3tilføjet af

De med deres IC4-tog!

Jeg ved ikke, om det er varmen der trykker - eller hvad det er der sker...
Først hører man i Nyhederne, at DSB er ved at tabe tålmodigheden med at vente på de IC4-tog...
Hvorefter man så hører om togskinner - eller rettere sveller - der er gået i fordærv...
Så i stedet for at ofre millionbeløb på de IC4-tog...sku man så ikke hellere bruge de penge på at få fixet jernbanenettet..? Hvad skal vi med den fede komfort i IC4-togene - hvis de alligevel kører af det slidte spor..?
tilføjet af

Når politikerne

spare vedligeholdelse og investeringer væk, deler BaneDanmark og DSB op, tager DSBs overskud ned i statskassen mv. så får man derefter.
tilføjet af

Tjah

Jeg sidder og tænker på...at den dag IC4-toget - eller et andet tog - kører af sporet, kommer det sikkert til at koste lige så meget(eller evt. mere) at få fixet toget - som at få fixet svellerne.
Og så får selv regeringen først rigtigt meget at spekulere over, den dag deres egne familie/venner er med i et forulykket tog...

Et "tilsvarende" eksempel: Trods advarsler nægtede direktøren af fyrværkeri-fabrikken i Seest at lukke og slukke! Og lige pludseligt lukkede og slukkede den helt af sig selv... Så i dag er han tvunget til at finde et andet levebrød... Og det har da så nok også gjort.
tilføjet af

Det er jo ikke rigtigt

Den nuværende regering har faktisk øget bevillingerne til DSB, men sliddet på jernbanerne ligger mange år tilbage og er så massivt at det vil koste oceaner af penge at skulle renovere det hele på en gang.
Snart kommer tiden hvor de berømte solkurver, sving i skinnerne på grund af varme, dukker op igen. De kommer hvert år uanset slid og vedligeholdelse af skinnerne. Problemet har altid eksisteret og vil altid eksistere. Vi taler bare mere om det nu, fordi man nu om dage ikke kører med togene hvis der er risiko for solkurver. I "gamle dage" kørte man bare det langsommere, men det må man af ikke i dag af hensyn til passagerernes sikkerhed.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.