SuperDebat.dk > Mobiltelefoner & Elektronik > Fri debat: Mobil/Elektronik
15tilføjet af anonym.
3mobil i Basta torsdag aften.Klager igen.
3mobil kommer i Basta imorgen aften torsdag kl 20,50.Så et lille brudstykke derfra,og der er igen klager over dem og deres regninger til kunderne.
Utroligt at der skal være så meget bøvl og plat med visse teleselskaber.jeg vil gætte på at Debitel og 3mobil fører klart i klager.Det er ikke første gang at 3mobil er i Basta godt efterfulgt af Debitel.
tilføjet af Martin 2
Så du...
I "Kontant" på DR1 i går aftes, var Debitel i søgelyset. Uden man vidste af det, var man blevet kunde hos dem og blev krediteret for noget man ikke ønskede. Svineri!
tilføjet af anonym,
Ja,jeg så det godt.
En utrolig frækhed fra Debitel.Bare lur mig om de ikke fortsætter deres plat.
tilføjet af Martin 2
Det tror jeg de gør...
Jeg tror ikke de er færdige med at snyde deres kunder selvom direktøren fra Debitel påstod at det var en stor fejl fra deres side af. Det siger de jo altid. Læste også et andet indlæg her i debatten for noget tid siden. Der var det også Debitel den var gal med. Det var noget med, at kunderne fik mega høje regninger. Det var helt urimelige priser når de ikke engang havde snakket for så mange penge.
tilføjet af jura78
Uforståelig regning!
Jeg er helt enig i alle de ovenstående indlæg, der præcist vurdere 3´s produkter og kategoriserer det som "bras". Jeg er interesseret i andre der har været ude for at få nogle store regninger, som 3 begrunder med, at man har talt på andet end 3´s net, trods det aldrig har været vist på telefonen, at man er gået over på et andet net. Jeg har nu reklameret overfor 3, at de skal bevise klart og tydeligt, at jeg har brugt Telias net i Sverige. Kan de ikke det, går jeg i retten med sagen. Jeg vil gerne køre retssagen alene, men hvis andre ønsker at være med, er I meget velkomne og om ikke andet så som vidne til 3´s fusk med regninger og produkter. Skriv endelig, så vi sammen kan gå til pressen og i retten. Vh Trine
tilføjet af pele33
regninger fra hi3g på trods af lovning på det modsatte
Hej jura78
Ja , jeg kan pt komme med sagen om Hi3g som pludselig efter et år begyndte at sende mig regninger på et telefon nummer som jeg havde stillet i bero , dengan lovede man mig , at det ikke ville koste mig en krone og at der ikke kunne ringes op fra nummeret.
Og hvad sker ..... i december 2007 står pludselig et træk fra min konto , som jeg selvf annulerer og henvender mig skriftlig til Hi3g , da jeg ikke kan komme i kontakt med dem telefonisk som sædvanlig , om at de skal få orden på sagen. Efterfølgende får jeg et svar fra 3mobil om at de løber fra ansvaret. jeg vil ikke betale og jeg kører om nødvendigt også i retten med denne sag.
Hvordan er det gået med din sag ?
Venlig hilsen
Per
tilføjet af jura78
3 mobil
Hej Per,
Jeg er ikke overrasket over at høre din historie. Det jeg har gjort er, at sende sagen til Teleankenævnet, som kører sagen mod 3 for 150 kr. De penge tilbage betales hvis man vinder sagen. Du kan se mere på www.teleanke.dk hvor du også kan læse et hav af afgørelser mod 3. Så de er bekendte med hvor mange kunder der snydes af 3.
Skriv gerne igen til mig, hvis vi sammen skal gøre yderligere, for jeg er stadig arrig over deres metoder og hvordan de kan komme om ved at snyde folk så vandet driver af dem.
Venlig hilsen Trine
tilføjet af pat
get real
ja fordi de vil nemlig snyde flest muligt mennesker, det er stensikkert! Det er grundlaget for en sund forretning så det må klart være deres mål at snyde hver dag, alle kunder
tilføjet af jura78
En medarbejder fra 3 synes lige at skulle ytre sig...
Det har du nemlig helt ret i.... men ikke fordi de kører en sund forretning, men fordi det er nemt for dem og meget svært for kunden at bevise det modsatte. Nu er du sikkert en medarbejder hos 3, som ikke helt ved hvad der foregår... men hvis du arbejdede dig lidt op i toppen, ville du kunne se, at de kalkulere med snyderiet. Hvor meget vinder de på det og hvor meget taber de, de få gange de taber en sag. Hvis man kørte en reel og sund forretning, ville man aldrig kunne få så mange sager på nakken som 3 har. Tjek de arbejdsgiver i sømmene, bl.a. hos Teleanke, hvor du vil kunne se, alle de 100 vis af sager der er mod 3. PS. Ingen grund til at skrive videre på vores debat indlæg, når du ikke har noget konstruktivt at skrive.
tilføjet af Nese
hæfte for andres fejl
Jeg har modtaget et rykkergebyr som jeg skal betale hvilket jeg ikke agter, sagen er at jeg forsent har modtaget en regning fra 3-mobil, som jeg derved kommer til at skulle betale forsent, regningen havde desuden været fejl på hvilket 3-mobil indrømmer med begrundelse at de har haft nogle problemer med udregningen.
Jeg har fået flg. besked fra 3-mobil og har også fået det på skrift.
citat: hvis man ikke modtog en regning til tiden, så er det kundens ansvar at rykke 3 mobil, for denne regning.
citat : hvis fejlen skyldes evt. et forsvundet brev i postdanmark ville man som kunde også komme til at betale rykker gebyr for dette hvis man ikke reagerede iflg ovennævnte.
Dette har jeg på en mail.
ovennævnte synes jeg er helt urimeligt, det må da være sådan at man skal modtage regningen før man kan betale den og hvis ikke så må de da bare sende en ny når de rykker for betalingen. jeg har iøvrigt ikke betalt forsent før.!!
tilføjet af mettehp84
3 mobil- hvor er jeres service??
Jeg blev kunde ved 3 mobil i juli md. 2009, da de havde en billig mobil, men det fortryder jeg da virkelig!! 😮
Problemerne hober sig op..
1)Jeg kan ikke logge ind på www.3.dk/selvbetjening, da den skriver min kode er forkert selvom jeg har fået en ny kode utallige gange af 3´s medarbejdere..
2) Når jeg ringer til kundeservice er deres system ALTID nede, så de kan ikke hjælpe mig!!
3) Har intet signal på min mobil det meste af tiden,så har ikke mulighed for at bruge min mobil!!!...men alligevel modtager jeg regninger på ca. 700 kr hver md.!!!?...
4)Ved ikke hvor mange gange man bare er blever stillet om til en medarbejder som bare smider på -efter man har ventet 15 min på en ledig medarbejder!!!
..Ved snart ikke hvad jeg skal gøre af mig selv??🙁
tilføjet af johnni juul
3 fusker med regninger
selvom jeg har sagt mit abonnement op og tlf er lukket i maj får jeg regninger for samtaler juni mdr osv
sagen startede med de påstod jeg havde downloadet 200.000kb ned på min mobil
som jeg ved er en direkte løgn
efter jeg klagede til regningsservice vælter det ind med regninger om forsent betaling selvom jeg kan bevise det modsatte
de truer med inkasso selvom jeg har klaget på skrift over min regninger
gratis servicer skal jeg lige pludselig betale for, 3 har tilføjet servicer uden min viden og listen er uendelig lang
mit abonnement lød på 29kr/mdr og har typisk haft regning på 60kr men så sender de en regning på 1914kr på dataforbrug men vil ikke dokumentere det på skrift
i juli mdr bad jeg om at får "mit dataforbrug"på skrift og har ikke set skyggen af den endnu
tilføjet af Søren A
kundeservice hos 3
Desværre eksistere ordet Kundeservice ikke hos 3.
har været kunde hos dem i en årerække, kun fordi de havde de bedste mulighedet inden for internet på mobilen.
så har måtte finde mig i en hel del. da ingen andre kunne tilbyde det samme.
men nu har de forsøgt at tage røven på mig med en mini computer som pludselig blev 1000kr dyrere end lovet. trods det jeg har ringet ind 8 gange og fået den første pris bekræftet.
så nu er jeg ved at flytte alt ud af 3.
har haft problemer med dem før men det her blev for meget. tror ikke de overlever ret lang tid på denne måde.
tilføjet af den røvrendte
Hvorfor varer uærlighed længst?
Taler usandt for at sælge, har rod i deres systemer og meget lidt flexible
For min plejedatter oprettede jeg et abonnement hos 3. Da hun var under 18, kom det til at stå i mit navn. Ved oprettelse fik vi en telefon med. Kriteriet var at den skulle kunne bruges i Grønland og med andre simkort. Det fik vi lovning på, at den kunne.
Kort tid efter flyttede vi adresse og opgav flytningen til kommune og folkeregister, som vi skulle.
Så begyndte problemerne
3 ændrede åbenbart ikke, for vi fik ingen regning et stykke tid, men modtog senere en rykker. På den stod den gamle adresse.
Jeg konkluderede, at regningen var havnet på den gamle adresse, mens omadressering af rykkeren hos Post Danmark var gået bedre, så den havde vi fået. Jeg ringede og talte med 3 om det og fik dem til at ændre adressen. Men adresseændringen slog ikke igennem. Allerede næste regning var den gal igen og igen fik vi rykker. Igen ringede jeg og fik dem til at ændre adressen.
Det var stadig ikke nok. Adressen var stadig den gamle, men regningerne kom nu dog frem.
Undtagen en her i sommeren.
Der skete det igen – forkert adresse, rykker og det hele, og jeg orkede ikke mere.
Da min plejedatter samtidig var fyldt 18 ville jeg overføre abonnementet til hende. Hun var imidlertid hjemme i Grønland på ferie hos sine forældre i sommeren, så der forelå tre ting:
Dels ville jeg have krediteret den rykker, der nu igen var kommet på, på grund af fejl fra 3´s side.
Dels kunne jeg ikke betale hendes regninger fra om sommeren, da jeg ikke længere havde råderet over hendes konto i netbank. Regningerne ville kunne blive betalt 1. august, hvor hun var tilbage og selv kunne betale, men jeg skulle have et par ugers udsættelse.
Dels kunne jeg ikke overføre hendes abonnement til hende selv.
Jeg havde en lang forgæves snak med en supporter, der slet ikke kunne hjælpe mig med hverken det ene, det andet eller det tredje.
Til sidst blev jeg stillet om til afdelingen for opsigelse af abonnement, for det kunne jeg, og det ville jeg! Jeg var ved at være godt træt af sagen og af 3.
Jeg kommer til at snakke med en Chris. Han er flink og jeg får at vide, at med hensyn til den senest nye regning med rykker, der kunne jeg se bort fra rykkeren og blot betale regningen. Jeg havde jo opsat aftalen og min plejedatter brugte ikke telefonen længere, så hvordan kunne man ellers kreditere noget. Chris kunne ikke hjælpe mig med noget af det andet, men opsagde mit abonnement med virkning fra 19. august. Jeg fratrak derfor 100 kr. fra regningen, som jeg havde fået besked på og betalte resten med det samme.
Men kort tid senere fik jeg en rykker igen!
Igen ringer jeg og en supporter kiggede på sagen. Hun ender med at strege rykkeren.
Et par dage senere får jeg et brev fra incasso på over 500 kr!
Det viser sig at være de 100 kr. jeg havde fået besked på at trække fra regningen, som hele tiden spøgte. Når de krediterede noget var det rykkere på de 100 kr, jeg havde betalt mindre. De blev ved at rykke for de 100 kr. og det var dem, der røg til incasso, selvom jeg blev rådet til det af Chris og en anden supporter.
Jeg har været i telefonisk kontakt med flere ad flere omgange. Jeg har fået krediteret et par rykker, men intet har jeg fået på skrift, selvom jeg flere gange bad om det.
Jeg ringede for at få denne misforståelse af vejen, men nu fastholdt de, at jeg skulle betale, og de ville ikke lade incassosagen falde, for jeg havde begået en fejl, og jeg kunne jo nok forstå, at jeg ikke bare kunne trække 100 kr fra regningen. Jeg gentog flere gange, at jeg havde været i kontakt med flere hos 3, som ikke på noget tidspunkt havde påpeget, at det var de 100 kr, jeg havde betalt mindre, der var kimen til alle disse rykkere. Jeg mente jo derfor i god tro, at mine opkald munder ud i, at de krediterede vores udestående, så vi var kvit. Der måtte altså være tale om en fejl, siden de blev ved at sende rykkere på 100 kr.
Det fik jeg så endelig forklaret af denne supporter, hvor jeg blev meget frustreret, men trods dette bliver nødt til at tage incasso-regningen på mig, for jeg har ingen beviser.
Jeg ringede til advokatkontoret, hvor min rykker var havnet. De kunne ikke gøre så meget. Da det så ud til at jeg lige så godt kunne glemme at køre sag på grund af manglende beviser, vælger jeg at betale sagen.
Så kom der en regning mere! Næste regning – som også er sidste regning - fra 3 indeholder så yderligere 2 rykkere på 100 kr hver. Jeg ringer MEGET frustreret og får fat på Ditte i supporten, der fortæller mig, at de 2 rykker er røget på regningen, fordi jeg stadig ikke har betalt de famøse 100 kr. Jeg fortæller at den er røget til incasso – altså at der er startet en sag på det. De kan da ikke sende rykkere videre på noget de har smidt til incasso!
Hun bliver ved at sige, at jeg jo ikke havde betalt, derfor røg der rykker på.
Til sidst går Ditte med til at kreditere en af de to rykkere. Jeg spørger, hvordan vi løser det, da det her er sidste regning. Her siger hun:
”Du trækker bare 100 kr fra den regning, du står med!!!!!”
Hvordan kan hun sige det samme som Chris og som mundede ud i en sag, der røg til incasso!!!
Jeg kan ikke mere. Jeg kræver noget på skrift. Hun vil sende mig en ny regning. Jeg kan end ikke få/give dem min mailadresse, så jeg kan få noget nu og her.
Jeg bliver ført rundt i manegen uden en chance for at forsvare mig selv.
Nu her en lille uge senere er der stadig ikke kommet en ny regning, og som toppen af kransekagen viser det sag, at ikke alene virker telefonen ikke i Grønland. Den er også låst, så man ikke kan sætte andre telefonselskabers simkort i. Altså stik imod det, de n søde sælger havde sagt.
Eneste lyspunkt var at de fleste af de supportere, jeg talte med i hele denne sag, var søde.
It’s good to be free from 3!
tilføjet af Anonym
3mobil i Basta torsdag aften.Klager igen.
3 mobil er det værste der findes.... gør dig selv en tjeneste bliv aldrig kunde ved 3...!!!!!! du bliver snydt... opg mange dyre regninger og regninger de ikke kan forklare...!!!! 😖
tilføjet af skuffet kunde
Uforståelig regning!
hej , var du i retten ang saken mod 3 mobil, hva kom i frem til ?