..bil og jeg skal sige, hvem du er!
Måske er der noget om snakken: Store biler...store...mænd 🙂
Små biler...lille pengepung 🙂
Ok nuvel det er måske lige lovlig stramt at sætte det sådan op. Jeg har lagt mærke til, at der også er enormt mange store mennesker, enten enormt høje eller meget høje i omfang.., som kører i bittesmå biler, som de skal kravle og krølle sig ind i.
Ligeledes er der mange mænd med små...skal vi sige egoer 😉 som har behov for en ordentlig øse af kaliber.
Mange direktører kører i Audi, selvom jeg personligt synes, at det er en enormt kedelig bil. Pæn men kedelig.
Min veninde har et par Mercedes´er, og det er mere mig. Synes de er elegante. En anden veninde har en Mazda et eller andet cabriolet. Det er en sjov lille tøsebil - og især om sommeren. Mine forældre har en Suzuki. Ok...det er...et transportmiddel.
Selv har jeg en cykel - indtil videre. Men min drøm er at få en fed Mercer, inden jeg bliver fyrre!
Se nu denne underholdende artikel: http://fpn.dk/motor/article1334388.ece
Ifølge den, så siger bilmærket noget om, hvem vi er, hvad vi sætter pris på, hvilke idealer vi har og meget andet.
Eller vi forsøger via vores bil at skjule, hvem vi er - eller hvad vi ikke har at byde på...😉
Hvad betyder din bil for dig?
Går du op i hvordan den ser ud, hvor hurtigt den kan flytte sig, heste, interiør, automat eller gearstang, Jeep eller cabriolet osv?
Er dyre biler bare noget svineri? Og tegn på at nogen har for mange penge?
Eller er en fed bil tegn på, at man har lavet nogle prioteringer i sit liv og valgt at investere mange penge i en fed øse?
Er det kun mænd, som tænder på fancy legetøj?...eller er der også kvinder, som kan gøres påvirkelige via en fed vogn?
Jeg elsker biler. Jeg er kvinde. Og jeg synes, at det er sjovt at observere bilen og dens ejere, for de passer oftest lige så godt sammen som hund og ejer... og ja, jeg læser bilmagasiner og indrømmer blankt, at en dejlig mand i en lækker dyt ikke forringer mit indtryk af ham. Jeg har intet imod, at folk kører i store biler, det er jo deres valg. Jeg har heller ikke noget imod små biler. Jeg synes det er fedt, at vi er forskellige og har forskellige behov... men jeg lover jer, havde jeg moneterne, så ville jeg også have mig en fed dyt 😉
Dyt dyt 🙂
tilføjet af Phusker
"Hvis jeg bare havde moneterne"
Mon ikke det er sådan vi alle tænker?
Jeg er ret overbevist om at hvis man vandt 33 millioner i lotto, så ville de fleste skifte bilen ud med noget mere "passende" end det man har.
Men indtil gevinsten er hjemme, må vi jo alle se realistisk på tingene.
Jeg er ikke enig i din teori om at små biler er det samme som lille pengepung.
Måske betyder bilen bare ikke så meget for dem, udover det er et transportmiddel.
tilføjet af stig-eriksen
En bil for mig...
...er et redskab som får mig frem og tilbage til min arbejdsplads. Kort fortalt, 4 hjul + 1 motor + 1 rat - ikke andet.
Jeg kører i en VW Lupo og det er ikke fordi jeg har en lille pengepung, men de penge jeg har i den pung vil jeg gerne holde lidt længere på 🙂
Bevares jeg kunne sikkert godt køre i BMW eller Audi, men store biler siger mig ikke en 'dyt' - udover det koster mere i benzin og forsikring og vægtafgift.
Penge jeg sagtens kunne bruge mere fornuftigt.
tilføjet af Båttesen.
Stabil bil.
Det er mit eneste krav, resten er jeg ligeglad med, altså den skal virke, om den er pæn, lækker eller sej er ikke vigtigt. Vandt jeg en større sum, ville jeg ikke skifte bil.
tilføjet af dr100
Jeg kører
i en champagnefarvet Alfa Romeo med sport-kit - og komplet med 2 børn og Golden Retriever 🙂
Jeg har ikke købt den for at signalere noget specielt. Den giver mig bare stor køreglæde 🙂
Mange hilsner
dr100
tilføjet af dr100
PS.
Og så er den pæn, hvilket jo er vigtigt for os kvinder 😉
tilføjet af ham_der_claus
Stor bil og lille bil
I forbindelse med kørsel af diskoteksudstyr kunne jeg godt bruge en bil i stil med en Citroën Jumpy. Der kan være plads til det meste. Samtidig kan der sættes 6 sæder i, hvis nu fremtiden skulle byde på børn for mig og min kæreste.
Til kørsel i København kunne jeg dog bedre tænke mig en Suzuki Swift, da jeg bryder mig godt om udseendet (på trods af et LIDT lille bagsædevindue) samt den fine praktiske størrelse der passer godt til bykørsel.
Disse to biler er både forskellige i type og i prisklasse, og altså også praktisk og skønhedsmæssigt.
tilføjet af Fra a til b
Jeg har
... en Matiz og hvis jeg vandt 33 mill. ville jeg købe en Toyta Prius (tror jeg nok den hedder - den der hybrid-bil). Min bil er et transportmiddel og jeg lægger vægt på ikke at forurene for meget.
ab
tilføjet af anniehall
Måske vi sku´byt´....
Tja, må nok indrømme at jeg er helt vild m. den dyt jeg har til rådighed.
En top stærk Landrover TD5 - der findes intet sted i DK hvor jeg ikke kan komme frem;o))),come rain, come shine, come snow!
- bruger den dog primært i mit arbejde og oplever den noget overdimensioneret til bykørsel...bare en kende...og opfordre hermed alle godtfolk i store biler til at køre respektfuldt i vores byer!
Når jeg bliver 40 - bliver gaven nok en sød saab convertible, som i de unge vilde dage...
det må da ku lægge en dæmper på en evt. midtlivskrise...er forestillingen...
Har ellers usædvanligt blødt punkt for gamle restaureringsværdige jaguar typer...E..suk - ...den er smuk!
Skæver jeg til vennerne - er nogle stadig på løbehjulet, et par stk´er på elbil og derfra spreder de sig derudaf...
For at følge op på det der m. en lækker mand i øse - så er en lækker mand da velkommen til en hæsblæsende tur ud over mark, vej, sø og land i min så højt værdsatte off road....
spand...hehehe...
Vh den hellige bilist - dyt du![f]
tilføjet af dr100
Hej anniehall :-)
Det samme gælder for dig, som det, jeg lige har skrevet til guller.
Dejligt at se dig her igen 🙂[s]
Mange sommerlige hilsner
dr100
tilføjet af anniehall
Hej
[s] - ja, har ikke deltaget aktivt i lang tid...
du ved - tonen - lysten - at have noget at sige, overhovedet, som kunne være vedkommende herinde.....
Må du og ungerne (i bilen) have dejlig sommer...[f]
Som altid i din retning
Kh Dorte
tilføjet af the_overlord
Denskalhave
masser af bløde steder at skubbe i. Den skal have saft og kraft (KNORR (c)) og give efter når jeg giver fra hoved til bund. Den skal have skaft og kraft - uha - jeg kan vist ikke tag dit emne alvorligt. Det er sent og ufattelig kedeligt at skrive med mindreårige.
Hav det noget så fantastisk og hold hovedet koldt min ven,
Overlord
tilføjet af zinnita
Så jeg afsløret ... haha..
Jeg køre i Mazda pick-up (hunter cap).
Eeeeen rigtig bonderøvsbil!😮.... men lang er den😉 .. og rød 😃😃.. og sikken en masse "skrammel jeg kan ha bagi på ladet!!😃😃
Den passer perfekt til mig! - og ville aldrig skifte den ud trods hvis jeg pludselig kom til mange penge.
Jeg ville nok vælge at bruge nogle penge på at "shine" den op istedet for [s]
By-bil er den bestemt ikke! .... men hvad gør det også når jeg bor laaaang ude på "lars tyndskid" 😃[s][f]
Jeg eeelsker min dejlige "æske" [l]
Vh "bonderøven" Zinnita....😉
tilføjet af Anonym
En bil er for mange et status symbol!
For mange mennesker repræsenterer deres bil hvem de er som personer, da jeg "steg i graderne" faldt det mig næsten naturligt ind at skifte min BMW ud med noget mere eksotisk, jeg endte så med at købe en Ferrari Rød Honda S2000 😃 Den er unik, og der findes vel omkring 6 i Danmark, det er ikke så meget andres blikke og misundelse der gør den slags, det er nok mere ens personlige stræben efter at nå noget som hidtil ikke var muligt!
Just my few cents 😉
tilføjet af Anonym
4x4 er thumb down!
Jeg er omvendt dig ret ligeglad med, hvilken bil jeg kører i. Jeg kører en Mazda 323 og er fint tilfreds med den. Min bil skal bare være driftsikker!! Det er det vigtigste.
Jeg kan godt blive mopset over de mange store 4x4, der kører rundt på de danske veje (og nej, jeg er ikke misundelig!). Faktisk synes jeg de og deres ejere er til grin: Vi lever i jordens næsten fladeste land (= ingen bjerge), der er asfalterede veje overalt, motorerne er 2.1 L eller derover, dvs de sluger en hel del unødig bensin/diesel; så mange entreprenører, skovfolk og dyrlæger er der heller ikke i dette land, så hvad FANDEN skal man med en 4-hjulstrækker??
tilføjet af anniehall
Villy Søvndal -
har da haft en!
Palmesus og vandsmil i den skønne maj aften!
tilføjet af Alfasnyd
Opreklameret??
Åh ja,..Alfa Romeo det er jo den "bil" hvor designerne "glemte" at sørge for plads til forreste Nr.plade så den sidder i den ene side som den nu bedst kan..Ærligt talt det ser frygteligt ud og giver en ellers pæn bil et asymmetrisk udseende... For dårligt Alfa..Jegkrummer tæer hver gang jeg møder en´ af de modeller med den tumpede montering af Nr.plade. 😮🙁🙁🙁
tilføjet af Desdicardo unploug
suzuki Wagon R
Vi er de lykkelige ejere af en Suzuki Wagon som vi fik fra ny i 99...jeg mener det er den bedste bil vi har haft til dato, og vi har haft mange, den er billig i drift, nem at stige ind og ud af hvis man er ældre, ejerafgift 1200 årlig, billig forsikring, kører 19.02km på L Det tænker man på når man ser de høje benzinpriser, den er i øvrigt utroligt driftsikker, der er kolossal plads i den lille bil fordi den er så firkantet...Blev jo også kaldt Franz Jeager på hjul, kørende container oa. Jeg og min kone kunne have skiftet den ud mange gange, men syntes ikke vi kunne finde en der passede os lige så godt, (den laves desv. ikke mere, suk!) [:*(] ..Fik jeg fortalt at den har glimrende køreegenskaber trods sin højde, og med den specialbyggede trailer kan vi transportere ting som ellers kun større biler ville have kunnet, så den bil skal bare holde..(er i øvrigt også blevet passet og plejet med hyppige service og undervognsbehandlinger fra den var en lille baby,...UpZ!! en ny bil, Ggg 🙂🙂 . . God Pinse alle 🙂
tilføjet af psykolog777
Økonomi
Jeg kører citroen c4 Picasso, da min økonomi trod mange år på universitetet ikke rækker længere!!!!!!!!!!!!!
tilføjet af Offroaderen
Land Cruiser
Jeg har en Toyota Land Cruiser VX100 - På gule plader naturligvis, jeg betaler jo rigeligt i skat.
Jeg er en af dem der for skæld ud hele tiden, men skide være med det, når man hver dag får følgende oplevelser:
Indstigningen er nem, den er lidt høj, men læderet på sæderne gør at man glider nemt ind.
Når døren lukkes lyder det mere som en pengeskab der lukkes, end en tom Maerskcontainer, hvor døren smækkes i.
Nøglen drejes, og en dyb summen er det eneste tegn på at der er gang i maskinrummet.
Imens moteren lige får et minut til at vågne, trykker jeg på M1 på sædeinstillingen, således at sæde og rat glider i den rette position.
Det er tid til at komme afsted, og gearvælgeren sættes i "D". Der er 3500 kg på krogen, men det er ikke et problem, det giver bare en lidt dybere summen fra maskinen.
Luftaffjedringen gør at jeg næsten ikke mærker ujævnhederne på villavejen, og klimaanlæget har allerede fået temperaturen ned på de ønskede 20 grader. På den store skærm midt i instrumentbordet kan jeg se at jeg vil være fremme om kun en time. Det ærger mig lidt, men jeg må få det bedste ud af turen.
Jeg finder motorvejen, og Cruiscontrol bliver sat på 92 (den uofficiel fartgrænse for trailerkørsel på motorvej). På displayet kan jeg se at jeg holder et gennemsnit på 21 l/100 - ikke så galt, men det betyder nok at jeg igen må gøre et stop på næste tank.
91 liter - næsten 1000 kr - Det er jo vanvid!! Jeg lægger cola'en i køleboksen, i armlænet, og glider tilbage på motorvejen.
Jeg når frem til byggepladsen, og går ind til byggelederen og spørger hvor han vil have traileren ståene. Han anviser en plads, men påpeger at det nok kræver en traktor at få den helt på plads. Jeg smiler for mig selv, men siger ikke noget. Tilbage i lænestolen. Gearvælgerne i "L", og så ellers bare stille og roligt på plads med håndværkernes omklædningsrum. Jeg kan se i displayet at computeren arbejder på at sørge for et optimale trækfordeling på hjulene. Traileren bliver sat af, og få minutter efter er jeg tilbage på motorvejen. Denne gang er tempoet sat lidt op, men ikke for meget, for så er det for hurtigt overstået.
Prisen på Diesel vil komme over 11 kr/liter - sætningen kommer ud af de 12 BOSE-højtalere, og det lyder næsten som om der blev sat en dato på dommedag. Hvad fanden har de gang i tænker jeg. Jeg beslutter mig for at det nu ikke skal ødelægge min hjemtur, for hvad faen, jeg har jo nok råd til det.
På vej hjem kører jeg lige ind forbi Toyota-forhandleren og spørger til leveringstiden på den nye VX200 - Den er dyr, og tørstig, men den er sgu for fed, så den må jeg have!
Helt ærligt, indrøm nu bare at havde du råd, som mig, så købte du også den bil du vil have, og du ville ikke kigge ret meget på forbruget.
Vi ses ud i trafikken - om ikke andet, så kan I genkende mig på at det er mig der står ved Dieselstanderen
tilføjet af Desdicardo unploug
Beklager
Om det så var mig der havde vundet de 33 mill. i lotto ville jeg ikke købe en 4wheel drive. de siger mig ikke noget...Derimod savner jeg faktisk min Nissan Kingcab som jeg havde for nogle år siden den var virkelig praktisk og med personvognskomfort selv om det var en diesel. Det er ikke altid pengene der afgør hvad for en bil man har min fine "Land Cruiser" ven..men held og lykke med din bil.
tilføjet af Mand36 (nogen har taget mit...
Jeg elsker biler!
Jeg elsker SORTE biler. Det fortæller at jeg er temperamentsfuld i trafikken og individualist som gir den lidt gas.
Jeg har flere biler.
En 4x4 som faktisk kører længere på literen end min "familie-coupe" som er en Volvo med turbo. Så alt det pladder med miljø, det er simpelthen en gang billshit med mindre man kan acceptere en Polo. Jeg har et firma hvor jeg skal bruge en bil som kan trække tunge trailere.
Speaking of Polo'er: Jeg HADER Polo'er (og deres ejer-piger). Det er tøser som kører for lidt, er for uerfarne (på vejen) og derfor altid ligger i venstre vejbane på motorvejen og kører 107,5 km/t.
Sidst har jeg lige fået en hvid Porsche. Uden tag, og med en potent lyd når man giver den gas. Den går halvt så langt på literen som min 4x4 - men tøserne elsker den, og der er ingen der skriger "miljø" når jeg kører forbi.
:-D
tilføjet af Bilmand
Jarl Friis Mikkelsen
Jeg mødte lige Jarl Friis Madsen på Statoil. Han er jo en flot (relativt gammel) mand med super tjekket tøj, tjekket hår, tjekkede solbriller - OG VERDENS MEST UTJEKKEDE 4x4.
DET holder altså bare ikke. Jarl skal have en Mercedes SLK Roadster. Mercedes er for modne mænd - og SLK er for modne mænd med klasse og ungdommens vildskab.
Go get one Jarl. Din manager vil give mig ret :-)
tilføjet af Bilmand
Du siger noget
Hvis man har en Suzuki Wagon behøver man ikke at fortælle at biler ikke sig én noget. Et NEON-skilt med teksten desangående, sat på en bygning ved søerne i København, ville skjule det budskab bedre end dit bilvalg nu gør. Wagon er det største misfoster der nogen sinde er skabt i bilhistorien, og jeg har altid undret mig over hvem faen der køber sådan en spand. Men OK - der er mennesker jo forskellige, så det er ikke en kritik af dig. Men den bil ...arrgh :-D
Og dig med 4x4'eren. Jeg er enig, det er bare for fedt med den komfort. Kan ikke huske jeg sidst har læst et kontoudtog fra Statoil. Jeg er totalt ligeglad hvad benzinen koster. Sæt den op t 15 kr. per liter, og vi slipper af med alle hobby-bilisterne og får mere plads :-D Særligt Polo og Wagon-ejerne giver vel så op 😉
tilføjet af Desdicardo Unploug
En hadebil ???
NÅ det var ikke en kritik af mig?? .. det lyder ellers sådan. Jeg kan så regne ud at du har aldrig prøvet at køre en wagon ellers ville du ikke skrive sådan, skrev jeg ikke at jeg havde haft og prøvet mange biler også igennem mit job (inklusive amerikanerflydere) Du tænker heller ikke på at man altid kan få en parkeringsplads, er god til vinterkørsel pga. stor frihøjde på vejen, jeg kommer igennem hvor de flest alm. biler kører fast.... og misfoster det er vist kun DIN mening jeg tror vist kun du har set en på afstand, der er vist ikke meget "bilmand" i dig 😃 ...Alle der har kørt eller ejet en wagon har været utrolig glade for den praktiske lille bil, den bliver i øvrigt brugt til invalidebil pg. af den nemme ind og udstigning.. PS jeg er også ligeglad med benzinpriserne, men det gør nok mere ondt på dig. 😮🙂 Mvh DB.
tilføjet af Desdicardo Unploug
Jeg forstår godt at miliøet
Går af H.... til med sådanne "bilejere" i dagens Danmark, når nogen spænder livremmen ind (sådan miliømæssigt set) er der altid nogen der spænder UD, uden tanke for fremtiden og hvad den bringer, men bliv i bare ved, regningen den venter i den anden ende, jeg håber i har penge nok... 😮🙁😕
tilføjet af Bilmand
Seriøst ikke en kritik af dig
Jeg kunne ikke drømme om at have meninger om dig som jeg ikke har mødt. Så ingen kritik af dig overhovedet.
MEN, jeg synes simpelthen at den bil stinker for vildt. Jeg er med på at hvis man ikke interesserer sig for miljø, teknik, komfort, design, sikkerhed o.m.a. så kan nogen sikkert godt finde en grund til at købe den. Jeg har stadig til gode at forstå den gode grund - men pyt med det. Jeg er ikke potentiel kunde.
Oogeeh frihøjde? Den har ikke mere frihøjde end min datters løbehjul. Men jo, frihøjde relativt til længden/bredden på bilen er da sikkert fin. Men i absolutte cm. er den lige så lav som en hvilket som helst anden bil.
Wagon er faktisk et interessant studie i design. Den bedrager hjernens optiske formåen ved at proportionerne justeres. Så når de laver Wagon både kortere og smallere end normale biler - så kan de kun "redde" designet ved at gøre hjulene mindre. Det er nærmest trillebørshjul der sidder på den bil (i en smallere udgave).
Døren er også samme størrelse som i normale biler målt i cm2 og endda mindre end mange 2-dørs biler - men fordi de sidder på den mikro-karosse, så ser de "store" ud, og brugeren narres til at tro det er en feature - at der er god indstigningsplads (eller bedre indstigningsplads). Det er rent optisk bedrag.
Men det er da godt for både Suzuki og Wagon at i har fundet sammen og er glade for ægteskabet. Som man siger: Der er en partner til alle mennesker et sted derude :-D
tilføjet af hanbal
hvis du elsker biler
så se min søn´s hjemmeside www.prostreet.dk .... fed side... tag og se
tilføjet af hanbal
hov
hvo der var lige en " lille " STOR fejl... den hedder www.pro-street.dk.... undskyld mange gange....
tilføjet af Økologen
Lorten
ind i hunden, hunden ind i bilen og bilen ud ad byen.
Jeg kører Kildemoes, hvad kører du?
tilføjet af Saltholm
Ja, ja...
og cyklisterne væk fra fortovet. 🙁
tilføjet af Focus med stil
Wagon + Picasso = hadebiler
Det er ikke ligefrem Henrik Fisker, der har svinget designerpenslen henover en Suzuki Wagon...går man bare LIDT op i design og look, så er en Wagon en af de første, man fravælger: den er GRIM. Den eneste bil, der er lige så grim, som jeg lige kan komme i tanker om: En Citroën Picasso...nej vent, en Picasso er grimmere!
tilføjet af Focus med stil
Glemte lige
Kører selv rundt i den nye Ford Focus model 2008. Og den er alt andet end grim! 🙂
tilføjet af Desdicardo unploug
Det er vist en ommer
Nu røber du jo dit ukendskab til bilen, de er kun lavet i en 5 dørs version... Den model jeg har er født med 14" helårs Fondmetal alufælge, standardmodellen har 13" og det er absolut ikke trillebørhjul,..Min er en special model m/eldrevne ruder/spejle/varme i spejle, omdrejningstæller, kørecomputer, aircon, CD/radio m/4 speakers (som jeg senere udvidet til 6stk). - gasstøddæmpere, spoilere hele vejen rundt, tagspoiler m/diodebremselys, og self. ABS og fire airbags.... I 99 kostede den 160.000..standardmodellen kun 124.000 .... og så ligger den omkring 10cm. højere på vejen end de fleste andre personbiler..man kan faktisk ligge under den selv om den står på hjulene.. (jeg har faktisk skiftet olie & filter på den måde)... fortsat god Pinse 🙂
tilføjet af Desdicardo unploug
Du glemt en´
Min fine lille bilkender... det er Fiat Multipla (den med de indbyggede lygter i "dellen" under forruden og den meget stejle og flade hæk.. men den har stor sporvide og kan transportere 6 pers. ..men held og lykke med din ford "masser af kanter" Focus. 🙂🙂😃
tilføjet af Desdicardo Unploug
Det kan også blive for meget
Ja bare en bil har design så er det åbenbart ligemeget at man har forruden lige ned i ansigtet og man oven i købet nærmest ligger ned som var det et flycockpit...Har den også katapultsæde?? Ggg- 😃😃
tilføjet af Ukendskab
Suk, det er det jeg mener...
...med at der findes én til os alle:
- jeg har ikke nævnt noget om døre så vidt jeg erindrer andet end "design-illusionen".
- Ved du hvorfor Daimler købte Chrysler? Fordi når de nu havde brugt en formue på at udvikle f.eks. et bagtøj til en Mercer, så anede de ikke hvad de skulle med det efter 3 år, hvor Merceren selvf skulle have noget der var "in front". Så købte de Chrysler med den tanke at det for Mercedesen forældede bagtøj, nu kunne få nyt liv som "top-teknologi" i en bil hvor alt er opfundet i sidste årti (inkl. bagtøjet).
- Når du nævner diode-bremselys, så undrer jeg mig, for det har man kunnet finde i "rigtige" biler i så mange år at man er holdt op med at opfatte det som en "feature" (det sjove er, jeg havde aldrig ænset at jeg selv har sådan en lampe - men selvfølgelig har jeg det).
- Omdrejningstæller? Det havde min Opel Commodore 2,5 fra 1972. Dengang var det også en "feature" fordi Opel Rekord 1900 havde den f.eks. ikke, og den kostede 33.000 i ´72 eller næsten det samme som et hus på landet.
- Skifte olie? Jeg aner ikke engang hvor man åbner motorhjelmen, men jeg ved der er 250 heste dernede, så jeg holder den lukket for at de ikke slipper ud :-D
- 13" ER netop trillebørhjul (trailer-hjul på en god dag). Rigtige hjul er 19" - vintherhjul er 17" og skal man have noget vildt så kommer man op i 20'erne. Men hvor skulle du også vide det fra?
En godmodig joke i relation t ovenstående:
den ene: "Mount Everest er HØJT"
den anden: "Hvor højt? Helt som Rundtårn?"
den første: "Nej, HØJT!"
den anden: "Jeg har været Rundetårn og det ER højt!"
den første: "Jomen har du været på Mount Everest?"
den anden: "Nej, men Rundtårn er noget af det højeste i hele området, så jeg har svært ved at forestille mig noget der er meget højere end det"
....(den første går sin vej)