Hjælp(!!) til at undgå snyd fra (mulig) svindelfir
Hej Jubii!
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan/vil hjælpe med.
Jeg har netop købt en flybillet til min kæreste som befinder sig i USA, og vil hjem til danmark.
Nå, men for at gøre en lang historie kort, så vælger jeg at købe en igennem det firma som hedder airfare.com, hvilket jeg blive henvist til igennem momondo.com.
Efter at have indtastet alle oplysninger, samt kreditkort oplysninger, og jeg troede at jeg fik min billet, så er der nogle ting der gør at jeg vælger at aflyse min bestilling.
F.eks: Der stod at man skulle huske at ringe direkte til flyselskabet 72 timer før afgang, for at bekræfte sin bestilling. Det var en betingelse jeg aldrig nogensinde har hørt om, nå men det var da ok tænkte jeg.
Airfare.com har en liste over de telefonnumre man skal bruge til at ringe direkte til flyselskabet, i mit tilfælde KLM. Da jeg så prøver at ringe til dette nummer, ryger jeg direkte til en eller anden amerikansk reklame for billige flybilltter, intet med KLM at gøre.
Der udover var der en besynderlig ting, hvor jeg skulle bekræfte min idenditet som kortholder, selvom jeg allerede havde opgivet mit kreditkort nummer, sikkerhedskode osv, som man normal gør når man køber noget over nettet.
Alt i alt flere besynderlige ting, der gør at jeg vælger at aflyse min bestilling, da der står at det er gratis i løbet af den 1. time.
Da jeg efterfølgende prøvede at google firmanavnet, var det mildest talt ikke så positiv omtale de får.
Hvis det var et firma med et godt ry, ville jeg selvfølgelig stole på den service, med at afbestille i løbet af en time ganske gratis. Men pga. en masse dårlige wibes, har jeg bare lyst til at sikre mig i hoved og røv - hvis muligt.
Nu til mit spørgsmål:
Da de endnu ikke har trukket pengene fra min konto, er det så muligt at kontakte min bank og fortælle at de under ingen omstændigheder skal overføre pengene til dette firma? - og hvor skal man henvende sig uden for bankens åbningstid?
På forhånd tak for jeres tid, og hjælp
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan/vil hjælpe med.
Jeg har netop købt en flybillet til min kæreste som befinder sig i USA, og vil hjem til danmark.
Nå, men for at gøre en lang historie kort, så vælger jeg at købe en igennem det firma som hedder airfare.com, hvilket jeg blive henvist til igennem momondo.com.
Efter at have indtastet alle oplysninger, samt kreditkort oplysninger, og jeg troede at jeg fik min billet, så er der nogle ting der gør at jeg vælger at aflyse min bestilling.
F.eks: Der stod at man skulle huske at ringe direkte til flyselskabet 72 timer før afgang, for at bekræfte sin bestilling. Det var en betingelse jeg aldrig nogensinde har hørt om, nå men det var da ok tænkte jeg.
Airfare.com har en liste over de telefonnumre man skal bruge til at ringe direkte til flyselskabet, i mit tilfælde KLM. Da jeg så prøver at ringe til dette nummer, ryger jeg direkte til en eller anden amerikansk reklame for billige flybilltter, intet med KLM at gøre.
Der udover var der en besynderlig ting, hvor jeg skulle bekræfte min idenditet som kortholder, selvom jeg allerede havde opgivet mit kreditkort nummer, sikkerhedskode osv, som man normal gør når man køber noget over nettet.
Alt i alt flere besynderlige ting, der gør at jeg vælger at aflyse min bestilling, da der står at det er gratis i løbet af den 1. time.
Da jeg efterfølgende prøvede at google firmanavnet, var det mildest talt ikke så positiv omtale de får.
Hvis det var et firma med et godt ry, ville jeg selvfølgelig stole på den service, med at afbestille i løbet af en time ganske gratis. Men pga. en masse dårlige wibes, har jeg bare lyst til at sikre mig i hoved og røv - hvis muligt.
Nu til mit spørgsmål:
Da de endnu ikke har trukket pengene fra min konto, er det så muligt at kontakte min bank og fortælle at de under ingen omstændigheder skal overføre pengene til dette firma? - og hvor skal man henvende sig uden for bankens åbningstid?
På forhånd tak for jeres tid, og hjælp