SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Fri debat: Politik & Samfund
29tilføjet af socrates
3.400 Raketter mod Israel!!
Nu ser vi igen en egensidig pressedækning omkring situationen i Mellemøsten. Det bør pointeres at i løbet af 2008 affyrede islamiske grupper fra Gaza lige omkring 3.400 raketter ind i Israel. Primært imod civile mål, fredelige beboelsesområder.
Israel forsøger nu at afværge, -de gør alt for at begrænse civile tab, men går efter Hamas ledere! (pressen og fotograferne er på plads) - Israel forsøger at bygge en mur for at få lov til at leve i fred. -Siden 1967 da Israel blev angrebet for første gang, af de arabiske lande fra ALLE sider, vandt Israel en heltemodig sejr, -araberne flygtede i alle retninger.
Krig er frygtelig, Israel er et lille bitte land, ca. 1/33 del af arealet af hele Mellemøsten. -Hvad vil araberne have? -Mere land?
Kan de ikke bare lade Israel være i fred, -Ja jeg spørger bare??
realisten.
tilføjet af Anonym
Hvad ville du sige til
At din nabo stille og roligt udbyggede sin have, flyttede din hæk en meter af gengen, indtil den stod ret op af dit hus?
Hvor mange bomber har Jøderne smidt over Palæstina?
Og hvor meget større end Gaza er Israel?
Og ville du syntes det var OK at Tyskerne snuppede resten Slesvig... for Skandinavien er jo stort nok i sig selv, så hvor meget mere land behøver Skandinavierne?
Jeg er ret overbevist om, at hvis jøderne ophørte med at tilrane sig noget der ikke er deres, så ville krigen ophøre.
tilføjet af DF'eren
Jøderne ejer Israel !!!
Det står i Biblen!
Muhamedanerne er blot nogle ørkenrøvere der skal sparkes tilbage til Yemen, hvor lortet hører hjemme!
Husk at stemme DF - de støtter jøderne i deres legitime kamp imod muhamedanerne og vil sende dem vi har herhjemme tilbage til muslimland og det er ikke her i Danmark!
tilføjet af Axxx
Zionisterne
der kom til Palæstina i starten af 1900 tallet startede med at købe jorden af muslimerne, men det opdagede muslimerne forsent......
tilføjet af Anonym
Gør de det?
Hvor står det henne? Kan ikke lige finde det afsnit i min bibel.
tilføjet af Anonym
Hvor meget jord købte de?
????
tilføjet af molen
Denne konflikt
Er yderst kompliceret, og det bedste man kan gøre er at give palæstinenserne deres egen stat. Fordi de andre islamiske "terrorister" bruger den konflikt til at legitimere deres terror.?😮
M.h.t til muren så er byen Betlehem nærmest affolket?? og man har fjernet livs grundlaget for tusinder ?😖
Et andet dilemma er at Hamas og Iran ønsker staten Israel udslettet.??
Her må man kunne stille nogle betingelser fra det internationale samfund.
tilføjet af en-aegte-dansker
Var det ikke mere reelt
At kigge lidt på tabstallene?
For hver dræbt israeler er 100 dræbte palæstinenser(mindst).
Israel afregner altså 1:100 som minimum.
Så kan du tale nok om de 2 tomme dåser ferskner med krudt i den ene ende, der gør det ud for en raket.
Selvfølgelig er det ikke sjovt at få sådan en i hovedet, men så kunne man bare lade være med at bo i en ulovlig bosættelse.
Der er tåber på begge sider, men de største tåber har bare klyngebomber og F-16 fly og verdens største supermagt i ryggen.
tilføjet af Anonym
Fakta
I slutningen af 1800-tallet opstod der en jødisk bevægelse, zionismen, som ønskede at oprette et jødisk hjemland i Palæstina. Zionisterne henviste til talemåden "Et land uden folk til et folk uden land", når de skulle forklare, hvorfor der skulle etableres en jødisk stat i Palæstina.
Palæstina var dog ikke et land uden folk, for på det tidspunkt boede formodentlig omkring en halv million arabiske beduiner og fattige daglejere i området. Theodor Herzl regnes med sin bog fra 1896 for Zionismens fader og argumenterede i starten for at jøderne kunne få et hjemsted i Uganda.
Efter 1. verdenskrig, hvor England og Frankrig havde koloniseret området, begyndte araberne i området ligesom de indvandrede jøder at tale om at etablere deres egen stat. Folkeforbundet (forløberen for FN) mente, at de lokale folk burde have deres egne stater i området som afløsning for Det Osmanniske Rige, som var brudt sammen under 1. verdenskrig. Den britiske udenrigsminister støttede med Balfourerklæringen i 1917 at jøderne kunne få et hjemsted i Palæstina, og her var der begyndt at opstå stridigheder mellem de arabiske indbyggere og de jødiske indvandrere. Under 2. verdenskrig forsøgte englænderne derfor at mindske den jødiske indvandring, men efter krigens afslutning rejste tusindvis af jøder ind i området. FN vedtog herefter den delingsplan, som medførte oprettelsen af staten Israel 14. maj 1948, og som betød et reelt krigsudbrud dagen efter.
I 1948 vedtog FN at anerkende en israelsk stat i dele af det område, der i dag er Israel. FN lavede allerede i 1947 en delingsplan, der opdelte Palæstina i en jødisk og en arabisk del. Jøderne, som udgjorde 33% af befolkningen og ejede mindre end 10 procent af jorden, skulle have omkring 56% af Palæstina, mens palæstinenserne skulle have de resterende cirka 44 procent. Israelerne var tilfredse med denne fordeling, men palæstinenserne mente, at de havde ret til en stat i hele Palæstina, og derfor afslog de FN's forslag. Palæstinenserne blev bakket op af de arabiske nabolande, hvilket førte til en række krige op gennem de kommende årtier.
Tjaaa... hvorfor mon 33% af befolkningen skal have 56% af landet? Som de reelt set ikke havde beboet i flere hundrede år!!!
Mon ikke nogen af jer muslimforskrækkede skulle se at få styr på jeres historie, inden I dømmer?
tilføjet af Israel
det
det skal jeg sige dig.
Når de usle arabere efter århundrede har flyttet ikke kun hækken, men også fjernet beboerne i deres repektive ejendom og myrdet naboerne, så slår jeg igen.
Vi er frygtløse og målsikre.
Israel.
tilføjet af Gnolde
Til Urealisten
hvad hvis der kommer nogen hjem til dig og bestææer dit lokum..? skal de så bare have lov til at være der fordi det er en så lille del af sin residens.?
?????
Hvad skriver du? Slår du først igen om århundreder? Er du så ikke død inden? Og har de hække i Gaza? Er det ikke ok de fjerner beboere i deres egen ejendom? Det ville jeg da selv gøre, hvis jeg fandt nogen i min ejendom.
"målsikre"? Det er måske lige at presse den hva'?
tilføjet af Mjølner
Bestææer?
Ved ikke hvad det ord betyder, men muslimerne kan gøre hvad de vil, sålænge det er i muslimland - og det er ikke her i Danmark! Har det noget med bæ at gøre? Nej på den anden side vil jeg ikke vide det - det er garanteret en ulækker muslimsk praksis - så den vil jeg helst være fri for. http://ekstrabladet.dk/112/article1104350.ece
tilføjet af dogonblues
8 million raketter
Så mange fyrede vi af igår, 3 kommet alvorligt til skade og 47 slemt til skade.
3400 raketter fyret af mod Israel, en person er kommet lettere til skade
Hvad skal vi nu spørge du.
Israel affyrde ca. 300 raketter, 415 Palastinenser til dato er død, og mere end 1500 kommet slemt til skade, stømmen er slukket, drikkevandet ikke til stede, nødshjælp afskåret, og invasion mod de slemme Palistinenser kommer indenfor 24 timer.
Hvad skal vi nu spørge du.
Israel er en lillebitte land skriver du.
Jamen jamen jamen, Det er ikke nemt når man bør ved siden af kæmpe Palistina [:|]😃[s]
Hvor meget fik du at spise idag ?
Nick
tilføjet af så åben dine øjne
køb nogle briller så
du er da ffor dum hvis du ik kan finde det i din bibel hvad for en bibel bruger du den må da være fra en anden planet.....
tilføjet af Gud den gode
De ejede Israel
Det er historisk korrekt, men det betyder
ikke at de er nutidens retmæssige ejere.
Du ejer hellere ikke din ejendom, når
du dør en dag. De samme regler gælder for
jøderne, og mange andre tidligere nationer.
tilføjet af anonym nr 1
Hvem
Hvem/hvilke partier har åbnet op for korantilhængernes(mange af dem er bekvemmelighedsturister og lykkeriddere samt platugler) adgang til Danmark? Svaret er de røde partier samt de rablende gale(de radigale).
tilføjet af socrates
hold dig til emnet
det klæder de fleste rimeligt intelligente mennesker!!
1. verdenssamfundet gav jøderne dette lille stykke jord efter anden verdenskrig. Med flid og hårdt arbejde, forvandlede jøderne sand til edens have med plantager og landbrug. Hibbutzer.
2. Da landet er angrebet fra ALLE sider adskillige gange mener de sig berettiget til at snuppe et par meter hist og her, som buffer zone, for egen sikkerheds skyld. Palæstineserne klynger sig KUN til området omkring Israel fordi det er der der er innovation og arbejde at få, -hjerner!!
3. Læs indlægget, hvor mange raketter har islamerne/hamas ikke sendt ind over civile områder i Israel i 2008? Hamas var advaret adskilllige gange, -men blev ved! - Kujonerne gemmer sig mellem civilbefolkningen i Gaza, hvorfra de affyrer deres raketter mod civilbefolkningen i Israel!! - Typisk underlegen muslimsk fremgangsmåde!!
4. Selvfølgelig er Israel større end Gaza, det blev bestemt efter anden verdens krig, -OM det så var klogt? -skal jeg ikke dømme om? - men det er et faktum!
5. Problemet for Gaza er at hver gang de avler seks børn, får jøderne to!! - og dette de seneste 60 år. -Og dét er ikke Israels skyld!!
6. og så lav dit eget indlæg om nazisterne, så svarer jeg.
realisten.
tilføjet af socrates
Rigtigt !!
Som situationen er idag, og som den har været i TO-tusinde år, så giver araberne aldrig op før den sidste jøde er fordrevet fra Mellemøstem med alle midler! - De ser gerne triumferende de sidste fyrre, halvtreds stykker svømme, flygtende ud i Middelhavet, så de kan overtage alle rigdommene, i den lille israelske enklave! MEN enhver kyndig ved, at indenfor eet år ligner edens have, igen Iraks baggård, -skulle det komme så vidt!!
Det internationale samfund kan stille nok så mange betingelser, -ingen araber vil på intet tidspunkt i sit liv, -i al fremtid kunne leve med staten Israel og jøderne i Mellemøsten. Kun den stærkeste vinder!
realisten
tilføjet af socrates
Du har en pointe!
Men dog overdriver du!
1. der hvor Hamas bomder vildt og hensynsløst er IKKE besatte besættelser (følg med) - dette område blev af verdenssamfundet givet til jøderne efter anden verdenskrig. - se iøvrigt mine kommentarer ovenfor!!
2. der er gudhjælpemig tåber på begge sider, men jeg er af den opfattelse, at hvis ikke den samlede arabiske verden 1967 havde angrebet massivt, og tabt så ynkeligt, så havde dette aldrig eskaleret som det er sket, Araberne følte sig nedværdiget og totalt slagne, på vild ynkelig flugt! -Ja til grin! - Dette har spiret et uslukkeligt had i de små mennesker.
3. Ja og hvad skal Israel gøre? give ind så meget som een centimeter?? - Hvis så, så ender de alle i havet! Så jeg vil da mene at de fortjener at have USA i ryggen, så de på et tidspunkt kan få lov til at leve fredeligt indenfor egne grænser!!
4. Løgn!! - der er IKKE brugt klyngebomder, men præcissionsbomber mod højtstående Hamasledere.
4. At civile skal dø på begge sider kan enhver kristen være dybt ulykkelig over, incl. jeg selv!! - Men hvis en jøde, eller en kristen dør! - tror du så at en muslim har det på samme måde???
Kunne du ikke lige give din mening, på i hvert fald det sidste punkt?+
mvh.
realisten.
tilføjet af socrates
Nej, selvfølgelig
IKKE, -men hvis du dermed hentyder til oprettelsen af staten Israel, -så blev dette bestemt af Verdenssamfundet i 1949!! - stormagterne og alle andre stater af Folkeforbundet - OG det står stadig til troende i FN om du kan lide det eller ej. I FN er de fleste arabiske lande medlemmer, som alle har godkendt reglerne.
Læs iøvrigt alle andre kommentarer og det originale indlæg nok engang.
pft.
realisten.
tilføjet af socrates
Fuldstændig Irrelavant!!
Islamisterne/Hamas affyrede 3.400 stks. dødelige raketter ind over civile israelske boligområder i 2008, -HVORFOR??? -svar tak!! Hvis dette fik lov til at fortsætte, hvad bliver så det næste??
i 2008 affyrede Israel INGEN dødelige raketter ind over nogensomhelst områder i Gaza, civile som militære!! venligst NOTER!!
Israel har de sidste 4 måneder af 2008 advaret Hamas mod at blive ved, ellers!! - Hvad gjorde Hamas?? - de blev ved! - og som de kujoner de er, så sidder de blandt den palæstinæsiske civilbefolkning og fyrer deres raketter af. (læser du ikke aviser?)
Nu går Israel så efter lederne af Hamas, og har åbentbart succes med det! - Men hvor frygteligt det er at uskyldige, sikkert søde mennesker skal dø og lide fordi fanatiske islamister sætter de uskyldiges liv under deres egen fanatisme.
Hvor er det sørgeligt, og jeg græmmes.
realisten.
Punkt for punkt
1. Nå, jamen så må jeg have taget fejl.
2. Ja, det har du nok ret i.
3. Nu annekterer de jo land, bl.a ved at lovliggøre ulovlige bosættelser på besat land.
4. Nej, det har jeg heller ikke sagt. Det er dog mange år siden man fandt ud af at de præcisionsbomber ikke var så præcise endda. De romantiske drømme om ren krig via dem (opstået i 1991) er skudt i sænk.
4.(5.) Ja, det vil jeg da tro. Nu er jeg ateist og dansker, og man kan væmmes lidt over den kristne fryd her på forummet over muslimers død ind i mellem.
Konflikten dernede handler bare ikke om tro. Det handler om land.
tilføjet af Anonym
Ingen kommentarer fra jødeelskerne?
Selvfølgelig ikke. Det ville jo også være ualmindelig dumt og naivt at tro I havde nogen kommentarer til virkeligheden.
er udtræk blevet manipulation?
Er der nogen steder i, der er urigtigheder sammenlignet med det link du lægger på?
Men derudover: Hvad med en kommentar? Syntes du virkelig det er i sin orden, at jøderne bare tilraner sig mere og mere land?
tilføjet af Anonym
Så du gætter altså bare?
Du ved heller ikke hvor i biblen det fremgår, at jøderne skulle eje Israel.
Derudover: Biblen er jo bare en samling sagn og overleveringer. 1% sandhed og resten fri fantasi. Det er nok ikke en bibel man skal anvende, når man skal fordele jorden.
tilføjet af socrates
all right
3. enig alle bosættelser udenfor deres eget tildelte landområde bør stoppes prompte, -og det forsøger den israelske regering også, med pres fra USA. Men orthodokse kræfter arbejder imod. det bedste ville være at de bosættelser med magt blev nedlagt og jøderne sendt tilbage, punktum. Og det bliver også løsningen, tror jeg.
4, nej præcissionsbomber kan svigte, men med de midler de har idag, kan de som du ved faktisk ramme lige ned i en enkelt bil.
5. det er på intet tidspunkt mit indtryk at kristne fryder sig over andre menneskers død! - Måske er der små idioter på denne side som ikke fatter et bønneslag, og tror det er røvere og indianere som leger teater i mellemøsten?
Ja konflikten handler nemlig om land, -jødernes land Israel, -denne lille stribe som de ikke kan tåle at jøderne har!
fortæl mig hvorfor palæstineserne er lukket inde i Gaza, når er uanet plads mod syd og vest, som er egyptisk territorium. Men dette arabiske land har lukket grænsen hermetisk i, kun våben lader de smugle ind. se på landkortet, palæstineserne kunne få tildelt seks gange så meget plads, uden det ville skade en sjæl, kun afhjælpe situationen. Men nej, gryden skal holdes i kog.
tilføjet af Anonym
Sikke en gang pladder
Men det er jo det sædvanlige med dig. Du ser kun lige til dit eget snudeskaft.
Verdenssamfundet foreslog en fordeling af noget land - men de beboere der i forvejen boede på dette land, ville ikke flytte. Derfor har jøderne bare taget og taget og taget.
Jeg brækker mig over jøder efterhånden. De er da nogle af de mest ækle mennesker der findes. Rager til sig, uden hensyntagen til andre.
tilføjet af Anonym
Fordi jøderne rager mere til sig
end de på nogen måde er berettiget til.
For hver jøde der dør i kampene, dør der 100 palæstinensere. Men den uretfærdighed kan en jødeelsker som dig jo ikke forholde dig til.