1tilføjet af

ADVARSEL - Telenor Iphone

Jeg har netop købt en iphone 4 hos telenor sidste onsdag, 6 dage siden.
Da jeg kommer hjem og vil tænde den, dur den ikke, jeg forsøger at oplade den og tilslutte den til itunes - den er død.
Butikken siger så at den skal til reperation...Jeg siger nej tak, jeg vil have en ny, jeg har trods alt næsten betalt 5000kr og aldrig brugt telefonen.
Men de slår på at jeg har brudt emballagen, æsken er dog åben i sig selv ved køb og jeg har intet brugt.
Jeg er inde og kikke i købeloven som siger jeg har 14 dages fortrydelsesret og kan annulere købet. Stadig holder de på at det bare er ærgerligt.
Derudover opretter jeg nyt abonnement hos telenor om onsdagen, jeg er kunde i forvejen og har betalt for et andet abonnement frem til om lørdagen med fritale, sms og mms, men jeg opdager at de allerede onsdag sætter mit nye abonnement med iphonen i gang onsdag og at jeg såldes mister det gamle som jeg har betalt for frem til lørdag - herved tjener de penge på det nye abonnement hvor jeg skal betale for opkald.
OG de har forinden trukket for 2X mobilt bredbånd på min netbank som jeg ikke længere har. Pengene får jeg først retur en md. efter jeg har ringet utallige gange til dem og sagt at de trækker pengen som ikke er deres!
Telenor er virkelig en pengemaskine. Jeg vælger dem aldrig igen.
Uforskammet "kundeservice".
tilføjet af

ADVARSEL - Telenor Iphone

Hej, jeg er ikke nogen ravn indenfor erhvervsret. Men du har jo brudt emballagen samt at der ikke er tale om fjernsalg (internet handel f.eks.)
uddrag fra forbrugeraftale loven: § 20. Fortrydelsesretten er betinget af, at det modtagne overgives til den erhvervs- drivende på dennes forretningssted i væ- sentlig samme stand og mængde, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde. Ved fjernsalg af varer, hvor den erhvervsdri- vende har påtaget sig at afhente varen hos forbrugeren, såfremt denne bruger sin for- trydelsesret, og ved køb af varer uden for fast forretningssted er fortrydelsesretten betinget af, at forbrugeren holder det mod- tagne til disposition for den erhvervsdri- vende i væsentlig samme stand og mæng- de, hvori det var, da forbrugeren fik det i hænde.
Stk. 2. Er varen blevet beskadiget eller for- ringet, uden at beskadigelsen eller forrin- gelsen skyldes uagtsomhed eller manglen- de omsorg fra forbrugerens side, bevarer forbrugeren sin fortrydelsesret.
Stk. 3. Forudsat at forbrugeren udtrykke- ligt er gjort opmærksom herpå, gælder for- trydelsesretten ikke for 1) varer, der er taget i brug, hvis det efter
varens art er åbenbart, at brugen med-fører en formindskelse af varens
salgsværdi.

Derimod kan du søge telenor og sige at der foreligger en "mangel" på telefonen, og de har en afhjælpningspligt. bl.a. tilbyde en reparation eller omlevering af en erstatnings telefon. jf. Købeloven § 78 stk. 1 og 2.
Men det er godt nok en dårlig service fra Telenor når du kun lige har købt den! Går ud fra at du kontaktede dem med det samme da du opdagede mangelen!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.