Betaler kommunal MISTRO sig
Overvågning, kommunale detektiver, kontrolteam, kontrolgrupper . . . registreringer af oplysninger om private og ordinære forhold der gøres til genstand for mistro, eller bestyrkelse af mistro og mistanker om snyd, hvor når stopper det❓
Og hvor omfattende er det❓Hvor mange ressourcer bruges der og er det ok at kommunen overvåger borgere via private meddelere hvis de der gør det ikke får penge for at overvåge og registrere og indlevere observationer til kommunale udvalg❓
I henhold til lovgivningen står der i en vejledning (Vejledning til temarevision 2009 - Indsats mod misbrug af sociale ydelser)
"Har kommunen fastlagt administrative procedurer, herunder procedurer for håndtering af oplysninger fra andre myndigheder og private, der indikerer misbrug i konkrete sager? Hvis ja, bedes det oplyst, hvorvidt procedurerne er tilstrækkelige, og om de efterleves."
og så er der jo også "Retssikkerhedsvejledningen" og alle skandalerne
http://www.information.dk/263006
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE840265/vi-bliver-overvaaget-ulovligt-paa-nettet/
Det mystiske er at trods kommunales iver for at forhindre snyd og bedrageri er der fx en del sager om misrøgt, og incest der er blevet meget grelle og har haft store omfattende konsekvenser, uden at kommunerne har forhindret det, og at overvågning og mistanker mod fattige medborgere hvis sociale tryghed og velfærd er ret betinget af tilskud som ekstra børnetilskud med mere, stresses og kriminaliseres via overvågning og mistanker, indsamlinge og registrering af informationer i et omfang der måske kan være medvirkende til at forringe deres og deres børns trivsel og medføre et lokalt samfund & miljø præget af usikkerhed om naboer er nogen der meddeler oplysninger videre til de kommunale.
Dybest set er det kommunens pligt at oplyse hvad man har pligt til i forbindelse med børnepenge med videre, og skylden for eventuelt socialt bedragri burde være kommunens frem for modtageren af børnepenge❓
"Retssikkerhedsvejledningen"
"Den information, som myndigheden skal give, skal være tilstrækkelig til, at borgeren kan eller bør kunne indse, at ændringen fører til, at pågældende ikke længere helt eller delvist har ret til ydelsen, og at myndigheden derfor skal have besked om ændringen."
Så når kommunernes ansatte har mistanke bør de huske på at de har pligt til at påse at vejledning og rådgivning er godt nok, frem for at føre sig frem som mistroisk kontrollerende myndighedsadministration gang på gang. ?
Og hvor omfattende er det❓Hvor mange ressourcer bruges der og er det ok at kommunen overvåger borgere via private meddelere hvis de der gør det ikke får penge for at overvåge og registrere og indlevere observationer til kommunale udvalg❓
I henhold til lovgivningen står der i en vejledning (Vejledning til temarevision 2009 - Indsats mod misbrug af sociale ydelser)
"Har kommunen fastlagt administrative procedurer, herunder procedurer for håndtering af oplysninger fra andre myndigheder og private, der indikerer misbrug i konkrete sager? Hvis ja, bedes det oplyst, hvorvidt procedurerne er tilstrækkelige, og om de efterleves."
og så er der jo også "Retssikkerhedsvejledningen" og alle skandalerne
http://www.information.dk/263006
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/ECE840265/vi-bliver-overvaaget-ulovligt-paa-nettet/
Det mystiske er at trods kommunales iver for at forhindre snyd og bedrageri er der fx en del sager om misrøgt, og incest der er blevet meget grelle og har haft store omfattende konsekvenser, uden at kommunerne har forhindret det, og at overvågning og mistanker mod fattige medborgere hvis sociale tryghed og velfærd er ret betinget af tilskud som ekstra børnetilskud med mere, stresses og kriminaliseres via overvågning og mistanker, indsamlinge og registrering af informationer i et omfang der måske kan være medvirkende til at forringe deres og deres børns trivsel og medføre et lokalt samfund & miljø præget af usikkerhed om naboer er nogen der meddeler oplysninger videre til de kommunale.
Dybest set er det kommunens pligt at oplyse hvad man har pligt til i forbindelse med børnepenge med videre, og skylden for eventuelt socialt bedragri burde være kommunens frem for modtageren af børnepenge❓
"Retssikkerhedsvejledningen"
"Den information, som myndigheden skal give, skal være tilstrækkelig til, at borgeren kan eller bør kunne indse, at ændringen fører til, at pågældende ikke længere helt eller delvist har ret til ydelsen, og at myndigheden derfor skal have besked om ændringen."
Så når kommunernes ansatte har mistanke bør de huske på at de har pligt til at påse at vejledning og rådgivning er godt nok, frem for at føre sig frem som mistroisk kontrollerende myndighedsadministration gang på gang. ?