8tilføjet af

Hvem har revet 700 konservative plakater ned?

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/10/27/1027175408.htm
Der var stor kamp om de mest attraktive lygtepæle, da der natten til lørdag skulle hænges valgplakater op i København, og flere partier tyvstartede allerede klokken 20.00.
Men for den konservative spidskandidat Rasmus Jarlov kan arbejdet nu begynde forfra. I løbet af natten til søndag er der blevet hevet mere end 700 af hans plakater ned, fortæller han til Ritzau.
http://jarlov.dk/
Er det unge fra modstanderne i LA, DF, eller hvad?
tilføjet af

Sosserne?

Her er i hvert fald en af de meget iøjnefaldende og allestedsnærværende [url=http://farm4.staticflickr.com/3186/2941461067_cac07ddd6f.jpg]plakater[/url, der forestiller en rundbarberet lars løkke, hvilende på de omskrevne økologiske lærebøger fra Anders Foghs tid.
tilføjet af

Hvem har revet 700 konservative plakater ned?

Hvad tror du selv,mon ikke du skal kigge lidt mere til den yderste venstrefløj,jeg hiver enhedslistens ned hvis jeg ser dem fra nu af
tilføjet af

Hvem har revet 700 konservative plakater ned?

Who cares
Om to uger ligger de fleste i vandet efter valget
som de plejer
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/10/27/1027175408.htm
Der var stor kamp om de mest attraktive lygtepæle, da der natten til lørdag skulle hænges valgplakater op i København, og flere partier tyvstartede allerede klokken 20.00.
Men for den konservative spidskandidat Rasmus Jarlov kan arbejdet nu begynde forfra. I løbet af natten til søndag er der blevet hevet mere end 700 af hans plakater ned, fortæller han til Ritzau.
http://jarlov.dk/
Er det unge fra modstanderne i LA, DF, eller hvad?
tilføjet af

Hvem har revet 700 konservative plakater ned?

Man kunne bedre forstå det hvis det var Venstres plakater, men i det hele taget er det uklædeligt og et tab for demokratiet, vi har jo ikke før set det i samme omfang.
tilføjet af

Hvem har revet 700 konservative plakater ned?

Jeg mindes ikke at DF er kendt for disse metoder og liberal arrogance kan jeg ikke udtale mig om, og metoden er vist mest kendt i det røde miljø.
I Århus og omegn er der visse kvarterer, feks omkring Edwin Rahrs vej, hvor "ikke røde" valgplakater, ikke har en kinamands chance for at blive hængende mere end et enkelt døgn.
Såvidt jeg husker så var der en Venstre eller konservastiv poliker, som brokkede sig over at nogle andre partier var startet med ophængningen før tid, og det kan jo sagtens være de rødes hævn over denne klage.
tilføjet af

Hvem har revet 700 konservative plakater ned?

Det er vel nogle af de røde tosser.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

I øvrigt

er en stribe vilkårlige bogstaver på hver sit stykke pap ikke en valgplakat i juridisk forstand, og derfor ulovlige at ophænge. Hverken parti eller kontaktoplysninger er påtrykt bogstavkombinationen
Uddrag fra http://valg.oim.dk/media/113957/Captia%20Orientering%20til%20alle%20kommunalbestyrelser%20om%20nye%20regler%20for%20opstning%20af%20valgplakaterS.pdf :
Oplysninger på valgplakaterne om ophænger samt kontaktperson
Ophængte valgplakater skal være forsynet med navn, adresse og telefon-nummer på den fysiske eller juridiske person (f.eks. partiorganisation eller lign.), der har stået for ophængningen af valgplakaterne. Oplysninger om en juridisk person skal altid suppleres med oplysninger om navn, adresse og tele-fonnummer på en fysisk person (kontaktperson), der repræsenterer den på-gældende partiorganisation eller lignende, jf. lov om offentlige veje, § 103 b,
Side 3
stk. 1, og lov om private fællesveje, § 50 b, stk. 1, og § 66 b, stk. 1. Oplysnin-gerne skal anføres på en sådan måde, at de er læselige i hele ophængnings-perioden.
Formålet med angivelsen af disse oplysninger er at sikre, at vejbestyrel-sen/kommunerne kan komme i kontakt med dem, som har iværksat ophæng-ningen, hvis der opstår behov for at gøre dem opmærksom på, at deres valg-plakater er ophængt i strid med bestemmelserne m.v.
Vejbestyrelsens/kommunernes og politiets adgang til at nedtage valg-plakater
Hvis en eller flere valgplakater er ophængt i strid med de ovenfor gennemgåe-de regler for, hvor og hvornår valgplakaterne må ophænges og skal være ta-get ned igen, skal vejbestyrelsen – eller for private fællesvejes vedkommende kommunen – give vedkommende ophænger eller dennes kontaktperson på-bud om at nedtage valgplakaterne inden for 24 timer efter, at påbuddet er givet.
Vejbestyrelsen/kommunen kan nedtage valgplakater, som ikke er nedtaget af ophængeren/kontaktpersonen inden for denne frist, og kan endvidere nedtage valgplakater, som er ophængt i strid med reglerne og ikke indeholder de kræ-vede kontaktoplysninger. Vejbestyrelsen/kommunen kan også nedtage valg-plakater, der er ophængt uden for den periode, hvor det er tilladt at ophænge valgplakater. Der henvises til lov om offentlige veje, § 103 b, stk. 2 og 3, hen-holdsvis lov om private fællesveje, § 50 b, stk. 2 og 3, og § 66 b, stk. 2 og 3.
Endelig kan vejbestyrelsen, henholdsvis kommunerne eller politiet straks ned-tage valgplakater, der er hængt op på en måde, så de udgør en umiddelbar og konkret fare for trafiksikkerheden, jf. lov om offentlige veje, § 103 b, stk. 4, henholdsvis lov om private fællesveje, § 50 b, stk. 4, og § 66 b, stk. 4.
Vejbestyrelsen/kommunerne skal umiddelbart efter nedtagningen rette hen-vendelse til den fysiske eller juridiske person, der står bag ophængningen af de pågældende valgplakater eller den angivne kontaktperson bag på valgpla-katerne med anmodning om, at valgplakaterne afhentes. Valgplakater, der ikke er afhentet senest 6 måneder efter valgdatoen, kan destrueres, jf. lov om offentlige veje, § 103 b, stk. 5, og lov om private fællesveje, § 50 b, stk. 5, og § 66 b, stk. 5.
Vejbestyrelsens henholdsvis kommunens og politiets udgifter til nedtagning af valgplakater samt udgifter til udbedring af skader på vejtræer og indretninger betales af ophængeren. Hvis det ikke er muligt at pålægge ophængeren de nævnte udgifter, kan den fysiske eller juridiske person, der er anført på valg-plakaten, pålægges at afholde disse udgifter, medmindre den pågældende kan sandsynliggøre, at ophængningen ikke er sket på den pågældendes foranled-ning. Hvis valgplakaten ikke indeholder de nævnte kontaktoplysninger, kan den fysiske eller juridiske person, der agiteres for på valgplakaten, pålægges at afholde disse udgifter, medmindre den pågældende kan sandsynliggøre, at ophængningen ikke er sket på den pågældendes foranledning. Der henvises til § 103 b, stk. 6, i lov om offentlige veje, samt § 50 b, stk. 6, og § 66 b, stk. 6, i lov om private fællesveje.
tilføjet af

I øvrigt

Tjahh, men skal man overholde alle reglerne angående plakatopsætning, bliver der næppe sat mange plakater op.
Hovedparten af de ophængte plakater er ikke i den korrekte højde (2,30 meter over jorden, målt fra plakatens underside).
Opsætningen i korrekt højde, vil derfor medføre brug af stige, og der er såvidt jeg husker, skærpede krav ved brug af stiger over 2 meters højde.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.