17tilføjet af

Mit fitnesscenter snyder mig - HJÆÆLP

...eller ihvertfald min veninde og jeg.
Jeg har skrevet et andet indlæg også for nogen tid siden, men kunne ikke lige finde det.
Jeg har en veninde der har trænet i samme center som mig. Da centret skiftede ejer og kom til at hedde Fit-in Fitness, gad hun ikke være med mere, fordi hendes arbejde har en billig aftale med Fitness.dk.
Nautilus (som centret hed før) lavede den "fejl" (tror det er ulovligt)uden videre at overgive alle oplysninger om kunderne til Fit-in fitness. Hvilket så bevirkede, at Fit-in fitness blev ved med at opkræve penge for et medlemdsskab min veninde ikke længere havde.
Min veninde prøvede at få pengene igen, men de nægtede at udbetale hende de penge. De ville kun give hende for januar måned, men nægtede at give hende for november og december.
Da hun ringede til sin bank, trak banken pengene ud af Fit-in fitness og overførte dem til min venindes konto, så kun på den måde kunne hun få pengene tilbage.
Mit abonnement har der så været rod med siden jeg meldte mig til det nye sted i november.
Nautilusabonnementet kostede 350 kr om måneden og det nye kst 299 kr. om måneden.
I november betalte jeg for Nautilus og så betalte jeg 120 kr for en slags oprettelsesgebyr. I decembermåned opkrævede det nye center mig så for det nye og det gamle abonnementspris. Dvs jeg betalte 649 kr. Det undrede jeg mig over, men fik ikke gjort noget ved det før i januar måned, da de opkrævede mig 350 kr. Altså den gamle abonnementspris.
For at korte historien af, kan jeg fortælle at jeg var nede i centret nogle gange og få dem til at ordne mit abonnement. Jeg fik pengene tilbage fra decembermåned og en 50´er fra januar.
Noget tid efter ser jeg så at de ikke har ordnet mit abonnement og igen har krævet 350 kr.
I februar ville de så have at jeg skulle betale for det nye og det gamle abonnemet igen, fordi de åbenbart mener at jeg skylder dem 350 kr. for decembermåned (der hvor de hævede dobbeltbeløb fra min konto). De 350 kr. har de så skrevet som "udestående gæld" på min netbank. Det gjorde mig VIRKELIG hidsig. Jeg havde jo betalt for novembermåned og i decembermåned var jeg slet ikke medlem af Nautilus, men kun Fit-in fitness. De kan da ikke være deres alvor, at jeg skal betale for noget jeg ikke er medlem af?!
Nå men, jeg udskriver alle de "kvitteringer" på mine betalinger på netbank og vedlægger forklaring og afleverer det i deres postkasse og beder dem om at få styr på mit abonnement nu og indtil da vil jeg afvise betaling.
Jeg er på ferie i mellemtiden og satser på, at de kan styre det og om ikke andet havde de jo alt det materiale jeg havde givet dem, så de kunne se, at jeg ikke bare finder på det hele og ej heller er en dårlig betaler. Har altid overholdt mine betalinger.
Her i marts kan jeg så se at røvhullerne (undskyld mit sprog) vil trække mig rykkergebyr for manglende betaling PLUS Nautilus OG Fit-in fitness.
Hvad fanden skal jeg gøre? Jeg er SÅ træt af dem. Jeg binder mig aldrig for 12 måneder igen. Regnede ikke med at de var sådan. Ka man ophæve PBS aftalen og gå ned og aflevere en check hver måned? Det var der vist en der foreslog sidst.
Jeg er i syv sind og rasende. Håber VIRKELIG nogen kan hjælpe mig med nogle råd
tilføjet af

Hold da op

De er godt nok grådige. Det var da en herlig måde at flænse sine kunder på, så får man da helt sikkert et godt ry.
Der er vist ikke andet for, end at du går ned og taler med dem personligt. Det er åbenbart ALT for svært for dem, at ordne det selv.

Irriterende at nogen bare er så stædige og VIL have penge ud af folk. Det virker jo til at det er dét der er deres mål. 2Går den, så går den"
tilføjet af

Få fat i

forbrugerklagenævnet med det samme, d.v.s i morgen mandag, det er det bedste råd jeg
kan give Dig, Du skal ikke tage ned og tale med Dem altså fitness-centeret! Jeg mener
også det er en dårlig ide at ophæve PBS aftalen, så har Du slet ingen rettigheder, og
aflevere en check til Dem, nej lad vær. Lige en ting til det koster desværre, et mindre
gebyr at anmelde en sag til fk men så dårligt som Du er blevet behandlet ville jeg
100 gøre det og Du får gebyret tilbage hvis Du får ret. Sørg for at aflevere/medsende
så meget dokumentation som overhovedet muligt. Håber og tror at Du vinder.

Knus fra knaeleren.
tilføjet af

forbrugerstyrelsen

dem må du true dem med. Det plejer at hjælpe :-)
tilføjet af

Det er virkeligt for meget

og jeg forstår til fulde din frustration.
Skriv din historie til alle de forbrugerprogrammer, som er på TV - kontant og hvad de ellers hedder - skriv eller ring til Ekstra Bladet og hør om de vil skrive om din sag - og prøv at snakke med forbrugerstyrelsen om de kan hjælpe dig. Eller en lokal avis, som også kan advare andre om centeret.
Opsøg evt en gratis retshjælp og tag din kontrakt med så I kan se på, hvilke muligheder du har for at komme ud af aftalen igen: alt det vrøvl med betalingen kan være aftalebrud, så du kan hæve kontrakten med den begrundelse.
Om kontant betaling med chek - ved at afvise betalingen på PBS aftalen, er jeg da sikker på de gerne tager imod din check...
Inden du kører det tunge skyts i brug kan du prøve at få en snak med lederen af centeret og se om han/hun har så meget hjerne/rygrad, at I kan få løst dit problem...
Pøj, pøj - håber virkelig for dig at det lykkes
tilføjet af

Nej

Hun skal ikke true dem med det, Hun skal på dette tidspunkt klage formelt over den
elendige behandling Hun har fået.
tilføjet af

WHAT?

Har da aldrig hørt noget lignende....
Ved ikke engang hvad jeg skal skrive til dig...
Det er da det mest inkompetente center jeg har hørt om. De burda da for fanden give dig noget kompensation for alt det bøvl du har haft med dem, helt ærlig hvad er det for en måde at drive forretning på!
tilføjet af

Sorry

det var forbrugerklagenævnet jeg mente. Jeg sad lige og lavede noget andet, mens jeg skrev - tydeligvis ingen god idé :-)

Min kæreste var engang medlem af fuskerselskabet Debitel og de sendte ham regninger i et væk, efter han havde meldt sig ud. Han ringede til forbrugerklagenævnet og spurgte hvad han skulle gøre. De sagde at han skulle skrive et brev til selskabet og lade dem vide, at han havde talt med dem (forbrugerklagenævnet), det plejede at virke. Og det gjorde det faktisk også :-)

Så det jeg mente i min kortfattethed ;-) var, at hun kan ringe til Forbrugerklagenævnet og få et råd og bagefter gå ned i centret og se om de kan løse problemet på fredelig vis og hvis ikke, så har hun talt med forbrugerklagenævnet som gerne vil tage hendes sag op...eller noget i den stil. Håber det gav mere mening :-)
Men du kan da også have ret i, at det måske bare er en god idé at klage NU og overlade det til dem, at gøre noget ved det center. Og evt alliere sig med veninden, som sikkert gerne vil være med. Jo flere jo bedre :-)
tilføjet af

Hej min ven

og mange tak for dit svar. Grunden til at jeg syntes det er en dårlig ide, at tage ned
og snakke med fitness-centeret er at hvis man kommer alene eller "kun" to så er man altså
på "udebane" og hvis tingene lige pludseligt går amok er det umuligt at finde ud af,
hvem der sagde og gjorde hvad hvornår. Se bare programmer som kontant og forbruger-
programmer på tv-2, selvom der er kamera på går nogle af svindlerne amok, og begynder
at banke løs på kamera-mand og øvrigt crew! Ja, klag nu!
tilføjet af

Ja de må være meget grådige

Det er et meget ucharmerende træk hos et firma der gerne vil have kunder, må man sige
tilføjet af

RIGTIG god idé

Jeg vil da klart tage kontakt til forbrugerklagenævnet. Godt du sagde det, for jeg havde helt glemt, at man som kunde jo kan kontakte sådan en instans. Det gør mig ikke så meget, hvis jeg skal betale for at få lidt hjælp. Især ikke hvis jeg får det igen :-)
tilføjet af

læste lige jeres tråd igennem.

Jeg tror nu nok at jeg gør som din kæreste. Jeg ringer til Forbrugerklagenævnet i morgen og får råd. Dernæst går jeg ned og taler med svinene og makker de ikke ret (det gør de ikke), så må jeg true dem med Forbrugerklagenævnet.
tilføjet af

meget rart med forståelse

har aldrig kørt sådan en sag før og kan slet ikke se hvorfor de ikke bare går ind og ordner det abonnement så vi slap for det her. Men de satser vel på, at jeg ikke gider gøre noget ved det og bare betaler?
GLEM DET
tilføjet af

ja ja ja ja ja

jeg kan kun svare ja til det hele :-)
tilføjet af

Perfekt

Her kommer lige et par hurtige tlf.numre såfremt Du ikke selv har dem:
forbrugerklagenævnet hotline: 70-131330 forbrugerstyrelsen: 32-669000, lov mig nu
at ringe til dem i morgen! Jeg håber stadig på, at Du ikke tager ned og starter en
diskussion med fitness-folkene det løb er hvis kørt!

Knus, Din ven knaeleren.
tilføjet af

Du er alletiders

tusind tak skal du have :-)

Har du personlig erfaring med det her, du lyder så velbevandret på området :-)
tilføjet af

drop

det fitness, det hjælper ikke en skid
tilføjet af

Det passer ikke!

Der er lige kommet en undersøgelse, der beviser at motion er vigtigere en hvad Du spiser!😮
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.