Er man nu lige med et blevet et Fjols?
Hvad har du gang i?
Er du bare igang med at komme op at skændes?
I så fald, finder du lige en anden!
Naturligvis er over halvdelen af prisen skatter.
Det er for så vidt da ligegyldig, idet staten stort set ejer olien selv.
De par dollar olien koster pr tønde, er ikke det der skaber prisen.
Det er stadig udbud og efterspørgsel, samt en håndfuld politik,
der afgør prisen.
Vi bruger brændstoffet til at pumpe penge i statskassen,
og sætter du prisen ned på olie, skal vi jo hente de mia. et andet sted.
Skulle det så være ned tog pendlerne?
Den går nok næppe.
Staten skal malke den ko, der giver mælk.
Sådan er det.
Så er der lige den tendens med co2 problematikken,
og mulighederne for at stoppe folks privat kørsel.
Her er en høj brændstofpris en god regulator.
Hvis du vil have billig diesel, skal du køre til Luxembourg.
Her er prisen omkring de 8.00 kr. pr. liter.
Men det er osse et ikke socialistisk samfund.
Den skal du lige have med i din beregning!
M.v.h.
Charlee
Over halvdelen af prisen pr L er skatter og afgifter, det kunne man godt skære lidt i.
Der er stadigvæk noget der hedder pendlere og jeg synes ikke man skal gøre livet mere surt for dem end det er i forvejen, de tilbringer meget tid på landevejen, tid de kunne have haft sammen med deres familie. 😮 😖
Man kunne lave en ordning KUN for pendlere så de måske fik benzinen LIDT billigere..
JEG ville ikke have noget i mod det.. (jeg er IKKE selv pendler)