11tilføjet af

Intet nyt fra vestfronten.

Det går skidt.
Enoch
tilføjet af

Går skidt

Ja, det gåt ad h... til med sandheden herinde.
Fx. bliver ftg ved at tale usandt om 607 f. Kr. - senest i indlægget "Når I ser Jerusalem omringet" - et af de emner han i sin rene propaganda jævnligt kommer ind på (lige som Guds navn).
En anden debattør har tidligere både FORKLARET og DOKUMENTERET endda ud fra Biblens egne vers, at 607 f. Kr. er forkert, samt at årstallet 587 f. Kr., det rigtige, tillige kan dokumenteres ud fra historiske beretninger. Altså biblen og verdenshistorien er 100% enige.
Underligt at en "troens mand" som fgt fortsat fremturer med sine usandheder, ja rent ud sagt løgn. Det er så ødelæggende for debatten, når den NØDVENDIGVIS må komme til at dreje sig om disse løgn, frem for det virkelige og reelle indhold til tingene.
Ftg, når du VÈD du er i en løgn, har du allerede fortabt det evige liv"
Vend om, råber både profeterne, Jesus og apostlene og Paulus.
tilføjet af

Det må da være Bibelen har ret

uanset hvad historikerne mener. Har du ikke læst om at jøderne var 70 år i fangenskab? Dette kan du læse både i Daniels bog og også hos Jeremias.
tilføjet af

ftg, arrogant svar

Lad bare være med at svare på den måde.
Jeg skriver udtrykkeligt at det er DOKUMENTERET ud fra biblen - og understøttet af historien, så de to er 100% enige. Og selvf. skal beviserne fra Daniels Bog og Jeramias med.
De 70 år var til ende i kong Darius fjerde regeringsår.
Kære ftg, vil du venligst fortælle os, hvornår det var? Læs Zak 7:1-5 m.fl. vers og lad os få sandheden ud fra denne profet!!!
For det skal jo passe sammen med de to andre profeter, ikke.
Du propaganderer gang på gang, at biblen taler sandt, så nu er det op til dig at fortælle os sandheden ud fra Zak.
tilføjet af

Jøderne vendte tilbage efter 70 år.

Dette bekræftes af Zakarias 7:5, som du selv nævner. Altså var det 70 år. Historikerne er enige om at jøderne vendte tilbage fra eksilet i 537. Dette årstal stemmer med Bibelen, og det er ud fra dette årstal vi laver vore beregninger.
Jehovas ord kom til Zakarias i Kong Darius' fjerde år. På dette tidspunkt var jøderne tilbage i Jerusalem, men de havde standset arbejdet med at genopbygge templet. Derfor blev de irettesat af Jehova gennem profeten Zakarias.
Få et bibelstudium som jeg har anbefalet dig, så vil du selv kunne forstå det.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

anbefales

Ja, omvend jer og kom til denlevende Gud.
Enoch
tilføjet af

Hvorfor?

Hvorfor er 607 og 537 så vigtige år for dig ftg? Vil du fortælle det?
Enoch
tilføjet af

Det er Jalmar der er på krigsstien,

ikke mig.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

ftg er vanviddet ved at.........................

'
..............gå op for dig?
Og så forfølgelsesvanviddet oven i
Jeg skriver først nu!
Og jeg arbejder ALDRIG UNDER ANDET NICK END J A L M A R !

Og dette indlæg er fra
jalmar
tilføjet af

587 versus 607...................

'
........Problemet med de to årstal er, at hvis år 587 er korrekt - (hvilket det ud over enhver tvivl er bevist utallige gange at det er), så ryger alle JV's årstal ad helvede til, og dermed hele basis grundlaget for deres deres Tro m.bl.a. 1914 - Jesus tilbagekomst - Udnævnelsen af "Trællen" etc.. og dermed for deres TRO!
Derfor nægtes det imod al sund fornuft, at alle andre end JV har ret!
http://www.livius.org/ne-nn/nebuchadnezzar/nebuchadnezzar.html
http://www.livius.org/cg-cm/chronicles/abc5/jerusalem.html
http://www.quotes-watchtower.co.uk/607_b_c_e.html
http://corior.blogspot.com/2006/02/part-3-scriptural-arguments.html
http://www.607v587.com/websitepage4.htm

http://www.sba-dk.dk/TEL/TELartikler/tel4-94a.htm

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Men du er på krigsstien,

og det var det jeg sagde.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=945204
Året 607 har betydning fordi det fortæller os hvornår Jesus begyndte at regere.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Ja, der er mange på krigsstien.

kunne du muligvis svare mig på mit spørgsmål?
Enoch
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.