22tilføjet af

Afslutning: 120, 50, 30 milliarder.

Ærede debattører og gode borgere.
Jeg mener at denne sag er opklaret. Det viste sig, at det jeg skrev, var sandheden om hvad Jehovas Vidner har skrevet om netop denne sag.
Jeg har ene og alene citeret Vagttårnet og deres skriftlige materiale. Jeg har "udkæmpet" en åndelig kamp med AnonymJv(2) og det er overstået.
Jeg vil derfor til jer andre sige tak fordi I var interesseret og jeg håber, at vi alle er blevet lidt klogere.
Til AnonymJv(2) vil jeg sige. Tak for kampen. Den var god.
Venlig hilsen
Ven af Sandheden.
tilføjet af

Afslutning

Nå så gav du op.
Ja, jeg gider helst heller ikke mere.
Desværre for dig, kom du aldrig med noget bevis for dine postulater.
bare 2 af de mange du kom med.
Jehovas vidner siger der vil være en opstandelse af først 50 milliarder så 125 millarder, og vist nok også 252 millarder.
Du skrev at jeg havde udtalt at en Gerrit Lösch som jeg aldrig havde hørt om, kom med løgn.
En sidste morsomhed fra din side, som jeg vil citere:
Du skriver:
Ja, men kære AnonymJv(2)
Jeg kan stadig kun bede dig om at læse
😖Vagttånet og Vågn Op. Der står "sandheden".😖
For noget siden skrev du:
😖De bøger og blade du har fra Jehovas Vidner
vil ikke kunne fortælle dig Sandheden. 😖
Citat
Jeg kan, jeg vil og jeg har bevist alt hvad jeg har skrevet. Det er dig der er bagud. Du må læse mine indlæg hvis du skal gøre dig håb om nogen særlig saglig viden om hvad I selv skriver i jeres blade og bøger.
Bevar mig vel.
Du er helt utroligt fantastisk indbildsk og selvglad. Du mener sikkert du er at sammenligne med Einstein og er en ren vismand.
Der er mere visdom at hente i et Anders And blad, end hos dig.
Jeg kan kun bede dig om ,at læse om onkel Joakims fantasilliarder.Det er nemlig også ren fantasi.
Jeg kender selvfølgelig ikke din baggrund, men mon ikke. du ikke har nogen særlig uddannelse.
Du har ihvertfald ikke format, og har heller ikke den indsigt du forsøger at foregøgle.
Din viden er deponeret hos Google.
Jeg tror ganske enkelt du er en taber, med et stort behov for at styrke dit ego, og meget gerne på andres bekostning, i særlig grad Jehovas vidners, som du af en eller anden grund ikke kan fordrage. (jeg har nok ikke gjort det bedre)
Du føler dig derfor berettiget til, at manipulere de faktuelle kendsgerninger om os, ved latterlige Youtube henvisninger, eller links der er skrevet af odiøse foretagner.
Jeg er ret sikkert på, du vil fortsætte din overlegne stil med praleri og belæring af alt og alle.
Måske du kan opnå beundring, om ikke andet, så af dig selv.
Til afslutning skriver du:
Til AnonymJv(2) vil jeg sige. Tak for kampen. Den var god.
Ja selv tak - det er da godt, du ikke bærer nag over du tabte kampen til biblen og dens forfatter.
tilføjet af

han har jo bevist det

at skulde vente på at du også har opfattet det, vil jeg mene at vores liv er for kort til.
men sig endelig til, når du ikke er bag efter mere.
imens er der mange andre tåbeligheder at kaste sig over om jehovas vidner.
fx. jeres tåbelig dress code.
http://svhelden.kilu.de/pdf/witchtower_01_2009.pdf
tilføjet af

Ja mon-

ikke Ajv 2 trænger til nye briller ...eller 😃
Som han dog kan fordreje og forfalske alt hvad der bliver skrevet - i stedet for at se sandheden i øjnene.
Det var SANDT hvad Ven af Sandheden skrev, at sådan STÅR der i bladene - MEN det er IKKE sandheden hvad der står i vagttårnets blade, den forstår vidne 2 ikke...😕
tilføjet af

HA-HA-HA

Den har jeg ikke set før - Witchtower, genialt, megagriner!!! 😃
M.v.h. Pim
tilføjet af

Ja mon ikke

Lyjse
Du forstod dog så meget, at det drejede sig om, var det der blev sagt om Jehovas vidner sandt eller ikke.
De mange millarder var helt ligegyldige.
Havde Russell begået en fejl havde jeg ikke protesteret.
Men Russel fremsatte ikke nye profetier, hvilket ville have været en bommert af de store.
Russell kom med flere teorier, deraf `en hvor han ganske enkelt tog fejl.
Han var ikke fejlfri.
Jeg spurgte dig på et tidspunk om Russell havde grebet dette ud af den blå luft, eller var der faktisk en bibelsk begrundelse for hans ide.
Du svarede ikke.
Ganske givet fordi du ikke ved hvad du skal svare. Det er fint nok med mig. Du må så blot erkende, din viden om Jehovas vidner er begrænset, og dine bombastiske udfald savner en ærlig begrundelse i mange tilfælde.
Når talen er om Jehovas vidner må jeg erkende, vi vil blive forfulgt for at forkynde ordet om Gud, ligesom Jesus blev forfulgt, og profeterede at det ville vi også blive.
Johs 15:20
Det der er blevet sagt over den sidste uges tid, er led i den ondsindede kampagne Vas, dig og andre fører, med brug af alle midler, mest løgn og manipulation.
Henvisning til links der indeholder tydelige træk af satanisme. Hvorfor er i så glade for den slags.
Vas manilpulerer helt åbenlyst og indser ikke hvor tydeligt det er. I sin egen selvglæde fører han sig frem, også for at blive bekræftet i sin overbevisning om egne fantastiske evner. Dertil bruger han Jehovas vidner, da han kan opnå beundring.
Da der er andre, der er imod Jv, kan han bruge dem som nyttige idioter.
Jehovas vidner fremstilles som en slags neaderthalernes kristne, primitive, uvidende om egen tro. Hvorfor Vas må komme os til undsætning, han alene kan fortælles os hvad alverdens Jehovas vidner tror på.
Han har tydelige narcisstiske træk.
Hans forlorne hykleriske leflen om vi skal være venner, og jeg skal være taknemmelig for, at han udbreder vor tro, som han, som sagt, er den eneste i hele verden der kan gøre rede for. Ved du hvad, jeg finder denne falske og påtagede venlighed noget af det mest sleske og ulækre.
Han søger min underdanighed og næsegruse beundring, endda ved at lokke med, jeg bør udvise mildhedens ånd overfor ham, som kristen.
Men at være kristen er ikke det samme som at være "Leif lalleglad."
Der er han kommet til den forkerte.
Her er et sortiment af hans udgydelser.
PS. Jeg er godt klar over, at folk tænker: Ven af Sandheden tager fejl. Det må dog være Jehovas Vidner der ved mest om dette her f.eks. AnonymJv(2).
Svaret er: Nej, det ved Jehovas Vidner ikke bedre. De aner overhovedet ikke hvad deres egne bøger og blade indeholder og de er heller ikke interesseret.
Nu har du fået sandheden om Jehovas Vidners tanker og undervisning og lære med hensyn til hvad de mener der skal ske i det de betegner for deres 1000 års rige.
---------------------------------------------------------------------------------
Jeg kunne i den forbindelse spørge dig Lyjse, er tusindårs riget Jehovas vidners eller er det Jesus`s
Du svarer garanteret ikke som du plejer, du ved
Godt at Vas tager fejl og det vil du ikke anerkende. Har jeg ret ?
---------------------------------------------------------------------------------
Videre....
Det siger jeg så tak for. Det er altid kærkomment at blive bekræftet i sine synspunkter.
På den anden side finder jeg stor glæde ved at kunne fortælle dig alt det du åbenbart ikke selv kender til hos Jehovas Vidner.
Må jeg spille et lille musikstykke for dig til at opmuntre dig med? Jeg anbefaler mig i Jesu Kristi navn.
Kære AnonymJv(2)
Vi må nødvendigvis være venner trods vore meningsforskelle.
"Ja, men kære AnonymJv(2)
Jeg kan stadig kun bede dig om at læse
Vagttårnet og Vågn Op. < Der står "sandheden". >

"De bøger og blade du har fra Jehovas Vidner
< vil ikke kunne fortælle dig Sandheden." >
Jer er blot her for at vidne om Jesus.
Nu kan du jo underholde dig med din egen troslære og ses, at mine ord er sande og vise.
Godaw mand økseskaft.
Vise ord af vas !!!

Nu kommer vi så til dig lyjse.
Du læner dig op ad Vas.
Men kan du så ved at læse Vas`s indlæg, finde et belæg for, vi Jehovas vidner har fremsat en profeti med tal på, hvor mange der får en opstandelse.
Det gad jeg nok se.
(du kan lede i samtlige de bøger og blade der er skrevet siden 1881)
Jeg har kun holdt mig til den bibelske baggrund for min argumentation. hvilket du undsiger, som så ofte før.
Intet af det jeg har skrevet er i modstrid med biblen.
---------------------------------------------------------------------
Du tror på en udødelig sjæl fremgår det af dine indlæg.
Du tror vist nok også på at nogen sjæle efter ukristelige,(sikkert min) kommer i et brændende helvede, for at pines.
Hvis en "sjæl" skal pines må den være ved bevidsthed altså i live. Ellers kan den kun være død og uden nogen form for følelse af hvad der foregår.
Biblen siger iøvrigt intet om, der findes en sjæl indeni os. Vi er´ en sjæl, sålænge vi er i live.
Da Adam og Eva havde syndet ville de dø.
1. mosebog 2:17 Gud siger:
"Men træet til kundskab om godt og ondt må du ikke spise af, for den dag du spiser af det skal du visselig dø."
Talte gud sandt ?
Eller talte satan sandt da han sagde.
1. Mosebog 3:4
Da sagde slangen til kvinden: „I skal visselig ikke dø.
Du Lyjse siger: Alle får en opstandelse og bliver levende under en eller anden form. Sjælene efter de ukristne skal i helvedet.
Altså siger du:
Gud løj, men satan talte sandt.
Er det den sande kristne tro ?
tilføjet af

det bedste de formår

Ja den er god.
Det viser hvor usaglige argumenterne er.
Her ser vi niveauet af plathed. Det er ret infantilt at efterligne vor typografi.
Det her skal altså være det bedste man formår i at finde "sandhedsbeviser" om Jehovas vidner !!!
tilføjet af

Den eneste på dette forum-

der ikke har forstået - det er DIG vidne 2-
Og lad nu være med den "forfølgelse" den holder ikke - mange bliver VIRKELIG forfulgt i dag, det er med livet som indsats at bekende sig til den KRISTNE tro i mange lande.
Og dermed mener jeg dem der tror på [l][s]Jesus Kristus deres Frelser og GUD[s][l]
Nu skal jeg afsløre noget for dig : Jeg har debatteret med jehovas vidner i flere år, og OGSÅ helt alene som kristen ( det kan Sveland bekræfte, da vidnerne flygtede, inviterede han mig ind på soldebatten 🙂 )
Så drop det med, at jeg ikke kan klare mig uden Ven af Sandheden - ham har jeg kun kendt her på sol, i kort tid.
Men nu vil jeg gerne se du besvarer de skriftsteder du "rendte fra" i den anden tråd - og det SKAL være dem, og ikke noget med alt den udenomssnak.
Og kunne du så for een gangs skyld, holde dig til emnet ( bolden ) jeg skal ærligt indrømme - jeg springer alt dit spam over, i dine indlæg - så kort og godt : Hvad er det der står, og hvordan vil du bortforklare det ?
[f]
Heb.9
v27 Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter DØMMES, v28 sådan er Kristus ofret én gang for at bære manges synder og vil anden gang komme til syne, ikke for syndens skyld, men for at frelse dem, som venter på ham.

2.Kor.5
Længslen efter at være hjemme hos Herren
v1 Vi ved nemlig, at hvis det telt, som er vort hus på jorden, brydes ned, så har vi en bygning fra Gud, et hus, der ikke er bygget med hænder, men er evigt, i himlene.
v2 For mens vi er her, sukker vi af længsel efter at iklædes den bolig, vi har fra himlen v3 – så sandt vi da ikke skal stå nøgne, når vi er klædt af.
v4 For mens vi bor i teltet, sukker vi besværede, fordi vi ikke vil klædes af, men klædes på, så det dødelige bliver opslugt af livet. v5 Og den, som har sat os i stand til det, er Gud, der gav os Ånden som pant.
v6 Så er vi da altid ved godt mod, og vi er det, selv om vi ved, at vi ikke kan være hjemme hos Herren, så længe vi har hjemme i legemet
v7 – for vi lever i tro, ikke i det, som kan ses. v8 [f]Men vi er ved godt mod og vil hellere bryde op fra legemet og have hjemme hos Herren.[f] v9 Derfor sætter vi en ære i at være ham til behag, hvad enten vi er hjemme hos ham eller ej.
v10 For vi skal ALLE fremstilles for Kristi domstol, for at enhver kan få igen for det, han har gjort her i livet, hvad enten det er godt eller ondt.
Ingen slipper for dommen.

Matt.5
v29 Hvis dit højre øje bringer dig til fald, så riv det ud og kast det fra dig; for du er bedre tjent med, at et af dine lemmer går tabt, end med, at hele dit legeme kastes i Helvede.
v30 Og hvis din højre hånd bringer dig til fald, så hug den af og kast den fra dig; for du er bedre tjent med at miste et af dine lemmer, end at hele dit legeme kommer i Helvede.
tilføjet af

til Lyjse

Til Lyjse

Du springer over som sædvanlig, og kommer - også som sædvanlig - med nogen modspørgsmål, helt ude af kontekst - og også som sædvanlig - får jeg at vide ,jeg ikke har svaret på dine spørgsmål -
også som sædvanlig - for at dække over du ikke selv svarer eller kan svare.
Godt. Vis mig det oprindelige indlæg hvor du spørger.
tilføjet af

temmeligt underholden :)

kan man grine af det, mister man også skrækken for det ;)
så alle sektens truslerne om at man er guds fjende hvis man ikke er med sekten, glemmer man også, da man ikke kan være bange for noget man griner af vel ;)
også tør man også stille spøgsmåls tegn til emmet.
hvilket du ikke har turde gøre endnu.
her er andet udgave af magasinet.
http://svhelden.kilu.de/pdf/witchtower_02_2009.pdf
om det er det bedste sandheds bevis imod sekten.
så er der rigeligt at tage af.
nu magler sekten jo at bevise at de over hovedt har noget sandt på sig, hvilket de ikke har formået endnu, og jeg har tros alt debateret længe med jehovas vidner.
så jeg skulde nok have bemærket det, hvis der var dukket noget bemærkelses værdigt sandt op omkring jehovas vidner.
tilføjet af

Søde anonyme ...

Undskyld at jeg er så infantil, men det er fa'me god værkstedshumor, det dér.
For alle os der måske har fået lige lovlig meget af den dér stil: Accepter pkt. A, og så går vi videre til pkt. B - som du så også er nødt til at acceptere, fordi du har accepteret pkt. A - og derefter fortsætter man i samme spor, indtil folk er kørt totalt rundt i manegen, det hedder bare manipulation, og det foregår alle vegne i større eller mindre grad.
Men når man er lidt træt af stilen, er det herligt befriende at nogle gider gøre sig den ulejlighed at tage godt og grundigt GAS på det hele.
DEN KORTESTE AFSTAND MELLEM 2 MENNESKER ER ET SMIL - godt nok sagt af Victor Borge, og aldrig nævnt i Bibelen, men derfor kan det vel godt være sandt.
Så smil, kære anonyme, og undskyld at vi andre også smiler 😃. God week-end [f]. Og hvis du ikke er til at blive taget GAS på (og se andre blive "gasset"), så hold dig langt væk fra satire-fredagen på DR2.
M.v.h. Pim
tilføjet af

lad mig lige spørge

for jeg gider ikke at læse dine mega lange indlæg.
det du vil sige er at du ikke mener at det er jehovas vidners mening fordi du ikke mener det følger bibelen?
er det sådan jeg skal forstå dig?
tilføjet af

Som jeg skrev-

springer jeg alt dit spam over, og så kan der godt ligge et spørgsmål midt i alt det, jeg får overset 😕
Hvis du absolut skal tilsvine dine meddebattører med løgnagtige påstande - kunne du så ikke ADSKILLE dine indlæg, så du først kommenterer EMNET - og derefter sviner os til, så har vi muligheden for at vælge griseriet fra 😃
Jeg ser nu du har stillet mig et spørgsmål :
"Jeg kunne i den forbindelse spørge dig Lyjse, er tusindårs riget Jehovas vidners eller er det Jesus`s
Du svarer garanteret ikke som du plejer, du ved
Godt at Vas tager fejl og det vil du ikke anerkende. Har jeg ret❓"
[f]
Svar:
Jeg har adskillige gange skrevet om Tusindårsriget her på soldebat - jeg skal gerne finde mine indlæg frem igen - så vidt jeg husker, fik du heller ikke kommenteret dem dengang.[:|]
Men i dag skal jeg have gæster, så måske engang i morgen..
Jeg har aldrig sagt at Gud løj, men jeg har henvist til BIBELEN, ( den KRISTNE - ikke den der er forfalsket ) og jeg mangler svar fra dig her :
[f]
Opstandelse- Skrevet af Lyjse- - Kl 14:11, 29.jan.2009
Nu vil jeg gerne have svar fra dig Ajv 2
Som jeg forstår det du skriver, så mener du at der er nogen der er afgået ved døden, som aldrig kommer for en dom ???

Heb.9
v27 Og ligesom det er menneskenes lod at dø én gang og derefter DØMMES, v28 sådan er Kristus ofret én gang for at bære manges synder og vil anden gang komme til syne, ikke for syndens skyld, men for at frelse dem, som venter på ham.

2.Kor.5
Længslen efter at være hjemme hos Herren
v1 Vi ved nemlig, at hvis det telt, som er vort hus på jorden, brydes ned, så har vi en bygning fra Gud, et hus, der ikke er bygget med hænder, men er evigt, i himlene.
v2 For mens vi er her, sukker vi af længsel efter at iklædes den bolig, vi har fra himlen v3 – så sandt vi da ikke skal stå nøgne, når vi er klædt af.
v4 For mens vi bor i teltet, sukker vi besværede, fordi vi ikke vil klædes af, men klædes på, så det dødelige bliver opslugt af livet. v5 Og den, som har sat os i stand til det, er Gud, der gav os Ånden som pant.
v6 Så er vi da altid ved godt mod, og vi er det, selv om vi ved, at vi ikke kan være hjemme hos Herren, så længe vi har hjemme i legemet
v7 – for vi lever i tro, ikke i det, som kan ses. v8 Men vi er ved godt mod og vil hellere bryde op fra legemet og have hjemme hos Herren. v9 Derfor sætter vi en ære i at være ham til behag, hvad enten vi er hjemme hos ham eller ej.
v10 For vi skal ALLE fremstilles for Kristi domstol, for at enhver kan få igen for det, han har gjort her i livet, hvad enten det er godt eller ondt.
Når vi dør, forlader sjælen legemet, hvis du tror at vi er pist væk for evigt, så tager du meget fejl !!
Ingen slipper for dommen.

Matt.5
v29 Hvis dit højre øje bringer dig til fald, så riv det ud og kast det fra dig; for du er bedre tjent med, at et af dine lemmer går tabt, end med, at hele dit legeme kastes i Helvede.
v30 Og hvis din højre hånd bringer dig til fald, så hug den af og kast den fra dig; for du er bedre tjent med at miste et af dine lemmer, end at hele dit legeme kommer i Helvede.
Skriv svar Tip en ven Klag over indlæg

Re: Opstandelse Skrevet af anonym Jv (2) - Kl 17:46, 29.jan.2009
Til Lyjse
Du skriver:
Nu vil jeg gerne have svar fra dig Ajv 2
sv.
Det skal du gerne få.
Citat.
Som jeg forstår det du skriver, så mener du, at der er nogen der er afgået ved døden, som aldrig kommer for en dom ???
Sv. Nej det mener jeg ikke. De får alle en dom.
Med hensyn til de levende skriver Johannes godt nok dette i biblen:
Johannes 5:24
Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der hører mit ord og tror ham, som har sendt mig, har evigt liv og kommer ikke for dommen, men er gået over fra døden til livet.
Men mon ikke han mener de der er sande kristne overlever Harmagedon, uden at dø.
Du skriver:
Når vi dør, forlader sjælen legemet, hvis du tror at vi er pist væk for evigt, så tager du meget fejl !!
Sv. Det er jeg nu ikke så sikker på.
Ezekiel 18:4
Alle menneskers liv tilhører mig; faderens liv såvel som sønnens liv tilhører mig. Den, der synder, skal dø!
Mattæus 12:31
Derfor siger jeg jer: Al synd og bespottelse skal tilgives mennesker, men bespottelsen mod Ånden skal ikke tilgives. v32 Og den, der taler et ord imod Menneskesønnen, får tilgivelse, men den, der taler imod Helligånden, får ikke tilgivelse, hverken i denne verden eller i den kommende.
Men du mener altså biblen tager fejl, og sjælen er udødelig, og kan havne i et brændende helvede.
Ja så.
Skriv svar Tip en ven Klag over indlæg

Spotte Helligånden- Skrevet af Lyjse- - Kl 19:26, 29.jan.2009
ja..vidne 2 - det har jeg mindet dig om flere gange, men hvofor nævner du DET skrifsted nu
Måske er det noget du trods alt har tænkt over, for spotte det har du gjort mange gange.
Men jeg ser gerne, at de skriftsteder JEG lægger til DIG i mine spørgsmål - også er DEM der bliver besvaret.
Vi kan sagtens tage den debat igen, her ligger mange gode tråde, fra dengang Ven af Sandheden havde det emne oppe - og hvor JEG har bidraget med mine EGNE ord.
Men ikke i denne tråd - måske jeg åbner en ny ..

Johs.5
v25 Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den time kommer, ja, den er nu, da de døde skal høre Guds søns røst, og de, der hører den, skal leve.
De dødes sjæl går op til Gud, og de hører hans røst
v26 For ligesom Faderen har liv i sig selv, således har han også givet Sønnen at have liv i sig selv. v27 Og han har givet ham magt til at holde dom, fordi han er Menneskesøn.
v28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer, da ALLE de, der er i gravene, skal høre hans røst
v29 og gå ud af dem – de, der har øvet det gode, for at opstå til liv, men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.

Citat slut
Jeg mangler svar på de skriftsteder - blandt mange andre -der bekræfter at vi mennesker består af ånd - sjæl og legeme.
tilføjet af

syndes også at det er sjovt :)

tilføjet af

Tusindårsriget

tilføjet af

RE: som jeg skrev

Til Lyjse
OK.
Du vinder.
Nu er det lykkedes dig, at gøre det så indviklet, at jeg ikke kan finde hoved eller hale på dine spørgsmål.
Måske du kunne starte på en frisk .
Men jeg ser da så meget, at du mener tusindårs riget ikke er Jehovas vidners.
Dermed bekræfter du vas tager fejl, når han skriver det er noget vi har fundet på.
Det bliver han ikke glad for at høre.
Citat:
Jeg mangler svar på de skriftsteder - blandt mange andre -der bekræfter at vi mennesker består af ånd - sjæl og legeme.
Jeg kan henvise til.
Biblen siger:
1. Korinther 15:45
Således står der også skrevet: »Det første menneske, Adam, <blev> en levende sjæl.
Så du kan ikke påstå det er falsk.
Prædikeren 3:18-20
Jeg tænkte: Gud har udskilt menneskene, for at de skal indse, at de ikke er andet end dyr. v19 For menneskenes skæbne og dyrenes skæbne er én og samme skæbne: Som den ene dør, sådan dør den anden; de har samme livsånde. Menneskene har ikke noget frem for dyrene.
Er det forkert ?
tilføjet af

Stadigvæk-

intet svar på bare eet af mine skriftsteder - hverken de oprindelige, eller mit svar på Tusindårsriget 😕🙁[:|]
Alt er som de plejer at være - intet nyt her [:|]

Ha`en god aften.
tilføjet af

til Lyjse om 1000 års riget m.m.

Jeg kan ikke finde hoved eller hale i dine indlæg.
Kan du ikke bare spørge direkte en gang til.
Og venligst. Begræns det lidt ikke. Jeg har ikke megen lyst til at besvare en stribe skriftsteder, hvor jeg på forhånd ved du ikke læser eller interesserer dig for svaret.
Jeg vil også meget gerne vide hvad det går ud på. Et skriftsted er i sig selv ikke et spørgsmål.
Du skriver du springer indholdet over i mine indlæg !
Så spørg igen, Så bytter vi og jeg får svar på nogle af mine spørgsmål.
Jeg har altså rent faktisk afgivet et svar om min holdning til tusindårsriget.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=1557609
Hvis det ikke er godt nok, så præciser dine spørgsmål bedre.

Også en god aften til dig.
tilføjet af

rart med en lidt mere saglig tone

godt at se fra din side af, man skulde helt tro, du havde skiftet personlighed.
ville ellers komme med en lille stik pille, til en der følger de ældste.
hvis du er Guds søn, og stig ned fra korset!« v41 Også ypperstepræsterne og de skriftkloge og de ældste hånede ham på samme måde (Matt 27)
kan måske forklare, man kan tolke så meget af VT's lære som antikristen.
tilføjet af

Til gengæld kneb det med at svar mig AJv(2)

😉

... i samme Tråd 😃

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=1557609

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Hvad er der i grunden i vejen med at være lejlighedsvis

´

... temmelig infantil og tage gas på/grine af borgermusikken -
Er det fordi det går ud over JW/WTS ?

▼ JEG fatter simpelthen ikke hvordan du kan få den drejet den vej AnonymJv(2)▼
Det her skal altså være det bedste man formår i at finde "sandhedsbeviser" om Jehovas vidner !!!

At jeg ikke kan se det, er muligvis fordi, at en af
de få sentenser i livet jeg tager mest alvorlig, er PIET HEINS:
[l]Den som kun ta'r spøg for spøg og alvor kun alvorligt.[l]
[l]Han og hun har faktisk fattet begge dele dårligt ![l]

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

Så er der opsamling-

Jeg så at jeg i min travlhed også havde overset dette fra dig vidne 2 :
"Henvisning til links der indeholder tydelige træk af satanisme. Hvorfor er i så glade for den slags."
Se det er jo DET vi andre spørger jehovas vidner om - det er jo henvisning til det I har beskæftiget jer med i tidernes morgen - det SER man jo på vidioen - kan det slet ikke bekymre dig ?
[f]
Men nu vil jeg samle op : Det jeg spørger om, det er hvorfor jehovas vidner ikke tror alle kommer for en dom efter Tusindårsriget ?
Min begrundelse lægger i skriftsteder, og det ER jo Bibelen vi skal gå ud fra - ikke ?
Nu kan du så slet ikke overskue de skriftsteder, og det er åbenbart grunden til, at du i stedet finder et kort citat fra Det gamle Testamente frem ..så vidt jeg husker...😕
Men det er IKKE svar på de skriftsteder jeg har lagt ( og jeg kunne finde mange flere ..mange ! ) det er DEM jeg gerne ser du begrunder DIN tro udfra.
Du går imod hvad Bibelen siger - ALLE skal opstå til dom.
Lad os så fortsætte med Tusindårsriget i den nye tråd der er oprettet, så slipper du for at svare på de indlæg jeg har henvist til i denne tråd, hvad DET angår.
Men jeg vil gerne have svar på : Hvorfor du ikke tror ALLE skal opstå til dom - OG hvordan du kan tro, at vi ikke ALLE har en sjæl, der forlader legemet når vi dør og - som jeg har henvist til, i mine skriftsteder ?
tilføjet af

Jeg fik-

nu heller ikke de svar jeg havde ønsket - for når jeg henviser til skriftsteder, går jeg ud fra, at det er DEM der skal besvares/ forklares UDFRA jehovas vidners lære 🙂
Men du har ret Jalmer - Ajv 2 stak af i utide..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.