10tilføjet af

Effektivisering af den offentlige sektor

Det skal ske gennem disse syv hovedpunkter:
1)Styring i den offentlige sektor skal fokusere på mål og resultater.
resultat: Målet er at gøre alting mere topstyret, og resultatet er mere bureaukrati.

2)Dialog, åbenhed og klare mål skal være udgangspunkt for opgaveløsningen
Resultat: I har bare at gøre som der bliver sagt, for eks. skal skolerne lære ungerne at læse, hvad de dårligt nok kan nu.
3)Ledelse og styring skal tage afsæt i tillid og ansvar
Resultat: Bjarne Corydon dikterer, at man skal have tillid til den røde regering. Ansvaret er den tidligere regerings når det går galt.
4)Udvikling og fagligt handlerum skal bygge på velbegrundet dokumentation
Resultat. Læger og andre skal udfylde endnu flere skemaer.
5)Opgaveløsningen skal baseres på viden om, hvad der virker
Resultat. Ligesom IC4 og rejsekortet, erstattes af damplokomotiver og billetter der skal klippes.
6)Ledelse og engagement skal fremme innovation
Resultat. Lederne skal have mere i løn.
7)Offentlig service skal inddrage borgernes ressourcer.
Resultat. Inddragelse af borgernes ressourcer betyder naturligvis, der skal inddrages flere af borgernes penge i skatter og afgifter.
Det lyder som anti-rød partiets politik.
Desværre er det rød blok af der skal implementere det. Så vi ved godt det kun er overskrifter der aldrig bliver gennemført, med andet end det modsatte af hvad man siger, eller ingenting.
Lige som trepartforhandlinger, betalingsringe, 12 minutters planer, og 150.000 flere i arbejde planer. Dit planer og dat planer for dummies.
Hvad med IC4, hvad med rejsekort og alt det andet møg de kommer med.
En EDB Expert har forklaret at politikerne altid indgår tåbelige såkaldte økonomiske afbalancerede indkøb (læs køber noget billigt lort der ikke passer sammen)
Uden at vide det gætter jeg på hele rejsekortet møget grundlæggende er designet forkert.
Af for billige udelige EDB folk. Det hele ender som sædvanlig med at koste tre gange så meget som beregnet, inden man skrotter det.
Se på Polsag!
Et anden ide ville være. Et abonnementskort der gælder i en periode, hvor man kan køre det man vil i København. Og et i resten af Sjælland.
Hvem pokker kører til Vordingborg hvis man kun skal til Herlev.
Man slipper ikke for kontrol, og så kunne man spare en masse idioti.
Derfor er der ingen grund til at forvente der sker nogen effektivisering. Tværtimod er det nok bare flosker for at nedsætte flere kommissioner, til at bruge flere penge på mere bureaukrati og papirnusseri, og tårnhøje honorarer til afdankede politikere og fagforeningspampere.
Hvorfor skal det danske demokrati altid vælge tåber og idioter til at lede landet.
tilføjet af

Effektivisering af den offentlige sektor

Ikke "Hvorfor skal det danske demokrati altid vælge tåber og idioter til at lede landet."
Men hvorfor har det danske demokrati valgt tåber og idioter til at lede landet.?
tilføjet af

Effektivisering af den offentlige sektor

hvorfor har det danske demokrati valgt tåber og idioter til at lede landet.?

Fordi folk er blevet indoktrineret med rød propaganda. Det startede på arbejdspladserne og har nu bredt sig til børnehaver, folkeskolen, gymnasiet og universiteterne.
tilføjet af

HJernedød kommune

Man kun spar mange penge. Eksempel er der en idiot som sier jeg skal lær om demokrati. Men jeg skal lave debat på internet ellers tag de min penge. TOTAL HJERNDØD
tilføjet af

Sikke da noget at komme med

Allerede i Schlüter-regeringen havde fokus på afbureaukratisering, og siden har både Nyrup-regeringen, Fogh-regeringen, Løkke-regeringen og nu Thorning-regeringen fulgt op med nye initiativer - men alle har de fejlet på det skammeligste.
Hvis man tror, at nogen regeringer de sidste 50 år eller mere, har været gode på dette felt, så svæver man højt i det himmelblå.
tilføjet af

Punkt 7

Mon ikke der kommer mere af- aktiverede der overtager faste job, det vil give de 12 mia der skal spares.
Og så bliver det noget med at vedligeholdelse af gader og stræder,samt parker, bliver noget ala strandrensning.
Det er jo allerede flittigt brugt rundt i landet.
Og så spare kommunerne selvfølgelig også på de sygemeldte der kommer til at stå uden indtægt
nu varighedsbegrænsning fjernes og den fremover er 26, mod 52+ forlængelserne før.
tilføjet af

Sikke da noget at komme med

At rydde helt op i lovjunglen kan ikke gøres på een valgperiode, jeg tror nok Schlüter havde den største vilje, men hen i regeringsperioden begyndte det at gå dårligere for landet, og så blev det nedprioriteret.
Regeringen skal også være i stue med embedsmandsvældet, lovjunglen er deres borg.
"Javel, Hr minister" ........den mindes vi stadig med et grin 😃
Egentlig behøver man ikke at vedtage nye love for at rydde op, det er jo heller ikke mange love der bliver vedtaget i en valgperiode, kun hovedlinier der skal reguleres og vedtages for at klare den nuværende situation og nye initiativer, resten af lovene kører bare videre, men bliver så desværre fyldt med utallige administrative tillæg.......f.eks 80 nye til jobcentrene hver uge 😖
Oprydning kan klares administrationsmæssigt ved nærlæsning af juridiske embedsmænd for at finde dubletter og overlappende, er det småting kan de rettes omgående, større opretninger rettes af et panel, og de helt store skal så igennem Folketinget, man kunne måske endda sende et givent lovsæt ud til en advokat og få denne til at vurdere, et andet lovsæt til en anden advokat osv, det ville spare embedsmændene for noget arbejde.
Loven om dagpenge fyldte for 40 år siden 350 sider, i dag over 25.000, det er et eksempel på et sted hvor der skal ryddes grundigt op, hvilket også vil spare tid for jobcentrene som jo har jurister til at hjælpe sig i det daglige.

Allerede i Schlüter-regeringen havde fokus på afbureaukratisering, og siden har både Nyrup-regeringen, Fogh-regeringen, Løkke-regeringen og nu Thorning-regeringen fulgt op med nye initiativer - men alle har de fejlet på det skammeligste.
Hvis man tror, at nogen regeringer de sidste 50 år eller mere, har været gode på dette felt, så svæver man højt i det himmelblå.
tilføjet af

Punkt 7

De 11 sygdomme der kunne give forlænget sygeperiode er pillet ud af ændringsforslaget på området, derved vil lægerne stadig have en del at skulle sige i sagerne.........masser af sygdomme kan jo også trække ud eller blive forværret, og blive udsat for lange ventetider på sygehusene.
Vi kan jo ikke have 2 sideløbende sundhedssystemer, et hvor læger og sygehuse pr etik og menneskelig forståelse gør alt for at hjælpe folk, og et andet der baserer sig på ridgide uempatiske regler i beskæftigelsen, masser er allerede kommet i alvorligt klemme.
Men der skal altså også slås hårdere ned på hypokonderne som burde komme i en helt ny matchgruppe sammen med de dovne og arbejdssky.

Mon ikke der kommer mere af- aktiverede der overtager faste job, det vil give de 12 mia der skal spares.
Og så bliver det noget med at vedligeholdelse af gader og stræder,samt parker, bliver noget ala strandrensning.
Det er jo allerede flittigt brugt rundt i landet.
Og så spare kommunerne selvfølgelig også på de sygemeldte der kommer til at stå uden indtægt
nu varighedsbegrænsning fjernes og den fremover er 26, mod 52+ forlængelserne før.
tilføjet af

Det afgøres stadig af kommunens medarbejdere,

intet sted står der ikke længere sidder med afgørelsen??
DET blev implementeret i 98, og gælder stadig.
Hvis man ikke har en diagnose fra en liste, der omfatter 12 livstruende sygdomme, komplicerede ulykkestilfælde med behov for genoptræning, samt meget svær psykose, bliver man efter 6 mdr. omfattet af et ressourceforløb, hvor der er hjælp og støtte til at vende tilbage til arbejdsmarkedet så hurtigt som muligt.
Men det er en rigtig grim tidsel i buketten, at de, der ikke er omfattet af listen over livstruende sygdomme, får sygedagpengene nedsat betragteligt, når de efter 6 mdrs. sygdom overgår til ressourceforløbet. I stedet for fulde sygedagpenge, vil de få en ydelse, der svarer til kontanthjælp
tilføjet af

Det afgøres stadig af kommunens medarbejdere,

Vi har vist talt forbi hinanden 😉
http://www.information.dk/telegram/464116
Interessante tal der står i bunden, 430.000 tusinde på sygedagpenge om året, men man skal så lige tænke en ekstra gang inden man farer i blækhuset.
Det dækker jo i princippet de helt små sager som f.eks jeg selv der blev opereret d. 11. i denne måned, derefter daglig tjek af hjemmesygeplejerske, og næsten afsluttet. Havde jeg været i job kunne jeg have startet efter en uge.......men jeg har så anden ret belastende sygdom.
Sluttallet i redegørelsen på 27.000 på forlænget sygeperiode er heller ikke alarmerende, men alligevel mange når det er sparetider.

intet sted står der ikke længere sidder med afgørelsen??
DET blev implementeret i 98, og gælder stadig.
Hvis man ikke har en diagnose fra en liste, der omfatter 12 livstruende sygdomme, komplicerede ulykkestilfælde med behov for genoptræning, samt meget svær psykose, bliver man efter 6 mdr. omfattet af et ressourceforløb, hvor der er hjælp og støtte til at vende tilbage til arbejdsmarkedet så hurtigt som muligt.
Men det er en rigtig grim tidsel i buketten, at de, der ikke er omfattet af listen over livstruende sygdomme, får sygedagpengene nedsat betragteligt, når de efter 6 mdrs. sygdom overgår til ressourceforløbet. I stedet for fulde sygedagpenge, vil de få en ydelse, der svarer til kontanthjælp
tilføjet af

Vi skal ikke have flere fælles betalinger

Med hensyn til kort, inkl rejsekortet, så skal Danmark ikke have flere "fællesudgifter".
At indføre kort som betales over Skat eller lignende, kan ikke komme på tale.
Det ER muligt at lave en trafikløsning, hvor det opdeles i regioner, men det skal være op til folk selv om de ønsker at deltage og afholde udgifterne til en sådan løsning.
Partiel offentlig sygesikring med solidarisk hæftelse mellem alle deltagere, er også mulige løsninger.
Men uanset hvad man vælger, så SKAL det være frivilligt om man vil det ene eller det andet.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.