6tilføjet af

Personlige krænkelser på arbejde

Jeg arbejder til daglig i en reception for en stor virksomhed. Jeg besvarer alle vores opkald og stiller dem videre til medarbejderne.
De fleste mennesker er rigtig søde og taknemmelig for at man gider at bruge tid på at de får kontakt med en. Men der er også rigtig mange som bare ser mig som en pistilens. Et slags mellemled og tidspild for dem. De kan simpelthen være så ubehovlet i telefonen og kan finde på at sige de grimmeste ting, selvom jeg er SÅ høflig og venlig.
Jeg er flere gange blevet personligt krænket af dem som ringer. Jeg har både fået at vide at jeg kun hører hjemme oppe på bordet for at danse for gamle mænd og at jeg er den mest irriterende person de har talt med og at de vil sørge for jeg bliver fyret.
Det er specielt sælgere/mødebookere. Vi har en streng telefonpolitik for dem og de kan være så uforskammet, når de ikke kan få lov at komme videre.
Jeg kan faktisk tit blive lidt ked af det, hvis det bliver for personligt for mig. Jeg bryder mig bestemt ikke om det og bliver chokeret over folks opførsel.. At de vil være bekendt at tale sådan eller bare være så utaknemmelig overfor en person de slet ikke kender...
Er der nogle af jer som kender til det og til dagligt bliver personlig krænket? Eller endnu bedre... er der nogle af jer som har sagt noget skidt til en receptionist i telefonen eller lignende og hvorfor egentlig???
tilføjet af

Du lyder som en ret god arbejdskraft

Jeg arbejder til daglig i en reception for en stor virksomhed. Jeg besvarer alle vores opkald og stiller dem videre til medarbejderne.
De fleste mennesker er rigtig søde og taknemmelig for at man gider at bruge tid på at de får kontakt med en. Men der er også rigtig mange som bare ser mig som en pistilens. Et slags mellemled og tidspild for dem. De kan simpelthen være så ubehovlet i telefonen og kan finde på at sige de grimmeste ting, selvom jeg er SÅ høflig og venlig.
Jeg er flere gange blevet personligt krænket af dem som ringer. Jeg har både fået at vide at jeg kun hører hjemme oppe på bordet for at danse for gamle mænd og at jeg er den mest irriterende person de har talt med og at de vil sørge for jeg bliver fyret.
Det er specielt sælgere/mødebookere. Vi har en streng telefonpolitik for dem og de kan være så uforskammet, når de ikke kan få lov at komme videre.
Jeg kan faktisk tit blive lidt ked af det, hvis det bliver for personligt for mig. Jeg bryder mig bestemt ikke om det og bliver chokeret over folks opførsel.. At de vil være bekendt at tale sådan eller bare være så utaknemmelig overfor en person de slet ikke kender...
Er der nogle af jer som kender til det og til dagligt bliver personlig krænket? Eller endnu bedre... er der nogle af jer som har sagt noget skidt til en receptionist i telefonen eller lignende og hvorfor egentlig???

Du skal bare lade være med at lade det gå ud over dit humør (det kan være svært), at der er et vist antal ubehøvlede mennesker "derude" - så ville du være perfekt til jobbet.
🙂
tilføjet af

Personlige krænkelser på arbejde

www.haderkunder.dk
Der er sikkert en del tilsvarende, Du kan også selv skrive Din historie.
tilføjet af

Udsat post.

Ja "anklager"!
Nu er en receptionist eller andre personer, der har den udadvendte kontakt, på en meget udsat post, og man må nok tåle diverse uforskammetheder, hvor mange måske i forvejen er irriterede over at skulle have ventet i en telefonkø, men har det karakter af personangreb og at der ligefrem rasles med sabelen med personlig klage til højere sted, så skal man nok tage det alvorligt. evt. søge andet job og håbe man når at komme væk før man bliver fyret eller får smadret sit CV.
Personale på socialkontorer ell. lign. er endnu mere udsat, da de risikerer korporlige overfald, og må have bodyguard.
tilføjet af

Det er kulturberigende at krænke receptionister

synes jeg.
tilføjet af

Personlige krænkelser på arbejde

Du sidder godt nok på en udsat post - men hvorfor tillade at blive svinet til? Du kan sagtens være høflig og opfylde alt det du skal, samtidig med at du selv sætter grænser for, hvad du vil finde dig i! Hvis folk begynder på den slags er det blot at sige: "Beklager jeg kan ikke hjælpe dig. Farvel og ha' en god dag"! Lad være med at sætte dig i en situation, hvor du bare tager imod folk galde!
Smil fra mig
tilføjet af

Personlige krænkelser på arbejde

Du kan nemt klare de negative kunder med
humor og ironi. 😃
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.