57tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Regeringen fortsætter sit lokomotivtog hen over befolkningen.....
Nu får skolelærerne en lock-out-trussel, fordi de har stillet nogle spørgsmål til den nye skolereform, som skal presses ned over hovederne på os allesammen.
Pludselig var lærernes forhandlinger brudt sammen, uden at lærerne vidste det! Og nu trues de af lock-out, hvis de ikke makker ret!
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/28/143728.htm
Bjarne mfl. kører virkelig med klatten derinde på Borgen for tiden!
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Meget mærkeligt:
lock-out af lærerne uden forhandlinger
pres på fagbevægelsen
omskift fra rød til blå politik overnight
offentlighedslov, som forhindrer journalister i at snage
øget overvågning - og skat der kan gå ind i folks haver
😖
tilføjet af

Politistat lugter det af!

Meget mærkeligt:
lock-out af lærerne uden forhandlinger
pres på fagbevægelsen
omskift fra rød til blå politik overnight
offentlighedslov, som forhindrer journalister i at snage
øget overvågning - og skat der kan gå ind i folks haver
😖

"Et mistillidsvotum eller en mistillidsdagsorden er en dagsorden stillet af medlemmer i en parlamentarisk forsamling, der ønsker at udtrykke mistillid til magthaverne, typisk en minister, en borgmester eller lignende.
Grundloven nævner i §15 mistillidsvotum, idet det fastslås, at ingen minister kan forblive i sit embede, efter at Folketinget har udtalt sin mistillid til ham. I samme paragrafs stk. 2 pointeres det desuden, at et mistillidsvotum mod statsministeren betyder regeringens fald. Folketingets formand sætter afstemningen om et begæret mistillidsvotum til afstemning med det samme i forbindelse med en redegørelse fra statsministeren. For at kunne vedtage en mistillidsdagsorden skal mindst halvdelen af Folketingets medlemmer være til stede. I forslagets formulering skal ordet mistillid desuden indgå – hvis der er brugt andre formuleringer, er regeringen eller ministeren ikke tvunget til at gå af"
http://da.wikipedia.org/wiki/Mistillidsvotum
http://www.youtube.com/watch?v=napRoqVx-W8 [f]
tilføjet af

Der må andre boller på suppen

lærerne en af de mest eksklusive og forkælede grupper på arbejdsmarkedet når det kommer til fritid. De får en middel løn, men har oceaner af fritid.
Det er slut nu - nu skal de arbejde 37 timer om ugen ligesom alle os andre.
Jeg har overhovedet ikke ondt af dem.
tilføjet af

Der må andre boller på suppen

lærerne en af de mest eksklusive og forkælede grupper på arbejdsmarkedet når det kommer til fritid. De får en middel løn, men har oceaner af fritid.
Det er slut nu - nu skal de arbejde 37 timer om ugen ligesom alle os andre.
Jeg har overhovedet ikke ondt af dem.

Jeg tror såmænd nok de har en 37 timers arbejdsuge, når man lægger forberedelsestid, eksaminer, forældremøder mm. oveni. -
Oveni dette skal børnene nu også til at gå 8 timer i skole! Også dette bliver presset ned over hovedet på alle uden forudgående diskussion. 😕
tilføjet af

Politistat lugter det af!

Ja, det lugter nemlig af politistat. 🙁
tilføjet af

Politistat lugter det af!

Politistat?
Næh, snarere politikerstat, for som de fleste nomalt tænkende vælgere ved, så skal man ikke række en rød politiker en lillefinger, da du så mister både hånden, armen og det meste af din overkrop.
tilføjet af

Det er ikke synd for børnene

lad vare at spille det kort, fordi i mange lande har man heldagsskoler og det fungerer glimrende og børnene kommer igennem barndommen uden traumer på sjælen pga. dette.
Idag tilbring danske børn bare de sidste timer af dagen i en SFO, så børnene kommer ikke senere hjem til forældre end de plejer.
tilføjet af

Hvor dum kan man være?

Kommunernes Landsforening bliver kaldt Danmarks regering - og "Bjarne på borgen" bliver udråbt til at have ansvaret for forhandlingerne i Kommunernes Landsforening - selvom Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder for Kommunernes Landsforening i overenskomstforhandlingerne med lærerne.
tilføjet af

Der må andre boller på suppen

Du skal have opdateret din indsigt i, hvordan en lærers arbejdstid er sammensat.
Du udtaler dig om noget, du ikke har sat dig ordentlig ind i.
Lærerne kan maksimalt være på deres arbejdsplads 40 uger om året (undtaget visse faggrupper af lærerkorpset). De 40 uger er det samlede antal uger, skolerne holder åbent i et skoleår, som UVM har defineret til i gennemsnit at være på 200 årlige skoledage (der er 5 skoledage pr. uge) Et årsværk på det danske arbejdsmarked er på 1924 arbejdstimer. Trækker man 5 - 6 ferieuger fra (den ene ferieuge kan være indregnet i årsnormen, mens den sidste ferieuge kan udbetales, hvis man arbjder i den), kommer normtallet - ligesom for det øvrige arbejdsmarked - ned på 1680 timer.
Hvis du dividerer dette tal med 40 får du 42. Det er det antal timer, en lærer skal arbejde på en uge.Arbejdstiden er i øjeblikket veldefineret. Den rummer bl.a. undervisningstid, forberedelsestid, tid til hytteture/lejrskoler,tid til efterbehandling, tid til møder: møder i pædagogisk råd, fagteammøder, forældremøder, skole/hjemsamtaler o.a. Har man eksamensklasser, så vil noget tiden være konverteret til mdt. prøver m.m.og således individuelt fra lærer til lærer.
Arbejdstiden for den enkelte lærer er den samme, selv om undervisningstimetallet fra lærer til lærer således godt kan variere.
Såfremt KL vil kræve, at læreren skal arbejde flere undervisningstimer, er man også nødt til at pege på, hvilke af de efterhånden mange IKKE UNDERVISNINGSRELEVANTE opgaver, som lærere rent faktisk udfører i dag, der ikke længere skal laves.
Kunne man konvertere noget af mødetiden til undervisningstid, ville meget være vundet.
Så jo.Jeg kan til fulde bekræfte, at lærere arbejder mere end de 37 timer om ugen.
Og de lange ferier kan du godt glemme. Da den ugentlige arbejdstid skal passe til det øvrige arbejdsmarked,bliver forskellen jævnet ud over en række IKKE-TJENESTE dage, der af dig og sikkert et stort antal af DK´s befolkning bliver opfattet som feriedage. Det er det ikke.Men det er praktisk at lægge dem i tilknytning til andre hellig - og feriedage.
tilføjet af

Hvor dum kan man være?

Kommunernes Landsforening bliver kaldt Danmarks regering - og "Bjarne på borgen" bliver udråbt til at have ansvaret for forhandlingerne i Kommunernes Landsforening - selvom Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder for Kommunernes Landsforening i overenskomstforhandlingerne med lærerne.

Kommunerne er jo i sig selv en lille regering, selv i det såkaldte udkantsdanmark, men kommunerne er jo fyldt med inkompetente mennesker, så lad os nu få lukket de kommuner ned en gang for alle, da de til syvende og sidst ikke er en pot pis bevendt. 😖
Kommuner.
tilføjet af

Det synes jeg ikke

[quote="anklageren" post=2680924]Kommunernes Landsforening bliver kaldt Danmarks regering - og "Bjarne på borgen" bliver udråbt til at have ansvaret for forhandlingerne i Kommunernes Landsforening - selvom Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder for Kommunernes Landsforening i overenskomstforhandlingerne med lærerne.[/quote]
Kommunerne er jo i sig selv en lille regering, selv i det såkaldte udkantsdanmark, men kommunerne er jo fyldt med inkompetente mennesker, så lad os nu få lukket de kommuner ned en gang for alle, da de til syvende og sidst ikke er en pot pis bevendt. 😖
Kommuner.

Det er da slemt nok, at vi har fået kommunesammenlægningerne, hvor afstanden fra vælgerne til politikerne er blevet større.
Stort er ikke godt, når vi taler om demokrati - og fra vælgerne til Christiansborg er der meget langt - for ikke at tale om EU!
Jeg er ikke så begejstret for folketinget, som du er.
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Tak til mopia for at skubbe lidt til mine fordomme om lærere med evigt lange ferier og korte arbejds uger.
tilføjet af

Det synes jeg ikke

[quote="Frikadelledanskeren" post=2680938][quote="anklageren" post=2680924]Kommunernes Landsforening bliver kaldt Danmarks regering - og "Bjarne på borgen" bliver udråbt til at have ansvaret for forhandlingerne i Kommunernes Landsforening - selvom Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder for Kommunernes Landsforening i overenskomstforhandlingerne med lærerne.[/quote]
Kommunerne er jo i sig selv en lille regering, selv i det såkaldte udkantsdanmark, men kommunerne er jo fyldt med inkompetente mennesker, så lad os nu få lukket de kommuner ned en gang for alle, da de til syvende og sidst ikke er en pot pis bevendt. 😖
Kommuner.[/quote]
Det er da slemt nok, at vi har fået kommunesammenlægningerne, hvor afstanden fra vælgerne til politikerne er blevet større.
Stort er ikke godt, når vi taler om demokrati - og fra vælgerne til Christiansborg er der meget langt - for ikke at tale om EU!
Jeg er ikke så begejstret for folketinget, som du er.

Jeg er på ingen måde begejstret for noget eller nogen, når det drejer sig om politik, så vidt jeg kan mindes, da politikeren er det menneske jeg har den største foragt og afsky for, ved det at jeg engang var naiv og dum nok til at tro på den slags mennesker. 😉
tilføjet af

Hastværk er lastværk

lad vare at spille det kort, fordi i mange lande har man heldagsskoler og det fungerer glimrende og børnene kommer igennem barndommen uden traumer på sjælen pga. dette.
Idag tilbring danske børn bare de sidste timer af dagen i en SFO, så børnene kommer ikke senere hjem til forældre end de plejer.

Ja, det ved jeg ikke noget om, for synes ikke jeg har hørt om heldagsskoler før - eller hvordan de gør i andre lande. Og jeg må da ærligt sige, at jeg synes det er dårlig kommunikation, ikke at sørge for at give befolkningen noget viden om de ideer man har tænkt sig at gennemføre.
Lige nu, står intet mindre en kæmpe-reformer i kø på rad og række for at blive presset ned i hovedet på os - UDEN FORUDGÅENDE DISKUSSION eller forberedelse. Når man sætter så store reformer i spil på en gang - sikrer man sig jo også at befolkningen ikke når at diskutere dem igennem. Kontanthjælpsreform den ene dag - konkurrenceevne-pakke den anden.
Og så varsler man lock-out på lærerne inden forhandlingerne er kommet ordentligt igang. Hvornår har vi sidst haft en sådan fremgangsmåde i DK?
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Hvad er der sket med skolerne de sidste 30 år ?
Vi havde 6 timer om dagen, diciplin, lektier og bedømt et par gange om året med karakterer så både forældre og lærere kunne følge vanskeligheder op.
Vi sad pænt, ordnede vores ting og hængte ikke ud i timevis i grupper hvor mobiltelefoner og mad ligger i vejen for skolebøger, alligevel LÆRTE vi noget.
Er jeg bare en gammel tosse ?
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Tosse, nej overhovedet ikke, selv da JEG gik i skole var der respekt for lærerne og vi havde ikke snuden nede i en mobilos i skoletiden, Den trend kom først efter jeg var gået ud af skolen i 94, [(:]
tilføjet af

Det er jo lige før

man får sympati med associaldemokraterne 😃 Men jeg synes det er fint, hvis de lærere kan blive sat lidt på plads. Nu har de været røde lejesvende i de sidste 45 år. Det må vi have gjort noget ved. For min skyld kunne man udskifte hele lærerstaben.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Det forholder sig som jeg hele tiden har sagt. Den kommunistiske og socialistiske regering I har fået valgt ind som regering ødelægger Danmark.
Til gengæld vokser Dansk Folkeparti sig større og større end Socialdemokratiet og det er godt.
Platoon
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Jamen hvor er det dog korrekt.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Hej Albert,
Ja, men jeg ville ønske Socialdemokratiet var mere social og Dansk Folkeparti lidt mere mod midten.
Jeg mener de er fine nok, men befolkningen tørster efter vor Danske kultur, "gamle dage" - forstås på den måde, at der var en helt anden tidsånd og sammenhængningskraft i Danmark.(mener jeg)
Platoon
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Jeg er gammel nok til at huske den tidsånd, du der efterlyser - det var altså noget helt andet tilbage i 50'erne og 60'erne. Det var en skøn tid, som jeg og mine mange ældre medborgere da rigtignok længes tilbage efter. Hvor vi dog havde det skønt dengang.
Kærlig hilsen Albert Johansen
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

Det er Kommunernes Landsforening og ikke regeringen, som fører overenskomstforhandlinger med lærerne - og alligevel skal vi lytte en masse vrøvl om, at det er regeringen.
Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder under overenskomstforhandlingerne med lærerne.
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

Det er Kommunernes Landsforening og ikke regeringen, som fører overenskomstforhandlinger med lærerne - og alligevel skal vi lytte en masse vrøvl om, at det er regeringen.
Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder under overenskomstforhandlingerne med lærerne.

Du vedligeholder Din evne til at få en debat til at gå op i hat og briller.
Det er regeringen der har bestemt at der skal være en skolereform med ændret struktur, derfor har de hovedansvaret, herunder at give kommunerne lov til at bruge flere penge og samtidig undgå at skære ind til benet på andre områder.
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

Det er Kommunernes Landsforening og ikke regeringen, som fører overenskomstforhandlinger med lærerne - og alligevel skal vi lytte en masse vrøvl om, at det er regeringen.
Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder under overenskomstforhandlingerne med lærerne.

Hvem blandede sig under SAS-forhandlingerne? [???]
Svar a: der var ingen som skrev en sms og de fik lov til at forhandle løn i fred
svar b: Bjarne Corydon skrev en sms og blandede sig
svar c: fedtmule skrev en sms
tilføjet af

Det er noget andet

[quote="anklageren" post=2681088]Det er Kommunernes Landsforening og ikke regeringen, som fører overenskomstforhandlinger med lærerne - og alligevel skal vi lytte en masse vrøvl om, at det er regeringen.
Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder under overenskomstforhandlingerne med lærerne.[/quote]
Du vedligeholder Din evne til at få en debat til at gå op i hat og briller.
Det er regeringen der har bestemt at der skal være en skolereform med ændret struktur, derfor har de hovedansvaret, herunder at give kommunerne lov til at bruge flere penge og samtidig undgå at skære ind til benet på andre områder.

Jeg ved godt, man ikke kommer langt med at skrive den slags, men skal man ikke være ærlig?
Jeg synes altså, det tyder på dumhed, at give regeringen skylden for lockout truslen, når det ikke er regeringen, som har truet lærerne under overenskomstforhandlingerne - men Michael Ziegler fra de Konservative.
Jeg synes heller ikke, at du har et godt argument om kommunernes stramme tøjler, når alle politiske partier er enige om, at de skal være stramme - men det mener jeg dog ikke tyder på dumhed 😉
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

[quote="anklageren" post=2681088]Det er Kommunernes Landsforening og ikke regeringen, som fører overenskomstforhandlinger med lærerne - og alligevel skal vi lytte en masse vrøvl om, at det er regeringen.
Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder under overenskomstforhandlingerne med lærerne.[/quote]
Hvem blandede sig under SAS-forhandlingerne? [???]
Svar a: der var ingen som skrev en sms og de fik lov til at forhandle løn i fred
svar b: Bjarne Corydon skrev en sms og blandede sig
svar c: fedtmule skrev en sms

Det er en anden sag, hvor jeg også er uenig med dig, - men kommentarerne til den sag er ikke så dumme - for Bjarne Corydon havde jo blandet sig i sagen med SAS.
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Nej, du er absolut ikke en gammel tosse Fruppe.
Der er desværre sket det, at samtlige undervisningsministre lige siden K. Helveg Petersen har haft en vision om at lave folkeskolen om - SELV OM DEN FUNGEREDE GANSKE UDMÆRKET!!!!
Dens største problem i dag er, at der ikke kan etableres stabile arbejdsperioder på 8 - 10 år ad gangen, så elever, lærere og ikke mindst forældre kunne se sig selv i den udvikling en skole har. For ministrene betyder udvikling i øjeblikket reformer, der hiver mere og mere ud af lærerne (det gælder også gymnasielærerne)og hvor øvelsen går på, at der skal laves mere for de samme penge. Bare spørg lærerne om, om de får betaling for at undervise de børn, der tidligere blev visiteret til videregående specialundervisning (§ børnene). Begrebet hedder inklusion. Den ro i klasseværelset, du og jeg med mange andre har oplevet, kan ikke skabes under de vilkår. Og det er synd!!!
Vi skal være omstillingsparate. Det er og har været en trend, som konsulenter,fagfolk, lokalpolitikere m.fl. har brugt for at retfærdiggøre, at snart den ene reform, snart den anden reform har set dagens lys og medført stor forvirring, om hvad fx de faglige mål skulle være. Jeg oplevede i 2006 at være blandt de "heldige lærere", der førte op til mundtlig prøve i faget fysik/kemi/biologi, hvor alle 3 fag skulle smeltes sammen i én prøve!! Mage til misk-mask af foranderlighed skal man sandt for dyden lede længe efter. Prøven i denne fagkombination eksisterede kun dette ene år, for så at blive afskaffet igen.Undervisningsministeren hed Bertel Haarder. På et tidspunkt havde han indført 200 TRINMÅL i dank 2. klasse. Hvordan man som lærer skulle kunne nå det på 200 skoledage oven i mål og handleplander samt efterbearbejdning, ja det må guderne vide!!
Fruppe, dette er blot et af mange eksempler på, hvorfor det er gået galt.
Når en læge - med al respekt for ham/hende - blander sig i mekanikerens arbejde, skal det gå galt. Når der ikke skabes den fornødne ro, kan der heller ikke skabes gensidig respekt og dermed heller ingen arbejdsglæde.
Den nuværende regering var med til implicit at vedtage efterjusteringerne og indholdet af arbejdstidsaftalen, der blev forhandlet på plads i 2008. Denne aftale har knapt nok virket 5 år, før end man nu begynder at koble arbejdstidsforhandlinger (hører hjemme i en overenskomstforhandling) sammen med reformer af fag og indhold og pine død lave heldagsskole.
Billedet med lægen og mekanikeren kan i høj grad bruges!
Når den ansvarlige minister (Antorini)på området ikke grundlæggende har ulejliget sig med at efterse og justere arbejdstidsaftalen, skal det gå galt.
Andetsteds i debatten har jeg gennemgået, hvordan en lærers arbejdstid er sammensat efter aftalen, ikke mindst for at komme den myte til livs, at lærere ikke engang arbejder 37 timer om ugen.
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Det var kun så lidt.
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

[quote="solsystem" post=2681105][quote="anklageren" post=2681088]Det er Kommunernes Landsforening og ikke regeringen, som fører overenskomstforhandlinger med lærerne - og alligevel skal vi lytte en masse vrøvl om, at det er regeringen.
Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder under overenskomstforhandlingerne med lærerne.[/quote]
Hvem blandede sig under SAS-forhandlingerne? [???]
Svar a: der var ingen som skrev en sms og de fik lov til at forhandle løn i fred
svar b: Bjarne Corydon skrev en sms og blandede sig
svar c: fedtmule skrev en sms[/quote]
Det er en anden sag, hvor jeg også er uenig med dig, - men kommentarerne til den sag er ikke så dumme - for Bjarne Corydon havde jo blandet sig i sagen med SAS.

Anklager - sikke da sur du blev! Javist er det KL som fører forhandlingerne. Men se så her, hvad andre har skrevet:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/28/145740.htm
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=6689
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

[quote="anklageren" post=2681124][quote="solsystem" post=2681105][quote="anklageren" post=2681088]Det er Kommunernes Landsforening og ikke regeringen, som fører overenskomstforhandlinger med lærerne - og alligevel skal vi lytte en masse vrøvl om, at det er regeringen.
Michael Ziegler (K) er forhandlingsleder under overenskomstforhandlingerne med lærerne.[/quote]
Hvem blandede sig under SAS-forhandlingerne? [???]
Svar a: der var ingen som skrev en sms og de fik lov til at forhandle løn i fred
svar b: Bjarne Corydon skrev en sms og blandede sig
svar c: fedtmule skrev en sms[/quote]
Det er en anden sag, hvor jeg også er uenig med dig, - men kommentarerne til den sag er ikke så dumme - for Bjarne Corydon havde jo blandet sig i sagen med SAS.[/quote]
Anklager - sikke da sur du blev! Javist er det KL som fører forhandlingerne. Men se så her, hvad andre har skrevet:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/02/28/145740.htm
http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=6689

Jeg var ikke klar over, at de statsansatte undervisere også havde fået et lockout varsel. Det virker meget aggressivt.
Nu er jeg jo selv folkeskolelærer, og jeg arbejder med IT (under folkeskolens overenskomst) i Grønland, så jeg ved godt, hvor skoen trykker, selvom jeg ikke selv underviser for tiden.
Jeg stemte selv imod den nye overenskomst her på Grønland for et halvt års tid siden, fordi vi skulle undervise i flere timer til den samme løn.
Det gik ikke fuldt ud op for alle mine kolleger, fordi det var pakket ind i, at vi fik andre tillæg forhøjede med tilbagevirkende kraft, så vi først fik en pose penge.
Nu kan mine kolleger godt se, at de får mindre i lønposen, hvis de har valgt at undervise det samme antal timer, som de plejer.
Den udvikling der har været de sidste ti år har allerede givet ringere resultater af undervisningen, og det bliver sandsynligvis værre.
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

Grunden til at jeg købte den med Corydon med det samme i forbindelse med lærerne, er den agressive (for det er nemlig det rigtige ord!) stil som har kørt længe.
Folk siger det er godt med reformer og at krævementaliteten er blevet for stor (takket være pressekampagnerne). Der er nu og da dukket historier op hist og pist om, hvordan syge piskes igennem et system, de egentlig ikke kan holde til - og hvordan kommunens lægekonsulenter har underkendt eksperters rapporter, fordi kommunerne vil spare pensionspenge, - men de historier kan ikke rigtigt slå igennem. I stedet begynder man at køre dokumentarserier om sociale bedragere for at efterlade et indtryk af, at modtagere på overførsel er grådige og dovne! Under flexjobreformen var der ingen der lyttede - den blev ført igennem i al hast uden diskussion. Og selvom det er menneskerettigheder, man har gjort opmærksom på, når der er kommet protester (og ikke penge), så er de protester blevet fejet væk og ignoreret mens man fik lavet reformen med bl.a. LA. - Nu latterliggøres Enhedslisten så, selvom EL er de sidste tilbage på skansen til at forsvare de udsatte, og samtidig beskyldes EL for at ville vælte Danmarks økonomi. Jo, det er sandelig en agressiv regering!
tilføjet af

Ja, den danske model har fået nye former

Sådan er det jo!!
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

Tidligere beskæftigelsesminister Inger Støjberg fik rent faktisk taget magten fra lægekonsulenterne efter mange grumme sager.
Lægekonsulenterne skulle oprindelig kun oversætte lægernes sprog, men sagsbehandlerne brugte dem til at afgøre sager, selv om konsulenterne ikke var uddannede læger.
Mette har fornyligt forbudt jobcentrene at tvinge ledige til at tage nervemedicin på et løst grundlag.
Men de små justeringer hindrer ikke at syge bliver syltet i årevis i systemet.
Grunden til at jeg købte den med Corydon med det samme i forbindelse med lærerne, er den agressive (for det er nemlig det rigtige ord!) stil som har kørt længe.
Folk siger det er godt med reformer og at krævementaliteten er blevet for stor (takket være pressekampagnerne). Der er nu og da dukket historier op hist og pist om, hvordan syge piskes igennem et system, de egentlig ikke kan holde til - og hvordan kommunens lægekonsulenter har underkendt eksperters rapporter, fordi kommunerne vil spare pensionspenge, - men de historier kan ikke rigtigt slå igennem. I stedet begynder man at køre dokumentarserier om sociale bedragere for at efterlade et indtryk af, at modtagere på overførsel er grådige og dovne! Under flexjobreformen var der ingen der lyttede - den blev ført igennem i al hast uden diskussion. Og selvom det er menneskerettigheder, man har gjort opmærksom på, når der er kommet protester (og ikke penge), så er de protester blevet fejet væk og ignoreret mens man fik lavet reformen med bl.a. LA. - Nu latterliggøres Enhedslisten så, selvom EL er de sidste tilbage på skansen til at forsvare de udsatte, og samtidig beskyldes EL for at ville vælte Danmarks økonomi. Jo, det er sandelig en agressiv regering!
tilføjet af

Det er netop synd for børnene

Du henviser til andre lande der har heldagsskole. Og børnene slipper igennem uden traumer ,skriver du.
I USA har de så et skolesystem som matcher denne nye skolereforms vision.
Børnene bliver testet fra 1 klasse ,får karakterer fra første klasse , går i skole hele dagen og skifter til ny skole hvor hele udskolingen er samlet. Reultatet er bare at rigtig mange amerikanere intet aner om verden omkring dem , de er meget uselvstændige og vant til at andre fortæller dem hvad de skal gøre. Fx - bestå en test og hold fokus på den.
I Danmark har vi mange selvstændige som også har forstået at skabe virksomheder i udlandet , og de fleste har haft muligheden for at få den uddannelse de selv ønskede.
At tro at lærerne er så forkælet en arbejdsgruppe - er jo fordi at ingen som ikke arbejder som lærere , er klar over hvordan det er ,- aldrig at have rigtig fri.I Danmark har vi ikke børn der bare sætter sig til højbords og lader sig undervise. Børn stiller også mange spørgsmål - og vil have mere end test med hjem. Børn i DK får en masse opdragelse i skolen , det er ikke en undervisningsopgave, men børn får plads til at udvikle sig sammen med deres klassekammerater uanset at de er så forskellige. Og det tror jeg at forældre er glade for. At lærerene også bruger tid på det. At diktere en ny arbejdstid uden at tage lærerene med ,- er et projekt som vil skabe mindre engagement og flere test. Dødsygt for alle parter. Og får vi klogere børn af det❓Glade børn❓Selvstændige børn❓ [???]
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

Tidligere beskæftigelsesminister Inger Støjberg fik rent faktisk taget magten fra lægekonsulenterne efter mange grumme sager.
Lægekonsulenterne skulle oprindelig kun oversætte lægernes sprog, men sagsbehandlerne brugte dem til at afgøre sager, selv om konsulenterne ikke var uddannede læger.
Mette har fornyligt forbudt jobcentrene at tvinge ledige til at tage nervemedicin på et løst grundlag.
Men de små justeringer hindrer ikke at syge bliver syltet i årevis i systemet.

Det er rigtigt - de bliver syltet i stedet for at blive fulgt i mål. Og undervejs taber de modet og sakker bagud i forhold til resten af samfundet. Så kommer man og beklager sig over, at systemet har vokset sig for stort. - Og løser det ved at lave nedskæringer! Ja, det skal nok hjælpe de syge raske! 😖
Men du har ret i, at der glimtvis sker småforbedringer - de røde havde bare håbet på, at en rød regering ville tage meget mere fat i det.
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser


Det er rigtigt - de bliver syltet i stedet for at blive fulgt i mål. Og undervejs taber de modet og sakker bagud i forhold til resten af samfundet. Så kommer man og beklager sig over, at systemet har vokset sig for stort. - Og løser det ved at lave nedskæringer! Ja, det skal nok hjælpe de syge raske! 😖
Men du har ret i, at der glimtvis sker småforbedringer - de røde havde bare håbet på, at en rød regering ville tage meget mere fat i det.

Det hænger jo meget på Socialdemokratiet, hvor der findes to store fraktioner.
Ved formandsopgøret i Vejle, hvor Nyrup vandt over Auken, skete der et skift i partiets politik (Helle tilhører den samme fraktion som Nyrup).
Nyrup fløjen anser marxismen for at være død efter murens fald, og har nyorienteret Socialdemokratiet i retning af at være en slags kristen demokratisk parti - selv om der ikke lægges meget vægt på det kristelige - jeg mener nærmere et borgerligt parti, som har en mere social profil end f.eks. Venstre har - ligesom de kristelige partier i Europa har.
Der har bare ikke været plads til endnu et parti af den type, så det var en fejltagelse. Vi ser da også at Socialdemokratiet, som fik 30-40% af stemmerne under Auken, er gået stærkt tilbage.
Som det ser ud i dag, går Socialdemokratiet så meget tilbage, at den interne opposition vil vinde magten tilbage - og det tror jeg kommer til at afhænge af det næste valg.
Hvis der ikke havde været et lille mindretal i Enhedslisten, som går ind for revolution, havde Enhedslisten været et stort parti. Socialdemokratiet har nemlig efterladt sig et vakuum til venstre for midten lige nu, som det rigtige parti kunne suge til sig.
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

[quote="solsystem" post=2681320]
Det er rigtigt - de bliver syltet i stedet for at blive fulgt i mål. Og undervejs taber de modet og sakker bagud i forhold til resten af samfundet. Så kommer man og beklager sig over, at systemet har vokset sig for stort. - Og løser det ved at lave nedskæringer! Ja, det skal nok hjælpe de syge raske! 😖
Men du har ret i, at der glimtvis sker småforbedringer - de røde havde bare håbet på, at en rød regering ville tage meget mere fat i det.[/quote]
Det hænger jo meget på Socialdemokratiet, hvor der findes to store fraktioner.
Ved formandsopgøret i Vejle, hvor Nyrup vandt over Auken, skete der et skift i partiets politik (Helle tilhører den samme fraktion som Nyrup).
Nyrup fløjen anser marxismen for at være død efter murens fald, og har nyorienteret Socialdemokratiet i retning af at være en slags kristen demokratisk parti - selv om der ikke lægges meget vægt på det kristelige - jeg mener nærmere et borgerligt parti, som har en mere social profil end f.eks. Venstre har - ligesom de kristelige partier i Europa har.
Der har bare ikke været plads til endnu et parti af den type, så det var en fejltagelse. Vi ser da også at Socialdemokratiet, som fik 30-40% af stemmerne under Auken, er gået stærkt tilbage.
Som det ser ud i dag, går Socialdemokratiet så meget tilbage, at den interne opposition vil vinde magten tilbage - og det tror jeg kommer til at afhænge af det næste valg.
Hvis der ikke havde været et lille mindretal i Enhedslisten, som går ind for revolution, havde Enhedslisten været et stort parti. Socialdemokratiet har nemlig efterladt sig et vakuum til venstre for midten lige nu, som det rigtige parti kunne suge til sig.

Det lyder næsten som om, politikerne ved hvad der foregår - og ved, hvad deres politik gør ved mennesker. - At det ikke er uvidenhed om konsekvenser, som gør, at de vender ryggen til visse ting, men et spørgsmål og prioriteringer??????
Hvis tingene foregår helt bevidst - og man oveni sætter en hetz igang imod udsatte, som fordrejer tingene, bare fordi man vil have folkelig medvind til sine egne prioriteringer - så synes jeg man kan snakke om ondskab! 🙁
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser


Det lyder næsten som om, politikerne ved hvad der foregår - og ved, hvad deres politik gør ved mennesker. - At det ikke er uvidenhed om konsekvenser, som gør, at de vender ryggen til visse ting, men et spørgsmål og prioriteringer??????[/quote]
I det mindste nogen Socialdemokrater har haft den debat, men det er jo ikke alle, som ser virkeligheden lige klart.

[quote]
Hvis tingene foregår helt bevidst - og man oveni sætter en hetz igang imod udsatte, som fordrejer tingene, bare fordi man vil have folkelig medvind til sine egne prioriteringer - så synes jeg man kan snakke om ondskab! 🙁

Det er først og fremmest pressen, som sætter den dagsorden, og det er en presse, som stort set er ejet af aktieselskaber.
Man kan diskutere, hvem der har magten.
De store aktieselskaber i erhvervslivet har alle sammen en bestyrelse. Hvis man ser på navnene, kan man konstatere, at navnene på bestyrelsesmedlemmerne går igen i andre bestyrelser. Der er en personkreds på omkring 50 personer, der dominerer bestyrelserne i de store aktieselskaber - fordi de er medlem af adskillige bestyrelser.
Samtidig er de meget bevidste om meningsdannelsen i samfundet, og har indflydelse i pressens aktieselskaber ...
tilføjet af

Sidste gang de lavede LORT i den?.

Der kostede det min søn 3-år af hans uddannelse, 3-år mistede min søn af sit LIV!.



OK!.
Undervisningsminister Hr. Bertel H. sendte mig en personlig undskyldning???????????????????????.
Men, sig mig engang lige, hvornår han man kunne undskylde at man har taget 3-år af en andens liv.
Hvis de "røde" nu også laver "GED" i den, og at de også smadre min søns uddannelse, så får jeg et FLIP, de skal ikke politisk tvinge min søn på kontanthjælp, og smadre alle hans drømme om et job.
Det var så det hele, denne gang!.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Din søns uddannelse???????

Din søns uddannelse kan ikke være noget særligt, når han kun tjener 6,47 kr. i timen før skat og dette er dine egne påstande
http://www.sol.dk/debat/311-fri-debat-okonomi/2674114-hvorfor-er-elevlonnen-kun-13000-kr/2675484

Så mon din søn nogensinde har prøvet at starte på en uddannelse ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ Det er i hvert fald en godkendt uddannelse
Hvad er din søn ved at uddanne sig til ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓
tilføjet af

Dumhed kender ingen grænser

[quote="solsystem" post=2681401]
Det lyder næsten som om, politikerne ved hvad der foregår - og ved, hvad deres politik gør ved mennesker. - At det ikke er uvidenhed om konsekvenser, som gør, at de vender ryggen til visse ting, men et spørgsmål og prioriteringer??????[/quote]
I det mindste nogen Socialdemokrater har haft den debat, men det er jo ikke alle, som ser virkeligheden lige klart.

[quote]
Hvis tingene foregår helt bevidst - og man oveni sætter en hetz igang imod udsatte, som fordrejer tingene, bare fordi man vil have folkelig medvind til sine egne prioriteringer - så synes jeg man kan snakke om ondskab! 🙁[/quote]
Det er først og fremmest pressen, som sætter den dagsorden, og det er en presse, som stort set er ejet af aktieselskaber.
Man kan diskutere, hvem der har magten.
De store aktieselskaber i erhvervslivet har alle sammen en bestyrelse. Hvis man ser på navnene, kan man konstatere, at navnene på bestyrelsesmedlemmerne går igen i andre bestyrelser. Der er en personkreds på omkring 50 personer, der dominerer bestyrelserne i de store aktieselskaber - fordi de er medlem af adskillige bestyrelser.
Samtidig er de meget bevidste om meningsdannelsen i samfundet, og har indflydelse i pressens aktieselskaber ...

Ja, det tror jeg på! Men pressen har trods alt ikke skabt forudgående stemning for en heldagsskole, inden regeringen kom med ideen. Den kom lige pludselig ud af det blå. For en heldagsskole er vel ikke endnu en spareøvelse??? Er det?????
Hvorfor bliver der ikke grebet ind overfor det svineri her: http://www.handicap.dk/handiklip/dodsfald-i-psykiatrien-kulegraves
Der er kommet fokus på det, efter at Politiken kom med en række artikler, men det har stået på i årevis - uden indgreb.
Hvem mon tjener på det???????
tilføjet af

SUèn min lille dreng.

Det er SUén omregnet ud på de timer han er væk hjemmefra hver dag der giver den "timeløn".
Selve "uddannelsen" ?, datafagteknikker, det kræver vist mere IQ end den du udviser for at klare den uddannelse.
Poul Jørgensen
tilføjet af

Han bliver ramt af mindre beløb og tiden.

Det er da rart, at se nogen formår at løsrive sig, fra sin sociale arv.
tilføjet af

SUèn min lille dreng.

Hvis jeg ikke husker helt skævt fra min skoletid så er der kun 45 min på en time for en lærer pga der skal være plads til rygepause og frikvarter til børnene.
Desuden er en lærer på arbejde typisk fra 08.00 til 14-15 stykker.
vi har altså 5-6 timer dagligt når timerne omregnes til 45 min.
De sidste 2-3 timer kan passende bruges til "forberedelse" Hvilket i mine øjne ikke bør indebære mere end at pakke tasken og komme ud af døren.
Det kan ikke passe at det skulle være nødvendigt for en folkeskolelærer, at forberede sig i mange timer, for håbentligt ved de allerede alt om det der underviser i fra lærerseminariet.
Ellers er de IMO ukvalificerede som lærere.
Men det er nok bare mig som har valgt at betale selv for at få min unge i en friskole hvor jeg selv har gået, og derfor ved at fagligheden er i orden, og IKKE i kommuneskole hvor jeg ved at kommunen frem for alt går op i kroner og ører og ikke kvalitet.
Intet i mod de pågældende lærere, men skolen helt generelt har klart lavere kvalitet en friskolen.
Og det gælder med alt fra skrivepapir til udflugter.
Kommuneskolen tog vi maks i gymnastiksalen med og så lidt teater. I friskolen tog de de 3 bedste elever med til tyskland, og vi kom også til Bornholm og i Tivoli og mange andre steder. Noget som en Folkeskole aldrig ville gøre, pga penge.
Det var også der jeg fandt min første (og mange flere kærester), og der jeg fandt min ven for livet.
Aldrig i livet om jeg overhovedet ville overveje at sætte min ungen i en alm folkeskole, heller ikke selvom det koster 1000-1200 pr måned. Aldrig, det vil jeg ikke udsætte mit barn for.
tilføjet af

Det er netop synd for børnene

Du henviser til andre lande der har heldagsskole. Og børnene slipper igennem uden traumer ,skriver du.
I USA har de så et skolesystem som matcher denne nye skolereforms vision.
Børnene bliver testet fra 1 klasse ,får karakterer fra første klasse , går i skole hele dagen og skifter til ny skole hvor hele udskolingen er samlet. Reultatet er bare at rigtig mange amerikanere intet aner om verden omkring dem , de er meget uselvstændige og vant til at andre fortæller dem hvad de skal gøre. Fx - bestå en test og hold fokus på den.
I Danmark har vi mange selvstændige som også har forstået at skabe virksomheder i udlandet , og de fleste har haft muligheden for at få den uddannelse de selv ønskede.
At tro at lærerne er så forkælet en arbejdsgruppe - er jo fordi at ingen som ikke arbejder som lærere , er klar over hvordan det er ,- aldrig at have rigtig fri.I Danmark har vi ikke børn der bare sætter sig til højbords og lader sig undervise. Børn stiller også mange spørgsmål - og vil have mere end test med hjem. Børn i DK får en masse opdragelse i skolen , det er ikke en undervisningsopgave, men børn får plads til at udvikle sig sammen med deres klassekammerater uanset at de er så forskellige. Og det tror jeg at forældre er glade for. At lærerene også bruger tid på det. At diktere en ny arbejdstid uden at tage lærerene med ,- er et projekt som vil skabe mindre engagement og flere test. Dødsygt for alle parter. Og får vi klogere børn af det❓Glade børn❓Selvstændige børn❓ [???]

Den eneste grund til, at den diskussion, som nu nu tager op, slet ikke får plads er, at vi bliver tæppebombet med meget store reformer for tiden.
Det er nok også meningen!
tilføjet af

Vestager: Folkeskolelærerne er mytemagere!

tilføjet af

Det er netop synd for børnene

Det ses jo overalt i det offentlige.
Jeg er VIRKELIG skuffet over den røde regering for den fører blå politik.
Ikke på vilkår om jeg ville lade mit barn gå i privatskole, og det gælder uanset hvor fattig jeg bliver.
De er også så naive at tror at alle på kontanthjælp kan klare sig for mindre penge. Intet kunne være mere forfejlet.
I praksis betyder det for mig: Jeg kan ikke købe ind mere ca 1 gang om ugen som jeg plejer, jeg kan godt glemme min pensionsopsparing, og glemme alt om at spare op til en knallert, og generelt være tilbageholdende med at bruge penge på noget som helst.
Jeg har med ET "hugtag" fået reduceret mit rådighedsbeløb fra ca 4.000 til ca 1700, gældende fra 1. januar 2014.
Og ja sygdom gør at jeg ikke har et alm job.
Det er IKKE ok !
tilføjet af

Amatøragtig udregning

Jeg har heller aldrig påstået, at jeg har IQ til den uddannelse, men jeg har dog så stor en IQ at jeg ikke kunne komme i tanke om, at udregne andres timeløn, fra det tidspunkt man stod op og til det tidspunkt man var hjemme hos sig selv igen.
VEL LILLE poul 😃 [:X] 😃 [:X] 😃 [:X]
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

At KL og regeringen så går sammen i et bagholdsangreb på lærerne er dybt usmageligt, man vil simpelthen presse de stakkels folkeskole elever til at gå i skole 8-16.00 hverdag, således at lærerne nu ikke kun skal sørge for deres uddannelse men også: sund kost, motion, socialt samvær, lektier osv. kun fordi at nogle forældre ikke selv kan opdrage deres børn, Hvad der nogen der sagde kollektiv afstraffelse. Forfanden DK falder sammen om ørerne på os.
-Regerignen burde gå af, der er ikke længere forskel på rød og blå nu har vi et parti og det er lilla
- tvangsfjernelse af de børn, hvis forældre ikke kan håndtere: lektie hjælp, sund kost, motion, økonomi til skole udflugter osv. ?
-Y
tilføjet af

Politistat lugter det af!

Politistat?
Næh, snarere politikerstat, for som de fleste nomalt tænkende vælgere ved, så skal man ikke række en rød politiker en lillefinger, da du så mister både hånden, armen og det meste af din overkrop.

http://www.youtube.com/watch?v=IdVaI7UBdpg
Sammenspist pis.. 😖
http://www.youtube.com/watch?v=XIW5hJag8kU
tilføjet af

Det er ikke synd for børnene

De lande, du referer til, har til gengæld langt færre skoledage - 180-190. Det gælder Tyskland, Italien, Portugal, Frankrig, etc.
tilføjet af

I fik børn og opdragede dem ;)

Der skete det, at i fik børn og opdragede dem til det de er i dag.
I har fået de børn i har fortjent.
Længere er den ikke.
tilføjet af

Nu bliver lærerne lock-outet!

Der har vel reelt set aldrig været forhandlinger. Havde det været en boksekamp var Ziegler blevet dømt som taber for ikke at ville kampen. Til gengæld er der som i visse boksekampe nogen som har bestemt resutatet på forhånd. Kunne være spændende at høre hvad Corydon, Ziegler og Kl's formand ellers kan berige demokratiet med? Ikke nemt at begå sig i den politikerverden, hvor man tror der er forhandlinger i en demokratisk ånd, men oplever politikere der taler mod bedre viden i form af forskningsresultater - ( en Antorini som anbefaler heldagsskole for alle børn, hvor måske 10-15% har gavn af det, mens resten af eleverne og staten skal betale for
ikke at f.eks. danne de vigtige venskaber i rolige nærmiljøer og frit vælge de fritidsinteresser som interesserer dem i stedet for at være pakket sammen på de mange skoler med for lidt plads og for få muligheder.)
Hver eneste gang der kommer en "reform" er det efterhånden bare en slet skjult uigennemtænkt spareøvelse.
tilføjet af

I fik børn og opdragede dem ;)

Der skete det, at i fik børn og opdragede dem til det de er i dag.
I har fået de børn i har fortjent.
Længere er den ikke.

Hold op en kommentar! 😃
Det var forrige generation, der smed ungerne på institutioner, mens de selv gik på arbejde! Hvor godt er det lige, at børnene nu er tvunget til at gå ENDNU mere i institutioner??? 😉
tilføjet af

Heldagsskolen figurere i AIRForløsning 2010

Så der er vist nogle af deres vælgerskare, der har sovet godt i timen. 😃 😃 😃

Puh, jeg kan altså ikke spise flere popcorn, til denne mærkelige forestilling kaldet regeringen.
Nu mangler regeringen bare at lave om på overenskomsten ved lov..
tilføjet af

SERIØST?frem med de popcorn..

Så der er vist nogle af deres vælgerskare, der har sovet godt i timen. 😃 😃 😃

Puh, jeg kan altså ikke spise flere popcorn, til denne mærkelige forestilling kaldet regeringen.
Nu mangler regeringen bare at lave om på overenskomsten ved lov..

Lover dig,at synet,der kommer vil blive intressant! [l]
http://www.youtube.com/watch?v=DtW29oTp5cE
tilføjet af

Nu har jeg oplavet regeringsindgreb i 98

fra en R/S regering før, så det bliver sikkert bare en genudsendelse..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.