1tilføjet af

Indhold/emballage - du betaler!

Har du - kære SOL-debattør - tænkt på, at du ofte betaler for en masse butikskvadratmeter, der lægges på varernes pris, når du som forbruger skal have valgfriheden.
Selvfølgelig skal du da have valgfrihed - men husk lige tegnebogen. Men hvilken valgfrihed?
Taler vi om valgfriheden til samme produkt i tre forskellige emballageløsninger på hver 33 cl?
(Carlsberg på gl. flasker - eller på designerflasker. Måske på dåse i stedet?.
Nuvel. Indholdet er det samme. Direktøren fra Carlsberg taler om forskellige målgrupper!.
Målgrupper for indhold eller emballage.
--
Nåh, nok om det. Selvfølgelig skal vi kunne vælge mellem varefabrikater/producenter og varianter.
Ovenstående er det værste eksempel på, at butikker i stigende grad skal bruge mere og mere plads på at sælge samme "indhold".
Tag nu fx Heinz-ketchup. På glas eller "button down" plast-flaske. (Det er således ikke Beauveas eller Heinz".
Den opmærksomme SOL-debattør vil måske have bemærket, at det røbes på etikketten af Fakta´s "Dansk Pilsner": Brygget og tappet af Carlsberg!. - Av den sved, hvar!.
Er vi gået grassat med vores tro og indbildning om, at der er forskel på noget indholdsmæssigt, hvis vi bare kalder det noget andet - uanset leverandør og producenten er den samme
Profeten af Teide
tilføjet af

Det er ganske vist...

Man skal have øjnene med sig, når man er ude at handle, for ikke at blive alvorligt taget ved næsen - eller komme hjem med en mindre kemikalieblanding i sine fødevarer.
Men dét med at fylde ens produkter i forskellige emballageløsninger, er nu ikke et fænomen som levnedsmiddelindustrien alene har patent på.....
Fra yderst pålidelig kilde ved jeg således, at skyllemiddel, sæbe, tandpasta, maskinopvask mm. også sælges i forskellige emballager men med samme indhold - alt efter om de sluttelig skal stå på en hylde i Netto, Kvickly eller Aldi.
Det er ganske vist!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.