En af mine gode venner har et brændende ønske om at få brystimplantater. Altså som mand, vil han gerne have implantater som får hans bryst til at syne muskuløst. Han træner meget men synes ikke han kan få de brystmuskler han ønsker sig. Fint nok, bortset fra at han nu har tænkt sig at låne 230.000 for at tage til USA og få foretaget indgrebet af en speciallæge i netop denne type plasticoperationer. Han er 25 år og arbejder som kok. Han tjener ikke specielt godt og jeg kan simpelthen ikke forstå at han vil sætte sig i sådan en gæld for dette. Jeg har talt med ham her til aften om økonomien i hans plan og han kan slet ikke se at det er noget problem at han skal betale af på sådan et lån i mange år frem i tiden. Han blev irriteret på mig fordi jeg pointerede problemet. Bør jeg bare blande mig helt udenom eller er det fair nok at man som god veninde forsøger at råde sin ven til det man selv finder mest fornuftigt?
tilføjet af fruppe
Min diagnose
Han er sindssyg.
Iøvrigt får han ualmindelig svært ved at låne så mange penge, medmindre han kan overbevise en dum bankrådgiver om at han med det bryst kan score Paris Hilton eller en anden rig dulle der vil betale gælden.
tilføjet af 123456
Mit råd....
Lad idi..... ham løbe linen ud og måske bliver han lykkeligere at det, hvem ved.
Det kan da være der er tåber der vil låne ham penge til den slags.
Men lad for guds skyld være med nogen sinde at låne ham penge hverken før eller efter hans "oppumpning"
tilføjet af Anonym
Han kan komme langt...
hvis han i stedet bruger bare 10.000 kr. på den psykologhjælp, som han åbenlyst har brug for.
Jeg læste for nylig en artikel om en mand sidst i 30´erne, som pga. en voldsom gæld - forbrugslån og overforbrug - havde erkendt, at han aldrig vil kunne få råd til at få børn. Det kan have alvorlige konsekvenser for fremtiden at stifte så stor gæld, når man er ung og dum...
tilføjet af flaks
Ike dit problem
Du har gjort det som en god ven skal gøre, så lad ham selv tage skraldet eller succen.