Løgn på løgn
Kære meddebattører og borgere i DK. Ifølge min mening er det mest bemærkelsesværdige ved polemikken vedr. eu-traktaten, at en af ophavsmændene(Valery Giscard d'Estaing) til den, ikke mener, at der er væsentlige ændringer, snarere tilpasninger. Læs bl. a. dette lille link:http://www.coin.dk/blogs/index.php?title=giscard_d_estaing_ny_eu_traktat_er_en_fo
For de af jer, der jævnligt læser Tekst-Tv, blev han for et stykke tid siden citeret for at advare borgerne om at stole på dele af indholdet i en ny traktat og som han begrundede i sin faglige viden vedr. emnet, idet han var en af ophavsmændene til dette emne.
Det er ganske forskrækkeligt at mange af de danske politikere skøjter hen over emnet og postulerer, at befolkningen ikke ved noget, "at de er dumme".....-gad vide om det er politikernes manglende evne til at formidle budskabet eller om der virkelig foregår fordækte ting i eu-universet, som kan indsnævre vores handlefrihed både på det handelsemæssige, men så sandelig også på det menneskelige plan...-det være sig kemiske produkters grænseværdier, skattepolitik, udlevering af danske borgere til andre eu-lande -her der dog nogle betingelser der skal opfyldes, men jeg synes det lyder lidt speget:
"Formålet med Den Europæiske Arrestordre er at gøre det lettere at retsforfølge mistænkte ved, at alle EU-lande skal have pligt til at udlevere dem til det land, der ønsker at rejse tiltale.
For at en udlevering kan finde sted, skal vedkommende enten være mistænkt for en forbrydelse med en straframme på mindst 12 måneder, eller han eller hun skal være idømt en straf på mindst fire måneder i det land, der kræver personen udleveret.
I EU er der oprettet en positivliste over forbrydelser, som indebærer direkte pligt til udlevering. Hvis forbrydelsen er med på listen og har en straframme på mindst tre år, er der ikke noget krav om, at man skal kunne blive straffet for lovovertrædelsen i det land, der udleverer en borger. På den måde kan Danmark i ganske særlige tilfælde komme til at skulle udlevere en borger, selv om det, vedkommende har foretaget sig, ikke er strafbart i Danmark.
Hvis en forbrydelse ikke står på positivlisten, kan en person alligevel udleveres, dvs. kun hvis forbrydelsen også er strafbar i Danmark.
* Danmark kan afslå at udlevere en dømt borger, hvis den dømte afsoner i Danmark i stedet. Man kan også afslå udlevering, hvis der er fare for umenneskelig behandling eller tortur, og hvis han eller hun allerede er dømt eller frikendt for forbrydelsen i Danmark.
Justitsministeren har kompetencen til at afgøre enhver anmodning om udlevering.
Fra positivlisten kan nævnes terrorisme, seksuel udnyttelse af børn, samt børnepornografi, menneskehandel, narkohandel og ulovlig våbenhandel. Derudover bestikkelse, svig, falskmøntneri og hvidvaskning af penge. Også tyveri og forfalskning af ikke-kontante betalingsmidler er med på listen.
Loven trådte i kraft den 1. januar 2004."
Og hvorfor virker det lidt for speget ifølge min opfattelse? F. eks. er der intet til hinder for at andre love efterhånden bliver "harmoniseret" eu-landene imellem som kan konflikte med dansk sædvane, kultur eller religion. Vi vil med andre ord blive tilpasset ind i en politisk spiselig form og befolkningerne får mindre og mindre indflydelse på almindelige dagligdags ting, hvis vi skal bombarderes med et paragraftyranni udstedt og gennemtrumfet af de store indflydelsesrige lande. Vores vetoret forstummer for hver dag der går i dette skøre cirkus.
Et lille sidespring, som skal anskueliggøre det med "løgn på løgn" i min overskrift;
Hvorfor mon vores statsminister før valget mente at overvismændene burde få omskrevet lærebøgerne m.h.t. overophedning af dansk økonomi, når de i dag nærmest er vendt om på en tallerken og taler om stramninger??? Noget kan opfattes som valgflæsk, men ikke desto mindre er det noget af en kovending og virker meget manipulerende. Det er ikke andet end rådne strategier der lægges for dagen, når det gælder de store agendaer i det politiske spil og det gælder både indenrigs som udenrigs, desværre. Vi er nemlig "FOR DUMME"....
Vi skal forlange at journalister og andre med indsigt fremturer meget mere intenst og specifikt, når der interviewes og de skal af hensyn til befolkningen forlange nogle saglige svar og begrundelser af dem der styrer(el. forsøger at styre vores land). Der er ikke altid plads til den store diplomatiske udfoldelse, for i har sikkert, gennem flere år, bemærket at mange journalister spørger i øst og får svar i vest uden at journalisten gør sig mange anstrengelser for at få et svar der ikke er uldent. Det skal dog erkendes, at visse journalister har lidt af den bulldogtæft, der ofte ønskes.
Vi kan godt tænke selvstændigt og vi skal ikke finde os i hvad-som-helst...-der er trods alt grænser(nå, nej...-de ophørte jo med Schengen-samarbejdet, så det er blevet meget nemmere at beskæftige sig med menneskesmugling -gad vide hvor mange kriminelle der egntlig er i DK uretmæssigt?), indførsel af narko i enorme mængder og der er vist en alenlang liste over den verden der blev åbnet med dette "samarbejde"....
På barrikaderne nu, inden det er for sent!!!
Venligst
Gyldenspjæt
For de af jer, der jævnligt læser Tekst-Tv, blev han for et stykke tid siden citeret for at advare borgerne om at stole på dele af indholdet i en ny traktat og som han begrundede i sin faglige viden vedr. emnet, idet han var en af ophavsmændene til dette emne.
Det er ganske forskrækkeligt at mange af de danske politikere skøjter hen over emnet og postulerer, at befolkningen ikke ved noget, "at de er dumme".....-gad vide om det er politikernes manglende evne til at formidle budskabet eller om der virkelig foregår fordækte ting i eu-universet, som kan indsnævre vores handlefrihed både på det handelsemæssige, men så sandelig også på det menneskelige plan...-det være sig kemiske produkters grænseværdier, skattepolitik, udlevering af danske borgere til andre eu-lande -her der dog nogle betingelser der skal opfyldes, men jeg synes det lyder lidt speget:
"Formålet med Den Europæiske Arrestordre er at gøre det lettere at retsforfølge mistænkte ved, at alle EU-lande skal have pligt til at udlevere dem til det land, der ønsker at rejse tiltale.
For at en udlevering kan finde sted, skal vedkommende enten være mistænkt for en forbrydelse med en straframme på mindst 12 måneder, eller han eller hun skal være idømt en straf på mindst fire måneder i det land, der kræver personen udleveret.
I EU er der oprettet en positivliste over forbrydelser, som indebærer direkte pligt til udlevering. Hvis forbrydelsen er med på listen og har en straframme på mindst tre år, er der ikke noget krav om, at man skal kunne blive straffet for lovovertrædelsen i det land, der udleverer en borger. På den måde kan Danmark i ganske særlige tilfælde komme til at skulle udlevere en borger, selv om det, vedkommende har foretaget sig, ikke er strafbart i Danmark.
Hvis en forbrydelse ikke står på positivlisten, kan en person alligevel udleveres, dvs. kun hvis forbrydelsen også er strafbar i Danmark.
* Danmark kan afslå at udlevere en dømt borger, hvis den dømte afsoner i Danmark i stedet. Man kan også afslå udlevering, hvis der er fare for umenneskelig behandling eller tortur, og hvis han eller hun allerede er dømt eller frikendt for forbrydelsen i Danmark.
Justitsministeren har kompetencen til at afgøre enhver anmodning om udlevering.
Fra positivlisten kan nævnes terrorisme, seksuel udnyttelse af børn, samt børnepornografi, menneskehandel, narkohandel og ulovlig våbenhandel. Derudover bestikkelse, svig, falskmøntneri og hvidvaskning af penge. Også tyveri og forfalskning af ikke-kontante betalingsmidler er med på listen.
Loven trådte i kraft den 1. januar 2004."
Og hvorfor virker det lidt for speget ifølge min opfattelse? F. eks. er der intet til hinder for at andre love efterhånden bliver "harmoniseret" eu-landene imellem som kan konflikte med dansk sædvane, kultur eller religion. Vi vil med andre ord blive tilpasset ind i en politisk spiselig form og befolkningerne får mindre og mindre indflydelse på almindelige dagligdags ting, hvis vi skal bombarderes med et paragraftyranni udstedt og gennemtrumfet af de store indflydelsesrige lande. Vores vetoret forstummer for hver dag der går i dette skøre cirkus.
Et lille sidespring, som skal anskueliggøre det med "løgn på løgn" i min overskrift;
Hvorfor mon vores statsminister før valget mente at overvismændene burde få omskrevet lærebøgerne m.h.t. overophedning af dansk økonomi, når de i dag nærmest er vendt om på en tallerken og taler om stramninger??? Noget kan opfattes som valgflæsk, men ikke desto mindre er det noget af en kovending og virker meget manipulerende. Det er ikke andet end rådne strategier der lægges for dagen, når det gælder de store agendaer i det politiske spil og det gælder både indenrigs som udenrigs, desværre. Vi er nemlig "FOR DUMME"....
Vi skal forlange at journalister og andre med indsigt fremturer meget mere intenst og specifikt, når der interviewes og de skal af hensyn til befolkningen forlange nogle saglige svar og begrundelser af dem der styrer(el. forsøger at styre vores land). Der er ikke altid plads til den store diplomatiske udfoldelse, for i har sikkert, gennem flere år, bemærket at mange journalister spørger i øst og får svar i vest uden at journalisten gør sig mange anstrengelser for at få et svar der ikke er uldent. Det skal dog erkendes, at visse journalister har lidt af den bulldogtæft, der ofte ønskes.
Vi kan godt tænke selvstændigt og vi skal ikke finde os i hvad-som-helst...-der er trods alt grænser(nå, nej...-de ophørte jo med Schengen-samarbejdet, så det er blevet meget nemmere at beskæftige sig med menneskesmugling -gad vide hvor mange kriminelle der egntlig er i DK uretmæssigt?), indførsel af narko i enorme mængder og der er vist en alenlang liste over den verden der blev åbnet med dette "samarbejde"....
På barrikaderne nu, inden det er for sent!!!
Venligst
Gyldenspjæt