Ingen rettigheder?
Hej
Jeg har desperat brug for noget hjælp og håber, at nogen her kan hjælpe mig. Det hele startede med, at jeg den 9. maj bestilte en bh på nettet. Sælger benytter GLS som transportleverandør og meddeler mig, at den er afsendt den 15. Maj. Jeg venter et par dage, men modtager imidlertid ingen bh. Dog modtager jeg en talebesked på mobilen, hvor en mand siger, at han er fra GLS og har været på min adresse – der var dog ingen hjemme og da der skal kvitteres for bh’en, så har han leveret den til det nærmeste posthus ved spar i Ulfborg. Jeg tager hen på det posthus, som han sagde, at pakken var blevet leveret ved for at hente pakken, men der er ingen pakke. Efterfølgende får jeg at vide, at Post Danmark ikke samarbejder med GLS, så pakken kan ikke være leveret på posthuset. Jeg skriver da til sælger og spørger efter den udeblevne bh. Sælger siger, at han har fået en besked fra GLS om at pakken er leveret på min adresse og der er endda blevet kvitteret for den. Sælger sender en mail med en vedhæftet ”eunderskrift”, hvor min adresse står på og der står da også en underskrift – det er bare ikke min eller nogen andre jeg kender. Sælger fralægger sig et hvert ansvar for om pakken er kommet frem og siger, at jeg skal kontakte GLS. Jeg har prøvet at kontakte GLS, men har ikke haft held af det. Hvad er det lige jeg skal gøre eller kan gøre? Hvad er mine rettigheder? Jeg har på intet tidspunkt skrevet under på noget og kender ikke nogen ved det navn, der står på den kvittering sælger har sendt mig via mail. Jeg har betalt for bh’en, men har aldrig set den. kan det virkelig passe, at jeg intet kan gøre? Ingen på min adresse har kvitteret. Kan jeg ikke kræve at få mine penge – enten af sælger eller GLS?
Jeg har desperat brug for noget hjælp og håber, at nogen her kan hjælpe mig. Det hele startede med, at jeg den 9. maj bestilte en bh på nettet. Sælger benytter GLS som transportleverandør og meddeler mig, at den er afsendt den 15. Maj. Jeg venter et par dage, men modtager imidlertid ingen bh. Dog modtager jeg en talebesked på mobilen, hvor en mand siger, at han er fra GLS og har været på min adresse – der var dog ingen hjemme og da der skal kvitteres for bh’en, så har han leveret den til det nærmeste posthus ved spar i Ulfborg. Jeg tager hen på det posthus, som han sagde, at pakken var blevet leveret ved for at hente pakken, men der er ingen pakke. Efterfølgende får jeg at vide, at Post Danmark ikke samarbejder med GLS, så pakken kan ikke være leveret på posthuset. Jeg skriver da til sælger og spørger efter den udeblevne bh. Sælger siger, at han har fået en besked fra GLS om at pakken er leveret på min adresse og der er endda blevet kvitteret for den. Sælger sender en mail med en vedhæftet ”eunderskrift”, hvor min adresse står på og der står da også en underskrift – det er bare ikke min eller nogen andre jeg kender. Sælger fralægger sig et hvert ansvar for om pakken er kommet frem og siger, at jeg skal kontakte GLS. Jeg har prøvet at kontakte GLS, men har ikke haft held af det. Hvad er det lige jeg skal gøre eller kan gøre? Hvad er mine rettigheder? Jeg har på intet tidspunkt skrevet under på noget og kender ikke nogen ved det navn, der står på den kvittering sælger har sendt mig via mail. Jeg har betalt for bh’en, men har aldrig set den. kan det virkelig passe, at jeg intet kan gøre? Ingen på min adresse har kvitteret. Kan jeg ikke kræve at få mine penge – enten af sælger eller GLS?