31tilføjet af

lærdom

Bibelen beskriver i åbentbaringer mennesket Jesus at vise vej til Guds fred,fromhed og godhed.
Man spørger så sig selv: hvor er Gud i dag når vi ikke følger Kristus vej.
Denne vej var, og er som i alle menneskers liv, fyldt med prøvelser igennem lidelser,
ondskab og egne tanker om Gud og hvordan livet som gaveskal forstås og leves derefter.
Gud eller ej.
Med Bibelens bogstav, fortæller den Guds eksistens i menneskets sind dersammenlagt indeholder alle disse ting.
Ønske om fred. Fromhed og godhed.
men også lidelser, ondskab og egne fordømmelser og gerninger.
Gud eller ej.
Man tror og indeholder det hele i ønske om at følge Guds vej, eller være sin egen gud.
Indeholder Gud alt dette.
Jesus råbte i sit sidste åndedrag:
Min Gud, hvorfor har du forladt mig(mennesket).
Han døde i lidelse....Gud hvor er du...
Lær os at leve i lidelse og lær os at elske.

En Jødisk pige skrev under Jødeudryddelsen:-
Jeg tror på solen, også når den ikke skinner.
Jeg tror på kærligheden, også når den ikke er der.
Jeg tror på Gud, også når han tier.
tilføjet af

lærdom

Bibelen beskriver i åbentbaringer mennesket Jesus at vise vej til Guds fred,fromhed og godhed.
Man spørger så sig selv: hvor er Gud i dag når vi ikke følger Kristus vej.
Denne vej var, og er som i alle menneskers liv, fyldt med prøvelser igennem lidelser,
ondskab og egne tanker om Gud og hvordan livet som gaveskal forstås og leves derefter.
Gud eller ej.
Med Bibelens bogstav, fortæller den Guds eksistens i menneskets sind dersammenlagt indeholder alle disse ting.
Ønske om fred. Fromhed og godhed.
men også lidelser, ondskab og egne fordømmelser og gerninger.
Gud eller ej.
Man tror og indeholder det hele i ønske om at følge Guds vej, eller være sin egen gud.
Indeholder Gud alt dette.
Jesus råbte i sit sidste åndedrag:
Min Gud, hvorfor har du forladt mig(mennesket).
Han døde i lidelse....Gud hvor er du...
Lær os at leve i lidelse og lær os at elske.

En Jødisk pige skrev under Jødeudryddelsen:-
Jeg tror på solen, også når den ikke skinner.
Jeg tror på kærligheden, også når den ikke er der.
Jeg tror på Gud, også når han tier.

Gud er jo så nem at tro på, da der jo er beviser på hans eksistens overalt.
Ja de er jo helt umuligt at overse, de er kun skjulte for dem der ikke selv vil se dem.
tilføjet af

Nå...!

Den forstod i nok ikke 😉

Bibelen beskriver i åbentbaringer mennesket Jesus at vise vej til Guds fred,fromhed og godhed.
Man spørger så sig selv: hvor er Gud i dag når vi ikke følger Kristus vej.
Denne vej var, og er som i alle menneskers liv, fyldt med prøvelser igennem lidelser,
ondskab og egne tanker om Gud og hvordan livet som gaveskal forstås og leves derefter.
Gud eller ej.
Med Bibelens bogstav, fortæller den Guds eksistens i menneskets sind dersammenlagt indeholder alle disse ting.
Ønske om fred. Fromhed og godhed.
men også lidelser, ondskab og egne fordømmelser og gerninger.
Gud eller ej.
Man tror og indeholder det hele i ønske om at følge Guds vej, eller være sin egen gud.
Indeholder Gud alt dette.
Jesus råbte i sit sidste åndedrag:
Min Gud, hvorfor har du forladt mig(mennesket).
Han døde i lidelse....Gud hvor er du...
Lær os at leve i lidelse og lær os at elske.

En Jødisk pige skrev under Jødeudryddelsen:-
Jeg tror på solen, også når den ikke skinner.
Jeg tror på kærligheden, også når den ikke er der.
Jeg tror på Gud, også når han tier.
tilføjet af

lærdom

Åbenbaringer er kun visuelle tanker og syner.
Derfor skulle man faktisk kun forholde sig til det man kan røre og se med sine øjne.
Men det er ikke et bevis på en Bibelsk Gud.
[quote="-Heart-" post=2821611]Bibelen beskriver i åbentbaringer mennesket Jesus at vise vej til Guds fred,fromhed og godhed.
Man spørger så sig selv: hvor er Gud i dag når vi ikke følger Kristus vej.
Man tror og indeholder det hele i ønske om at følge Guds vej, eller være sin egen gud.
[/quote]
Gud er jo så nem at tro på, da der jo er beviser på hans eksistens overalt.
Ja de er jo helt umuligt at overse, de er kun skjulte for dem der ikke selv vil se dem.
tilføjet af

Nå...!

Du har ret i, at Gud også er der, i kriser og lidelser.
Det fortælles, at en mand engang havde en drøm om Gud og livet.
”Jeg drømte”, sagde han, at jeg vandrede i sandet langs en endeløs strandbred side om side med Gud.
Jeg talte med Gud om alle ting, som var sket i mit liv - og som jeg aldrig helt var kommet til at forstå.
Vore fødder efterlod fodaftryk i sandet.
Da jeg et kort øjeblik så mig tilbage, så jeg pludselig, at der nogle steder kun var efterladt aftryk af et par fødder - ikke to!
Jeg stoppede op for at se nærmere efter og tænke over det.
Gud så hvor rådvild jeg blev, og jeg sagde:
”Herre, hvorfor er der nogle strækninger på vores vej, hvor der kun er fodaftryk af en person”??
Jeg kan se, det var i perioder, hvor jeg havde det dårligt!
Hvorfor var du ikke hos mig, når jeg havde allermest brug for dig?
Hvorfor forlod du mig til tider?
”Mit barn”, sagde Gud, ”Der hvor der kun var et spor, det var de strækninger, hvor jeg bar dig!!”
*****************************
Gud forlod Jesus på korset, for Gud - som havde taget bolig i Menneskesønnen - kunne ikke dø.
tilføjet af

Nå...!

Ja, og i de fodspor måtte manden bære sine lidelser selv.
Derfor måtte han være sin egen Gud.
Min Gud, hvorfor har du forladt mig.
Lær os at leve i lidelse, og trods dette at lære at elske.
En Jødisk pige skrev under Jødeudryddelsen:
Jeg tror på kærligheden, også når den ikke er der.
Jeg tror på Gud, også når han tier.
Du har ret i, at Gud også er der, i kriser og lidelser.
Det fortælles, at en mand engang havde en drøm om Gud og livet.
”Jeg drømte”, sagde han, at jeg vandrede i sandet langs en endeløs strandbred side om side med Gud.
Jeg talte med Gud om alle ting, som var sket i mit liv - og som jeg aldrig helt var kommet til at forstå.
Vore fødder efterlod fodaftryk i sandet.
Da jeg et kort øjeblik så mig tilbage, så jeg pludselig, at der nogle steder kun var efterladt aftryk af et par fødder - ikke to!
Jeg stoppede op for at se nærmere efter og tænke over det.
Gud så hvor rådvild jeg blev, og jeg sagde:
”Herre, hvorfor er der nogle strækninger på vores vej, hvor der kun er fodaftryk af en person”??
Jeg kan se, det var i perioder, hvor jeg havde det dårligt!
Hvorfor var du ikke hos mig, når jeg havde allermest brug for dig?
Hvorfor forlod du mig til tider?
”Mit barn”, sagde Gud, ”Der hvor der kun var et spor, det var de strækninger, hvor jeg bar dig!!”
*****************************
Gud forlod Jesus på korset, for Gud - som havde taget bolig i Menneskesønnen - kunne ikke dø.
tilføjet af

lærdom

Åbenbaringer er kun visuelle tanker og syner.
Derfor skulle man faktisk kun forholde sig til det man kan røre og se med sine øjne.
Men det er ikke et bevis på en Bibelsk Gud.
[quote="Bjarne2411" post=2821911][quote="-Heart-" post=2821611]Bibelen beskriver i åbentbaringer mennesket Jesus at vise vej til Guds fred,fromhed og godhed.
Man spørger så sig selv: hvor er Gud i dag når vi ikke følger Kristus vej.
Man tror og indeholder det hele i ønske om at følge Guds vej, eller være sin egen gud.
[/quote]
Gud er jo så nem at tro på, da der jo er beviser på hans eksistens overalt.
Ja de er jo helt umuligt at overse, de er kun skjulte for dem der ikke selv vil se dem.[/quote]

For mig og nok mange andre kan man se beviserne.
Synd for dem, der ikke kan, det er de åndelige blinde.
Men de fleste, står jo og anstrenger sig med at knibe øjnene i, netop for ikke at komme til at se beviserne.
tilføjet af

Nå...!

Du har ret i, at Gud også er der, i kriser og lidelser.
Det fortælles, at en mand engang havde en drøm om Gud og livet.
”Jeg drømte”, sagde han, at jeg vandrede i sandet langs en endeløs strandbred side om side med Gud.
Jeg talte med Gud om alle ting, som var sket i mit liv - og som jeg aldrig helt var kommet til at forstå.
Vore fødder efterlod fodaftryk i sandet.
Da jeg et kort øjeblik så mig tilbage, så jeg pludselig, at der nogle steder kun var efterladt aftryk af et par fødder - ikke to!
Jeg stoppede op for at se nærmere efter og tænke over det.
Gud så hvor rådvild jeg blev, og jeg sagde:
”Herre, hvorfor er der nogle strækninger på vores vej, hvor der kun er fodaftryk af en person”??
Jeg kan se, det var i perioder, hvor jeg havde det dårligt!
Hvorfor var du ikke hos mig, når jeg havde allermest brug for dig?
Hvorfor forlod du mig til tider?
”Mit barn”, sagde Gud, ”Der hvor der kun var et spor, det var de strækninger, hvor jeg bar dig!!”
*****************************
Gud forlod Jesus på korset, for Gud - som havde taget bolig i Menneskesønnen - kunne ikke dø.

Gad vide, hvordan man kan forlade sig selv, når man ikke kan dø, men dør alligevel.
Og hvordan kan en der ikke kan dø, opstå fra de døde.
Og hvorfor har en udødelig, der er død ingen sjæl der fiser til himmels når alle vi andre har udødelige sjæle, inden i os.
Ja kære Lyse, vrøvl og vås er der da nok af, i din bibel fortolkning.
Mærkeligt at du ikke selv kan se det.
tilføjet af

lærdom

At man kan røre eller se materiske dele/ting der er omkring en gør altså ingen til Åndelig seende. Der skal mere til.
Nu gør du da bare alle og dig selv blinde [(:] 🙂

[quote="-Heart-" post=2823044]Åbenbaringer er kun visuelle tanker og syner.
Derfor skulle man faktisk kun forholde sig til det man kan røre og se med sine øjne.
Men det er ikke et bevis på en Bibelsk Gud.
[quote="Bjarne2411" post=2821911][quote="-Heart-" post=2821611]Bibelen beskriver i åbentbaringer mennesket Jesus at vise vej til Guds fred,fromhed og godhed.
Man spørger så sig selv: hvor er Gud i dag når vi ikke følger Kristus vej.
Man tror og indeholder det hele i ønske om at følge Guds vej, eller være sin egen gud.
[/quote]
Gud er jo så nem at tro på, da der jo er beviser på hans eksistens overalt.
Ja de er jo helt umuligt at overse, de er kun skjulte for dem der ikke selv vil se dem.[/quote][/quote]
For mig og nok mange andre kan man se beviserne.
Synd for dem, der ikke kan, det er de åndelige blinde.
Men de fleste, står jo og anstrenger sig med at knibe øjnene i, netop for ikke at komme til at se beviserne.
tilføjet af

Nå...!

Legeme og sjæl er ikke det samme

[quote="lyjse" post=2823049]Du har ret i, at Gud også er der, i kriser og lidelser.
Det fortælles, at en mand engang havde en drøm om Gud og livet.
”Jeg drømte”, sagde han, at jeg vandrede i sandet langs en endeløs strandbred side om side med Gud.
Jeg talte med Gud om alle ting, som var sket i mit liv - og som jeg aldrig helt var kommet til at forstå.
Vore fødder efterlod fodaftryk i sandet.
Da jeg et kort øjeblik så mig tilbage, så jeg pludselig, at der nogle steder kun var efterladt aftryk af et par fødder - ikke to!
Jeg stoppede op for at se nærmere efter og tænke over det.
Gud så hvor rådvild jeg blev, og jeg sagde:
”Herre, hvorfor er der nogle strækninger på vores vej, hvor der kun er fodaftryk af en person”??
Jeg kan se, det var i perioder, hvor jeg havde det dårligt!
Hvorfor var du ikke hos mig, når jeg havde allermest brug for dig?
Hvorfor forlod du mig til tider?
”Mit barn”, sagde Gud, ”Der hvor der kun var et spor, det var de strækninger, hvor jeg bar dig!!”
*****************************
Gud forlod Jesus på korset, for Gud - som havde taget bolig i Menneskesønnen - kunne ikke dø.[/quote]
Gad vide, hvordan man kan forlade sig selv, når man ikke kan dø, men dør alligevel.
Og hvordan kan en der ikke kan dø, opstå fra de døde.
Og hvorfor har en udødelig, der er død ingen sjæl der fiser til himmels når alle vi andre har udødelige sjæle, inden i os.
Ja kære Lyse, vrøvl og vås er der da nok af, i din bibel fortolkning.
Mærkeligt at du ikke selv kan se det.
tilføjet af

Nå...!

Ja så må Gud jo være fejl på den, da han påstår at både mennesker og dyr er levende sjæle.
Han burde jo nok havde spurgt om jeres råd, inden han udtalte sig til offentligheden.
1 Mos. 2:7: „Så dannede Jehova Gud mennesket af støv fra jorden og blæste livsånde ind i hans næsebor, og mennesket blev en levende sjæl.“
tilføjet af

Nå...!

Det er fordi Adam(mennesket) allerede havde en identitet(sjælen) da han allerede var skabt.
Men for at levendegøre Adam og dyrene fik de Livsånden(livskraften) og blev til levende sjæle I det vi kender som legeme.
Du kan selv spørge Jahve. 🙂

Ja så må Gud jo være fejl på den, da han påstår at både mennesker og dyr er levende sjæle.
Han burde jo nok havde spurgt om jeres råd, inden han udtalte sig til offentligheden.
1 Mos. 2:7: „Så dannede Jehova Gud mennesket af støv fra jorden og blæste livsånde ind i hans næsebor, og mennesket blev en levende sjæl.“
tilføjet af

Nå...!

Ja så må Gud jo være fejl på den, da han påstår at både mennesker og dyr er levende sjæle.
Han burde jo nok havde spurgt om jeres råd, inden han udtalte sig til offentligheden.
1 Mos. 2:7: „Så dannede Jehova Gud mennesket af støv fra jorden og blæste livsånde ind i hans næsebor, og mennesket blev en levende sjæl.“

Hvad er problemet ??
Prædikeren fandt jo også ud af det - til sidst, det kan du måske også ..
v7 før støvet vender tilbage til jorden, hvor det var,
og livsånden vender tilbage til Gud, som gav den.
Sjælen kan ingen slå ihjel.

v28 Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel, men ikke kan slå sjælen ihjel, men frygt derimod ham, der kan lade både sjæl og legeme gå fortabt i Helvede. Matt.10
tilføjet af

Nå...!

I min Bibel fra 1910 står der i Første mosebog 2.7.
7. Da dannede Gud Herren Mennesket af Agerjordens Muld og blæste Livsånde i hans næsebor, saa at Mennesket blev et levende Væsen.
Altså ikke en sjæl 😉
Det er fordi Adam(mennesket) allerede havde en identitet(sjælen) da han allerede var skabt.
Men for at levendegøre Adam og dyrene fik de Livsånden(livskraften) og blev til levende sjæle I det vi kender som legeme.
Du kan selv spørge Jahve. 🙂

[quote="Bjarne2411" post=2823092]Ja så må Gud jo være fejl på den, da han påstår at både mennesker og dyr er levende sjæle.
Han burde jo nok havde spurgt om jeres råd, inden han udtalte sig til offentligheden.
1 Mos. 2:7: „Så dannede Jehova Gud mennesket af støv fra jorden og blæste livsånde ind i hans næsebor, og mennesket blev en levende sjæl.“[/quote]
tilføjet af

Nå...!

Svindlen afsløres.
Læg mærke til hvor ofte disse falske kristne forsøger at fordreje Guds ord.
salme 22:30- da92
Ja, alle, der sover i jorden, skal kaste sig ned for ham,
alle, der stiger ned i støvet, skal falde på knæ for ham.
v31 Men jeg vil leve for ham, og mine efterkommere skal
tjene ham.

Men men men.
Den forrige folkekirkebibel skrev noget helt andet end den løgnagtige oversættelse og makværk som Da92 biblen vitterligt er.
De skal tilbede ham alene, alle Jordens mægtige; de skal bøje
sig for hans Åsyn, alle, der nedsteg i Støvet og ikke holdt
deres Sjæl i Live.
31.
Ham skal Efterkommeme tjene; om HERREN skal tales til Slægten,
der kommer;

Jehovas vidners bibel
Alle de fede på jorden skal spise og derpå bøje sig;
for hans ansigt vil alle der stiger ned i støvet bøje knæ,
og sin sjæl skal ingen bevare i live.

Grundskriftet.
All they that be fat upon earth shall eat (8804) and worship (8691) : all they that go down (8802) to the dust shall bow (8799) before him: and none can keep alive (8765) his own soul.
Stol ikke på en bibelsvindler, selvom de forsøger at spille kristne.
Det er satan djævelen de tjener. Det lyder måske overdrevent. Men - tænk over det.

[quote="Bjarne2411" post=2823092]Ja så må Gud jo være fejl på den, da han påstår at både mennesker og dyr er levende sjæle.
Han burde jo nok havde spurgt om jeres råd, inden han udtalte sig til offentligheden.
1 Mos. 2:7: „Så dannede Jehova Gud mennesket af støv fra jorden og blæste livsånde ind i hans næsebor, og mennesket blev en levende sjæl.“[/quote]
Hvad er problemet ??
Prædikeren fandt jo også ud af det - til sidst, det kan du måske også ..
v7 før støvet vender tilbage til jorden, hvor det var,
og livsånden vender tilbage til Gud, som gav den.
Sjælen kan ingen slå ihjel.

v28 Frygt ikke dem, der slår legemet ihjel, men ikke kan slå sjælen ihjel, men frygt derimod ham, der kan lade både sjæl og legeme gå fortabt i Helvede. Matt.10
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Satan Djævelen - lad os lige få det på plads.
"sK" skrev:
Svindlen afsløres.
Læg mærke til hvor ofte disse falske kristne forsøger at fordreje Guds ord.
salme 22:30- da92
Ja, alle, der sover i jorden, skal kaste sig ned for ham,
alle, der stiger ned i støvet, skal falde på knæ for ham.
v31 Men jeg vil leve for ham, og mine efterkommere skal
tjene ham.

Bogen Åbenbaringen - Det store klimaks er nær!, (udgivet af Vagttårnsselskabet i 1998) antyder, at de medlemmer af "de 144.000", som nu er døde, fungerer som formidlere af åndelige sandheder til sekten:
"Dette antyder, at de opstandne medlemmer af denne skare, der repræsenteres ved de 24 ældste, måske er med til at formidle de guddommelige sandheder i dag". står der på side 124.
http://www.dialogcentret.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=775&Itemid=34
Sande og falske profeter
v9 Når du kommer ind i det land, som Herren din Gud vil give dig, må du ikke lægge dig efter at gøre de afskyelige ting, som folkene dér gør.
v10 Hos dig må der ikke findes nogen, som lader sin søn eller datter gå gennem ilden, ingen, der driver spådomskunst eller trolddom, ingen, der tager varsler, ingen, der bruger magi, v11 ingen, der udtaler besværgelser, spørger dødemanere eller sandsigere til råds eller søger orakel hos de døde.
v12 Herren afskyr enhver, som gør den slags, og på grund af den slags afskyeligheder vil Herren din Gud drive folkene bort foran dig; v13 udadlelig skal du være over for Herren din Gud. 5.Mose.B.18
Det er jehovas vidner, der tjener [->] Satan Djævelen [!] [!]
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Lyjse skrev:
Sjælen kan ingen slå ihjel.
Sk skrev:
Jeg viste ud fra folkekirkens egen bibel, at det modsatte var tilfældet.

de skal bøje
sig for hans Åsyn, alle, der nedsteg i Støvet og ikke holdt
deres Sjæl i Live.

Lyjses kommentar er at komme med snik snak om åbenbaringens bog, der ikke har mere at gøre med det, end hvis kun skrev.
"En grøn elevator og to pingviner, fordi der er længere til Roskilde end på vandcykel"
Altså skrupskørt som sædvanlig. Totalt kuk i kysen.
Hvordan synes du selv det går Lysje. 😃

Satan Djævelen - lad os lige få det på plads.
"sK" skrev:
[quote]Svindlen afsløres.
Læg mærke til hvor ofte disse falske kristne forsøger at fordreje Guds ord.
salme 22:30- da92
Ja, alle, der sover i jorden, skal kaste sig ned for ham,
alle, der stiger ned i støvet, skal falde på knæ for ham.
v31 Men jeg vil leve for ham, og mine efterkommere skal
tjene ham.[/quote]
Bogen Åbenbaringen - Det store klimaks er nær!, (udgivet af Vagttårnsselskabet i 1998) antyder, at de medlemmer af "de 144.000", som nu er døde, fungerer som formidlere af åndelige sandheder til sekten:
"Dette antyder, at de opstandne medlemmer af denne skare, der repræsenteres ved de 24 ældste, måske er med til at formidle de guddommelige sandheder i dag". står der på side 124.
http://www.dialogcentret.dk/index.php?option=com_content&task=view&id=775&Itemid=34
Sande og falske profeter
v9 Når du kommer ind i det land, som Herren din Gud vil give dig, må du ikke lægge dig efter at gøre de afskyelige ting, som folkene dér gør.
v10 Hos dig må der ikke findes nogen, som lader sin søn eller datter gå gennem ilden, ingen, der driver spådomskunst eller trolddom, ingen, der tager varsler, ingen, der bruger magi, v11 ingen, der udtaler besværgelser, spørger dødemanere eller sandsigere til råds eller søger orakel hos de døde.
v12 Herren afskyr enhver, som gør den slags, og på grund af den slags afskyeligheder vil Herren din Gud drive folkene bort foran dig; v13 udadlelig skal du være over for Herren din Gud. 5.Mose.B.18
Det er jehovas vidner, der tjener [->] Satan Djævelen [!] [!]
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Satan.. 😕
Bemærk der står : "de opstandne medlemmer" 😮 [???]
Jeres afdøde ligger jo i jorden - det er jo det jv påstår [!]
I tror ikke deres sjæle forlader deres legemer, men INGEN - jeg skrev INGEN har fået en opstandelse, til himmelske legemer - endnu [!]
Det sker først, når Jesus kommer i skyerne.
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles, v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
v53 For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. 1.Kor.B.15
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord. 1.Thes.B.4
DET ER IKKE SKET [!] [!]
Og derfor er jeres afdøde ikke opstået !
Og derfor er det spiritisme I dyrker !
Det er Satans tjenere der gør sådan noget ..... [:X]
tilføjet af

Og du "snakker udenom" - du sidder i

muddergrøften - med L..t til halsen [:X]
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Det er jehovas vidner, der tjener [->] Satan Djævelen [!] [!]

Hvad sker der ved det? At tjene Satan?
På biblens tid kunne der ske ting og sager ved at tjene satan og den slags. Herren kunne lade en blive ramt af bulent skab og ens marker kunne tørre ud. Men det er længe siden man har hørt om den slags.
Hvaad er konsekvensen af at gå satans ærinde?
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Satan.. 😕
Bemærk der står : "de opstandne medlemmer" 😮 [???]
Jeres afdøde ligger jo i jorden - det er jo det jv påstår [!]
I tror ikke deres sjæle forlader deres legemer, men INGEN - jeg skrev INGEN har fået en opstandelse, til himmelske legemer - endnu [!]
Det sker først, når Jesus kommer i skyerne.
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles, v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
v53 For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. 1.Kor.B.15
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord. 1.Thes.B.4
DET ER IKKE SKET [!] [!]
Og derfor er jeres afdøde ikke opstået !
Og derfor er det spiritisme I dyrker !
Det er Satans tjenere der gør sådan noget ..... [:X]

Du er godt nok langt ude.
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

[quote="lyjse" post=2823306]Det er jehovas vidner, der tjener [->] Satan Djævelen [!] [!][/quote]
Hvad sker der ved det? At tjene Satan?
På biblens tid kunne der ske ting og sager ved at tjene satan og den slags. Herren kunne lade en blive ramt af bulent skab og ens marker kunne tørre ud. Men det er længe siden man har hørt om den slags.
Hvaad er konsekvensen af at gå satans ærinde?

Du skal blot følge med i nyhederne, så kan du se det.
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

[quote="lyjse" post=2823306]Det er jehovas vidner, der tjener [->] Satan Djævelen [!] [!][/quote]
Hvad sker der ved det? At tjene Satan?
På biblens tid kunne der ske ting og sager ved at tjene satan og den slags. Herren kunne lade en blive ramt af bulent skab og ens marker kunne tørre ud. Men det er længe siden man har hørt om den slags.
Hvaad er konsekvensen af at gå satans ærinde?[/quote]
Nu vil jeg ikke påstå, de almindelige jehovas vidner bevidst tjener Satan, men vagttårnest okkulte beskæftigelser gør jo, at ånden ikke er fra Gud, og så er der jo kun én anden ånd - nemlig Satan..
Nu burde jehovas vidne jo ikke være uvidende om det, da vi / jeg har lagt dokumentation flere gange herinde..
At dyrke Satan, kan være farligt - men der er mulighed for, at komme ud af det:

Dan var satanist men blev kristen

http://udfordringen.dk/2004/09/dan-var-satanist-men-blev-kristen/
[quote]Dan oplevede at få en form for kontrol over angsten, men angsten forsvandt ikke.
- Jeg tror, angsten blev værre. Jeg blev bange for, hvad jeg selv kunne finde på. Jeg kunne sidde med en kniv og blive bange for, hvad jeg kunne finde på, fortæller Dan Larsen og fortsætter:
- Jeg kan ikke sige, at jeg havde det godt med det liv. Men der var en tilfredsstillelse i at være den, folk ikke turde komme hen til. Det var en magtfølelse. Det var ensomt, og de få gode venner, jeg havde, lod jeg ikke komme tæt på mig.[/quote]
[quote]- Jeg troede ikke selv på Gud, men jeg havde læst Bibelen, for jeg måtte jo vide, hvad jeg var oppe imod, griner Dan
Hvad Dan ikke vidste, var at veninden bad for ham, og en nat havde Dan en voldsom oplevelse.
- En nat oplevede jeg alt det, som gjorde mig angst.
Jeg var vågen, men så lig komme imod mig. Jeg oplevede ruder, der klaprede, mærkede ånder og så ting, der fløj rundt om mig, fortæller Dan.
Han satte sig i sofaen i stuen og rokkede frem og tilbage, mens han frygtede for at komme på et psykiatrisk hospital. Til sidst faldt han dog i søvn.
Den næste nat oplevede han nøjagtigt det samme. Men denne gang var han ikke bange. Dagen efter var han forvirret og prøvede at finde ud af, hvad der skete.
Han havde stadig fornemmelsen af, at der var ’noget’, men han var ikke længere bange for det.
Han begyndte at læse i Bibelen.


http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://jwbookstore.bravehost.com/books/illness.html&prev=/search%3Fq%3Djerry%2Bbergman%2Bph.d%2Bjehovah%2527s%2Bwitnesses%26biw%3D1600%26bih%3D799
Hvorfor er så mange
Jehovas Vidner
Sindslidende?


http://www.dailymail.co.uk/news/article-1061766/Two-Jehovahs-Witnesses-murdered-13-people-mission-God-cleanse-world-sinners.html
To Jehovas Vidners myrdede 13 mennesker på mission fra Gud for at rense verden af ​​syndere..
http://www.watchtowernews.org/familymurders.htm
Fanatiske Jehovas Vidne Eunice Spry, 62, mente de to piger og en dreng blev besat af Djævelen og ønskede at "rense" dem.
Hun slog dem med pinde og metalstænger, tvang dem til at drikke blegemiddel og spise deres eget opkast og afføring, og sultet dem nøgen i et aflåst rum i en måned.
Hun sparkede også dem, skubbede pinde ned deres struber, kvalte dem, tvang deres hænder på en varm komfur og gned deres ansigter med sandpapir, en domstol blev fortalt.
_______________

Mord i Guds Navn: Sønnen siger, at han dræbte forældre ifølge Jehovas kommando
_______
et Jehovas Vidne, mente, at hans datter, Gloria ville genopstå tre dage efter han gentagne gange kastet en kniv i halsen
_________
De døde omfattede de mennesker i hans liv, der var tættest på ham: hans søster, Lauralee Dobyns Sipe, 37, hendes mand, Dwayne S. Sipe, 38, der gik med sit mellemnavn, Shannon, med nære venner og familiemedlemmer, og sin søsters 15-årige datter, Morgan Leigh Dobyns og 4-årige søn, Joshua T. Sipe. Myndighederne siger Speight også dræbt fire bekendte: Ronald "Bo" Scruggs II, 16, og Emily A. Quarles, 15, begge venner af Morgans, og Jonathan L. og Karen Quarles, begge 43, Emilys forældre.
___________
En mand, der myrdede mor til hans 13 børn ved at stikke hende 17 gange gjorde det for at redde hende fra synd,
Justice Peter Blaxell sagde Pickett der er et Jehovas Vidne fortsatte med at retfærdiggøre drab ved at sige at han reddede hans tidligere hustru fra synd.
________
Jarka myrdede sin kone, Isabelle, og at drabet var for økonomisk vinding, en konstatering, der gjorde ham berettiget til prøveløsladelse.
Anklageren beskrev Jarka som en mand så forelsket med sin øvre middelklasse livsstil og position inden for hans menighed af Jehovas Vidner, at han var villig til at ofre livet for hans kærlige hustru til at vedligeholde det.
__________
Eugena Smith forventet "logrer tunger til at flagre med glæde", efter at de læste brevet skrev hun at hun ville forlade Jehovas Vidner kirke.
Det kommer fra et udkast til den missive fem-side, læste højt for en retssag jury på onsdag og rettet til vagttårn Bibelselskab Jehovas Vidner.
Det blev fundet af efterforskere liggende blandt en bunke tøj på gulvet i Eugena Smiths soveværelse, kort efter 33-årige St. Thomas kvinde blev fundet myrdet i hendes 9 Balaclava St. hjem i juni, 2007.
__________
Man kvæler kone, kalder præst til at bekende WWL, LA - 19 Jan, 2009 Ortega er medlem af en lokal Jehova Vidne menighed, oplyser politiet.
________
Google-oversat
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

[quote="lyjse" post=2823324]Satan.. 😕
Bemærk der står : "de opstandne medlemmer" 😮 [???]
Jeres afdøde ligger jo i jorden - det er jo det jv påstår [!]
I tror ikke deres sjæle forlader deres legemer, men INGEN - jeg skrev INGEN har fået en opstandelse, til himmelske legemer - endnu [!]
Det sker først, når Jesus kommer i skyerne.
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles, v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
v53 For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. 1.Kor.B.15
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. v18 Trøst derfor hinanden med disse ord. 1.Thes.B.4
DET ER IKKE SKET [!] [!]
Og derfor er jeres afdøde ikke opstået !
Og derfor er det spiritisme I dyrker !
Det er Satans tjenere der gør sådan noget ..... [:X][/quote]

Bjarne skrev:

Du er godt nok langt ude.

Jeg troede ikke, jeg kunne "lukke munden" på dig, men når der først kommer beviser "på bordet" så "klapper du i" 😉
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

[quote="wizcarlo" post=2823343][quote="lyjse" post=2823306]Det er jehovas vidner, der tjener [->] Satan Djævelen [!] [!][/quote]
Hvad sker der ved det? At tjene Satan?
På biblens tid kunne der ske ting og sager ved at tjene satan og den slags. Herren kunne lade en blive ramt af bulent skab og ens marker kunne tørre ud. Men det er længe siden man har hørt om den slags.
Hvaad er konsekvensen af at gå satans ærinde?[/quote]
Du skal blot følge med i nyhederne, så kan du se det.

gud straffer satans tjenere ved at fratage dem deres evne til at tænke kritisk, og bare sige ja til alt hvad sekten jehovas vidner siger til dem.
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Hej.
Satanisme er at tjene sit eget Ego og dyrkes som en slags gud.
Dette er skik imod den Kristne Guds ønske om at man kun må tjene hans Ego. [???]

[quote="lyjse" post=2823306]Det er jehovas vidner, der tjener [->] Satan Djævelen [!] [!][/quote]
Hvad sker der ved det? At tjene Satan?
På biblens tid kunne der ske ting og sager ved at tjene satan og den slags. Herren kunne lade en blive ramt af bulent skab og ens marker kunne tørre ud. Men det er længe siden man har hørt om den slags.
Hvaad er konsekvensen af at gå satans ærinde?
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

gud straffer satans tjenere ved at fratage dem deres evne til at tænke kritisk, og bare sige ja til alt hvad sekten jehovas vidner siger til dem.

Det tror jeg nok der findes en mere jordnær forklaring på. Uden at inddrage sagesløse fanden og hans pumpestok.
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Du skal blot følge med i nyhederne, så kan du se det.

Hvad er det jeg skal se? Forklar dig lidt nærmere - for en gangs skyld.
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Nu vil jeg ikke påstå, de almindelige jehovas vidner bevidst tjener Satan, men vagttårnest okkulte beskæftigelser gør jo, at ånden ikke er fra Gud, og så er der jo kun én anden ånd - nemlig Satan..

Det kunne jo være at satan slet ikke findes og at der skal findes andre mere nærliggende forklaringer på alt det du opregner her. Det tror jeg ihvertfald.
Skulle Bjarne score lækre damer eller vinde mere i lotto? Det kan jeg umuligt forstille mig. Slet ikke det med damerne. De ville nok sige: Uha. Hans høns skulle lægge flere æg? Fordi han går Satans ærinde?
tilføjet af

Hvem er det der tjener -

Satanisme er at tjene sit eget Ego og dyrkes som en slags gud.

Kristne er kristne kun for at redde deres egen ræv.
Og det med Egoet. Det er sært som kristne altid tjener egoismekulturen. Det gælder også kristnes politiske orientering. Kristne stiller sig altid på undertrykkernes og udbytternes side. Og er imod lighed og frihed og for klassedeling. Hvad er det for noget med at det meget kristne USA er sådan et socialt skævvredent samfund?
tilføjet af

lærdom

Jeg fatter ikke en brik. Må vi få noget mere præcist om det her.
tilføjet af

lærdom

Jeg fatter ikke en brik. Må vi få noget mere præcist om det her.

Hej.
Ellers handler det om livet, hvordan man oplever og ser på helheden i livet på godt og ondt.
Og deri om der er en mening med at skulle leve i frygt og lidelse men stadig have en stærk tro på det gode og kunne leve igennem den, også selvom det føles ingen hører og hjælper en trods råb om hjælp.
Ved ikke hvor`n ellers skulle forklare det når du skriver du ikke fatter en brik.
Hva er du i tvivl om?
Hilsen Heart
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.