Brintbilen er ved at være der hvor benzinbilen er, med effekt, rækkevide, tanktid, størrelse, fornemmelse, den larmer bare mindre, der er små forskelle men 2 punkt adskiller de sig fra hinanden.
Benzinbilen 1. sviner med kulmonoxid (CO), carbonhydrider (HC), nitrogenoxider (NOx)
2. Olie ved man ikke hvor meget der er af
Brintbilen 1. Vand (H2O), som du nok tænker løber ud på vejen..! men det kan bruges til sprinklervæske 1/1 i bilen. 2. Brint er der rigeligt af
Jeg vil god høre din mening, men tro på mine oplysninger når du svare, ville du købe en brintbil hvis der var tankstationer og prisen er den sammen. Den med man slipper billiger i grøn afgift lade vi ligge
Hejsa
Jeg tror at man skal være uhyre miljøbevidst for at valget falder på en brintbil fremfor på en benzinbil. Måske om 10år vil valget falde ud til fordel for brintbilen. Du ved sikkert hvor få "optankningssteder" der er for brintbiler? Jeg så en person tanke sådan en op. Der skal udvidet synkronsvømmertræner eksamen til for at gennemføre sådan en tankning.
Ej du, jeg kan godt se ponten - helt sikkert - men de ligger ikke lige om hjørnet. Fremstillingsmæssigt er de ikke billigere at lave end benzinbiler. Fordelen er at der ikke er de store udfordringer ved at lave motoren, da der ikke er nogen bevægelige dele.
ZZ
tilføjet af komododragon
der er blot et problem i det
og det er at det koster lige så meget energi at udvinde brinten af vand som man kan få ved at brænde den af.
Desuden kan kun en mindre del af brændværdien omsættes til mekanisk energi i en traditionel bilmotor.
Endelig er brint besværlig og farlig at håndtere da det er under enormt tryk og er sindsygt brandfarlig.
Jeg tror fremtiden er elbiler til bykørsel og kortere afstande.
Brintbiler vil heller ikke have den store berettigelse i skrivende stund, da det meste brint idag fremkommer som et biprodukt ved raffinering af olie og gas.
tilføjet af misshouse
Det er en
god ide, og brintbilen skal nok erstatte benzin bilen engang. Men det bliver først om mange år... Omkring de år hvor folk har penge nok til at købe en brintbil, og syntes det kan betale sig.
Og når jeg siger når det kan betale sig, så tænker jeg på når man ikke skal "straffes" for at være miljø bevist. Vi f.eks hjemme ved mig vil gerne være mere miljø beviste, men vi kan ikke gøre det da det ikke kan betale sig for os. Da vi vil komme til at betale for meget. Og det gider vi ikke, og tror jeg heller ikke andre vil eller har råd til...
tilføjet af zorte.zorro
Meget enig...
Hej misshouse
Ja, det kan jeg hurtigt erklære mig enig i. Bilindustrien har en stor lobby, og her mener jeg benzinbil industrien. Jeg kan ikke nævne noget enkeltstående eksempel, men det er lykkedes denne industri at udøve så meget pres på regeringerne at det har forhindret ellers fremsynede mennesker at komme på banen med nogle gode opfindelser.
Forandring fryder ikke alle steder!
ZZ
Det ved jeg?, der er den samme mængte som i en "brint" bil, og hvor så den bliver af, det ved de sikkert heller ikke😮.
Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af help.me
Forstår ikke dig altid desvære
Selv om jeg prøver... kraftigt
Ved ikke om du er ene om ikke at forstå det eller om jeg ikke har været grundig nok..!
Men med Olie mener jeg at det man hiver op af undergrunden ved man ikke hvor meget der er tilbage af.
hilsen Update
tilføjet af et eller andet..
brint-bilen..
vil blive el-bilen overlegen, da du har samme "frihed" med brint-bilen som benzin-bilen, når det hele kommer op og køre med brint-stander.. Den er lidt nemmere at gå til i forhold til El, da du nemmere kan komme videre i teksten, når du skal langt.. Det kan du ikke med El, da de tager lang tid at lade op.. Og A better place-ting med batteri-bytteri, tror jeg ikke holder.. Det er der ikke nok opbakning til fra fabrikkerne..