SuperDebat.dk > Computer & Internet > Fri debat: Computer/Internet
10tilføjet af Århus1
Internet med Tele2
Hejsa...
Vil bare høre om, der er nogen, der har oplevet det samme og i så fald, hvad de har gjort...
I november bestilte vi Tele2 freeway over telefonen. Havde på daværende tidspunkt ikke hørt noget dårligt om det, så vi synes, det var en god ide. Vi hørte så intet fra dem, og da december var en meget stresset periode (med eksamener og sådan) tænkte vi ikke nærmere over det. I januar fik vi så noget andet internet, som vi er godt tilfreds med og som fungere optimalt. MEN i sidste weekend fik vi så et regning fra Tele2, hvor der stod, at vi skyldte dem knap 300kr for internet. Hmm...det var uforståeligt for os, da vi jo aldrig fik en bekræftelse og heller aldrig fik deres modem m.m. sendt ud. Vi ringede til kundeservice og fik at vide, at der stod, at der var sendt en bekræftelse ud på mail. En mail som vi aldrig har fået på trods af, vi tjekker mail min. 2 gange om dagen, og at de havde sendt pakken med modem m.m., men at den aldrig var blevet afhentet på posthuset. Nej, for vi har aldrig fået en seddel fra posthuset om, at der var noget til os. De sagde så, at vi er (lige meget, hvad vi gør) bundet for et halvt år og skal betale i den tidsperiode....
Men men men for det første kan jeg ikke forstå, at de kan sige det, når de tydeligt kan se, at tingene ikke er blevet hentet (Personligt tror jeg, de ikke er blevet sendt) og at internettet aldrig er blevet brugt. Derudover kan det da ikke passe, at bekræftelser må sendes pr. mail eller er internettet så brugt nu til dags?
Anyway...vi stå i et dilemma, som vi gerne vil ud af. Vi er selvfølgelig ikke interesseret i at betale i 6 måneder for en service, vi ikke får... Hvad gør vi?
Er der nogen, der har oplevet det samme med Tele2????
tilføjet af Børge Knudsen
Tele2 - dårligt teleselskab
Henvend dig til Forbrugerklagenævnet. De har sikkert hørt om lignende. I hvert fald har de hørt om Tele2. Det er nemlig et lorte-telefonselskab.
tilføjet af anonym
lad dem bevise
at de har sendt en bekræftigelse.
tilføjet af deroha
Lorte Tele2
Jep Børge har ret Tele2 er som en række andre selskaber indenfor tele brancher et regulært lorte selskab. hvad kan du gøre:
1) forvent ikke at du kan løse problemet gennem dialog med kundeservice. Tele2 kundeservice er bemandet af fortrinsvis studerende og unge der blot følger nogle standard procedure for kunde betjening og de han ingen mulighed for at undersøge og rette op på et problem som dit.
2)Kommuniker i stedet med Tele2 per brev, og hvis du endelig er nødsaget til at kontakte dem, så optag samtalerne på bånd eller mp3 fil (og gør dem gerne opmærksom på at du optager samtalerne)
3)kontakt forbrugerklagenævnet, din eller din families advokat hvis i har en, eller gå til den gratis retshjælp i din kommune og få råd her. Det er vigtig at få juridisk assistance tidligt i processen, fordi du relativt hurtig vil blive præsenteret for regninger med rykkergebyr samt trussel om at blive meldt til RKI
tilføjet af Anonym
kontakt
Telestyrelsen.. det gjorde jeg da jeg havde problemer med mit teleselskab, det er noget de har respekt for
venlig hilsen
tilføjet af desværre erfaren
Der skal klages
Klag straks og søg gerne juridisk støtte så det bliver gjort ordentligt.
For flere år siden brugte jeg Tele2 til internetbrug og var godt tilfreds. Desværre kom der ca et år efter at jeg havde betalt den sidste regning og sagt abonnementet op en regning fra et enkossefirma (egeparken eller lign. de har skiftet navn flere gange.) til betaling inden 14 dage, da der ellers ville komme inkassobesøg fra dirmaet. Jeg dokumenterede at regningen var betalt via bankoverførsel men alligevel fastholdder firmaet kravet. At det er ulovligt at lade en sag gå til inkasso når der er tvist om gælden er firmaerne åbenbart ligeglade med.
Al kommunikation med både Tele2 og egeparken er meget træg, og de oplyser kun nødigt hvad det der ifølge løven skal oplyses i sådanne sager.
Jeg afventer nu svar på en klage afsendt for over et havlt år siden. Det virker som om Tele2 ikke vil svare, da de må have haft rod i deres regnskaber.
Den 18/10 modtog jeg også en bekræftelse på at telefonnummer 75563859 var blevet opsagt. En intersant oplysning, men jega aner ikke hvem telefonnummeret tilhører. Teoretisk kunne en tilfældig person have opsagt nummeret pr. telefon. Opsigensen til mig har ejerenaf nummeret aldrig set, så det kan være noget af en overraskelse hvis nummeret pludselig er nedlagt.
Mit råd er: Skaf juridisk hjælp og klag alle de steder du kan. Herefter holder du dig på lang afstand af Tele2.
tilføjet af anonym.
Kræv beviser fra dem.
Hvis de har sendt en pakke til jer,skal de bevise det.Dette kan du gøre.
Hvornår er pakken sendt?
Fra hvilken posthus er pakken afsendt fra?
Hvad er(var)pakkens nr?
Dette skal du spørge tele2 om,og DE skal så
fremskaffe beviserne for dette.
Kan og vil de ikke gøre det,ved du så at der er
noget galt,fra tele2 side.
Skift hurtig over til et andet teleselskab,da du ikke vil få andet vrøvl med det selskab.
Ang den mail de siger de har sendt dig,skal du også kræve at de skal fremsende en kopi af den.
Du skal ikke skåne det firma,for de skåner ikke dig.-Kedeligt du røg i kløerne på dem.
tilføjet af kikkede
jeg kikkede efter andet
jeg kiggede efter andet internet og kikkgede på tele2´s, det holder jeg mig fra nu samme gælder CBB (mobiltlf) de er også sådan!!
tilføjet af ella
vile gerne have
et nyt teleselskab, mest fordi at TDC nok ikke er de billigste, men servicen kan jeg ikke klage over og mine telefoner virker, så måske jeg bare bliver her...
tilføjet af SANDHENNING
Oprettet som kunde hos tele2 4 gange, uden jeg har bestilt.
Tele2 har oprettet mig som ADSL kunde 4 gange. Jeg har én gang bestilt og afbestilt (de havde løjet om priserne, flot), og modtaget annullerings bekræftigelse.
Pludselig virker mit internet ikke og ringer til TDC. De har modtaget en FULDMAGT fra tele2, til at nedlægge forbindelsen. OK, Det er menneskeligt at fejle. TDC fjerner oprettelsen og tele2 annullerer ADSL....... øh igen! Tingene var nu som de plejede.
Så modtager jeg pludseligt et modem fra Tele2. "tak for din bestilling, vi kommer og sætter dit internet op om 3 dage". Der var nu en ny oprettelse hos tele2.
I alt har jeg fået oprettet:
4 stk ADSL
1 stk Fastnet
Alle annuleringer af disse var selvfølgeligt ud over annullerings perioden. Jeg skylder nu Tele2 5 x 500 kroner.
HVAD GØR JEG. HJÆLP1 Sandhenning@hotmail.com
tilføjet af Qoudoks
Beviser
Det er meget godt i skriver i skal have beviser men en kopi af mailen er nem at skaffe de kan gå ind og se hvad der den skriftlige historik er mellem dem og kunden (hvornår mailen er sendt, modtaget og til sidst faktisk også om den har været åbnet)
og om pakken er sendt der får i bare et track and trace nummer i efterlyser beviser som var det et mord der skulle efterforskes men det i får og kalder beviser kan i ikke bruge til en skid.