8tilføjet af

Arrogante ekspedienter & Folk der tager min plads i køen

det er måske ikke det rette sted og komme med sådan her et indlæg, spørgsmål, men jeg kunne ikke lige se hvor jeg ellers skulle placere det.
Måske har du et bedre forslag?
Min problemstilling drejer sig om at jeg ind imellem render ind i arrogante ekspedienter/mennesker og folk der tager min plads i køen, tager min tur.
Mine spørgsmål er:
Nr. 1- Hvad stiller man op, overfor arrogante ekspedienter? ( også for.ek skrankepaver )
Nr. 2- Hvad stiller man generelt op, overfor arrogante mennesker?
Nr. 3- Hvad stiller man op, overfor folk der tager ens plads i køen, tager ens tur?
( jeg ved godt, det særligt er folk fra Sjælland, som gør det, men jeg har altså også set folk fra andre dele af landet gøre det, men mest folk fra Sjælland )
Jeg ved godt, det kunne være let og svare på. Finde en anden butik, tage afstand og afvise arrogante individer, sige: hey det var min tur moster. Men svaret, er ikke så lige til.
Jeg håber der findes nogen derude, som har nogle gode råd og ideer.

Venlig hilsen
Maria Larsen
tilføjet af

Desværre.

Jeg har ikke nogle specielt gode råd. Jeg får selv ofte lyst til at fortælle sådanne egoistiske individer hvad de faktisk består af, men jeg ved også det er spild af tid og energi. De elsker at blive sure, hvis man siger noget, det er føde til deres arrogante holdning til tilværelsen hvor enhver er sig selv nærmest, og alle andre er nogle idioter.
Det er ved at blive et koldt og forkælet "samfund" vi bor i og enhver ER sig selv nærmest, desværre.
Det eneste man kan gøre er at sørge for IKKE at blive lige så arrogante, sure og fjendske overfor sine medmennesker som disse egoister. De kommer i hvert fald ikke til at påvirke mit liv eller mit humør længere overhovedet, de er der bare og fred være med dem. Håber de får noget mere indhold og ikke mindst glæde i deres liv en dag, inden det er for sent for dem.
Kort sagt ignorer dem!
-
Zap NPT
the one and only!
tilføjet af

Jeg må indrømme

at jeg ofte ved mere om den vare jeg køber end ekspedienten; det er nok resultatet af selvbetjeningsbutikken.I specialforretninger stilles der større krav, men indrømmet, her kniber det også, der kommer meget nyt, og en stadig uddannelse er nødvendig. Hvordan du bliver behandlet som kunde afhænger også af din påklædning, så du skal se dyr ud, hvis du ikke vil overses. En vismand sagde, vil du frem i verden, så buk. Det gælder ikke altid.
tilføjet af

Hvad....

Mener du med folk fra sjælland??? jeg gør det sgu ikke og har heller aldrig oplevet at folk springer over i køen. Næste gang skulle du måske stille dig lidt tættere på den foranstående..
Arrogante ekspedienter: Tjaa nogen har bare ikke den servicementalitet der skal til!!!
tilføjet af

arrogante ansatte.

Ja, jeg må indrømme at de er et udbredt probllem, men du kan selv gøre noget.
fornylig fik jeg en meget dårlig behandling af en ansat i Randers kommune, dels overså hun mig konstant, selvom jeg havde trukket nummer.
da hun endelig var villig til at hjælpe mig, sagde jeg, at jeg ikke var intereseret i, at blive betjent af en sur mokke, jeg sagde det naturligvis så højt, så alle kunne høre det.
derefter fortalte jeg alle på kontoret, at der aldrig var noget i vejen når jeg skulle bolle hende, hun blev naturligvis rød i hovedet, og kort tid efter kom der er anden person og inviterede mig ind på kontoret.
senere sendte jeg blomster til mokken, og takkede hende for, at hun var offentlig ansat, hun ville aldrig have en chance inden for mit område, restaurations branchen.
med hensyn til de kunder, som snupper din plads i køen, bare gå ind foran vedkommende, og sig med høj røst, du lugter, så jeg kan ikke stå bag dig, vedkommende vil hurtig forsvinde fra køen, og alle omkring dig vil få et latter anfald.
det med fint tøj, og andet tingel tangel virker ikke, jeg er ikke specielt pænt klædt på, når jeg handler, til gengæld ved jeg hvad jeg går efter, hvis jeg ellers kan finde varerne, tager det mig kun 5 min. at handle, jeg går ikke og oser, men går udelukkende efter de varer jeg skal bruge.
mange kassedamer er også arrogante, så når jeg har fået mine varer kørt igennem, bruger jeg en masse tid på at finde mit dankort, hvis damen er en mokke, har jeg glemt dankortet, og så lader jeg bare varerne ligge på båndet, og forlader butikken.
engang for mange år siden, sagde jeg til kassedamen, da jeg kom ind, at jeg skulle hæve 100 kr. over beløbet, fordi jeg også skulle købe bencin, jeg havde kun et checkhæfte, jeg fylder vognen op med en uges indkøb, men da jeg skal betale, måtte jeg kun skrive checken på beløbet, det var lige før banken lukkede, så jeg måtte skynde mig at hente penge til bencin, så jeg lod bare varene ligge i vognen, og så fandt jeg et andet sted at handle.
til gengæld roser jeg også de søde kasse damer, og siger de er så smukke, at jeg har ventet eb halv time, bare for at se hendes øjne.
tilføjet af

De vælger at overse................

Hey Linda!!!!!!!!!!

Tak for dine råd, men dem kan jeg ikke bruge.
Du har ret i at det også er et problem i butikker og andre instanser, at den der skal ekspedere, vælger og overse en.
Jeg har lagt mærke til at de typer spænder over snart sagt alle aldersklasser. Det kan være den overfladiske dumsmarte teenageidiot eller den noget ældre arrogante ekspedient som er for fin til at trække vejret.
Hvad gør man egentlig, hvis ekspedienten vælger at overse en?
Du har ikke ret i, at restaurationsbranchen er fritaget for arrogante blålys. Der er massere....
Der er også talrige eksempler på dårlig betjening, men det er en anden sag.
Tak for dine råd, men desværre er de ikke brugbare.

Venlig hilsen Maria Larsen
tilføjet af

Manual Til Håndtering Af Arrogante Individer, søges...........

Hey Zap!!!!!!!

Ja, jamen det er spildt og bruge tid på.
Så kunne man jo blive ved og ved og ved.......
De findes i dusinvis. Massevis.
Det er en kendsgerning. Spørgsmålet er, hvordan man håndterer det?
Jeg vil ikke give dig ret i at alle ekspedienter elsker at blive sure, mange gør, men nogle er arrogante på den overfladiske måde og går man på klingen med dem, svarer det til og snakke med en kat.
Et koldt samfund, ja. En kold verden, ja.
Lad os ikke håbe, at denne kolde verden opfostrer kolde individer.
Med venlig hilsen Maria Larsen
tilføjet af

Beklædning

Hey Kok!!!!!!!!!!!!

Tak for dit bidrag.

Det er et for det meste, storbyfænomen.
Den med tøjet holder ikke altid.
Men det spiller, desværre, en rolle i kundebehandlingen.
Jeg tror vi kommer til og se mere af den nedværdigende behandling i forhold til ens beklædning.
Endnu en sørgelig tendens i forretningslivet.

Hvad gør man så ved det?

Venlig hilsen Maria Larsen
tilføjet af

Du har ret, Maria :-)

Jeg kom vist til at skære over én kam, det var ikke meningen, det skal kun gå udover dem, som virkelig er dårlige ekspedienter.
Jeg håber virkelig du har ret i at dette kolde selviske samfund kan skabe ikke kolde individer, ellers ser det sort ud.
MVH
-
Zap NPT
the one and only!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.