15tilføjet af

Ekspedienters opførsel= skræmmende

Efter at have læst indlægget om hvor skræmmende kunders opførsel er, bliver jeg simpelthen NØDT til at skrive endnu et. Ekspedienter, som skulle forestille sig at være serviceminded??? Eksempler: Føtex, Kvikly, Bilka, Fakta etc.. Fælles for disse 4 butikker, er at de har nogle skide sure kasseassistenter, som hverken smiler eller kigger kunden i øjnene... Hvad er det lige der sker??? Det eneste de kan finde ud af er at sidde og bippe varene igennem for derefter at sige hvor meget det bliver i kroner og ører... Er det den service man betaler ekstra for i Føtex og Kvikly??? For hvis det er det, så vil jeg hellere hendle mange andre steder...
Alt jeg ber' om, er blot at disse kasseassistenter kunne sige "hej" med et smil på læben. Er det virkeligt for meget forlangt? Hvad siger i andre på debatten? Og hvad siger ANDRE i servicebranchen???
tilføjet af

Jeg kan godt....

...se på dit indlæg, at du overhovedet ikke aner, hvor mange kunder der går igennom en kasse på en dag. Jeg har selv været kassedame, og ved hvor anstrengende det er, at sidde der i timevis, og se glad ud! Speciellt hvis kunderne er stressede og sure ovenikøbet!
Efter 4-5 timer, bliver smilet lidt anstrengt!
Lad være med at dømme, når du ikke selv har gjort dig en erfaring bag ved kassen.
Kajsa
tilføjet af

arrhhh kom glad

ja vist nogle steder kunne man godt ønske lidt mere "service", - man brokke sig over at de ikke hilser på dig ved kassen. Hvad kan du bruge det til, udover at brokke dig?
De fleste medarbejdere er som regel hjælpsomme, hvis du har problemer med at finde noget eller har spørgsmål. Og det er da vigtigste eller?
Man kunne tænke sig, hvis nogle butikker, som kan være ret uhumske, vaskede lidt gulv, ryddede lidt op i varene, og ikke mokkkede ting så meget sammen, så ville det være en mere indbydende butik besøge, - og man ville komme der oftere.
At der så er nogle, som er langsomme til at sidde ved kassen, det er så en anden snak, - de må bare vippes af pinden.
tilføjet af

i MIN føtex

-ikke fordi JEG arbejder der, men fordi det er der jeg køber ind, er næsten alle ekspedienter enormt søde og smilende, uden at det virker påtaget.
Jeg havde besøg af en veninde fra Kbh for et par måneder siden, og hun undrede sig simpelthen over hvor søde og venlige næsten alle ekspedienter her i Århus er. Det vil jeg nu ikke gi' hende ret i, men hun kunne helt tydeligt mærke forskel på betjeningen i Århus & Kbh.
Noget af det værste jeg ved, er når ekspedienten pr automatik og helt uden at kigge mig i øjnene siger "ha' en god dag" -så hellere en morgensur én der ikke siger noget overhovedet!
tilføjet af

Tyndt argument

Kære Kajsa,
Jeg har også siddet i en kasse og jeg synes ærligt talt at din argumentation er tynd. Grunden til at mange kunder reagerer negativt er netop at kassedamen M/K har en dårlig opførsel, virker sur eller overhovedet ikke er serviceminded og sætter sig i kundens sted.
Hvis man skulle følge dit argument om at man ikke kan udtale sig om noget førend man har prøvet det, så må jeg f.eks. ikke synes at selvmord er noget skidt - eller hva'?
tilføjet af

ehhh.. jo...

Jeg har rent faktisk arbejdet i Føtex i kassen i 1½ år. Og lige meget hvor travlt der er, så har jeg aldrig haft noget problem med at holde den smilende maske på. Så jeg VED rent faktisk hvordan det er, og så er det at det undrer mig, hvorfor andre har et så fandens stort problem, ved at give den ekstra service det er at være glad...
tilføjet af

ej...

" skide sure kasseassistenter, som hverken smiler eller kigger kunden i øjnene... Hvad er det lige der sker???"
så du vil ha de skal smile til samtlige kunder de ser?
tænk dig nu lige om...er du selv sådan på dit arbejde?
tilføjet af

Kan kun være enig

Lige meget hvor hårdt det så end er, at sidde ved kassen (har ikke prøvet det), så er det jo fuldstændig underordnet. Er man på arbejde, så må man træde ind i den rolle der forventes.
Det er selvfølgelig fedest, hvis folk ikke påtager sig en rolle, men istedet rent faktisk kunne lide deres job. Hvis man nu prøvede at vende sin situation om, til at tænke: Jeg skal være her ca. 37 timer om ugen - skal jeg få det bedste ud af det eller det værste, så kunne det være at hele ens tilværelse ikke var så sur, og at man rent faktisk kunne få smilet frem - også selv om det måske ikke lige var ens ønskejobb.
Stort set hver gang vi skal ind til byen, skal jeg "diskutere" med min kæreste, om ikke jeg godt bare kunne få lov at blive hjemme. Ikke fordi jeg ikke gider at gå rundt sammen med min kæreste, men simpelthen fordi mit humør bliver ødelagt over fuldstændig ligegyldige ekspedienter. Vågn nu op for fanden da og forsøg at interessere jer for det I foretager jer - det er sgu da jeres eget liv I spilder hver eneste dag...
Steen
tilføjet af

Ja nemlig

Selvfølgelig - Hvis man smiler, så har man da lettere ved at blive glad og være tilfreds.
Er der ikke et gammel ordsprog, der lyder noget i retning af dette (måske lettere omskrevet): Smil til andre, og de skal smile til dig....
tilføjet af

Sig hun skal

gå i Føtex i Amagercentret, der smiler de fleste kasse m/k også siger pænt hej til en, inden de bipper ens varer.
tilføjet af

Den kan jeg ikke genkende!

I min Føtex får man ALTID et sødt smil og et "hej", når man kommer til kassen! Så den holder ikke!
Hvad med om du selv smilte og sagde "Hej"?
tilføjet af

Ditto!!!

Jeg er stamkunde i FAKTA, og piger som fyre er vældigt søde ved kassen. Et "hej" får jeg altid, og sommetider en frisk bemærkning.
Jeg tror det har meget at gøre med den attitude du SELV kommer med. For guderne skal vide at de stakler skal stå model til så rigeligt dagen igennem. Faktisk er søde kunder undtagelsen, og som i så meget andet, så reflekterer kasse pigerne/fyrenes attitude den vi har som kunder. Og faktisk opfører de sig overraskende charmerende.
Men igen, som du råber ind i skoven - får du svar!
Mvh *SG*
tilføjet af

Nemlig!

Hvor svært kan det være?
tilføjet af

Ja...

Det er jeg faktisk... og jeg oplever sjældent sure kunder... Når man f.es. har pause sidder man og snakker med nogle andre som hele tiden beklager sig over at kunderne er sure.. sjovt de kun vælger de andres kasser....
tilføjet af

Gør jeg faktisk også...

Og jeg får MEGET sjældent sure kunder... Imens mange af mine kollegaer klager over sure kunder... Sjovt de ike kommer i min kasse... Underligt....
tilføjet af

kassedamer blir betalt

for at bippe dine varer igennem og tage imod dine penge ikke for at smile til dig. Jeg har selv været (mandlig) kassedame og jeg kan eddermame love jer for at der skulle nogle flere klejner (oge bdre arbejdsmiljø ikke mindst)på bordet før arbejdsgiveren kan tillade sig at stille krav til mit humør.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.