8tilføjet af

Oliedryp fra variator/kickstart dæksel

Hej jeg tror der er et olieforsejling der er utæt på min scooter men jeg vil hører om i har oplevet noget og hvad i mener det kan skyldes.
Der drypper olie ud i bunden af dækslet i venstre side af motoren der hvor kickstarteren er. Når jeg tager dækslet og variatoren af kan jeg se det kommer inden fra der hvor akslen går ind i motoren hvor kuglelejen er, det skal der jo også være et oilseal som det hedder på english det er sådan en brunring og efter hvad jeg kunne se syns jeg den sidder rigtigt men jeg er rimelig sikker på det er der olien kommer fra når jeg kører som kommer der en lille smule ud og det ender i bunden af variatoren og dypper ud af et lille dryphul.
Her er billeder : http://mentos.homepage.dk/oliedryp/123.gif
Jeg fik afvide hos kandu.dk at jeg skulle skille hele motoren ad for at skifte det skide olieforsejling fordi den skal tage af inden fra er det rigtigt ?
Er her nogen som har oplevet nogen eller hør noget der mindre om dette ?
tilføjet af

scooter mekaniker

ja motoren skal skildes ad til garkassen og skifte pakdåser det tager ca 2 timer at lave det. Det kraver at du har pakninger og nye lejer og pakdåser hjemme.😉😉[s]
tilføjet af

hvorfor

Hvorfor skal jeg havde pakninger og kuglejer ?
Kan jeg ik bare bruge dem jeg har også kun skifte pakdåse....
Så skal jeg altså også have en kugleleje fjerner værktøj ?
Åh pis det lyder svært....
tilføjet af

Det er det også

det er derfor uddannelsen tager 4 år.
tilføjet af

ja ok

Hvis bare jeg havde et værksted til det så hjalp det lidt.
tilføjet af

Så skal den laves

Så nu har jeg endelig fået en tid til at få den lavet.
Jeg har også kun venter over 1 måned for at butikken skulle bestille den simmerring og jeg måtte op og minde dem om det 2 gange men nu skulle det snart ske.
Det lader at man ikke skal skille motoren ad men at man skal tage variatorskjoldet og den forreste del af variatoren af også skulle man kunne tage simmerringen ud udenfra og sætte en ny i, så det vil jeg ikke kalde og skille motoren ad, jeg håber da ihvertfald ikke mekanikeren går det for så der jo chance for det ikke bliver sat lige så godt fast igen.
tilføjet af

sådan er det jo ikk lige

det er ikke nemt at få gode råd om scooter osv... nogen mener at nogen har mere forstand på det end andre og så kan man få ødelagt mere end man får lavet når man får forslsg til hvordan man kan lave sin scooter. det ses jo tydeligt når man vil have hjælp til et problem som feks at man skal skifte en simmer ring ved krumtappen og så et eller andet fjols så nævner at man skal splitte hele motoren ad for at skifte den... kunne folk så bare holde kæft når de ikke ved hvad de snakker om. ondsindet folk er der nok af... om ikk andet så kan de da give råd om hvordan man ødelægger sin scooter.
tilføjet af

hør her...

det er sikkert krumtaps huset der er lidt utæt.. og den brune ring kaldes en simmerring... men prøv at skift krumtaps lejer og simmerringe i BEGGE sider .. ELLERS så er det olie pumpen den er gal med🙂
tilføjet af

noget

ok jeg fik jo skiftet hele motoren i butikken så jeg fandt aldrig ud af hvad det egentlige problem var.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.