SuperDebat.dk > Computer & Internet > Hjælp til din computer
4tilføjet af Lea 26
Har MEGET brug for hjælp it-folk
Jeg skal have lagt et diagram fra Microsoft Excel over i et Microsoft Word document. Men hvordan fanden gør jeg det?
Jeg synes jeg har prøvet alt muligt, men ikke engang hjælpe funktionen synes jeg giver et svar jeg kan bruge...
HJÆÆÆLP
Hilsen Lea
tilføjet af mikronørd
Ikke så svært endda :-)
Du kan gøre det på 2 måder:
1) Markere diagrammet, kopier (enten med højreklik->kopier eller CTRL+C). Gå ind i Word dokumentet og sæt ind (enten med højreklik->sæt ind eller CTRL+V). Så er filen kopieret over som en metafil, altså som en almindelig grafikfil.
2) Markere diagrammet, kopier (enten med højreklik->kopier eller CTRL+C). Gå ind i Word dokumentet og vælg under menuen "indsæt" og derefter som "indsæt som kædet link". Så er diagrammet linket mellem dine Excel-data og dit Word-dokument.
PS: denne vejledning baserer sig på MS Office 2002. Jeg kan på INGEN måde overskue MS Office 2007 menuerne, så jeg bruger kun '07-pakkerne til det allermest basale. Hvis det er 2007-pakken du har, så må du søge hjælp hos andre.
tilføjet af Trådstarter
Jeg har 2003 modellen
Så den ligner nok din meget :-)
Jeg kan ikke lige umiddelbart få det til at fungere. Når jeg markere, kan jeg ikke komme til at kopiere. Den mulighed fremkommer simpelthen ikke....
Må lige prøve lidt mere
Og ellers tak fordi du svarede :-)
tilføjet af Flemse1
Jeg har også...
...2003 og har lige prøvet.
Du skal huske at klikke på diagrammets hvide baggrund. Så burde du kunne kopiere.
Det virker her hos mig.
Eller er du måske kommet til at beskytte dit diagram?
tilføjet af Lea 26
Jep det fungerede
Det var lige det med den hvide baggrund, jeg skulle fatte😃
1000 tak begge to🙂🙂