SuperDebat.dk > Politik & Samfund > Trafik & transport
7tilføjet af anhrm
Ansaldobreda reklamerer med IC4
Sjovt at italienerne har IC4 tog som billedeserie på deres forside på http://www.ansaldobreda.it/
Flotte billeder ellers.
tilføjet af komododragon
Synd at de skal slås med DSB
hvad kan man lære af dette. Ikke alle kunder er gode kunder.
Kan levende forestille mig hvilken kropumulig kunde DSB må være.
Hvad var det sidste der var galt...jo, man kunne lugte udstødningen...det er godt nok mærkeligt, da togene ikke kører på elektricitet.😮
DSB og Banestyrelsen ville jo tilbage i tidernes morgen ikke i deres himmelstræbende genialitet elektricificere banenettet. Man havde jo de glimrende IC3 tog. [:|][:*(]
tilføjet af anonym
Du er jo *****
Du fatter jo ingenting.
tilføjet af mrcash
iiiihhh
Du har så evig ret komodovaran.
tilføjet af Observator
DSB er vist en god kunde
De betaler varen selvom varen ikke leveres til tiden, og de enheder der endelig leveres dur ikke helt som de skal.
En elektrificering at skinnetnettet ville ikke være en dårlig ide, men meget bekostelig, hvilket gør at de færreste regeringer vil tage ansvaret det.
At staten og DSB burde få sig nogle forhandlere der er i stand til at skrive kontrakter, så konsekvenserne for leverandøren ved forsinket levering kan mærkes, kan alle vist blive enige om.
Det kan da ikke være så svært at lave en kontrakt som højt og tydeligt viser at hvis leverancen er mere end et år forsinket, så kan leverandøren stikke sine tog skråt op og levere de indbetalte penge tilbage, uanset om det betyder konkurs.
Desværre er IC 4 togene så forsinkede at de allerede er forældede teknisk og miljømæssigt set, så deres liv på skinnerne bliver kort.
tilføjet af anonym
Elektrificering af jernbanen
burde have været plan A, men de håbløse danske politikere kan ikke finde ud af at tænke langsigtet, så plan A blev dieseltog, og plan B noget man må finde på senere.
Var udbygningen fortsat havde Danmark kørt med eltog på en jernbane som naturligvis også var blevet holdt ved lige, med højere hastigheder og høj regularitet.
Danmark er på størrelse med en provins i det øvrige Europa og her kan man sagtens finde ud af at sætte elmaster op og købe gode tog.
Det er tragikomisk da Danmark har behov for en fungerende jernbane.
tilføjet af komododragon
Det sker næppe i min tid
jeg er først i 30'erne og har mistet troen på at det kommer til at ske i min levetid. Fordi så var det sket for længst. De danske baner bliver måske elektricificeret den dag man ikke længere kan købe diesel? Men lige så sandsynligt vil reaktionen fra DSB og trafikministeriet være at man vil satse på genindførelse af damplokomotiver.
Jeg kan stadig huske da den gode trafikminister Sonja Mikkelsen rådført af DSB og Banestyrelsen traf den geniale idé at sylte elektricificeringen af banerne fra Fredericia og nordpå samt fra Ringsted og sydpå. Argumentet var noget i stil med at vi jo havde IC3 togene som ikke behøver strøm og så kunne man jo spare pengene og nøjes med at bruge dem i hovedstadsområdet (SR-regeringen opdagede nemlig aldrig at der fandtes en verden vest for Valby bakke).
Så måske bliver dette fremtiden på de danske peroner: http://www.flickr.com/photos/36669947@N08/3394655103/