Jeg bliver så gal når jeg opdager at eleverne har "skrevet af" efter at have KØBT løsningen på studienet.dk
Studienet.dk har i flere år været fjenden. Vi skal undervise de studerende og så skal de på egen hånd være i stand til at klare opgaver og få karakterer for det arbejde de har præsteret.
Nu er der flertal af unge som KØBER sig til løsningen så de ikke spilder tid på lektier/opgaver.
Bagved sidder skruppelløse bagmænd og tjener kassen på denne ulovlige vidensdeling.
Jeg siger ulovlig for det kan da ikke være lovligt at ødelægge de unge og hele uddannelsessystemet på den måde.
Var det inspiration så kom den gerne fra lærerne og medstuderende, men dette er PLAT at tjene penge på at unge får uddannelsespapirer med karakterer de har snydt sig til.
Man kan vel kalde det "falske" uddannelsespapirer.
Hvor længe skal vi finde os i det?
tilføjet af Anonym
er stud.
Nu studre jeg på HF og bruger flittigt studieportalen.dk... ikke til at skriver af men til at blive inspireret eller komme i gang med en opgave.
Mit indtryk af uddannelsesstederne i dag er at der er så mange elever om en lærer med så lidt tid, at hver enkelt elev ikke bliver tilgodeset længere. Så er jeg utrolig glad for internettet og i det heletaget studie portalerne. Her kan jeg hjælpe andre og omvendt. Tror ikke jeg havde klaret min uddannelse uden.
Måske du sku sætte dig gal på uddannelses ordføren over i folketinget i stedet???
Det er dem der kræver mere og mere af elever og lærer uden at realisere at der kun er 24 timer i døgnet!
Nå tilbage til kemi rapporten og studieportalen.
tilføjet af yofilo
Mange problemer der
Det er absolut et problem at flere og flere snyder til eksaminer og med projektopgaver... men på en måde kan jeg godt forstå dem der gør det.
Det handler ofte ikke om at de ikke vil "spilde tid" på lektier og opgaver, men om at folk har utrolig meget om ørerne som kan gøre det umuligt at få lavet det nødvendige arbejde.
Det er jo sådan at kravene de senere år er blevet skærpet mere og mere, der kommer flere og flere tværfaglige opgaver, større projekt-opgaver osv. ind på uddannelserne. Desværre er hverken vejledning, støtteforanstaltninger eller mange undervisere fulgt med på den udvikling og det gør det rigtig svært for mange.
Jeg kender selv nogen der har snydt, ene og alene fordi de ikke kunne få den nødvendige hjælp og vejledning til en opgave. Den lærer som var tilknyttet nægtede simpelthen at hjælpe i nødvendigt omfang og sådan er der desværre mange lærere/vejledere der er. De har ikke fundet ud af at det i et moderne uddannelsesystem er nødvendigt med en faglig opbakning og nogle nye redskaber som den studerende ikke nødvendigvis ved hvor de skal hente.
Jeg ville aldrig selv turde snyde til eksamen eller en opgave, men som sagt forstår jeg det godt. Der er f.eks. også mange som er nødt til at arbejde rigtig meget for at økonomien kan hænge sammen mens de er på SU og for dem handler det om at der ganske enkelt ikke er timer nok i døgnet til at nå at få læst og skrevet det nødvendige. Samtidig ér det jo også sådan at der hele tiden spares på uddannelsesområdet, der bliver færre og færre undervisningstimer og vejledertimer, og det gør det meget svært især for dem der måske ikke er superstærke til det boglige. Man kan sige at de så måske skal vælge noget ikke-akademisk, men selv en gadefejer skal idag have en delvis akademisk uddannelse - og man kommer ingen vejne uden i "videnssamfundet".
Som udgangspunkt synes jeg altså at snyd er forkert og det er ris til egen røv; men jeg forstår hvorfor det sker. Jeg har, inden jeg blev studerende, været ude at arbejde i mange år og jeg har aldrig oplevet at være så presset i mit job (selvom jeg kunne arbejde op til 14 timer i døgnet) som jeg har i min studietid. Det faktum at man ALDRIG har fri(der er jo noget der hedder lektier, projekter, eksamensforberedelse mv) kan simpelthen presse folk til det yderste og også sommetider få dem til at gøre ting som de ellers ikke ville gøre, f.eks. at snyde.
tilføjet af anonym
Hm...uddannelser......!
Jah.......hvis det bare var sådan, at man ku komme på det 2-årige merit som folkeskolelærer - uden en studentereksamen - ville jeg YDERST gerne ud og undervise møgungerne! Men - ak - i dag har regeringen jo satme ikke andet end uddannelser i hovedet.........................!
Altså med det kompendie JEG har indenfor de "vigtigste" skolefag...ku jeg sgu egtl sagtens tage ud og undervise allerede på mandag. Og hvorfor gi de lærerstuderende 4 år på seminariet - når de alligevel bukker under for møgungerne bagefter..?
Fatisk burde undervisningsministeren selv prøve at tage ud og undervise ud fra de idiot-regler, han har opfundet!
Men faktisk burde jeg også melde min tidligere tekniske skole til regeringen, politiet eller hvem f... man nu melder dem til...
For det 1. havde vi rigtigt mange lærer-fri timer.(hvilket jeg han sagde på TV den ene dag, var ulovligt) Også selvom man mailede til dem op råbte om nødhjælp. Væk blev de... Det gjorde selvf. også, at jeg fik pjækket en del - med vilje! For hvorfor HELVEDE(undskyld mit ordforråd) skal jeg møde op og leve på SU - når jeg IKKE modtager en SKID undervisning ??????????
Samtidigt fik jeg at vide af min matematiklærer(som jeg ellers havde det kanon med), at det simpelthen var fordi, det var meningen, vi SELV sku finde oplysningerne.
Og en gang oplevede jeg en lærer der sagde til mig: "Jamen - det har du brugt alt for mange timer på - så det gider jeg simpelthen ikke hjælpe dig med!"
Her kommer et meget interessant spørgsmål:
Hvordan får man det til at løbe rundt på SU, når man ikke har tid til at arbejde ved siden af - fordi man skal bruge AL sin fritid på at finde oplysninger om de ting, læreren nægtede at undervise i.
tilføjet af m35kbh
Løsning: Øg kvaliteten i undervisningen,,
ved ikke at stikke eleverne de samme opgaver som generationerne før dem har løst, men lav dem arbejde med unikke problemstillinger, hvor problemformuleringen er formuleret sammen med læreren, så der med 99.9% sandsynlighed ikke er en opgave ude i verdenen, som de kan skrive af/kopiere. Sagde ikke det var gratis, men det er løsningen og vil sikkert også motivere eleverne mere, da de selv har indflydelse på, hvilke opgaver de skal løse.
tilføjet af m35kbh
Man underviser ikke bare..
tror ud undervurderer opgaven. Jeg har undervist i fire år i folkeskolen og der er rigtig meget at lære. Stoffet er pissenemt, men at få eleverne til at forstå det og tage hensyn til at de lærer forskelligt og kan have alle mulige problemer man også lige skal tænke ind i det, kræver mere end bare at gå ind fra gaden. God undervisning er ikke bare at sætte eleverne i gang med at løse nogle opgaver fra bogen og forklare det ved tavlen.
tilføjet af Bertel
ris til egen røv
Du skal sætte dine 2 sidste linier ind som ny tråd. Så får du løsningsforslag.
Dit ordforråd hjælper dig ikke, men gør at du ikke kan tages helt så seriøs når du ikke kan klare at formulere uden dårlige tillægsord.
NB: Der er eksempler (bl.a. min nevø) som snød sig igennem ved at betale for opgaver som han skrev af og han siger selv det var 100% snyd. Han fik ris til egen røv da han fik job og ikke kunne klare det han skulle for han var simpelthen ikke dygtig nok bl.a. til formulering som han ikke havde lært da han bare skrev af.
Samtidig sidder der BAGMÆND og scorer kasse på at sælge dette til de unge.
Det er ligesom at sælge dope (narkotika) pisse ligeglad med konsekvenserne bare det giver penge.
tilføjet af PERFEKT IDÉ
Genial Idé
lav dem arbejde med unikke problemstillinger, hvor problemformuleringen er formuleret sammen med læreren, så der med 99.9%
GENIAL LØSNING det bør du sende til BERTEL HAARDER
han plejer faktisk at tage alle gode ideer op og gennemfører mange af dem
selvom vi pr automatik skal være utilfreds med ham!!!
tilføjet af Bimmer ILP
Falske lærer?
En rigtig lærer udvikler selv opgaverne, og
stiller dem til eleverne. En falsk lærer henter
gamle opgaver, fordi han ikke evner udvikle egne
opgaver. En lærers fornemmeste opgave ud over
undervisningen; At udvikle opgaver, så han er
sikker på at eleverne har fattet undervisningen.
Jeg har selv undervist voksne mennesker, og var
blandt de bedste indenfor mit fagområde! Desuden
her jeg siddet i bestyrelsen for en skole.
tilføjet af Holger
Ja, de evner ikke at tænke på samfundets ve og vel
som tidligere generationer, kun superegoistisk på sig selv. Men det skader ikke blot dem selv meget på lang sigt, men også på kort sigt.