24tilføjet af

Køkultur i ALDI - My Ass

Da jeg før har skrevet en mail om kunder, havde jeg lige lidt til at skrive om.
For ca. 3 måneder siden havde ALDI en bærbar computer på tilbud til 4995,- tror jeg det var. Og min mor stod og manglede en, så hun faldt på sine grædende knæ og spurgte om jeg ikke havde tid til at køre derud tidligt mandag morgen. Og heldigvis havde jeg fri fra skole pga. eksamen, så selvfølgelig gjorde jeg det. Jeg ankommer til ALDI kl. ca. 08.30 for at være der i god tid, det er jo et knaldtilbud! Nåh men der står et par stykker foran mig som har været der lige siden kl. 07 for at få den computer... Fair nok...
Da kl. nærmer sig hvart i 9 er vi da en 12 stykker eller lidt mere og får at det skal gå fair til, begynder vi lige så stille at snakke om hvem-kom-først-rækkefølgen. Jeg bliver så udråbt nr. 10 og heldigt for det, da vi bagefter diskuterer hvor mange computere der egentlig er. kl. 08.50 er vi blevet op mod 20 mennesker, og for at der ikke skal gå kludder i vores køkultur, har et ældre ægtepar været så geniale at tage en blok og en kuglepen med. De begynder så at give os et nummer alt efter hvor tidligt vi kom. Lige pludselig begynder rygtet om at der kun er 18 stk. i butikken og da vi jo er omkring 20 siger det sig selv at nogen må undvære. Vi aftaler så på dette tidspunkt at gå stille og roligt ind i rækkefølgen og for at så mange som muligt kan få glæde af tilbuddet aftaler vi også kun 1 computer pr. kunde! klokken er nu blevet 2 minutter i 9 og der står over 40 mennesker udenfor og da ALDI åbner dørrene til deres LORTEBUTIK går der totalt mission julegave i hele facaden. Folk skynder sig forbi hinanden og vælter næsten andre på deres vej. Da vi så kommer ned til kassen har de valgt at åbne 2 kasser!!! det vil sige os med numrene stiller os i kø pænt i række ved kasse 1 (lige ved siden af computerne), mens de andre går over i kasse 2. Tror i ikke at ekspedienten i kasse 2 begynder at sælge VORES computere til båtnakker der har stået allerbagerst i køen!!! og endnu mere komisk. Den lalleglade IDIOT der sagde kun 1 til hver kunde, selv køber 2!!! jeg var så chokkeret at jeg skyndte mig hjem for at klage over ALDI's køpolitik. Men kunne man klage til ALDI på deres hjemmeside??? NIKS! for det har de jo ikke råd til med alle de omkostninger de har.
Har i nogensinde oplevet noget lignende?
(Jeg fik heldigvis computeren til min mor)
P.s. Jeg koger stadig af raseri!!!!
tilføjet af

Det er vel ikke Aldis skyld..

Det var vel ikke reélt Aldis skyld, at kunderne er egoister. De solgte vel bare billige computere..
tilføjet af

Når man køber hos ALDI..

så bør man vide at alting går efter laveste fællesnævner. Jeg handler der tit selv pga. de lave priser, men nærer ingen fantasier om at medarbejderne i DK og slet ikke hos fabrikanterne har det særlig fedt. Det samme gælder for kunderne. Min underbo er tidligere aldibestyrer og fortæller at de faktisk sælger deres alm. varer til under indkøbspris. De tjener pengene på computere og lignende slagtilbud og deres eneste konkurrenceparamter er prisen. Derfor gælder det kun om at skyde varerne afsted og intet andet. Så derfor overlades det til kunderne selv at finde ud af køkultur m.m. ALDI er fucking ligeglade, da de ved deres kunder kun består af fattig- og nærigrøve (som mig selv), som mest går efter prisen.
tilføjet af

Jeg var

en af de heldige i kø nr 2., det er den jeg bruger nu - tak for det.
tilføjet af

Laveste fællesnævner?

Det er jo ligesom i udansk folkehetz parti.
tilføjet af

Hej Anonym

Hvorfor handler du ikke bare hos www.happii.dk
Hej fra Kirate
tilføjet af

JEPS! mange gange!

Tilbudsaviser markerer altid datoen for tilbuddet - fx "Tilbudet er gældende fra mandag d.18.4-søndag d.24.4 eller så længe lager haves".
godt så!
men mange, Bilka, Kvikly, Netto osv (faktisk undtaget Aldi ved eftertanke!), sælges disse varer allerede dagen før! og VED man det, så kan man se alle de andre DAGEN FØR, som også VED det! hold op hvor er jeg gået forgæves mandag morgen mange gange, indtil jeg ved en tilfældighed opdagede det!
Ja, jeg HAR klaget, til alle butikker/ledelser når jeg har opdaget det, men det ændrer intet, det fortsætter bare. pisseuretfærdigt!
har de et slagtilbud, så må de også sætte det i system, det er deres ansvar!
hvad hjælper det at de får 20 superglade kunder - hvis de får 400 møgsure - ?
tilføjet af

Kendte ikke siden

Hej Kirate... Det er såre simpelt. Det er nu omkring 3 måneder siden og jeg hørte første om Happii igår... Så derfor!
:)
tilføjet af

du kan tro

jeg er selv gammel NETTO chef og du kan tro at alle varer røg i butikken flere dage før,gerne fredag.De rigtige gode tilbud som der ikke var ret meget af , kørte vi ind lørdag eftermiddag,men rester var vi da pisse ligeglade med , blev det udsolgt var der jo plads til noget nyt og sådan er det i alle butikker
Men du kan jo altid bede en ansat om at ringe til en anden butik og spørge om de har den varer du eftersøger ,,, pøj pøj
tilføjet af

Happii

Jeg har været inde og tjekke siden og kan ikke rigtig finde frem til en computer som er billigere end dem man kan købe i diverse supermarkeder. Jeg kan kun anbefale ud fra min egen oplevelse med køb af elektronik i et supermarked, som i dette tilfælde sjovt nok er ALDI, at det skal man ikke gøre. Man kan gå ind til en computerforretning som f.eks Datagården og få en god vejledning angående køb af computer og hvilket behov man har vedrørende hvilket arbejde man ønsker at bruge den til. Så får man i 9 ud af 10 tilfælde den mest optimale løsning til den mest optimale pris.
Angående min hjerneblødning ved at handle computer i ALDI, forholder det sig sådan at ALDI hårdnakket forsøger at få folk til at "glemme" alt om deres dårlige køb, ved at trække sagen i langdrag og hårdnakket forsøger at overbevise folk om at de ikke har ansvar for det pågældende elektronik man har købt hos dem, men derimod producenten.
Det er noget vås, læs paragraf 78 i købeloven eller ring til forbrugerstyrelsen på tlf:70131330
Lige til sidst: jeg burde nok have lyttet til min makker da han sagde: En bil køber man ved en bilforhandler, en cykel ved en cykelforhandler, mad i supermarkeder og en computer, ja gæt selv😃
tilføjet af

Uforskammet behandling

Jeg var i Aldi i Vedbæk i dag tirsdag den 5. august.
Vi stod i en ret lang kø, ved den ene kasse der var åben.
Så kommer en midaldrende mand med overskæg ind og sætter sig ved kasse 2.
Jeg siger "åbner du der nu?". Jeg får et uforskammet svar, at jeg bare skal slappe af.
Jeg spurgte om ikke det var en god ide at svare høfligt, når jeg spurgte høfligt, hvortil han svarede, at det havde jeg ikke gjort. Flere af kunderne der stod og ventede sagde at jeg havde ret.
Vi ved alle, at der ikke er nogen service i Aldi, men at man bliver behandlet uforskammet er forhåbentlig ikke en ny stil, de er ved at anlægge.
Da man, som Du skriver, ikke kan komme direkte i8 forbindelse med ledelsen i Aldi, bruger jeg denne måde, som jeg håber at ledelsen ser.
Erik Lundsgaard
Morlenesvej 20
2840 Holte
tilføjet af

Total mangel på service og hjælp i Aldi

Ja, hvordan søren kommer man i kontakt med ledelsen i Aldi? Nu har jeg forgæves søgt og søgt i en halv time, fordi jeg ville klage over en rigtig træls oplevelse i Aldi her til eftermiddag..
Jeg var et smut i Aldi, Tingvej 2-4, 2300 Kbh S., for lige at købe lidt pålæg og småting i dag, og jeg plejer at være vældig tilfreds med Aldi og deres varer. Jeg forventer ikke et overdrevet højt service-niveau, eftersom det jo er discount og varerne er meget billige, men ganske udmærkede, synes jeg.
Men jeg må sige, at i dag blev jeg godt nok alligevel noget skuffet: Efter at have stået i kø og betalt for de varer, jeg skulle have, flytter jeg mine varer over til pakkebordet lige ved siden af kassen, for ikke at stå i vejen for de næste kunder, mens jeg pakker mine varer i min rygsæk. Der sker imidlertid det, at et glas med kryddersild, som jeg har købt, glider ud af hånden på mig og falder på gulvet og går i stykker, så der ligger sildelage og snask ud over hele gulvet.. Det er jo hvad der kan ske og selvfølgelig er det min egen skyld, at jeg er uheldig og klodset. Det er jeg helt indforstået med.. Hvad jeg ikke kan forstå, er den service, eller mangel på samme, jeg dernæst er vidne til. Jeg går hen til den unge mand, der sidder i kassen, og siger at jeg desværre har haft et uheld med et glas sild, og spørger om han kan kalde på en medarbejder, der kan hjælpe mig med at tørre det op, eller om han evt. har noget papir eller noget, som jeg lige kan tørre det værste op med og tørre mine hænder med. Han siger ingenting, men giver mig 2 (!) små papirservietter.. De hjælper selvfølgelig intet, og jeg står dér, men sildelage løbende ned af begge hænder og føler mig noget hjælpeløs. Jeg spørger ham igen, om ikke han har en kollega, der lige kan hjælpe.. Han siger igen intet, men peger blot over på sin kollega, der netop har åbnet den anden kasse. Jeg går hen til denne, og siger til ham, at jeg har haft et uheld med et glas sild og at der er snask ud over gulvet (hvilket de andre kunder er begyndt at vade rundt i, og slæbe med ud over endnu mere af gulvet) og spørger om han eller nogen kan hjælpe og om jeg forøvrigt må have lov at tage et nyt glas sild, eller hvordan deres politik er mht. dét. Han giver mig 5-6 servietter mere, og svarer: "Det er bare plastic" mens han peger på en skraldespand som for at indikere at jeg bare kan smide det i den. Jeg smider glasset ud, tørrer mine hænder så godt jeg kan, og lægger de resterende servietter oveni sildelagen på gulvet for at de kan suge; det ville være omsonst at begynde at tørre rundt i det, da det ikke ville gøre nogen stor forskel, og jeg er desuden gravid og havde ikke lyst til at rode mere rundt der nede på gulvet med min store mave i vejen. Så spørger jeg ham igen, om jeg må have lov at tage et nyt glas sild, eller hvordan det er med dét, og nu ignorerer han mig fuldstændigt og jeg får simpelthen ikke noget svar, selv om han har hørt mit spørgsmål. Det lader ikke til, at han har tænkt sig at svare mig og jeg vælger da at tage mine andre varer og forlade butikken, med sildelage-klistrede hænder og en skuffet og bitter smag i munden over den dårlig oplevelse af mangel på service og det direkte at blive ignoreret. Det var næsten det værste, synes jeg, at han ikke engang gad at svare mig, og at jeg nærmest følte det som om, jeg virkelig bare var til besvær og ikke var velkommen.
Jeg ved, at det ikke er nemt at få kvalificeret arbejdskraft for tiden, men at det står så grumt til, at man er nødt til at tage medarbejdere ind med så lavt eller direkte mangel på service-gen, det er godt nok utroligt, synes jeg. Jeg følte mig ualmindeligt dum stående der og bare blive ignoreret. Jeg mener ikke, jeg på noget tidspunkt var urimelig. Jeg ville selv hjælpe med at tørre op efter mit uheld, jeg talte pænt og høfligt til de to aldi-ansatte og hvad angår det der glas sild, så ved jeg fra mange års erfaring fra detail-handelen, at det er go stil og kotume, at give kunden en ny vare, hvis den, de har købt, går i stykker, inden de har forladt butikken, også selv om det faktisk er deres egen skyld. Jeg ved at det kun er sølle kr. 17,95, men det er nu mere princippet i det..
Så nu sidder jeg hér og skummer over den trælse oplevelse, og jeg kan ikke engang brokke mig til nogen overordnet, for det fremgår ingen steder, hvor man skal henvende sig, hvis man har en klage eller bare lige vil gøre opmærksom på nogle uheldige valg i forhold til ansatte!! Det nytter vel intet, at jeg klager i butikken, for de fattede jo ingenting.. Man kunne selvfølgelig håbe, at der faktisk er en fornuftig butikschef, som kunne indskærpe overfor de ansatte, hvordan man behandler Aldis kunder!!
tilføjet af

Kontakt Aldi her Tlf. 75 56 66 00

Det er til deres hovedadministartion. Husk dato og tid samt bon.
tilføjet af

dasddsa

Jeg har arbejdet i butik i lang tid, dog ikke aldi, har fået tilbud fra dem i form af lederstillinger, ligegyldigt hvor mange penge jeg ville få tilbudt ville jeg ALDRIG vælge den butikskæde, folkene bag aldi, er verdens største nærrigrøve.
tilføjet af

Beklager dybt...

... på vejne af mine kollegaer rundt omkring i landet..
Jeg arbejder selv i Aldi, og mener selv at den butik jeg er i er et pragt-eksemplar. Og vores kunder er enige. Ikke desto mindre ved jeg også godt at der findes ekstremt mange butikker der er det stikmodsatte - Ekstremt beskidte, ulækre, inkompetente medarbejdere... De er en skændsel og en hæmsko for os der rent faktisk passer vores arbejde.
Alle de historier jeg hører her, er under al kritik. Derfor, som sagt.. Beklager jeg dybt at det er Aldi-oplevelser, og opfordrer folk til at gå videre med det!
.. En lidt flov Aldi-medarbejder..😖
tilføjet af

Måske....

Et slagtilbud i computer city foregik på den måde at en fra personalet gik ud til den lange kø med div. nummererede sedeler på div. udsalgs varer. Antallet passer med det udbudte. Dette tog ikke lang tid da vi der stod i køen havde styr på vores ventepladser. De der ikke fik seddel erkendte at de var kommet for sent (op).
Dette kunne Aldi godt lærer af. Få omkostninger og tilfredse kunder.
Jeg har selv lige prøvet at stå som nr.2 i en kø til 9 computer pr butik i Skanderborg. Dørene blev bare åbnet og folk stormede ind. Flere benyttede udgangs døren til at komme bag om kassernee og var før dem som gik ind af indgangsdøren. Med det resultat at jeeg bla.a ikke fik en`.
Jeg var godt trætt at måden bestyrern lod denne handlig ske. (at han lod folk komme baggvejen ind) og st han ikke tog styring ved at lukke de første ni ind eller...
Jeg fortsate til Viby (århus) for at forsøge mig hos Aldi skanderbogvej. Jeg spurgte en personale om de havde flere, og det havde de. 1stk. tilbage. Før hun ville give mig den ville hun spørge om der var nogle i køen som ville købe en´ Og det var der desværre for mig. Det var en i orden og jeg kørte videre til Rosenhøj Aldi som endnu ikke havde åbnet selv om kl. var blevet 9,40. (Åbningstid lørdag kl.9,00) Der stod en anden kunde som havde ventet siden 8,15. Flere andre kundre var gået ca. 9,30. Jeg blev og ventede med ham og vi blev mere og mere sure på Aldi. Kl. 9,55 kom der to medarbejder i taxa og lukkede os ind. Der var kommet et par kunder som ikke skulle have Pcer. Endelig skulle min arbejdsinsats og venten belønness............Medarbejderen gik ind på lagert og kom ud med 1 Pc. De 3 andre var lovet væk til andre kunder sagde han. Det var svært at forstå at slagtilbud/køtilbud var lovet væk på forhånd. Jeg blev fortalt at kunder kunnee skrives op til disse tilbud og således komme foran i køen. Jeg trorr at det er personalet der får en ssmutvej til disse slagtilbud!!!
For at prøve det af sagde jeg at jeg også gerne ville skrives op allerede nu, så jeg var sikker på at være forest i køen til næste slagtilbud på Pcer. Det gjorde jeg så og nu venter jeg bare, og hvis ikke de kontakter mig som lovet inden næste tilbud vil jeg gå videre.
Jeg syntes ikke om metoden, men jeg fik ikke min datters konfirmationsgave lørdag d.13 febuar 2010
[:*(]
Med venlig hilsen
en skuffet
Aldi kunde
tilføjet af

Du må være mere end skuffet?

Som jeg ser det er der ingen fælles linje i Aldis måde at håntere deres udsalgs-tilbud.
Du har været udsat for en anerkistisk (de frækkeste får varen) Aldi hvor man ikke levner min aldersgruppe en chance.
Derefter en` Aldi med udsædvanlig meget kø kultur som man ikke kan sige så meget forkert om.
Og så den værste, hvor varerne ikke er til rådighed. Jeg ville føle mig på moderne dansk rigtig godt røvrendt. Det giver ingen mening at skrive i deres tilbudsaviser at varene er i butikkerne på en beestemt dato og åbningstiden er ??. Så forventer jeg om alle andre at det er meningen de første fremmødte får varen. Og det lyder som en god ide´ at ordne det uden for butikken. Der er ingen genemskulighed i det andet system og jeg kan godt forstå at du mistænker de ansatte for at beholde varerne til dem selv og deres familie eller venner.
Aldi burde melde offentlig ud, hvordan deres regler er omkring denne problematik. Hvis de ikke har nogle regler, så skal de lave nogle som tilgodeser den normale køkultur her i landet. Vi skal ikke lærer ungdommen at det kan betale sig at snyde.
Hilsen Henrik Mortensen
Ps. Har du ikke klaget til Aldi eller bedst gå til pressen evt. forbrugerrådet.
tilføjet af

DIG

Få dig et liv! er det måske aldis skyld at de har sådan nogle kunder??? du ka ikk en skid klage din grimme idiot!!
tilføjet af

hva faen

Luk røven så klam som du er ka du ikk engang få et ordelift job din mega narrøv!!
tilføjet af

samme her

Hej. Kan kun sige at mange af dem der er i aldi butikker er ikke kundevenlige. De er sku næsten alle sure
VH
Henning
Har endnu ikke mødt en god betjening hverken i Åbenrå sønderborg eller Haderslev og Vojens
tilføjet af

underbyg

Kan du ikke lige forsøge at underbygge din kommentar, medmindre din pointe er, at man skal ryste på hovedet af dig.
tilføjet af

cykle - cykletur

😕Efter at have ejet en hos Aldi indkøbt cykel i ca. en måned, brød bagaksel og tandhjul
sammen. Cyklen blev aflevet hos Aldi, Thisted Afd., (søde og rare folk tog imod, og for-
sikerede mig om at det ville blive ordnet)
Da der var gået små 3 uger, uden at jeg havde hørt nyt i sagen, henvendte jeg mig i butikken. Her blev det oplyst, at værkstedet ikke havde fået reklamationssedlen medsendt
- altså !!
Jeg hørte derefter ikke noget i godt 2 uger, hvorefter jeg igen henvendte mig. Nu fik
jeg at vide, at min cykel stadig var på værkstedet (et sted jeg ikke ved nærmere om)
den rare ekspedient sagde, at jeg nok snart fik min cykel retur, men at værkstedet nok
samlede nogle fragter sammen - så der kunne altså godt gå lidt tid endnu.
Håber nu snart at høre fra de ukendte/anonyme reparationsfolk, der ringer til mig - jeg
har ikke mulighed for at ringe til dem, eller selv hente min cykel.
Ærgelige
Luffe
tilføjet af

LORTE SERVICE

Jeg har uheldigvis købt en bænk til entreen i Aldi, men da pladen i bunden så gentagne gange falder igennem, når man sætter sig på den, afleverer jeg den i en Aldi, men får straks at vide, at jeg ikke skal regne med så meget, og det havde han da så sandelig ret i. Det er nu gået 3 uger siden den blev afleveret, uden at jeg har hørt noget, sa idag gik jeg ind i butikken, for at spørge hvor langt de var i sagsbehandlingen, hvor efter IDIOTEN kommer tilbage med beskeden om at jeg kan få min ødelagte bænk tilbage, da den ikke kunne repareres, og selvom jeg stadig har mine 2 års. Reklamationsret, ville de ikke gøre andet. Kan det virkelig passe? Er RARSENDE! mvh. Maibritt.
tilføjet af

Det passer ikke

Nej, det passer ikke.. og den pågældende medarbejder er helt galt på den... er selv medarbejder i enaldi (ikke at jeg er stolt af det, men vil lige hjælpe dig) vi sendte så sent som idag en bænk retur hvor kunden fik pengene tilbage...
ring til kundeservice på 70142000 og snak med dem der..
tilføjet af

må ikke ligge fra til os selv eller venner

som ansat i aldi må vi ikke ligge slagtibudene fra til os selv, og hvis det bliver opdaget at vi gør det er det faktisk fyringsgrundlag. vi ma heller ikke skrive kunde op til vorse tilbud da der i aldi er den politik at alle skal have den samme en chance for at få fingerne i slagtilbudene, her er der er også chance for fyresedlen hvis dette bliver opdaget.Så kan ikke forsstå dem der gør det aligevel, de må jo ikke kunne lide deres arbejde, og hvis i vil klage over en bestemt butik står der et nummer på døren i jeres lokale Aldi til centrallageret el, distrekt chefen, så kan man ringe og klage her..
hilsen en aldi ansat som er glad for sit arbejde
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.