18tilføjet af

Hvem fjernede bogen om sammensværgelsen fra biblio

Hvem har fjernet bogen om sammensværgelsen fra næsten alle bibliotekshylder? En mand i dette link skriver, at han har mistanke om, hvem det er:
https://da-dk.facebook.com/larsloekke/posts/10150500540183788
Her direkte links om bogen:
http://spydet.blogspot.dk/2008/03/ingen-tr-kalde-det-sammensvrgelse.html
http://www.thedodo.info/Dronte%205/Dron05_2_in.htm
Sandheden om Grækenlands økonomi er ikke, at befolkningen har levet over evne. Det er den omtalte sammensværgelse i bogen, som er de skyldige.
tilføjet af

På bibliotekernes hylder

Nu er der jo gået over 40 år siden bogen udkom, og hvert år bliver der fjernet bøger fra bibliotekernes hylder, så man kan få plads til de nye bøger.
Derfor skal man være meget konspirations fikseret for at se noget specielt i det.
Bogen er skrevet af Gary Allen, der selv i USA blev/bliver anset for at være helt ude på den ekstreme højrefløj, fordi han var et fremtrædende medlem af the John Birch Society, som han var talsmand for.
Gary Allen var også rådgiver for den konservative Texas millionær Nelson Bunker Hunt, som forsøgte at styre verdensmarkedet for sølv - ved at opkøbe store mængder sølv for at drive priserne i vejret.
På et tidspunkt havde han en beholdning på 3,100,000 kg sølv, og priserne steg fra 11$/ounce i september 1979 til 50$/ounce i januar 1980, så Nelson Bunker Hunt blev enormt rig på en de ledeste former for spekulation.
Sølv priserne kollapsede ultimativt i april 1980, og Nelson Bunker Hunt mistede alt, hvad han ejede 🙂
Det er nogen lede typer, du er fortaler for, som ikke selv er spor kønnere end myten om Illuminati.
tilføjet af

Har du egentlig selv læst bogen?

Hvis du selv havde læst den, ville du være lige så meget fortaler, som jeg er. Eller har du i det mindste læst det link om spydpigen? Ellers gør det!
tilføjet af

Har intet at gøre med at skaffe plads på hylderne

Ja, men jeg tror, at fjernelsen af bogen intet har at gøre med at skaffe plads på bibliotekernes hylder. Det var snarere for at hemmeligholde sammensværgelseshistorien overfor befolkningen.
tilføjet af

Nej

Hvis du selv havde læst den, ville du være lige så meget fortaler, som jeg er. Eller har du i det mindste læst det link om spydpigen? Ellers gør det!

Jeg har læst spydpigens kommentar, og jeg er helt uenig.
Jeg læser nok heller ikke bogen, for jeg har læst mange tusinde bøger, og sandsynligheden for, at jeg skulle falde for den ekstremt højreorienterede og neo-liberalistiske retorik er særdeles lille.
Jeg synes, at du er meget naiv ligesom kommunisterne, Jehovas Vidner, Scientologi og alle andre som tror på, at verden kunne blive et vidunderligt sted, hvis bare ....
Verden bliver ikke bedre, og sandsynligheden for at det hele vil ende i elendighed på grund af overbefolkningen er stor - for det er verdens altoverskyggende problem, som næppe lader sig løse.
tilføjet af

Der findes endnu flere dele af sammensværgelslen

Jeg kender 2 emner, som også er med i sammensværgelsen, men som forfatteren ikke fik med.
Det ene emne er fagforeningerne. Disse er en opfindelse for at kontrollere arbejderklassen. Den store massive arbejdsløshed i 30'erne blev kunstigt skabt af sammensværgelsen for at tvinge arbejderne ind i fagforeningerne og på den måde være i stand til at kontrollere medlemmerne og dermed industrien.
Det andet emne er psykiatrien. Den er en opfindelse for at lukke munden på systemkritikerne. Sammensværgelsen havde indset, at efterhånden som man nåede frem mod global erobring, ville der være mange intellektuelle, som ville advare mod den farlige udvikling. De skulle bringes til tavshed. Til dette formål blev psykiatrien opfundet. Du husker nok, at sovjetiske systemkritikere blev indespærrede på sindssygehospitaler og fængsler i Sovjetunionen.
tilføjet af

Hmm

Anklageren skrev bl.a.:
"Jeg synes, at du er meget naiv ligesom..."
Jeg synes også, du er meget naiv, når du afviser sådan en god beskrivelse. Når man læser bogen, kan man konstatere, at det passer meget godt med virkeligheden - altså den virkelighed, der var, indtil før Gorbatjov blev præsident. Jeg mener nemlig, at sammensværgelsen arbejder stadigvæk. Bildergruppen er en del af sammensværgelsen; det er den, der har ruineret Grækenlands og USA's økonomi.
tilføjet af

HOLD KÆFT NOGET VRØVL - Bibliotekerne har den!

Hej,
HOLD KÆFT NOGET VRØVL - Bibliotekerne har den!
https://bibliotek.dk/da/search/work/Ingen%20t%C3%B8r%20kalde%20det%20sammensv%C3%A6rgelse?sort=date_descending&qe%5Byear.op%5D%5B0%5D=year_eq&page_id=bibdk_frontpage&facets%5B%5D=facet.type%3Abog&facets%5B%5D=facet.dk5%3A32.1

Med venlig hilsen
Ieet


5 biblioteker der har materialet
OBS! Du skal sende din bestilling til det bibliotek, hvor du vil hente materialet (biblioteket behøver ikke have materialet selv)


Statsbiblioteket
Victor Albecks Vej 1
8000 Aarhus C
Er hjemme - tjek hvor

Syddansk Universitetsbibliotek
Campusvej 55
5230 Odense M
Udlånsstatus oplyses ikke

Roskilde Universitetsbibliotek
Universitetsvej 1
4000 Roskilde
Er hjemme - tjek hvor

Det Kongelige Bibliotek: Nationalbibliotek og Københavns Universitetsbibliotek
Søren Kierkegaards Plads 1
1221 København K
Udlånes ikke

Statsbiblioteket
Begrænset hjemlån gennem Statsbiblioteket
8000 Århus C
Er hjemme - tjek hvor

Hvem har fjernet bogen om sammensværgelsen fra næsten alle bibliotekshylder? En mand i dette link skriver, at han har mistanke om, hvem det er:
https://da-dk.facebook.com/larsloekke/posts/10150500540183788
Her direkte links om bogen:
http://spydet.blogspot.dk/2008/03/ingen-tr-kalde-det-sammensvrgelse.html
http://www.thedodo.info/Dronte%205/Dron05_2_in.htm
Sandheden om Grækenlands økonomi er ikke, at befolkningen har levet over evne. Det er den omtalte sammensværgelse i bogen, som er de skyldige.
tilføjet af

HOLD KÆFT NOGET VRØVL - Bibliotekerne har den!!

Hej,
HOLD KÆFT NOGET VRØVL - Bibliotekerne har den!!
https://bibliotek.dk/da/search/work/Ingen%20t%C3%B8r%20kalde%20det%20sammensv%C3%A6rgelse?sort=date_descending&qe%5Byear.op%5D%5B0%5D=year_eq&page_id=bibdk_frontpage&facets%5B%5D=facet.type%3Abog&facets%5B%5D=facet.dk5%3A32.1

Med venlig hilsen
Ieet


5 biblioteker der har materialet
OBS! Du skal sende din bestilling til det bibliotek, hvor du vil hente materialet (biblioteket behøver ikke have materialet selv)


Statsbiblioteket
Victor Albecks Vej 1
8000 Aarhus C
Er hjemme - tjek hvor

Syddansk Universitetsbibliotek
Campusvej 55
5230 Odense M
Udlånsstatus oplyses ikke

Roskilde Universitetsbibliotek
Universitetsvej 1
4000 Roskilde
Er hjemme - tjek hvor

Det Kongelige Bibliotek: Nationalbibliotek og Københavns Universitetsbibliotek
Søren Kierkegaards Plads 1
1221 København K
Udlånes ikke

Statsbiblioteket
Begrænset hjemlån gennem Statsbiblioteket
8000 Århus C
Er hjemme - tjek hvor

Hvem har fjernet bogen om sammensværgelsen fra næsten alle bibliotekshylder? En mand i dette link skriver, at han har mistanke om, hvem det er:
https://da-dk.facebook.com/larsloekke/posts/10150500540183788
Her direkte links om bogen:
http://spydet.blogspot.dk/2008/03/ingen-tr-kalde-det-sammensvrgelse.html
http://www.thedodo.info/Dronte%205/Dron05_2_in.htm
Sandheden om Grækenlands økonomi er ikke, at befolkningen har levet over evne. Det er den omtalte sammensværgelse i bogen, som er de skyldige.
tilføjet af

Det ved jeg da

Jeg skrev kun, at den er fjernet fra de fleste biblioteker. Ikke alle. Læs i øvrigt førstnævnte link i mit startindlæg.
tilføjet af

Bibliotekerne har aldrig haft bogen

Hej,
Jeg skrev kun, at den er fjernet fra de fleste biblioteker. Ikke alle. Læs i øvrigt førstnævnte link i mit startindlæg.

Det ville kræve at de havde haft bogen i forvejen.
Ganske udokumenteret.
Biblioteker dropper ofte at have bøger som sjældent/aldrig udlånes i stedet for at betale årligt for at bogen står på hylden.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Jordnær forklaring

shhansen skrev:
"Hvem har fjernet bogen om sammensværgelsen fra næsten alle bibliotekshylder?"
Jeg tror på den mere jordnære forklaring, at det er en bog af ældre dato, og så er den kørt på fjernlager, for at give plads til nye. Men den kan jo stadig bestilles.
Angående Spydpigen: jeg læser hendes blog en gang imellem og hun virker da meget fornuftig. Men i dette tilfælde tager hun fejl, hvis hun altså holder med Gary Allen.
Fra Spydpigens blog:
Spydpigen refererer fra tidsskriftet AKTION, 1978.
"Gary Allen beskriver den historiske udvikling tilbage til den enorme industrielle udvikling i slutningen af forrige århundrede i USA, hvor kæmpemæssige formuer blev koncentrert på ganske få hænder og familier."
og senere i samme blog:
"... disse mænd i deres magtbegær også startede kommunismen, fordi denne styreform er den mest effektive måde at opnå magt på".
Her står jeg af. Meget kan man beskylde Lenin og Stalin for, men at være i kapitalisternes sold, den køber jeg ikke.
shhansen skrev:
"Sandheden om Grækenlands økonomi er ikke, at befolkningen har levet over evne. Det er den omtalte sammensværgelse i bogen, som er de skyldige."
Jeg tror snarere det skyldes en kombination af flere ting. De har levet over evne i Sydeuropa, specielt Grækenland. Deltagelsen i den fælles valuta, EURO'en, gav rigelig adgang til kredit, så overforbruget kunne fortsætte (en tid).
Nogle grådige banker (med nogle dygtige sælgere ansat) har så formået at sælge nogle højtforrentede lån til nogle uansvarlige græske politikere. Dette er ikke en sammensværgelse. Det er dumhed fra politikernes side, og egoisme fra bankernes side.
Du har tidligere linket til en udmærket fransk dokumentarfilm (på dr TV) om de store amerikanske bankers rolle i Grækenlands økonomiske krise. Denne dokumentarfilm forklarer ganske godt hvad der er foregået.
Rollo.
tilføjet af

Hvem fjernede bogen om sammensværgelsen fra biblio

Jeg tror såmænd ikke at "nogen" har "fjernet" den. Det er nok et spørgsmål om udbud og efterspørgsel. Det koster jo trods alt at have den tilgængelig.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Tror du ik bare, du havde for travlt med at læse?

Rollo skrev bl.a.:
"Her står jeg af. Meget kan man beskylde Lenin og Stalin for, men at være i kapitalisternes sold, den køber jeg ikke."
Tror du ikke bare, du havde for travlt med at læse? Hvad med også at læse dette indlæg:
http://www.sol.dk/debat/170-boger/2808374-hvem-fjernede-bogen-om-sammensvaergelsen-fra-biblio/2808421
Bogen indeholder også en sammenligning med det kommunistiske og det nazistiske program, der i vid udstrækning er ens, men ligheden er skjult på den måde, at ordstillingen i de to programmer er ændret, og nogle ord er erstattet med synonymer.
tilføjet af

Hvem fjernede bogen om sammensværgelsen fra biblio

En anden mulighed er vel at bogen skal reserveres, fordi der er rift om den?
Skulle alle landets biblioteker have samtlige bøger der er udgivet på lager, så er jeg sikker på at Danmark ikke bestod af andet end biblioteker.
tilføjet af

En sammensværgelse er usandsynlig

Jeg beklager, men en sammensværgelse er usandsynlig.
Jeg er enig med dig i, at psykiatrien har været misbrugt i Sovjetunionen, DDR og andre lande. Men på hvilken måde viser det, at kommunistiske læger i sovjet og DDR samarbejdede med Rockefeller i USA? Hvor er Sammensværgelsen? Der var ikke nogen, for Sovjet og Vesten var fjender. Og Rockefeller havde ikke nogen fælles interesser med nogen kommunister.
Fagforeningerne: historisk set er de opstået, for at give arbejdstagerne større forhandlingsmagt til at presse lønnen op. På hvilken måde er det en "Sammensværgelse"?
Du skrev:
"Den store massive arbejdsløshed i 30'erne blev kunstigt skabt af sammensværgelsen".
Det er så ikke min opfattelse. Arbejdsløsheden, mener jeg, opstod som følge af børskrakket et par år tidligere i New York.
Og det er nok heller ikke en sammensværgelse, der har fået bogen fjernet fra biblioteket. Det er usandsynligt.
Rollo.
tilføjet af

Hvem fjernede bogen om sammensværgelsen fra biblio

Hvem har fjernet bogen om sammensværgelsen fra næsten alle bibliotekshylder? En mand i dette link skriver, at han har mistanke om, hvem det er:
https://da-dk.facebook.com/larsloekke/posts/10150500540183788
Her direkte links om bogen:
http://spydet.blogspot.dk/2008/03/ingen-tr-kalde-det-sammensvrgelse.html
http://www.thedodo.info/Dronte%205/Dron05_2_in.htm
Sandheden om Grækenlands økonomi er ikke, at befolkningen har levet over evne. Det er den omtalte sammensværgelse i bogen, som er de skyldige.

Jeg har tidligt tilbage i halv fjernes solgt den har et par eks tilbage stående i boghylden v.h.H.B.H Torshavn Færøerne
tilføjet af

Svar til alle dine spørgsmål

Svaret er, at det finder du ud af, når du læser bogen. Søg bare med Google på ingen tør kalde det sammensværgelse. Eller lån bogen på biblioteket.
tilføjet af

Den mest fantastiske afsløring i bogen er, at..

Den mest fantastiske afsløring i bogen er, at både det nazistiske og kommunistiske program er skrevet af Rockefeller. Karl Marx var kun lakaj; han fik nok en masse penge for at lægge navn til, fordi Rockefeller havde det problem, at han ikke kunne kalde sit program rockefellerismen; det ville ikke falde i god jord hos befolkningen. Derfor fik han Karl Marx til at lægge navn til, og Rockefeller havde jo rigeligt råd til at betale for det.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.