Nyt Parti
Vil du stemme på dette nye parti?
Hvorfor, og hvorfor ikke?
Hvad mener du er i vejen med punkterne?
------------
Skat: Når folk får børn, får de børnepenge. Når de bliver voksne, får de SU. Når de er færdige med at få SU får de kontanthjælp. Når de er færdige med at få kontanthjælp får de efterløn. Når de er færdige med at få efterløn får de folkepension.
Alt dette kræver administrationsgebyr, og samtidig sætter det også den enkelte i en meget uheldig situation af uvidenhed, og angst for, hvad der ville ske, hvis man får afslag.
Derfor foreslås det, at alle overførselsindkomster, afskaffes, og dermed alle administrationsgebyrerne, og istedet indføres der en borgerløn for alle, fra de fylder 18 år.
Borgerlønnen skal svare til det, der ville have været minimumslønnen efter skatten. Derudover skal den være undtaget beskatning.
Dette skal igen sikre, at administrationsomkostningerne bliver lavere. For en skat betyder administrationsomkostninger. Besparelserne på administrationsomkostningerne betyder, at der bliver allokeret mange flere penge til borgerløn.
Et forsøg har faktisk været lavet i Canada, og det lykkedes. Der er dog ingen forklaring på, hvorfor man stoppede med det. Men trods borgerlønnen, arbejdede folk stadigvæk. Og i Alaska, USA, går statens olieindtægter til borgerne - som en borgerløn. Alligevel arbejder de.
Derfor skal der indføres en borgerløn i Danmark uanset indkomst, og uanset sociale arv. En borgerløn vil betyde, at ledige ikke længere kommer i aktivering, og ikke længere skal bruge tid og energi på, at finde et job, og det betyder igen, at disse istedet kan bruge tiden på, at lave en indtægtsrig beskæftigelse, og dermed får vi flere i arbejde, og mere arbejdskraft.
Dette er blevet bevist i samtlige af de lande og forsøg, hvor man har forsøgt sig med borgerløn, idet kun er gode konsekvenser i lønnen.
--------
Regulering:
Staten skal regulere TDC's netværk langt mere, end det sker idag. Ikke alle kan få fiberbredbånd, og TDC's internetforbindelser er meget langsomme og meget dyre. Dette er til trods for, at TDC har meget store overskud. Derfor skal staten regulere TDC endnu mere end det sker idag.
Da elværkerne blev privatiseret, sagde man, at det ville blive billigere. Det blev det ikke, idet de private virksomheder nu skal have profit. Derfor bør staten tvangsnationalisere elværkerne, for at sikre god og billig elektricitet til borgerne, som før de blev privatiseret og vi fik højere priser på markedet.
------------
Afgifterne:
Afgifterne på cigaretter og spiritus, som Dansk Folkeparti fik igennem i sin tid, som de første skattelettelser, skal tilbage til deres oprindelige høje niveau. Istedet skal pengene gå til, at nedbringe tandlægeregningerne.
------------
Sundhedsvæsenet:
Det danske sundhedsvæsen er alt for dårligt. Dette skyldes primært, at der er for få læger i de offentlige. Årsagen er, at lægerne i det offentlige skal bruge mere tid og energi på papirarbejde, som der ikke har noget at gøre med det, de er uddannet til, og de kan gøre en langt bedre indsats for patienterne på private sygehuse.
Derfor skal hele det offentlige sygehussystem nedlægges for at afskaffe alle de administrative udgifter. Istedet skal fritvalg-ordningen udvides, og det offentlige skal således betale et beløb, for hver gang, en patient behandles.
Skadestuer skal dog fortsat bevares af det offentlige, da der her ikke er grund til konkurrence, idet visse skadestuer da bliver dyrere end andre, på trods af, at de ikke nødvendigvis er bedre.
Derfor skal fritvalg ordningen udvides, og de offentlige sygehuse skal afskaffes, og privatiseres og effektiviseres. Lægerne skal behandle patienterne, ikke papierne. Dette skal de have sekretærer til.
--------
Ungdomsuddannelserne idag er et vidt begreb. Der er HTX, HHX og HH.
Her bliver der lagt fokus på forskellige fag. F.eks. bliver der på HTX lagt mere vægt på matematik end på dansk.
Men istedet skal dette afskaffes, og der skal således indføres 3 ungdomsuddannelser, som i deres forskellighed går ud på undervisningsmetoderne, og sikre, at der er flere unge, der gennemfører en ungdomsuddannelse.
Disse skal således deles op, så også elever med vanskeligheder kan gennemføre dem. Men elever har forskellige vanskeligheder. Nogle kan klare det almindelige gynmasium, andre er hyperaktive, og andre igen har brug for stilhed og koncentration.
Således skal der her istedet indføres gymnasier, der alene sigter med det formål, at skaffe det bedste uddannelsesmiljø, for den enkelte elev. Elever, der ikke kan klare så meget støj og andet, hvad der hører til ungdommen nu tildags, skal have et andet sted, hvor de kan studere, og hvor der bliver lagt mere vægt på enearbejde, istedet for gruppearbejde. Det er jo trodsalt bedre, at eleverne lærer lidt, end ingenting, som det er idag, hvor kun de psykisk stære elever kan klare uddannelsesmiljøet og undervisningsmetoderne, med en lærer der snakker i 2 timer med kun 5 minutters pause, og uden individuelle opgaver, og med masser af gruppearbejde, som evt. medfører, at elever, der ikke kan klare gruppearbejde, skal bruge mere tid og energi på at indfinde sig i gruppen, end på at løse de aktuelle faktiske opgaver.
Derfor skal der lægges mere vægt på fagligheden, og udvikling af den enkelte elevs færdigheder.
-------
Forsvaret:
Det danske militær består idag af ufrivillige unde mennesker, der er blevet indkaldt til værnepligt, og denne bør afskaffes. Værnepligt er slaveri, og staten bør ikke have ret til tvang af sagesløse borgere.
Derfor skal værnepligten afskaffes fuldstændigt i frihedens navn, og der skal indføres et totalt professionelt forsvar.
Værnepligten nedbryder individet, til fordel for gruppen. Under værnepligten lærer soldaten, at han ikke er et individ, men en vigtig brik i den store helhed. Dette menneskesyn er fascistisk, og skal afskaffes helt, og aldig påny genopstå. Individet skal sættes i centrum. Mennesket er hævet over de andre dyrearter, som myrerne. Vi bør ikke degradere os selv på en sådan måde. Istedet for at anse individet som en trussel, skal vi anse individet som muligheder.
Individet skal ikke nedbrydes, tværtimod, det skal opbygges, og opfordres til yderligere individualisme og selvstændighed.
--------
Hvorfor, og hvorfor ikke?
Hvad mener du er i vejen med punkterne?
------------
Skat: Når folk får børn, får de børnepenge. Når de bliver voksne, får de SU. Når de er færdige med at få SU får de kontanthjælp. Når de er færdige med at få kontanthjælp får de efterløn. Når de er færdige med at få efterløn får de folkepension.
Alt dette kræver administrationsgebyr, og samtidig sætter det også den enkelte i en meget uheldig situation af uvidenhed, og angst for, hvad der ville ske, hvis man får afslag.
Derfor foreslås det, at alle overførselsindkomster, afskaffes, og dermed alle administrationsgebyrerne, og istedet indføres der en borgerløn for alle, fra de fylder 18 år.
Borgerlønnen skal svare til det, der ville have været minimumslønnen efter skatten. Derudover skal den være undtaget beskatning.
Dette skal igen sikre, at administrationsomkostningerne bliver lavere. For en skat betyder administrationsomkostninger. Besparelserne på administrationsomkostningerne betyder, at der bliver allokeret mange flere penge til borgerløn.
Et forsøg har faktisk været lavet i Canada, og det lykkedes. Der er dog ingen forklaring på, hvorfor man stoppede med det. Men trods borgerlønnen, arbejdede folk stadigvæk. Og i Alaska, USA, går statens olieindtægter til borgerne - som en borgerløn. Alligevel arbejder de.
Derfor skal der indføres en borgerløn i Danmark uanset indkomst, og uanset sociale arv. En borgerløn vil betyde, at ledige ikke længere kommer i aktivering, og ikke længere skal bruge tid og energi på, at finde et job, og det betyder igen, at disse istedet kan bruge tiden på, at lave en indtægtsrig beskæftigelse, og dermed får vi flere i arbejde, og mere arbejdskraft.
Dette er blevet bevist i samtlige af de lande og forsøg, hvor man har forsøgt sig med borgerløn, idet kun er gode konsekvenser i lønnen.
--------
Regulering:
Staten skal regulere TDC's netværk langt mere, end det sker idag. Ikke alle kan få fiberbredbånd, og TDC's internetforbindelser er meget langsomme og meget dyre. Dette er til trods for, at TDC har meget store overskud. Derfor skal staten regulere TDC endnu mere end det sker idag.
Da elværkerne blev privatiseret, sagde man, at det ville blive billigere. Det blev det ikke, idet de private virksomheder nu skal have profit. Derfor bør staten tvangsnationalisere elværkerne, for at sikre god og billig elektricitet til borgerne, som før de blev privatiseret og vi fik højere priser på markedet.
------------
Afgifterne:
Afgifterne på cigaretter og spiritus, som Dansk Folkeparti fik igennem i sin tid, som de første skattelettelser, skal tilbage til deres oprindelige høje niveau. Istedet skal pengene gå til, at nedbringe tandlægeregningerne.
------------
Sundhedsvæsenet:
Det danske sundhedsvæsen er alt for dårligt. Dette skyldes primært, at der er for få læger i de offentlige. Årsagen er, at lægerne i det offentlige skal bruge mere tid og energi på papirarbejde, som der ikke har noget at gøre med det, de er uddannet til, og de kan gøre en langt bedre indsats for patienterne på private sygehuse.
Derfor skal hele det offentlige sygehussystem nedlægges for at afskaffe alle de administrative udgifter. Istedet skal fritvalg-ordningen udvides, og det offentlige skal således betale et beløb, for hver gang, en patient behandles.
Skadestuer skal dog fortsat bevares af det offentlige, da der her ikke er grund til konkurrence, idet visse skadestuer da bliver dyrere end andre, på trods af, at de ikke nødvendigvis er bedre.
Derfor skal fritvalg ordningen udvides, og de offentlige sygehuse skal afskaffes, og privatiseres og effektiviseres. Lægerne skal behandle patienterne, ikke papierne. Dette skal de have sekretærer til.
--------
Ungdomsuddannelserne idag er et vidt begreb. Der er HTX, HHX og HH.
Her bliver der lagt fokus på forskellige fag. F.eks. bliver der på HTX lagt mere vægt på matematik end på dansk.
Men istedet skal dette afskaffes, og der skal således indføres 3 ungdomsuddannelser, som i deres forskellighed går ud på undervisningsmetoderne, og sikre, at der er flere unge, der gennemfører en ungdomsuddannelse.
Disse skal således deles op, så også elever med vanskeligheder kan gennemføre dem. Men elever har forskellige vanskeligheder. Nogle kan klare det almindelige gynmasium, andre er hyperaktive, og andre igen har brug for stilhed og koncentration.
Således skal der her istedet indføres gymnasier, der alene sigter med det formål, at skaffe det bedste uddannelsesmiljø, for den enkelte elev. Elever, der ikke kan klare så meget støj og andet, hvad der hører til ungdommen nu tildags, skal have et andet sted, hvor de kan studere, og hvor der bliver lagt mere vægt på enearbejde, istedet for gruppearbejde. Det er jo trodsalt bedre, at eleverne lærer lidt, end ingenting, som det er idag, hvor kun de psykisk stære elever kan klare uddannelsesmiljøet og undervisningsmetoderne, med en lærer der snakker i 2 timer med kun 5 minutters pause, og uden individuelle opgaver, og med masser af gruppearbejde, som evt. medfører, at elever, der ikke kan klare gruppearbejde, skal bruge mere tid og energi på at indfinde sig i gruppen, end på at løse de aktuelle faktiske opgaver.
Derfor skal der lægges mere vægt på fagligheden, og udvikling af den enkelte elevs færdigheder.
-------
Forsvaret:
Det danske militær består idag af ufrivillige unde mennesker, der er blevet indkaldt til værnepligt, og denne bør afskaffes. Værnepligt er slaveri, og staten bør ikke have ret til tvang af sagesløse borgere.
Derfor skal værnepligten afskaffes fuldstændigt i frihedens navn, og der skal indføres et totalt professionelt forsvar.
Værnepligten nedbryder individet, til fordel for gruppen. Under værnepligten lærer soldaten, at han ikke er et individ, men en vigtig brik i den store helhed. Dette menneskesyn er fascistisk, og skal afskaffes helt, og aldig påny genopstå. Individet skal sættes i centrum. Mennesket er hævet over de andre dyrearter, som myrerne. Vi bør ikke degradere os selv på en sådan måde. Istedet for at anse individet som en trussel, skal vi anse individet som muligheder.
Individet skal ikke nedbrydes, tværtimod, det skal opbygges, og opfordres til yderligere individualisme og selvstændighed.
--------