meget. Du mener endvidere at,:
”.......din" arbejdsformidling jo hurtigt et problem, for der findes ikke tilstrækkeligt job til alle. De bliver hurtigt nødt til at sende folk ud til fiktive virksomheder”.
citat slut.
Ja, det er jeg ikke så sikker på. Jeg mener blot, at ingen må gå ledig og modtage understøttelse uden, at bestille noget for deres understøttelse. Det er det nye.
Så derfor ned til AF og fortæl dem den glade nyhed, at de nu gerne vil i arbejde med det samme uanset hvad. Det er samfundsånd, indtil de bliver i stand til at forsørge sig selv.
Hvis du eller andre har nogen indvendinger imod dette, så kan jeg jo ikke gøre noget ved det, men så synes jeg at man skal fortælle det på AF når man er til samtale.
Så spiller man med åbne kort og er ærlig, ellers er det efter min mening, at udnytte samfundet hvis man har den indstilling at.....
Jeg bestemmer ikke hvad du og andre skal læse eller om I er interesseret i min viden. Blot skal I ikke fortælle mig hvad jeg skal og ikke skal. Det skal jeg nok selv finde ud af. Er man ikke interesseret i min viden kan man jo blot lade den ligge. OK?
Venlig hilsen
Enoch
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hvad vil du sætte dem til? Skrevet af again 21.nov.2005, kl.22:02
"Ja, det er jeg ikke så sikker på. Jeg mener blot, at ingen må gå ledig og modtage understøttelse uden at bestille noget for deres understøttelse. Det er det nye."
Nu er det med meninger som med røvhu.... Alle har dem! Det jeg gerne vil vide er, hvad du vil sætte de 300.000 på understøttelse til?
Det gælder om at finde de ledige der har kvalifikationerne som virksomhederne aktuelt leder efter! Min erfaring er, at virksomhederne lægger ret meget vægt på det punkt, medens de fleste arbejdsløse er parate til at tage et stort set hvilket som helst job (i hvert fald når de er blevet "møre"). Det gør det jo ekstra svært for dig at gennemføre din politik- medmindre du da mener, at du er bedre til at matche arbejdesløse med virksomhederne end parterne selv er!
Lever du ikke lidt i en drømmeverden? Eller er det planøkonomi du lægger op til? Hvad er det du vil- udover at håne uheldige arbejdsløse?
(fra again)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvem håner hvem? Skrevet af Enoch ben Enoch , 22.nov.2005, kl.05:43
Hej again,
Du min søn Brutus, dig som jeg så op til, som viste et skarpt klarsyn og som kender til "hemmeligheder"?
Også dig?
Nuvel, du stiller mig et relevant spørgsmål samt lidt ubehagelige kommentarer, som jeg vil lade forblive hos dig selv og så fastholde min egen status quo.
Men jeg vil svare dig på nogle af dine spørgsmål du stiller mig.
For det første: ” Jeg mener blot, at ingen må gå ledig og modtage understøttelse uden at bestille noget for deres understøttelse. Det er det nye." Mit citat slut.
Hvortil du spørger mig : ” Det jeg gerne vil vide er, hvad du vil sætte de 300.000 på understøttelse til?” dit citat slut.
Nuvel, det jeg har skrevet og igen, jeg vil ikke sætte 300.000 til noget som helst, men i regeringssammenhæng vil jeg pege på det og det er det jeg faktisk har gjort hele tiden. Jeg mener ikke jeg er klogere end den regering vi har, men jeg mener jeg er klogere end visse af oppositionspartierne til sammen.
Den regering, som leder landet og forsøger at genoprette Danmark, vil sætte alle arbejdsledig til een eller anden beskæftigelses. For de penge man modtager i understøttelse eller socialhjælp. Det er det nye.
Nu spørger jeg så dig. Hvad foretrækker du som borger i Danmark og med et ansvar for samfundet? Vil du helst gå ledig op til flere måneder eller år og så modtage bistandshjælp❓
Eller som jeg peger på, ud at arbejde med det samme fra dag 1?
Regeringen (også hvis jeg sad i regering) vil sætte enhver bistandsklient til et hvilket som helst arbejde for den ydelse samfundet giver.
Hvad er så svært at forstå, at ingen skal kunne modtage nogen form for kontante hjælpemidler uden at yde noget til gengæld? Jeg i min videnverden siger, at det er nemmere for en bistandsklient at få et regulært arbejde, hvis han eller hun oplever en kontinuitet i sit arbejdsliv.
Altså igen: Ud af fjerene om morgen, op på ”arbejde” kl.; f.eks. 800 og så dagen igennem udføre ”tjeneste” for dit land til gengæld vil dit land tage sig af dig til du finder et fuldgyldig ønskejob.
Er det svært at forstå? Shame on you.
Til gengæld finder jeg kompetente medborgere i ledende stillinger, der er yderst kvalificeret til at tage sig af det administrative. Vi er ikke een, men tusinder der betjener den danske befolkning i administrative kontorer.
Det går rigtigt godt med det. Så igen: enhver arbejdsledig skal i ”arbejde” af en hvilken karakter regeringen beslutter de skal. Ingen kan sige fra.
Du spørger mig, et rent retorisk spørgsmål: ” Hvad er det du vil- udover at håne uheldige arbejdsløse? ” citat af din kommentar slut.
Jeg kender ikke til, at jeg ”håner” de arbejdsledige. Overhovedet ikke. Men jeg har ”mødt” her på debatten utallige individer, som nedgør de arbejdsløse med deres politiske propaganda og derved fastholder dem i en politisk situation.
Det skal de bruge for at skabe grobund for en utilfredshed med regeringens politik. Nu er vi ikke så dumme, at vi ikke kan imødegå denne propaganda. Jeg for mit vedkommende har ingen problemer med at debattere med dem, men det har de med mig.
Mine indlæg sletter de og det fortæller mere om deres ynkelige hjerner end det fortæller om hvordan jeg ser på de arbejdsløse, som jeg forsøger at hjælpe.
Arbejdsløsheden starter ikke med at miste jobbet. Think about it.
Enoch
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En fremragende ide... Skrevet af again 22.nov.2005, kl.08:58
"Den regering som leder landet og forsøger at genoprette Danmark, vil sætte alle arbejdsledig til een eller anden beskæftigelses. For de penge man modtager i understøttelse eller socialhjælp. Det er det nye"
Jamen, det er stadig en lige god ide! Den politik havde den tidligere regering også, men se om det hjalp. Den nuværende regering har det også kun i munden. Så du er i godt selskab!
Du vil sætte dem til "hvadsomhelst"- det er jeg i princippet med på, men kunne du være lidt mere konkret? Forstår du, jeg synes jo det er præcis den besked de arbejdsløse får i dag: "Her har du lidt penge, og så kan du for vores skyld lave hvadsomhelst, indtil du finder nyt arbejde".
De arbejdsløse synes vist ikke rigtigt det er nok, at lave "hvadsomhelst"- de vil vist hellere lave et konkret stykke arbejde. Så kunne du ikke lidt konkret fortælle os, hvad det er du vil sætte dem til, i stedet for bare at sige, at de må lave "hvadsomhelst"?
(fra again)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg har læst.... Skrevet af Enoch ben Enoch , 21.nov.2005, kl.06:15
Ærede debattører, medborgere i Danmark, kære kammerater.
Det er i forhold til den åndelige dimension, den Danske kulturskat og fællesskabet på arbejdsmarkedet, vi kan hente vor drivkraft, vor motiversion.
Dersom du ikke er i kulturel balance, følelsesmæssig kompetence og ligevægt i forholdet til din omverden, vil du opleve den ene fiasko efter den anden. Det er hvad jeg kalder ”taber”. Det er jo ikke det, at være menneske som har problemer der er en taber, det er den der foretrækker at fastholde sig selv i en position, hvor de ikke kan klare sig i længden og nedbryder Danmarks økonomi.
Det er ikke noget jeg finder på ud i den blå luft, men en taber er een som har tabt forbindelsen med samfundets realiteter.
Samfundet er det kulturhistoriske og den fællesskabsfølelse vi bygger Danmark med. Ingen kan arbejde uden at forholde sig til hvorfor man arbejder.
Så, hvis du arbejder for din egen skyld, bliver du uvilkårlig en taber. Du samler ikke nationen og du deler ikke fællesskabet, men bliver een som nedbryder det Danske samfund.
Der findes sande livsværdier her i verden, Danmark, som er langt mere værd end følelsesmæssig underskud. Jeg kan fortælle dig om en virkelighed der overstråler alle dine forestillinger, hvis du er interesseret.
Det, som godt kan undre mig er, at når jeg sender mine indlæg her på denne debat, så sker der en følelsesmæssig reaktion fra jeres side, med et par undtagelser, som i den grad er nedbrydende. Det er mennesker, som er undermålere og ikke har noget kulturelt at byde på. De kan ikke se klart de fremtidsperspektiver som gemmer sig i fremtiden. De er total negative. Derfor lyt ikke til dem, d du vil blive inficeret med deres negative kraft.
De fleste af jer reagere som om I er sårede personer, et såret dyr i den store skov som en jæger har skamskudt. Jeg kommer for at give jer lægedom, men I håner alt hvad jeg skriver.
Dersom I virkelig har noget bedre, så hvorfor befinder I jer så i den situation I gør? I afviser et hvert tiltag fra min side til at hjælpe jer uden at prøve at finde ud af hvad jeg vil jer. Det er mærkeligt, synes jeg.
Det er ikke mig der finder på skældsord, men I får en svada tilbage når jeres tåbelighed overfor mig bliver for voldsom. Det er ligesom en vulkan og jeg kan ikke gøre noget ved det. Det er en modreaktion. Jeg ville langt heller tale med jer om hvordan I kan komme ud af jeres situation, som virkelig er en taber situation.
Jeg ønsker ikke I skal være tabere, men vindere. Så når jeg tilbyder at hjælpe jer, så får jeg alle mulige hånlige bemærkninger og tåbeligheder tilbage og det forstår jeg ikke.
I sårer ikke mig, men i sårer jer selv og den smerte I har, bliver forøget. Tror I det er sjovt at eks. pengene ikke kan slå til?
Jeg skal give jer et eksempel på denne filosofi.
Jeg ser nogen gange en ung mand sidde og tigge på gaden. Det får han ikke ret meget ud af. Han kunne ”tjene” langt mere på blot en times arbejde.
Så hvis I virkelig er så kloge, hvorfor er I så i en tabers position? Hvorfor er det ikke jer, som har de gode job? Kan I svare mig på det?
Der er såkaldte kloge hoveder her på denne debat, som påstår sig bedre til at vejlede jer end jeg, så hvorfor kan disse ikke skaffe jer et job? De kan ikke engang skaffe sig selv et job.
Jeg vil fortsat forsøge at hjælpe jer, selv om nogen forsøger at hindre mig i det. Jeg bliver ikke træt eller magtesløs, men jeg vil give hvad jeg har for at I kan få et job. Tænk over det.
De som reagere så negativt over mine indlæg med henvisning til den Danske kulturskat og nationens stolte kulturhistorie og rakker det ned hver gang, de pisker på deres eget land. Det skal I ikke finde jer i. På barrikaderne og kæmp for jeres nationale stolthed.
Den kamp I skal kæmpe henhøre under skole, uddannelse, flittighed og arbejdsomhed. Sparsommelighed og fællesskab i jeres familier. Støt hinanden og hjælp hinanden.
Læs den danske sangskat, kulturhistorie, Saxos krønike og den Danmarkshistorie, som kan opbygge jer mentalt.
Kærlig hilsen
Jeres Enoch
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.