Trængselskommisionen
Hvorfor virker det som om de starter med at finde resultatet, og så arbejder sig baglæns?
Hvorfor ikke starte med at spørge:
1/er der reelt trængsel i København? Eller er der bare tale om et myldretidsproblem?
2/er der forskel på trængslen på indfaldsvejene og i midt byen? Og på måderne man løser den på?
3/er der for mange biler i midtbyen, eller for få parkeringspladser?
4/hvad laver alle de store lastbiler i København?
5/københavnerne har adgang til danmarks eneste brugbare kollektive trafik, men skal kun give det samme for at have bil som os andre. Mens vi bidrager over skattebilletten til deres kollektive trafik. Vi andre kan kun bruge den kollektive trafik, hvis vi også har en bil. Det er altså ikke enten/eller, det er både/og. Hvorfor er den synsvinkel ikke inde i kommisionens arbejde?
Jeg vil i første omgang ikke give mit bud på svarene, men venter spændt på jeres input.
Hvorfor ikke starte med at spørge:
1/er der reelt trængsel i København? Eller er der bare tale om et myldretidsproblem?
2/er der forskel på trængslen på indfaldsvejene og i midt byen? Og på måderne man løser den på?
3/er der for mange biler i midtbyen, eller for få parkeringspladser?
4/hvad laver alle de store lastbiler i København?
5/københavnerne har adgang til danmarks eneste brugbare kollektive trafik, men skal kun give det samme for at have bil som os andre. Mens vi bidrager over skattebilletten til deres kollektive trafik. Vi andre kan kun bruge den kollektive trafik, hvis vi også har en bil. Det er altså ikke enten/eller, det er både/og. Hvorfor er den synsvinkel ikke inde i kommisionens arbejde?
Jeg vil i første omgang ikke give mit bud på svarene, men venter spændt på jeres input.