Ja når Jydske bank kan skifte IT på en weekend http://www.version2.dk/artikel/gigantisk-bank-it-fusion-naermer-sig-jyske-bank-skifter-it-platform-paa-en-weekend-47777
hvordor skal det så tage måneder for sol at få fingeren ud og få det ordnet - det her skift af mail servere og udbydere. Man skulle tro at SOL er blev et hobby project for et par uduelige it studerende.
Havde sol leveret IT til firmaere så havde der vanket store bøder for sløvhed og udueligjhed - og siden starten for 10-15 år siden har ustabilitet være kodeordet for sol og mail. Jeg og andre har nok i KÆMPE naivitet håbet at sol en gan i fremtide har kunne lever noget stabilt mail men det har virket som vinden den blæser.
Status her 29-09-2012 er at vi er mange der mangler tidligere tiders funktionalitet og der er mange mails vi frygter at miste fordi der er knuder på lortet så de ikke kan overføres mails fra gammelt til nyt mail system. Som slut bemærkning vil jeg sige at det nærmet virker som om vi skal til at over veje at få hackere til at fikse det når sol ikke gør andet en at beklage...........
tilføjet af thomas-f-hansen
Når jyske bank kan skifte IT på en weekend.......
Jydske Bank har penge til at have 1000 IT folk på i er år, alene til at forberede skiftet.
Alle implicerede har bl.a. fået indraget alle ferier og fridage, indtil alt kører 100 %
Den slags koster mange mange penge.
Langt mere end en gratis profil her på Sol nogen sinde kan forrente.
Foreløbig mener jeg det er gået meget godt for Sol.
Og helt på den flade side, kan de ikke ligge, for Flanhard måtte besvare en henvendelse så sent som idag, hvor de måtte tilbagevise brok med at det var mailserveren hos brokhovedet der var sat forkert op.
Bedre service kan næppe tilbydes !
tilføjet af fruppe
Når jyske bank kan skifte IT på en weekend.......
Det er jo ikke sikkert at det lykkes dem 😉
2 gange på min gamle arbejdsplads skiftede vi IT, og den nye leverandør "havde prøvet det før og kendte vores gamle i detaljer".
Godaw do.... 😖
tilføjet af janpaustian
Når jyske bank kan skifte IT på en weekend.......
Jo jeg er som IT support peron også bekendt med skifte fra et system til et andet ogl.
men her har man ikke brugt ret mamge resourcer på at forsikre/informere folk om at det engang i fremtiden vil komme til at virke og man ikke skla frygte alt gammelt blive slettet.
En af de store tilfredsheds faktore er brugbar information til brugerene så tager de det mere med ro og råber ikke unødigt op
men her har man være lidt! for nærig med info og status på det langstrakte overgangs problem
(men jeg kan jo kun tale for mig selv og min mangeårige it erfaring....)
tilføjet af janpaustian
Når jyske bank kan skifte IT på en weekend.......
blot en bemærkning - hvor er mine gamle mails (venter stadig!) og hvor er de positive/gode mail funktioner fra den gamle mail - det er det folk går besærk over så som markere flere mails og mulighed for at modtager skal melde tilbage at de har modtage mail fra afsender osv.
nåh det var alt for nu fra den tålmodige IT suport gut - der tillader sig at undre ....
og ja der er folk der råber op - hvor det viser sig det ikke er sol mail fejl eller sløvhed ... men noget hos dem selv
tilføjet af pouljoergensen
Jyskebank har nok en svensker ansat.
Intet land i hele verden vendte trafikken på en nat, det er/var en teknisk umulighed, men de "satans" svensker gjorde det godt-nok bare lige.
Men OK, det kostede en helvedets masse svenske træpenge, og man kan KØBE alt for penge, og da SOLEN er gratis for os brugere, kan og skal vi så ikke bare være glade for at solen overhovedet er der 😉 , og har "vi" ikke tid til at vendte på solen bliver perfekt.
Det er jo ikke noget de gør for at drille brugerene, de gør det for at gøre SOLEN bedre, til alles fordel, kan du ikke huske hvad din mor sagde til dig, dengang du satte dig direkte på røven første gang du prøvede at gå, "op igen og prøv igen", du satte dig ned mange gange, og din mor sagde mange gange, op og prøv igen, og nu kan du jo gå, så tag lige og giv SOLEN et par chancer, ikke lige så mange chancer som din mor gav dig, men bare et par stykker 😉 .
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af janpaustian
Jyskebank har nok en svensker ansat.
gmail, hotmail og yahoomail er gratis og de fungerer bare (dog ikke dansk produkt) og i danmark skinner solern jo ikke hver da så man må vel bare vende sig til at der er overskyet på solen en gang imellem 😉
tilføjet af Flanhard
Når jyske bank kan skifte IT på en weekend.......
Tak for din sammenligning. men generelt set er jeg af den holdning, at man ikke kan sammenligne æbler og bananer. Plus at man også gerne skal kender til begge sider af en sag, før man som sådan har et reelt billede af den.
Hvis du mangler information omkring hvordan det går med de gamle mails, eller om hvordan man gør ligesom i den gamle mail, så vil jeg anbefale dig at trykke på Hjælp i højre side af mailen, lige under Krak-logoet. Her finder du både vejledninger til diverse funktioner, men det er også her vi løbende holder jer informeret om status på de gamle mails.
Vi prøver på bedste vis at underrette jer, med de midler vi nu engang har til rådighed, og uden at bombardere jer med fx mails. For når vi sender information ud om nye tiltag mv. så er der også dem som brokker sig over at vi "spammer" dem med nyheder de ikke har bedt om. Så det er bestemt ikke nemt at gøre alle tilfredse. Men vi prøver. Både at gøre tilfreds samt løse problemerne.
PS. Vi forventer en afklaring i næste uge!
tilføjet af casaelisa
I gør et "allerhelvedes godt arbejde"
Tak for din sammenligning. men generelt set er jeg af den holdning, at man ikke kan sammenligne æbler og bananer. Plus at man også gerne skal kender til begge sider af en sag, før man som sådan har et reelt billede af den.
Hvis du mangler information omkring hvordan det går med de gamle mails, eller om hvordan man gør ligesom i den gamle mail, så vil jeg anbefale dig at trykke på Hjælp i højre side af mailen, lige under Krak-logoet. Her finder du både vejledninger til diverse funktioner, men det er også her vi løbende holder jer informeret om status på de gamle mails.
Vi prøver på bedste vis at underrette jer, med de midler vi nu engang har til rådighed, og uden at bombardere jer med fx mails. For når vi sender information ud om nye tiltag mv. så er der også dem som brokker sig over at vi "spammer" dem med nyheder de ikke har bedt om. Så det er bestemt ikke nemt at gøre alle tilfredse. Men vi prøver. Både at gøre tilfreds samt løse problemerne.
PS. Vi forventer en afklaring i næste uge!
Jeg beundrer jer for jeres tålmodighed med de kritiske brugere.
Det er aldrig nemt at skifte fra et IT-system til et andet.
Og især ikke når gratister forventer "øjeblikkelik og fuld service".
Keep up the good work. You are doing good 🙂