SuperDebat.dk > Computer & Internet > Fri debat: Computer/Internet
40tilføjet af Annicka
ALDRIG mere TDC
Det har taget mig et år at komme ud af TDC og de har fortsat sent mig rykkere på regninger jeg aldrig har set og på et abonnement som jeg ikke har.
Da jeg i vinter endelig troede at jeg havde fået held til at få dem til at melde mig ud (jeg modtog pr post en opsigelsesbekræftelse), sendte de mig fandme en regning og så en rykker og nu har de truet med at sende det til inkasso, hvis jeg ikke betaler snart.
WHAT? Jeg er jo udmeldt. Jeg har ikke abonnementet. Jeg har ikke haft det i et helt år. Jeg er chokeret over HVOR inkompetente de egentlig er.
Hold KÆFT hvor er jeg træt af dem. Jeg skal ALDRIG have TDC mere.
Andre der har stået i lignende situation? Hvad gjorde i for ikke at komme til at eksplodere ud over hele matriklen?
tilføjet af Anonym
Meld dem for bedrageri
eller pengeafpresning.
tilføjet af Arnold W
Har haft TDC
Jeg bliver stadig tæppebombet med tilbud fra dem på mobilabonnementer osv.
Men efter jeg havde en masse bøvl over flere år med fastnet der ikke virkede, forkert monteret udstyr fra dem og latterlige regninger, tør jeg ikke bruge dem igen.
Så din historie lyder meget godt som TDC.
Husk altid at indgå skriftlige aftaler, og gem alt komminikation og få navne og numre på dem du taler med.
Nu har jeg Telmore og er glad for det. Det er godt nok ejet af TDC, men man styrer selv det hele, så dem kan jeg godt anbefale.
tilføjet af ANLO
Telia
Har lige været igennem det ved Telia så det er desværre ikke kun TDC der kan få en til at eksploderer!
tilføjet af Anonym
Det samme her
Jeg har prøvet det samme med Tdc. Lad være med at betale, UANSET konsekvenserne. Så falder sagen til ro. Se det fra deres side, de har brugt 100 mill på den Dyreste Mose i Danmark, og nu mangler de desperat penge
tilføjet af anonymq
Har jeg også prøvet
også med andre firmaer desværre:-(
tilføjet af hr hansen
Jeg slap fra dem
Men det holdt hårdt... fik opsagt min fastnet telefon efter en brav kamp.. har nu ikke hørt fra dem i over 3 måneder... 7 9 13
tilføjet af anonym
Det eneste TDC kan finde ud af er:
Mobilabonnementer... og ik en skid andet!
De påstår at en mailadr automatisk blir slettet, hvis man ik har bgrut den i 90 dage... Hm...det tog dem et halvt år at fjerne den, jeg gerne ville af med...
bagefter var der såp en mailadr jeg ik fik besøgt en måneds tid, fordi den blev overfyldt med spam...og VUPTI, var den væk...
Og for et stk tid siden ville jeg oprette en hjemmeside der inde...og de fejl de havde på deres server, fik de aldrig rettet...
Har heldigvis nu mine hjemmesider mere behagelige steder...:-)
TDC, go home!
tilføjet af Annicka
Det er lige præcis det
Jeg TØR simpelthen ikke have dem igen.
Og ja, man skal virkelig have ALT dokumenteret. Det er så langt ude.
Det har intet med kundeservice at gøre. Hvorfor kalder de det ikke bare kundechikane? Det er jo det det er
tilføjet af Annicka
Hvad sker der for de selskaber?
Ved de ikke, at når de kvajer sig så ofte (nu ved jeg så ikke med Telia), så ryger det dårlige rygte fra mund til mund, med lynets hast?
Nu har jeg en del venner, som ikke tør begive sig ud i TDC, fordi de simpelthen har hørt for mange historier, hvor det har taget lang tid og det har været ekstra dyrt for kunden.
tilføjet af Annicka
Jeg vil ikke til inkasso
Men omvendt har jeg jo heller ikke lyst til, at betale for et produkt jeg ikke har brugt eller overhovedet har længere.
tilføjet af Annicka
Øv.
Man føler sig mere som gidsel på markedet end som kunde
har prøvet det samme med deres internet mobilbredbånd. Jeg modtog det aldrig - fik en masse regninger og blev hele tiden lovet levering. Tilsidst var jeg træt og ville bare ud af det (fik aldrig det aftalte leveret). Det eneste jeg kunne gøre var at klage klage klage - skrive breve til deres "klageside" (tænk at man skal bruge så meget energi på at opsige sit abonnement på et produkt man aldrig fik leveret). Desværre kostede det mig også en del penge.. Så mit råd til er alle er aldrig at købe noget hos TDC og glem alle breve som bevis. Desværre var jeg i starten dum nok til at ringe til deres sælgere, men det er en dårlig løsning (de skriver åbenbart ikke det op de selv lover). Så få alt skriftligt er mit råd og hold dig resten af livet langt væk. Har nu Tellmore og det fungerer ok.
tilføjet af Hjælp!!! TDC
Stor udskiftning af medarbejdere hos TDC??
DET tror jeg på. For en måned siden bestilte jeg et mobilt internet de havde på tilbud til 49kr pr måned, det var også fint nok, stemmen i telefonen var flink og høflig og lovede at at mit produkt ville ankomme inden for en uge, jeg ventede tålmodigt,-
Der gik en ... der gik TO uger, så ringede jeg så til deres service nr. den flinke TDC medarbejder fandt ud af at ordren ALDRIG var booket ind! ..Nå jeg ventede så knap en uge, så fik alligevel en mistanke og ringede atter engang..Prøv at gætte hvad der var sket Det SAMME pis!! der var en´ der havde glemt at booke det...IGEN!! - Uha! de var kede af det, undskyldningerne var mange, jeg fik et tilbud om at et TDC nr jeg havde i forvejen kunne de da lynhurtigt lave om til datatrafik og jeg kunne få en gratis måned 45 kr.
- Jeg må lige nævne at det IKKE var den samme medarbejder jeg snakkede med de gange jeg ringede.
Da var jeg godt nok ved at koge over og ovenikøbet spurgte fjolset om jeg bagefter samtalen var slut ville deltage i en forbrugerundersøgelse jeg svarede så at TDC kunne vist godt undvære mit svar
Fik mit internet her for et par dage siden...Posten kom med det...Hold jer fast..
TRE kasser, tre abonnementer, tre simkort og hele svineriet
Så HVEM måtte lige kontakte TDC IGEN!! ..Ufatteligt!! de har åbenbart ikke styr på en SKID!!
tilføjet af bare mig
TDC
Jeg har haft TDC i årevis, og det har fungeret upåklageligt og det, der har været er blevet ordnet uanset om det var mobil eller fastnet.
Men jeg betaler også min regninger og hopper ikke fra det ene firma til det andet.
tilføjet af Hjælp!!! TDC
Jo tak du
Jeg har haft et mobilabonnement side 1994 et af de gamle 40 numre og har det stadig + fastnet/internet og har ALTID betalt til TIDEN, og så skal man behandles SÅDAN-😮🙁
Jeg har brugt en helvedes masse timer af min dyrbare fritid til at ringe og bagefter vente, vente, vente, Grr!!😮
tilføjet af TDC medarbejder
Rolig nu!!
Pas dog på blodtrykket😮😉 .. Vi gør jo vores bedste, min gode mand, men tekniske fejl er der desværre ingen der kan gardere sig imod😉 .. Må jeg som plaster på såret tilbyde et´ af vores gode tilbud??
tilføjet af Ny kunde
Din historie ligner min mest
jeg er ny kunde, fordi det er mine eneste mulighed for Tv her hvor jeg bor nu - men iiih guder. Nu har de brugt 1½ måned på at blive færdige med at give mig en trio-pakke og så skriver de ved gud i dag til mig, at når jeg ikke skal have mit gamle IP nummmer med mig, så skal jeg lige opsige det i mit gamle selskab!!!!!!
Det var, hvad de påstod at gøre som den indledende øvelse. Yark!!!
De har ikke styr på en skid.
tilføjet af Undren ,,,
Jeres tekniske fejl staves "dumhed"
Der er ikke noget i vejen med jeres teknikere "ude på pladsen" det er sgu iorden, men at sende gammelt ikke opdateret software ud til nye kunder - hvad fanden ligner det. Opdater dog de boxe inden I sender dem ud, så jeg ikke skal hænge som "no 9 i køen" og bruge 1½ time hvergang jeg vil fejlmelde. For ikke at tale om, man foreslår mig at sende en email, når jeg har trykket mig frem til, at jeg vil fejlmelde min mail!!! 😮
I er fuldstændig uovertrufne i amatørernes runddans. Det er dog utroligt, når jeres priser er de højeste og I har være på banen i 100 år Skam dig.
tilføjet af Hjælp!!! TDC
Du kan tilbyde røv og nøgler
"Min gode mand" fjols!! jeg har mest lyst til at afmelde HELE skidtet, problemet er bare at flere andre udbydere på markedet er lige så trælse som TDC, som der var en der skrev her 😖
tilføjet af Undren,,
Hvad er der i vejen med incasso?
Det er da en indlysende fordel. Så kan du komme til at tale med en fornuftig advokat i stedet for studenterservicemedarbejdere med nej-kasket, der har indlært en grammofonplade, som svar på alt.
Jeg ville foretrække incassoen frem for TDC medarbejdere.
tilføjet af Let irriteret
Det har vi andre sgu også gjort
du skal ikke komme her og påstå at vi er dårlige kunder.
Jeg havde TDC i mange år og det fungerede sådan set fint, indtil der skulle laves om i abonnementet, så tabte de helt småkagerne. Til sidst bad jeg om at melde mig ud og det tog mig så det meste af et år. Og det var DYRT. De har ihvertfald høstet 1500 kr som ikke tilkom dem.
Nu er jeg ude og jeg skal ALDRIG have mere med dem at gøre.
Held og lykke hvis du en dag opsiger dit abonnement, siger jeg bare
tilføjet af også mig
betalt
Jeg har skam også betalt alle mine regninger hos TDC - og mere til - så ingen problemer der.
Problemet er at deres sælgere ikke skriver det op de lover den enkelte kunde - at de glemmer at levere den vare de udbyder og de er enormt svære at få fat på ( man skal ofte sidde 1/2 time i kø). Og selvom de ikke levere varen, har de ingen problemer med at levere regningerne. Så hvis det ikke er dårlig service.......
tilføjet af Isla.
Ja nemlig...
de har problemer med at levere varen eller få selvsamme til at ophøre, men regninger kan de sjovt nok godt få sendt afsted.
Jeg fik at vide af en af mine venner, at når folk vil meldes ud, så starter man med at smide sagen ud, for så kan man trække den lidt længere og få lidt flere penge ud af kunderne, da de jo ringer igen når de finder ud af, at deres abonnement ikke er afsluttet alligevel.
Han fortalte at de blev uddannede til at lyve for kunderne.
Uhyggeligt at man vil køre virksomhed på den måde
Han arbejdede der også kun i 1 1/2 måde, så kunne han ikke holde det ud mere.
tilføjet af Mogens Palsgaard
TDC snyder kunderne
Jeg brugte halvandet år på at komme ud og det på trods af, at jeg blev ved med at bede dem om at sende mig en opsigelsesbekræftelse.
Du skal have ALT på skrift fra dem. Og jeg mener ALT!!!
TDC snyder kunderne og det er faktisk desværre ikke lyv. Jeg kender flere der har arbejdet derinde og har sagt op, fordi de ikke kunne overskue at skulle snyde og lyve overfor kunderne. De bruger alle tricks til at få flere penge ud af dig.
Man tror det ikke, men det er faktisk rigtigt🙁
Held og lykke med projektet, jeg krydser fingre for dig.
tilføjet af Skovgaard
Det er godt at vide
Jeg havde hørt om det, men var ikke sikker på, om der var hold i rygtet.
Men jeg skal aldrig have TDC, kan jeg forstå på det hele. Vil så vidt det er muligt gå en stor bue udenom.
Kender én som måtte betale 1600 kr. til TDC, som firmaet ikke var berettiget. De sagde at hvis hun betalte dem, ville de sende hende en kreditnota, hvor hun fik dem tilbagebetalt. Guess what...hun har aldrig set skyggen af de penge. Tilgengæld fik hun en rykker.
De er det mest betændte firma i hele landet.
tilføjet af Møller.
Lyder meget TDC agtigt
Jeg havde samme problem og da jeg endelig endelig fik dem til at sende mig en bekræftelse på min opsigelse og jeg troede alt var ok, startede helvede løs 3 måneder efter. De sendte mig hele tiden regninger og rykkere og truede mig med inkasso.
HELT galt. Jeg skrev ind til DR og pudsede forbrugerklagenævnet på dem og det tog mig en helvedes tid. De er jo nemlig ikke til at få fat i.
Nu har jeg ikke hørt fra dem i et halvt år, så jeg venter spændt på hvornår de går igang igen.
tilføjet af and-han
Vi fik hjælp til at komme væk fra TDC
Det er for sindsygt med TDC - Da vi forsøgte at opsige vores Hometrio fik vi at vide at vi ikke kunne opsige det fordi vi også havde mobiltelefoni hos dem??? De gav ikke nogen forklaring på hvorfor, sådan var det bare når man fik det hele på den samme regning!?!
Vi så en artikel i BT om nogle der hedder Sparia som gratis hjælper folk med at komme over i billigere selskaber. Dem fik vi til at hjælpe os og da de så tog fat i TDC, vupti så skete der lige pludselig noget, men det tog stadig næsten 2 måneder inden vi var helt ude af TDC.
Vi endte med at flytte det hele, og har nu 3 forskellige selskaber, men samlet har vi sparet over 9.000 kr. på at komme væk fra TDC.
Flere af vores venner har også sparet penge gennem dem og man tilmelder sig bare på deres hjemmeside så ringer de en op :)
Anders H
tilføjet af Tilfreds TDC-kunde
Andre teleselskaber er da ikke en sk*d bedre!
Jeg er nu tilbage hos TDC efter 11 års fravær.
I de mellemliggende år har jeg haft kabelinternet hos Telia Stofa, Dansk Bredbånd, CyberCity, Dansk KabelTV, Fullrate, Telia Zaptor og mobilabonnementer hos Orange, Telia, Sonofon og Telenor.
Jeg mister helt luften for, hvad jeg har haft af kvaler hos samlige disse teleselskaber - rod i linier, aboennementer, regninger og dobbeltsending af breve i een stor forvirring og rod...what a mess, siger jeg bare!
Nu har jeg alt samlet hos TDC - en Trio Secure løsning med HomeDisc, XBox Kinect, IP Alarm, og TDC Duet på familiens 4 mobiler, iøvrigt alle købt i den lokale TDC butik. Og aldrig har jeg været så tilfreds med mine teleløsninger. Jeg kan på INGEN måde genkende uheldige oplevelser hos TDC.
Hver gang, jeg har ringet, så er jeg altid blevet mødt af en kyndig rådgivning. Desuden har jeg naturligvis sørget for at ringe på tidspunkter, hvor ikke alle mulige andre ringer, f.eks. om formiddagen eller lige over frokosttid. Det siger jo sig selv, at der er pres på telefonlinierne om eftermiddagen og aftenen.
Men det er jo selvfølgelig altid "populært" at revse storebror...
tilføjet af Loop.
Det lyder sgu godt
RIGTIG godt at vide. Jeg kender nogle der har brugt indtil videre 4 måneder på at prøve at komme ud af TDC.
HELT grotesk at det skal være sådan.
Men tak for tippet, jeg sender den videre🙂
Og godt i kom ud af TDChelvede
tilføjet af Loop.
Der er hold i revseriet
ellers ville så mange jo ikke skrive og ligefrem melde selskabet. Der er flere der har arbejdet for selskabet og bekræfter, at selskabet snyder kunderne eller prøver at lokke så mange penge ud af dem som muligt - så længe som muligt.
Så nej, med SÅ mange sager, tror jeg altså ikke det er noget folk bare siger for at revse. Det er simpelthen et reelt problem.
Da jeg havde TDC havde jeg ingen problemer mens jeg havde det. Men da jeg ville melde mig UD....SÅ gik det galt.
Jeg har haft Telenor lige siden og selvom jeg ved, at mange også har haft deres hyr med dem, har jeg altid fået den hjælp jeg skulle bruge. Så jeg betaler gerne lidt mere for at have dem, fordi jeg synes jeg får god service. Også de gange jeg har meldt mig ud.
tilføjet af Leonora
Godt
at der er én der er tilfreds.
Men selvom du ikke kan genkende det folk skriver om, behøver det jo ikke at betyde, at du ikke kan anerkende, at der kan være problemer i det firma hvor du er tilfreds????
Jeg kender da også flere som har været tilfredse med TDC mens de har haft det, men problemet opstår enten ved abonnementskift (indenfor TDC) eller endnu værre når de skal opsige alt. Så taber TDC fuldkommen småkagerne. Det tager tid og det er dyrt for kunderne.
Hvis du en dag skulle opsige dine aftaler hos TDC, så håber jeg at de er blevet bedre mht. deres kundeservice på det område. Jeg synes det er grotesk hvad de får lov at slippe afsted med nu altså!
tilføjet af Tilfreds TDC Kunde
TDC er størst, derfor flest klager
Det er da logik for perlehøns.
Utilfredse TDC'ere vil der altid være flest af, sålænge der er flest, der har abonnement hos TDC i den ene eller anden form.
Selv synes jeg da, at jeg oplever TDC som et meget mere professionelt selskab, end sidst jeg var kunde hos dem og de hed TeleDanmark, dengang lugtede det langt væk af offentlig institution.
Selvfølgelig er der altid utilfredse kunder, men det er der sgu hos ALLE teleselskaber. Hos Ekstrabladet har man virkelig forstået at skumme fløden af det, for dem ville der jo ikke være nær så mange penge i at fiske efter uheldige sager hos mindre selskaber. Og så lyder det ærlig talt, som om en redaktør bare har set sig sur på TDC.
Du skal ikke bilde mig ind at andre selskaber er en skid bedre. Selv kan jeg ihvertfald slet ikke genkende at andre teleoperatører skulle være bedre, snarere meget ringere. Pocentmæssigt fylder de uheldige kunder selvfølgelig langt mindre, glem ikke det.
Jeg kender dog ingen, der er ansat hos TDC, men det med at "snyde" kunderne, i så fald burde vedkommende medarbejder få direkte march-gang.
tilføjet af Benni.
Hader det selskab
Jeg havde til sidst ikke andet end problemer med dem og det på trods af, at jeg var kunde hos dem i tyve år. Hvilken kunderservice....FLOT TDC.
Jeg ville simpelthen ikke turde have det selskab igen! De skylder mig 450 kr. Penge som jeg nok ikke skal regne med at se nogensinde...
tilføjet af Kenederen
TDC Telenor
to forskellige selskaber men lige dyre og det dyreste du overhovedet kan få på markedet uanset hvad du ønsker fra dem.
det med at slippe fra dem er nogenlunde lige svært uanset hvem du vælger, men heldigvis er der rigtig mange der ganske væsentligt billigere end markedets dyreste som er TDC og TELENOR , men de er nok ikke lettere at slippe for
tilføjet af Statistikeren
flest klager
det er altså procentvis og derfor holder dit argument slet ikke
iøvrigt har du ved at vælge TDC valgt det dyreste selskab du overhovedet kan finde i Danmark
tilføjet af Rass
aldrig haft problemer med Telenor
Det er rigtigt at de ikke er billige. Måske er de heller ikke de allerhurtigste, men jeg oplever altid at de får tingene gjort, i første forsøg og jeg har ikke måtte betale, for ting og service jeg aldrig har fået. Det har jeg oplevet hos TDC - en del gange. Derfor meldte jeg dem fra og gik over til Telenor.
Men når jeg får lidt mere tid her til sommer, vil jeg se mig om efter et selskab der er billigere🙂 Eller bare gå over til deres Selvhenterservice....selvom den er vist heller ikke helt billig længere.
tilføjet af Kenedern
sagde ikke
der var problemer med telnor blot at de var blæandt de to dyreste i dk, nemlig tdc og telenor
tilføjet af Rass
Det ved jeg godt
jeg forklarede bare min oplevelse med Telenor😉
Men fik nok bare ikke lige udtrykt mig så klart🙂
tilføjet af Sekap
Gud, minder om en sag
en af mine venner måtte igennem.
Han opgav til sidst, at få det installeret rigtigt og opgav hele foretagenet. Han mistede desværre også penge på det, men han orkede bare ikke at slås med firmaet længere.
Helt vildt at det skal være sådan, ikke? Er de ikke interesseret i kunder? Jeg mener, nu har der været klager over dem såååå længe. Man skulle mene de var interesserede i at rette op???
Men åbenbart ikke. Sørgeligt at de får lov at røvrende deres kunder