En af mine gode venner har et brændende ønske om at få brystimplantater. Altså som mand, vil han gerne have implantater som får hans bryst til at syne muskuløst. Han træner meget men synes ikke han kan få de brystmuskler han ønsker sig. Fint nok, bortset fra at han nu har tænkt sig at låne 230.000 for at tage til USA og få foretaget indgrebet af en speciallæge i netop denne type plasticoperationer. Han er 25 år og arbejder som kok. Han tjener ikke specielt godt og jeg kan simpelthen ikke forstå at han vil sætte sig i sådan en gæld for dette. Jeg har talt med ham her til aften om økonomien i hans plan og han kan slet ikke se at det er noget problem at han skal betale af på sådan et lån i mange år frem i tiden. Han blev irriteret på mig fordi jeg pointerede problemet. Bør jeg bare blande mig helt udenom eller er det fair nok at man som god veninde forsøger at råde sin ven til det man selv finder mest fornuftigt?
tilføjet af fruppe
Min diagnose
Han er sindssyg.
Iøvrigt får han ualmindelig svært ved at låne så mange penge, medmindre han kan overbevise en dum bankrådgiver om at han med det bryst kan score Paris Hilton eller en anden rig dulle der vil betale gælden.
tilføjet af 123456
Mit råd....
Lad idi..... ham løbe linen ud og måske bliver han lykkeligere at det, hvem ved.
Det kan da være der er tåber der vil låne ham penge til den slags.
Men lad for guds skyld være med nogen sinde at låne ham penge hverken før eller efter hans "oppumpning"
tilføjet af Anonym
Han kan komme langt...
hvis han i stedet bruger bare 10.000 kr. på den psykologhjælp, som han åbenlyst har brug for.
Jeg læste for nylig en artikel om en mand sidst i 30´erne, som pga. en voldsom gæld - forbrugslån og overforbrug - havde erkendt, at han aldrig vil kunne få råd til at få børn. Det kan have alvorlige konsekvenser for fremtiden at stifte så stor gæld, når man er ung og dum...
tilføjet af flaks
Ike dit problem
Du har gjort det som en god ven skal gøre, så lad ham selv tage skraldet eller succen.
Bare det at han skal låne så mange penge. Ja hvor vil banken få sikkerhed? Har han hus eller en værdigfuld samling frimærker. Så er der en chance.
Skulle han mod forventning få lånet. Kan jeg så ikke få den bankrådgivers navn og arbejdstelefonnummer. For jeg kender en der gerne vil låne sådan en sjat penge, men bare til huskøb.
😉😉😉😉😉
Og skulle han ville det, er det hans egen ret til at gøre det. Om han dummer sig, kan jeg ikke sige. Det kan være det er det der skal til for at gøre ham glad. Hvem ved, ikke mig.
Bare det ikke er dig der skal låne ham dem, så lad det være. Du har gjort det som en god ven skal gøre. Og så er det hans eget ansvar.
tilføjet af pitbulltroldmanden
For den sum
penge kan han købe sig en ny abehjerne,og et par patter der ligner Melita poser med grums i enden,men lige hvor er jeg ikke klar over,da det vist ikke er noget der er vaerd at spilde sin tid eller tanker på.
Det skal dog lige naevnes i forbindelse med patter,at Gud var en dårlig arkitekt og skulle have sat kvindens patter på ryggen,og hvorfor må dem med fantasi selv taenke sig til.😉
tilføjet af Anders Brandt
Brystimplantater og brystforstørrelse til den pris
Jamen, så meget koster det da ikke at få brystimplantater?? For kvinder koster det ca. 40.000 kr, så hvorfor skulle det koste 230.000 kr (så dyr er rejsen til USA vil heller ikke? Synes umiddelbart, at det lyder underligt. Måske skulle han læse om brystimplantater først. Jeg han henvises til denne artikel om brystforstørrelse
Håber, at din ven er kommet til fornuft. Kan heller ikke forstå, hvorfor han vil have brystimplantater. Han bliver da ikke lykkeligere eller attraktivere af det i pigernes øjne - det tror jeg i hvert fald ikke 😉
tilføjet af yofilo
Brystimplantater for 230.000, god idé?
Anders Brandt @ det er så dyrt fordi det er væsentligt vanskeligere at lægge brystimplantater ind på mænd. Jeres bindevæv er ikke lige så løst som vores, der er mindre væv at strække ud osv. Alt i alt er indgrebene noget mere komplicerede, tager længere tid, der skal specielle implantater osv. ind, så det er ikke utænkeligt at ophold på et privathospital med speciellæge, narkoselæge, efterpleje mv., er så dyrt i USA.
Til trådstarter @ Jeg kan godt forstå du er bekymret, men jeg tror du er nødt til at lade ham løbe linen ud selv. Dog kan du evt. finde oplysninger om holdbarheden på implantaterne og holde det op mod den tid han skal betale af. 230.000kr kan nemt løbe over 10 år eller mere - og implantaterne skal typisk skiftes hvert 10 år... det regnestykke går ikke rigtig op og måske er det et godt argument at han vil have en fast låneudgift hver måned resten af livet, fordi han er nødt til hver gang at tage et nyt lån.
Gør ham også opmærksom på at han risikerer at miste sit job; han kan ikke løfte mv. i lang tid og de fleste arbejdsgivere ser altså ikke med milde øjne på folk der er sygemeldt i ugevis pga. en operation de selv har valgt.
tilføjet af Anonym
Du kan fortælle ham, at hvis han få gjordt det - ja så skal han træne og spise sundt i hele hans leve år .. Ellers er de penge smidt ud af vinduet!
Se fx på Peter André - han skal træne hveranden dag for at bibeholde hans "kunstige" muskel/bryst!
Han fik dog også lavet six pack..
Han skal bare spise masser af proteiner, løb og helt klart træne tungt!
Min kæreste er selv fitness instruktør - og hjælper blandt andet 2 bodybuilder med og træne/lave mad planer .. Hvis han vil have disse fine muskelbryster, så hedder det:
PROTEIN - PROTEIN - PROTEIN - TRÆNE TUNGT - LØB - LØB - PROTEIN - PROTEIN - PROTEIN
Ses!
tilføjet af carstenloh
Det lyder som en ganske tåbelig idé. Men du har gjort hvad du kunne, og så længe du gør ham helt klart at det er en elendig idé og han vil fortryde det for evigt, er der ikke mere du kan gøre. [!]