SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Samfundsproblemer
13tilføjet af Anonym
Fakta reklamerne!!!
Er jeg den eneste der er ved at brække mig over faktas reklamer hvor de angiveligt bruger "mumerologi"? For det første så synes jeg at det er infantilt at tage fis på noget som mange tror på.. For det andet så er det da krænkende for dem, der går op i det at se at de omskriver deres daglivarer til fuldstændig åndsvage ting. I mine øjne er de ikke en skid bedre end dem der tegnede mohammed.. Det handler om at krænke en gruppe mennesker der tror på at noget kan ændre deres liv... FAKTA, Det er sgu en OMMER!!!!
Føj for den lede, det reklamebureau skulle stilles frem til offentlig skue og spyttes på...
tilføjet af Anonym
uuups
Numerologi, skulle der stå...
tilføjet af Også anonym
Få dig et liv - Kære !
!!!!!!!
tilføjet af anonym
Nej du - de har fandme humor!
Det er rigtig fedt og anderledes. For ingen penge og en hel del opfindsomhed formår de at nå ud over kanten.
Du kan ikke lige huske hvad Kvickly bruger for at fange folks opmærksomhed vel?
Men du kan huske Faktas.
I rest my case.
tilføjet af dukkedrengen
Du er ikke alene
men det er nu ikke kun Fakta-reklamer der er til at brække sig over, rigtig mange reklamer er så platte at det får modsat effekt, jeg får kvalme af Punkt1's reklamer, det er så snotåndsvagt lavet at det kun har til formål at huske navnet Punkt1, men jeg kan sagtens handle andre steder.
En anden ting er, at mange reklamer er på engelsk, hvad har de narrerøve gang i❓vi bor da i Danmark, og jeg handler af princip ikke i butikker der bruger engelsksprogede reklamer.
tilføjet af Reklameseer
Punkt 1? Det mener du ikke
Det er da virkelig det sjoveste der er lavet i længere tid. Lie-Kaas er fuldstændig genial. Den dreng kan godt nok få mig til at ryste af grin.
Hvis du ærligt mener de er dumme, så er du da fuldstændig uden humoristisk sans.
tilføjet af dukkedrengen
Nej jeg har megen humor
men han fremstiller en person der har et IQ under 2 det er så fordummende.
Den sidste jeg kom til at se ved et tilfælde er den med besøget på et lager, mage til intetsigende vrøvl skal man lede længe efter.
Hvis det er meningen at reklamen skal være morsom, så er de sluppet dårligt fra den, tænk tilbage på Lars Larsen, hans reklamer var sjove og informative, man fik er billigt grin af ham i de forskellige reklamer, men informationen omkring de varer han sælger var tydelige.
Måske er det blot min alder der kommer i vejen, jeg kan nemlig heller ikke fatte at mennesker skriger af grin over Stand Up Komikere der står på en scene mens de vælter platheder og sjofelheder af sig, det er også intetsigende, kun ganske få har talent som komikere. Nå det er et sidespring :-)
I det hele taget ser den knold i Punkt1 reklamerne ud som en tredierangs bondeknold ude fra syvende kartoffelrække, kunstigt bredt smil og bølget hår, han er ikke engang et flot mandfolk, han ligner en der endnu hænger i mors skørter føj.
tilføjet af anonym
Sådan er kvinder blevet fremstillet i årevis
Så tør tårene bort min ven og føl dit køn blive udstillet, som idioter for at fremme salget af en eller anden dims. Du kommer slet ikke til at tænke på lyshårede labre larver på køleren af en bil, med det formål at sælge den via budskabet: "du kan score labre larver hvis, du køber sådan en bil her"? Det er jo MÆND, der er målgruppen for salg af smarte biler - ikke kvinder! Så de skal BRUGES til at sælge lortet med.
Nå, men det er da lidt morsom, at når det er med omvendt fortegn, så skal det stoppes! Det må jeg sgu lige grine lidt over.
Reklamerne med Lie-Kaas kan jeg godt fortælle dig, appellerer til kvinderne. Og det er jo dem, der køber tingene i Punkt1 ikke? Mænd køber ikke køleskab og vaskemaskine eller har en mening om det, som kvinderne har. På det punkt har vi ikke flyttet os en millimeter - DERFOR sælger Punkt1 reklamerne med Lie-Kaas som "kølerfigur", som varmt brød.
Tror slet ikke du gør dig klart, hvem reklamerne er rettet imod. De to reklamer, du her har brokket dig over, der er DU ikke med i målgruppen. Derfor virker de tåbelige på dig. Lars Larsen nåede dig, men du ligger også i hans målgruppe ikke?
Prøv at vurdere hvilke reklamer, du synes er ok. Er du i målgruppen, som køber af de produkter? Opdag hvor meget du er taget i røven allerede nu. Det er altsammen planlagt.
tilføjet af metromus unlogged
ØØhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....
Er der ikke andre ting i verdenen du kunne rette din vrede imod ????
hilsen Metromusen som iøvrigt suyns at lige netop Fakta reklamerne er for fede, en ægte griner. Dit indlæg detrimod er en OMMER.... smiler.
tilføjet af dukkedrengen
Hmm anonym
at mit køn bliver udstillet er ikke mit problem og det generer mig ikke.
Jeg har aldrig forsvaret at labre larver skal sælge biler, helt ærlig, så fatter jeg ikke hvad de dimser skal med i bilreklamer for, der er jeg heller ikke i målgruppen, hvis jeg køber bil gør jeg det ud fra behov, ikke ud fra hvem jeg måske kan score, og biler har aldrig kunnet få mit pis i kog, sådan en er en 4-hjulet kasse der flytter mig fra A til B.
Hvad køleskabe og vaskemaskiner og for den sags skyld andre hårde hvidevarer angår, så jo, jeg er med i valget, det er jo også mig der skal bruge det.
Hvis Punkt1-reklamerne sælger hos kvinder, må kvinderne her have mig undskyldt, så har kvinder ikke mange brikker at flytte med, men jeg tror nu du er ret alene med den opfattelse, de kvinder jeg kender, og det er mange, har samme holdning til Punkt1-reklamerne som mig, de ser også en snotdum hjernedød skuespiller udlevere sig selv som en der er hentet på åndsvageanstalten, sorry, men du representerer vist ikke de fleste kvinder.
tilføjet af anonym
Det betyder sgu da ikke noget for mig ;o)
Jeg skal ikke bruge din mening om mig til noget og Punkt1 og Fakta er nok også pænt ligeglade med hvad du mener - de sælger varer ;o)
Nikolaj Lie Kaas er en af de bedste skuespillere vi har herhjemme, og de har skudt papagøjen ved at få ham til at fremstille denne naive figur, som han spiller i Punk1. At DU kalder ham en "snotdum og hjernedød skuespiller" beskriver jo netop hans enorme talent ikke? Du TROR oprigtigt, han er sådan. Han er skuespiller for dælen da. Han KAN det pis der. Det er sgu en win-win-situation HAHAHAHAHAHA
Tror ikke helt du fatter mekanismerne i det her. Det er ligegyldigt, hvad du som PERSON og menneske bryder dig om, det er hvad der får dig til at agere og navnlig købe, det handler om. Reklameverdens vej, går via dine reaktionsmønstre og ikke din æstetiske sans.
Men jeg kan høre på dig, du aldrig har været ret dybt inde i reklameverdenens baggrund. Du TROR, du er en kritisk forbruger - det er du ingenlunde. Der er helt styr på, hvordan man afsætter ting til din målgruppe. Vi er alle i lommen på dem.
Når du nu har brokket dig så pænt meget over Fakta-reklamerne, så har du reklameret for dem. En dårlig omtale er bedre end ingen omtale. Smart ikke?
tilføjet af MyFriend
Lige så gode som gennemsnittet
Faktas reklamer er lige så gode som gennemsnittet af reklamer. At de laver sjov med et påfund som nummerologi, kan jeg virkelig ikke se som et problem, tvært imod, synes jeg det er fint, at der bliver taget gas på noget så ondsvagt som nummerologi.
Hvis der er nogen, der skulle stilles frem, så er det de mennesker, der stiller sig frem og mener de har særlige evner, og tjener fedt på mindre vidende mennesker. Og her er der altså ikke tale om en fødevarekæder.
MyFriend
tilføjet af dukkedrengen
Jeg har netop
valgt fakta og punkt1 fra på grund af deres reklamer, så mon dog jeg er i deres målgruppe?? jeg kommer der aldrig mere netop på grund af deres reklamer.
Jeg tror ikke jeg har styr på reklamebranchen men den har til gengæld heller ikke styr på mig, alene af den grund, at jeg aldrig køber varer efter reklamer, kun efter mit behov.
Ved godt at reklamebranchen tror de har styr på forbrugerne, men der er faktisk mange forbrugere der har bevaret evnen til at tænke selvstændigt, jeg handler meget i Bilka, men jeg køber kun det jeg har brug for, på trods af alle deres reklamer for alt der er billigt, der står på store skilte at jeg kan spare mange hundrede kroner ved at købe et eller andet produkt, men jeg sparer HELE beløbet, for jeg køber det ikke, kun hvis jeg har brug for det, og deres tilbudsvarer er, som regel, luxus som jeg ikkke har behov for.