Jeg syntes du skal kommentere
Bjarnes svar til Sebl :
Ja det er du da i hvertfald ikke i fare for, med den fatteevne du har, vil det da mindst tage år før du har fattet noget som helst, hvis det da nogen sinde måtte lykkedes.
Du er ekspert i, at flytte fokus - det gjorde Bjarne - men jeg bidrager ikke til flere emner i denne tråd !
Nu kan du jo først besvare alle de indlæg Jalmar har lagt -
som ligger ubesvarede - altså de svar du har lagt - er det
jeg opfatter "som spamsvar al al go´daw mand økseskaftsvar" det kan vi ikke btuge til noget ! :
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2740721-hvem-var-den-kristne-kirkes-grundlaegger/2742562
Mit svar:
Jeg må som udgangspunkt gå ud fra du synes substansen i dit indlæg er seriøst.
1) Du vil have jeg skal besvare/kommentere på Bjarnes svar til sebl.
2) Du vil have jeg skal besvare
alle de spørgsmål Jalmar stiller, uagtet han aldrig selv svarer.
3) Jeg går ud fra du også vil have,jeg skal forholde mig til det du skriver Lyjse: "du er Expert i at flytte focus"
Samtidig med du slår fast du skriver "men jeg bidrager ikke til flere emner i denne tråd !"
Vil du debattere eller ej ?
Det var 3 forskellige emner du fremlægger, hvor der er tale om hvad andre mener, ikke hvad du mener.
Jeg skrev;
ET emne ad gangen, hvor du får lov til at lægge ud, du kan fremholde din mening.
Så lægger du bare for, med et emne efter dit valg.
Du ønsker ikke den målrettede saglige seriøse debat hvor vi koncentrerer os om et helt specifikt emne. Det virker ikke seriøst på mig.
Jeg vil alligevel kommentere på det du beder mig om i emne 1)
Min kommentar bliver selvfølgelig en konklusion ud fra hvordan jeg opfatter
problemstillingen i forhold til mig selv, og min reaktion til det generelle aspekt.
Sebl og Bjarne skrev:
120 millisekunder går der fra folk hører om deres politiske partis holdning, til de selv har skiftet holdning. Jo mere partitro man er, jo mere automatisk skifter man sin holdning ud.
Det forklarer jo et og andet om sekter og deres skiftende standpunkter....
Ja det er du da i hvertfald ikke i fare for, med den fatteevne du har, vil det da mindst tage år før du har fattet noget som helst, hvis det da nogen sinde måtte lykkedes.
Jeg mangler input for at vide hvad der er gået forud, men kan se Sebl mener noget om folks holdning til politik, hvilket er mig personligt inderligt ligegyldigt. Sebl kæder det sammen med nogen skulle have samme holdning i et trossamfund.
Jeg kan ikke selv se det passer. Den grundlæggende opfattelse hos et trossamfund, har efter hvad jeg ved aldrig ført til, trossamfundet har konverteret til et bestående trossamfund.
Sebl tænker sikkert på de enkelte medlemmer af trossamfundet. Men også her tager han fejl.
Det forekommer ikke at en troende shopper rundt mellem de forskellige trossamfund, så personen det ene øjeblik er katolik, så protestant så Jehovas vidne, som folk stemmer til et valg.
Det er mit svar, på en sag jeg ikke er indblandet i. Hvorfor Bjarne langer ud efter Sebl, må du spørger ham selv om. Jeg ved det ikke, og kan derfor ikke kommentere på det.
Hvis du i virkeligheden vil have mig til at kritisere Bjarne for noget du mener er trollespam, hvorfor skriver du det så ikke i klart sprog. Et retorisk spørgsmål, som ikke skal besvares. Hvad med dine egne indlæg, der ikke altid er lige spamfrie.
2) Jeg har svaret Jalmar mange gange. For det meste er han spørgsmål slet ikke spørgsmål, men underlige manipulationer, med skriften og virkeligheden.
Så som der skulle findes et arkæologisk bevis for Jesus blev korsfæstet, Hvad jeg kan sige med sikkerhed. Det findes ikke. Ellers ville vi vide på hvilket museum det befandt sig - ikke sandt ?
Hvor svært kan det være.
Nogen gange virker det på mig som skildringer fra et skyggeland i en helt anden verden.
3)
Jeg bliver dig svar skyldig, medmindre du uddyber, og rent faktisk
stiller et spørgsmål.
Det var mit svar.
Nu stiller jeg dig et seriøst spørgsmål.
Du undgik bibelske emner, så det samme tillader jeg mig.
Jeg har bare
et enkelt spørgsmål.
Lyjse, du har fremlagt og argumenteret for, vagttårnsselskabet blev opløst i 1918 ved en domstolsafgørelse.
Du har ikke fremvist saglig dokumenterede beviser på sagen. Overhovedet ikke.
Mit spørgsmål er:
Hvordan forklarer du at vagttårnsselskabet skulle kunne fortsætte sine aktiviteter uhindret, og fortsætte uden indgriben fra myndighederne, med bladudgivelse, drift af trykkerier og bygninger.
Ingen aktiver blev beslagslagt, ingen bankkonti blev spærret, osv.
Folk kom og gik som før og passede deres daglige gøremål. En bemærkning hertil, er at selskabet aldrig har været genetableret. En om-organisation har fundet sted flere gange i selskabet historie, det har intet med en likvidation at gøre.
Fordi DSB omlægger sine køreplan, betyder ikke DSB er opløst- vel!
Jeg vil bare bede dig give en seriøs forklaring, eller alternativt indrømme du ikke vidste hvad du skrev om.
Jeg imødeser hermed dit seriøse svar.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hvad er det blevet til.
Lyjse du har efterlyst seriøsitet. Du har endda plaget moderator for at få gjort noget ved det du kalder spam. Da moderator ikke straks parerede ordre blev du spydig overfor ham også. Dit had rammer alle.
Her har jeg givet dig 100% seriøse svar, ud fra den tillid, at du så selv svarede seriøst, på det jeg spurgte om. Et helt legitimt og simplet spørgsmål.
Her er Lyjses svar.
Citat af Lyjse:
Jeg besvarer ikke spot mod Helligånden
Citat af Lyjse slut.
Skal de være et udtryk for seriøsitet ?
Du viser med al tydelighed du skriver indlæg der ikke tåler dagens lys.
Mange gange har du fyldt dine indlæg med hadefulde angreb og beskyldninger, der er baseret på løgn. Jeg har en hel liste.
Hvad er din reaktion, når du konfronteres med sandheden.
Jo dette her kommer fra dig, hvor du skriver
"En der håner og spotter Gud på det groveste - led og modbydelige - det er hvad du er !
Du er rigtig væmmelig - også i den anden tråd om vagttårnsguden -... "
Det er endda noget af det pæne spam fra dig.
jeg vil bare sandheden, uanset om du hader mig for det eller ej.
Nu trækkes du frem i lyset med din påtagede seriøsitet og forlorne forudrettethed.
Du ønsker at fremstå som en ærlig kristen, der respekterer biblen, Gud og Jesus.
Men du er ikke en lystes engel, men det Pauls afslører, og hvad det betyder.
Den herre du tjener er ikke Jesus.
Paulus skriver:
Sådanne mennesker er nemlig falske apostle, svigefulde arbejdere, der giver sig ud for at være Kristi apostle. 14 Og intet under, for Satan selv giver sig ud for at være en lysets engel. 15 Det er derfor intet stort om hans tjenere også giver sig ud for at være retfærdigheds tjenere. Men deres endeligt vil komme til at svare til deres gerninger.
Du fornægter den herre der har købt dig, du fornægter Guds ord. Du kryber altid udenom, og skjuler dig bag en falsk facade, som du pynter efter bedste evne, med stribevis af falske beskyldninger, som du nægter at stå ved, den ene gang efter den anden.
Som om det skulle retfærdiggøre dig.
Hvad er du Lyjse ?
Hvorfor vil du ikke tage ansvar for dine forfalskninger, om vagttårnet der ikke blev opløst i 1918, eller din forvirrede tale om biblen. Om alle lever videre efter døden, hvorved du gør Gud til løgner.
De der er gudfrygtige, er dem du "sender" i din ildsø.
Sammen med dine gedebukkedæmoner, dine falske billeder, din tungetale og djævleuddrivelse.
Genkender du det ?
Du vil ikke svare. nej det ved jeg godt du ikke vil. Du kan ikke lave løgn om til sandhed, derfor kryber du i skjul bag dine "hit and run" indlæg som jeg har skrevet om.
Beskyldninger du ikke vil stå op for.
Som jeg skrev:
Det er "hit and run" formuleringer. Hvor man ikke skal forvente en normal begrundelse.
Man smider en bombe, og søger dækning. Bomben kan dog demonteres som en fuser.
Anklagerne baseres på et mix af indlæg hvor der ikke er substans.
Du giver ikke selv en saglig substantiel argumentation, man kan ræsonnere over. Der er ingen dialog, kun envejskommunikation.
(der kan I selv se + sig mig ikke imod)
Men du er afsløret. Du kan og vil ikke forsvare det du lægger ord til.
Din påtagede fornærmethed redder dig ikke. Heller ikke nye svar som ikke er andet end Go´daw mand økseskaft, Jesus red på et æsel, jeg er beskyttet af korset. Nonsens!
Jesus siger:
Ve jer hyklere! for I er som hvidkalkede gravsteder, der jo udvendig ser pæne ud, men indvendig er fulde af de dødes ben og enhver form for urenhed. 28 Således ser I jo også udvendig retfærdige ud for mennesker, men indvendig er I fulde af hykleri og lovløshed.
Ikke enhver som siger til mig: ’Herre, Herre,’ vil komme ind i himlenes rige, men kun den der gør min himmelske Faders vilje. 22 Mange vil sige til mig på den dag: ’Herre, Herre, har vi ikke profeteret i dit navn, og uddrevet dæmoner i dit navn, og gjort mange kraftige gerninger i dit navn?’ 23 Og alligevel vil jeg da erklære over for dem: Jeg har aldrig kendt jer! Fjern jer fra mig, I som øver lovløshed.
Se! Jeg kommer hurtigt, og den løn jeg giver, har jeg med mig for at give hver enkelt som hans gerning er.
15 Udenfor er hundene og de som øver spiritisme og de utugtige og morderne og afgudsdyrkerne og enhver som holder af og som øver løgn.’
Gud kan man ikke narre.
Husk på dette næste gang du vil skrive en løgn.