http://www.harald-nyborg.dk/p5323/slipol-0-25-l
Polere/ slibe med dette middel, er godt for hele bilen, du har jo lang weekend.
Netop limrester som dem trådstarter omtaler kan ikke fjernes med Slipol.
Desuden er det kun en god ide at polere på lak hvis det virkelig trænger til det!
Jo mere du polerer, jo tyndere bliver lakken; ikke at du risikerer at polere al lakken af i eet hug, men der er jo en grund til at det kommer til at se ud som nyt.
Skal du sælge bilen, og er du ligeglad med samvittigheden, er skurepulver og en tør klud forbavsende effektivt i det korte løb....
Som andre nævner, så er rensebenzin (eller acetone som jeg foretrækker), en klud og lidt knofedt vejen frem.
Autolak er en tokomponent-lak, som ikke bare lige opløses af hvad som helst, så der er ingen fare på færde.
Jeg har en gang set at man kunne købe en dims til boremaskinen, det var et plastik-hjul af en slags som skulle kunne fjerne limrester ved hjælp af friktionsvarme. Jeg har aldrig set dem i virkeligheden, og tvivler også lidt på ideen.
Hvis der er større plamager af lim, kan man forsigtigt varme det op med en hårtørrer eller en varmepistol på laveste varmetrin. Når limen er sådan lidt tyggegummiagtig gnubber man det hurtigt af med en klud, eller rettere tørrer det af med en enkelt bevægelse i een retning.
Resten fjernes med rensebenzin/acetone og en (ren) klud.
Skal du fremover fjerne klistermærker, bruger du hårtørreren/varmepistolen på laveste varmetrin. For meget varme er næsten værre end ingen varme!
Sidder der stadig små rester af lim efter at du har fjernet mærket, et det rigtig godt at krølle det gamle mærke sammen til en klump med limen udad, og så "duppe" limen af, før du begynder med kemikalierne.
Go' fornøjelse.