7tilføjet af

stress hos assurandører

mens forsikringsselskaberne skovler penge ind lader de deres ansatte slide for deres penge.
Stress kan komme af meget og i deres tilfælde, kunne en af årsagerne være at sælge forsikringer velvidende for sælgeren at den dækning som de flester regner med der er i forsikringen, slet ikke er eksisterende.
Der foregår en kamp altid for at få forsikringen udbetalt.
Jeg har personlig selv været igennem en ulykkesforsikringssag hvor jeg troede jeg var dækket ind, og som jeg havde betalt til i 24 år, og jeg tabte.
Selv deres speciallæges udtalelse og anbefalinger tilsidesatte de.
Jeg kender flere andre tilfælde.
Jeg forstår udemærket at det giver det højeste stress.
tilføjet af

Hvilke selskaber

drejer det sig om? Ved du det?
Hilsen Ninja
tilføjet af

Man skal ikke tro

man skal vide, hvad ens forsikring dækker!
tilføjet af

vi skal vide

hvad en ulykkesforsikring dækker, nemlig ved en ulykke, som blev godkendt som værende en ulykke, det kan ikke blive kompliceret, men det blev det.
De udbetalte aldrig erstatning.
tilføjet af

for mit tilfælde

Codan, og de tilsidesatte deres egen speciallæge samt de andre speciallægers konklusioner.
De andre speciallæger er dem jeg blev behandlet af før jeg blev opereret.
tilføjet af

ja,

men hvad hjælper det,vi er jo de små og de trækker det jo bare i årevis,hvis det passer dem,så har man ikke et enormt overskud eller en der der omkringlove osv. er man fortabt over for dem. Jeg har prøvet det med alm.brand og heldigvis for mig,havde jeg min svoger som de ikke sådan kunne køre om hjørner med
tilføjet af

tak for dit indlæg

magen til gang bræk skal man da lede længe efter.
Punkt 1: Grundene til at assurandører får stress er følgende : Konstant stigende krav til salgstal, uden hensyntagen til selskabernes placering i konkurrencen på markedet.
Konstant bliver assurandørene pålagt nye administrative byrder, fordi dem der egentlig var ansat og uddannet til at passe administrationen, bliver sat til at sælge forsikringer i telefonen, hvilket selskaberne mener er en god forretning. Dvs at en assurandør, der er uddannet til at forklare kunderne hvad deres forsikringer dækker og ikke dækker, får mere og mere papirarbejde, som de ikke er eksperter i, mens deres salgskrav bliver større og større. Budgetforhøjelser på 20 til 40% årligt for at holde sin løn er ikke usædvanligt.
Det er grunden til stress.
Punkt 2 At assurandøres stress skulle skyldes, at de sælger noget de ved ikke virker, er rent pladder. Jeg tror faktisk ikke på , at der er ret mange der kan sælge et produkt de ikke selv synes er i orden.
Og hvis folk ikke ved hvad deres forsikringer dækker kan det skyldes 3 ting:
1 det interesserer dem ikke.
2 de har aldrig gidet at bruge 4 timer på at læse hvad det egentlig er de får (og ikke får) for de 10000-20000 kr de bruger om året på forsikring.
3 De har købt deres forsikringer i en bank , eller hos en kontordame i en telefon... de kunne principielt lige så godt købe fliser hos urmageren. Køb dine forsikringer hos en assurandør som kan og gider at svare på dine spørgsmål. Og gider han ikke det , så find en anden.
Punkt 3 Omkring din helt konkrete sag, så kan du sagtens have ret alligevel.. men ... assurandøren er da nødt til at stole på at de betingelser som selskabet skriver, er dem de vil bruge når der sker en skade... og det tror jeg, der som du måske har gættet, er assurandør, også at de gør. Men der sidder mennesker alle steder, og mennesker laver fejl.. og hvis du har ret i dine klager så skal du bare se, så får du ret til sidst. Og så husk , det er ikke assurandører der behandler skader, vi har faktisk tit stående i vores personalehåndbøger et vi IKKE må blande os i skadessager.. at man så engang imellem banker i bordet alligevel er så en anden sag.
Punkt 4. I øvrigt , hvis du ikke allerede har en advokat på sagen , kan jeg anbefale et advokatfirma i Frederikshavn der hedder Kaptain og Hjulmand, de er supereksperter i at få forsikringsselskaberne banket på plads i den ene procent af personskadesagerne hvor der kikser noget.
Pointe: Lad være med at beskylde ærlige, hårdt arbejdende mennesker for at svindle... vi er et presset folkefærd og behøver ikke mere pres.
tilføjet af

tak for skideballen

jeg har ingen problemer med assurandørerne, og tak for punkt 4 m.m.
Jeg har nok formuleret mig forkert, for du skriver en masse om de stakler der knokler med slagstal m.m. og det giver da stress - eller så ved jeg ikke hvad stress er.
Jeg fejre 10 års jubilæum i disse dage med Codan så dit råd kommer mere end 10 år forsent.
Speciallægen anbefalede mig at gå videre
men de vandt ved jeg slet ikke havde overskud og penge til at fører sag.
Fik afslag fra Ankestyrelsen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.