5tilføjet af

Frostproblemer - HJÆLP

Hej.

Jeg har en Citroen Saxo, 1,5 D fra 2000.
Den har drillet rigtig meget mens det har været så koldt, og sidste uge gik den ikke længere. Den ville ingenting og kom på værksted.
Umiddelbart kunne mekanikeren ikke finde noget synligt, så der blev foretaget motorskift og diverse 'rensninger' af motorsystemet.
Det holdte fint indtil i forgårs, hvor den igen var bundfrossen. Efter en halv time på mekanikerens værksted ville den starte igen.
Jeg har nu forsøgt at få den igang, efter at have tøet dieselpumpen op ved at hælde kogende vand nedover (den var hård som sten før dette), samt givet den en omgang dieselstart. Lod den samtidig stå med nøglen i nogle minutter.
Motoren var ved at få fat, men den kom ikke - og jeg måtte opgive før den mistede strømmen. Er der nogle, der har nogle tips, erfaringer og idéer til, hvad det kan være og hvad jeg kan gøre?
Den står i en carport, der har tre lukkede sider, hvilket jeg havde håber ville hjælpe.
Jeg skal jo bruge bilen og har ikke tid til at forblive stamkunde hos DAH.
Mange tak for hjælpen på forhånd! Gode råd er dyre lige nu [:*(]
tilføjet af

varm bilen

måske du skulle overveje at investere i en motorvarmer[s]
tilføjet af

Franske biler er til sommerbrug og til nød regn.

Den kan ikke klare de kuldegrader, men på den anden side vil man jo ikke have bilen med i seng, for at give den varmen. Jeg vil foreslå du investere i et bette oliefyr. Det har en timer og så sætter du det til at varme din bil op en time før du skal bruge den om morgenen. Så kan den klare sig i -30
Du kan læse lidt om den her, men lige én ting. Du skal have den installeret på et værksted. Gå ikke selv igang, medmindre du præcis ved hvordan.
http://www.bilbasen.dk/forum/motorkabinevarmer-oliefyr_ID52213.htm
tilføjet af

Og ingen varme i VW.

VW dur heller ikke om vinteren, de kan som bekendt ikke varme kabinen op da motoren er luftkølet og sidder omme bag i, varmekasserne ruster og de spjæld som regulere varmen ruster fast om sommeren.
Har du foresten set at Saab er kommet med firetakts motor i stedet for den pruttende totakter, og Ford er på vej med en motor med overlæggende knastaksel, Volvo`s nye 142 ser også lækker ud.
Hvilket årti befinder du entelig dig i??????????????
tilføjet af

foretaget motorskift !!!

Som allerede nævnt, hold din bil varm eller få et oliefyr. Kør på vinter diesel, i tilfælde du ikke gjorde det i forvejen (som det gør du næsten helt sikkert).
Køre dagligt, eller mindst hver anden dag i en halv time for at få batteriet ladet op.
Brug evt. en tyndere motorolie i vinter perioden, men det kan være en dyr løsning. En booster til at give mere power ved motor start, er også en mulighed.
Ellers er det ved at være tid til en nyere og bil.
Men altså:
1. Tyndere olie
2. Mere antifost middel i din diesel (kan tilføjes ekstra, selv til vinter diesel)
3. Motorvarmer/oliefyr
Det er mine bud.
tilføjet af

han har ret

Man kan ikke være mere til grin for sine egne penge end ved at købe citroen og pegeout det er noget arve skrammel som er ganske uegnet her i nordeuropa
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.