SuperDebat.dk > Computer & Internet > Fri debat: Computer/Internet
28tilføjet af shhansen
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Jeg talte med nogen om at købe en vaskemaskine på internet, fordi det er billigere, men vedkommende frarådede det, fordi han mente, at der ingen ordentlig service er ved køb på internet. Har du nogen erfaring med det? Hvis servicen svigter, hvem kan man så klage til?
tilføjet af anonymk
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
køber næsten alting via internet. Har aldrig haft problemer :-)
tilføjet af fuerzzz
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Ja man skal dog lige gradbøje hvad "service" er.
Hvis du bor i Maribo og køber en vaskemaskine fra koldning... så er det helvedes svært at få den transporteret.
Kun eksempel.
Min far på et par og 60 blev stik fornærmet fordi han ville have et digitalt kamera. Han kiggede så på nettet og fandt hvad han synes lød godt, og til en god pris. Han tog så til den fysiske butik, hvor prisen er højere, og blev temmelig fornærmet, kørte til en lokal fotohandler og købte det samme kamera for 200 mere ;)
Og nej det er slet ikke Elgiganten jeg taler om, men noget der ligner. Eller også ER det elgiganten, i al fald en af de store der...
tilføjet af kandu2011
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Ja man skal dog lige gradbøje hvad "service" er.
Hvis du bor i Maribo og køber en vaskemaskine fra koldning... så er det helvedes svært at få den transporteret.
Kun eksempel.
Min far på et par og 60 blev stik fornærmet fordi han ville have et digitalt kamera. Han kiggede så på nettet og fandt hvad han synes lød godt, og til en god pris. Han tog så til den fysiske butik, hvor prisen er højere, og blev temmelig fornærmet, kørte til en lokal fotohandler og købte det samme kamera for 200 mere ;)
Og nej det er slet ikke Elgiganten jeg taler om, men noget der ligner. Eller også ER det elgiganten, i al fald en af de store der...
Jeg har prøvet det et par gange hos El-giganten, hvor prisen på nettet var mindre end i forretningen. Men ved at gøre opmærksom på prisforskellen, fik jeg altid en rabat der svarede til forskellen, det burde din far også have gjort! 😖
Man kan næsten altid opnå lidt rabat, hvis man gider at anstrenge sig - eller true dem med, at man køber et andet sted. 😃
tilføjet af Megaprofilos
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Jeg har prøvet dette med el-giganten. Jeg fortalte at en harddisc-optager var 800kr billigere i Bilka. Svaret var, at de da var ligeglade med hvad Bilka tog for varen.
Gæt en gang hvor jeg endte med at købe varen. JA, naturligvis Bilka.
El-giganten er "røv"-dyre. Man er til grin hvis man køber noget der. Med en naturlig undtagelse af, når de holder særlige tilbudspriser.
Det frækkest ved el-giganten, er at de har adskilt deres produkter inden for samme kategori. Eks lå deres "billigste" harddisc-optager ikke sammen med de andre harddisc-optagere. De ønskede helt tydeligt ikke at den gennemsnitlige forbruger skulle finde, deres "bedste" tilbud.
Som sagt var Bilka som altid MEGET billigere end elgiganten.
Når jeg kigger i elgiganten, undres jeg altid over hvor tomt der er. Hvordan pokker betaler de for lokalerne + lønninger til VILDT mange medarbejdere.
NIX og NEJ, og atter NEJ, jeg vil ikke købe ting 30% dyrere i elgiganten.
Man er naturligvis nød til at se det store billede her. Bilka er ejet af Dansk Supermarked, der er ejet af nu afdøde A.P. Møller. Det betyder at underordnet hvilken pris elgiganten sætter på deres produkter, så vil Bilka altid gå 30% under prisen. Tænk hvad vi kan vinde, når Hr. Møller ikke længere dikterer markedet.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af dduck
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
SNIP
BLA-BLA
SNIP
Man er naturligvis nød til at se det store billede her. Bilka er ejet af Dansk Supermarked, der er ejet af nu afdøde A.P. Møller. Det betyder at underordnet hvilken pris elgiganten sætter på deres produkter, så vil Bilka altid gå 30% under prisen. Tænk hvad vi kan vinde, når Hr. Møller ikke længere dikterer markedet.
MVH
Megaprofilos
Nu har den gode AP Møller jo været død i rigtig mange år, det var hans søn, Mærsk, som døde forleden....
tilføjet af Megaprofilos
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Det var naturligvis, som enhver idiot kan regne ud, mærsk jeg tænkte på.
Har du vitterlig ingen pointer i forhold til det jeg har skrevet, eller er det eneste du formår, at hænge dig i skrivefejl. [:X]
Faktum er at dansk supermarked, har domineret makedet alt for længe. Hvis de satte en pris på et produkt, så var alle andre nød til at kræve 30% mere, da de ikke TURDE tage konkurrencen op med dansk supermarked.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af Rad
Så skal man klage til kommunen
og få svar inden næste år.
tilføjet af fuerzzz
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
jovist. Men de sagde altså at han skulle gå hjem og bestille på nettet og betale portoen. Det var DER han blev en smule sur. når nu han var kørt til den fysiske butik. Hvilket jeg godt kan forstå.
tilføjet af fuerzzz
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Øhhh hvorfor gør du ikke bare opmærksom på deres prisgaranti, eller Bilkas ord for det "garantipris", så får du den vare du søge til samme pris.
Elgiganten VIL VÆRE BILLIGST!!! Og DET ER DUMT AT BETALE FOR MEGET med videre. Så får du forskellen i rabat. Der har bare være en syg grafiker i Elgiganten som ikke så at Bilka solgte en identisk vare til samme pris.
Du kan bruge samme "taktik" i andre butikker, et eksempel: Købte en reol til 1199 i Idé møbler, og så en identisk i Jysk 1 uge senere til 999,- Idé møbler udbetalte straks 200 kr.
tilføjet af moove
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Så længe man tager nogle simple forholdsregler ser jeg ingen problemer i det overhovedet. Hvis det er en netbutik jeg ikke kender til tjekker jeg den altid på http://www.trustpilot.dk/
Man skal dog tage svarene med et gran salt da man jo kun får den ene side af sagen (forbrugerens), men det er en god måde at se en tendens ved en given netbutik.
Derudover laver jeg som regel en google-søgning for at se om der skulle stå nogle "grimme" ting om butikken, f.eks. artikler.
Jeg har selv handlet hos skiftselv.dk flere gange (bl.a. vaskemaskine som det hidtil største køb) og de har altid leveret god service indtil nu med hurtig levering og hurtige svar på e-mails.
tilføjet af fuerzzz
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Ja www.skiftselv.dk kan godt anbefales.
Skulle bruge en ny postkasse, og jeg havde den inden 24 timer.
tilføjet af anti-gøb
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Ved ikk har ikk internet [(:]
tilføjet af Sejler
Er der service ved køb i en forretning ?
Det kan du jo spørge om inden du køber.
tilføjet af 123456+
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Jeg har selv købt et køleskab/fryser over nettet, da den skulle have bestemte mål for at kunne passe ind hvor den skulle være.
Ingen problemer bortset fra at det første sted jeg bestilte køleskabet først efter min betaling oplyste at køleskabet var i restordre og først kunne leveres 3 måneder senere.
Et mindre problem var at vognmanden der kom med den ikke ville bruge sin sækkevogn i min indkørsel da den er grusbelagt så jeg måtte selv hjælpe med at slæbe, hvilket ikke er anderledes end hvis jeg selv havde transporteret køleskabet hjem fra en fysisk butik.
Selvfølgelig kan en netbutik have en lavere pris end en fysisk fordi hvis du personlig kommer efter varen "forstyrrer" du en ekspedient som lige nu og her skal betjene dig.
I netbutikken kan varen pakkes og afsendes når det passer ind i skemaet, så hvis varen stadig er billigere når portoen er medregnet er der intet til hinder for at bestille over nettet.
tilføjet af shhansen
Med service mener jeg garanti og hurtig reparation
Jeg tænker, om man kan risikere dårlige reparationer, eller at de er meget længe om at komme. Når han har været der og reparere, går den i stykker igen en uge efter, eller han kommer slet ikke og reparerer; kommer måske flere dage senere. Hvis sådan noget sker, begynder det at knibe med returretten.
tilføjet af ibmichael
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Hvad skal du med service paa en vaskemaskine. Den skal bare tilsluttes og saa passer den sig selv. Hvis den gaar i stykker har du samme reklamationsret som ved koeb i butik.
Der er en del internetbutikker som ikke har saa mange ansatte... derfor kan de saelge billigere end butikker... de gider ikke svare paa hvordan den betjenes, men ellers ingen forskel.
Koeb du bare paa internettet, det goer jeg altid og har aldrig haft problemer!
tilføjet af charlee
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Det er det rene sludder du her hælder ud mega.
Jeg var i Elgiganten i går efter en mus til min PC.
El giganten var op til 75% billigere på netop disse mus.
Det samme gjaldt for headset.
Jeg er meget ked af at måtte indrømme dette,
idet jeg helst ikke handler med Elgiganten,
men det er mest p.gr.a. deres reklamations politik.
Jeg har prøvet dette med el-giganten. Jeg fortalte at en harddisc-optager var 800kr billigere i Bilka. Svaret var, at de da var ligeglade med hvad Bilka tog for varen.
Gæt en gang hvor jeg endte med at købe varen. JA, naturligvis Bilka.
El-giganten er "røv"-dyre. Man er til grin hvis man køber noget der. Med en naturlig undtagelse af, når de holder særlige tilbudspriser.
Det frækkest ved el-giganten, er at de har adskilt deres produkter inden for samme kategori. Eks lå deres "billigste" harddisc-optager ikke sammen med de andre harddisc-optagere. De ønskede helt tydeligt ikke at den gennemsnitlige forbruger skulle finde, deres "bedste" tilbud.
Som sagt var Bilka som altid MEGET billigere end elgiganten.
Når jeg kigger i elgiganten, undres jeg altid over hvor tomt der er. Hvordan pokker betaler de for lokalerne + lønninger til VILDT mange medarbejdere.
NIX og NEJ, og atter NEJ, jeg vil ikke købe ting 30% dyrere i elgiganten.
Man er naturligvis nød til at se det store billede her. Bilka er ejet af Dansk Supermarked, der er ejet af nu afdøde A.P. Møller. Det betyder at underordnet hvilken pris elgiganten sætter på deres produkter, så vil Bilka altid gå 30% under prisen. Tænk hvad vi kan vinde, når Hr. Møller ikke længere dikterer markedet.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af shhansen
Det er åbenbart fuldstændig uigennemskueligt
Alle de eksempler kan man åbenbart ikke regne med, fordi det ser ud til, at det er helt uigennemskueligt og forskelligt, og der kan åbenbart hele tiden gives modsatte eksempler på dårlige og gode handeler og dårlig og god service i de forskellige forretninger.
tilføjet af moove
Med service mener jeg garanti og hurtig reparation
Jeg tænker, om man kan risikere dårlige reparationer, eller at de er meget længe om at komme. Når han har været der og reparere, går den i stykker igen en uge efter, eller han kommer slet ikke og reparerer; kommer måske flere dage senere. Hvis sådan noget sker, begynder det at knibe med returretten.
De risici har man altid, også ved en fysisk butik. Som jeg ser det er det bedste at tjekke netbutikken ud (som jeg beskriver i et andet indlæg i din tråd).
tilføjet af Multiprofil999
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Jeg tror Mega har valgt at ignorere dig Charlee. Det er ret tydeligt, at personene Megaprofilos svarer alle andre, i diverse indlæg. Dine indlæg står altid tilbage.
Det er ikke så underligt, da du ikke kommer med saglige argumenter. Eks skrev Mega jo tydeligt, at el-giganten var billigere med små-tilbud, hvilket din mus og dit headset hører under.
For sjov skyld slutter jeg af med at kalde mig for Megaprofilos, så du bliver endnu mere paranoid
MVH
Megaprofilos
tilføjet af charlee
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Det er ret tydeligt,
at du forsøger dig med alle tænkelige metoder,
for at sværte mig til.
Det eneste du får ud af det er,
at alle ordentlige mennesker afslører dig og dine fake nicks.
Rart at se at Solen har fået mange af dine falske nicks stoppet.
Det ses allerede af en meget bedre debattone.
Jeg tror Mega har valgt at ignorere dig Charlee. Det er ret tydeligt, at personene Megaprofilos svarer alle andre, i diverse indlæg. Dine indlæg står altid tilbage.
Det er ikke så underligt, da du ikke kommer med saglige argumenter. Eks skrev Mega jo tydeligt, at el-giganten var billigere med små-tilbud, hvilket din mus og dit headset hører under.
For sjov skyld slutter jeg af med at kalde mig for Megaprofilos, så du bliver endnu mere paranoid
MVH
Megaprofilos
tilføjet af Titanic15
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Kære sol brugere.
Nu sælger Bilka altså madvarer drikkervarer og electronik.
Nu størrer de køber ind nu billigere kan de købe det.
Jeg vil mene at der er meget større kundeservice i en fotohandler
hvis man f.eks. vil købe fotoudstyr. Service koster sådan er det.
Har selv været i Bilka de ved intet om Kameraer!
Det er klart hvis Bilka har 100 SD kort af samme slags til salg.
kan de sælge dem meget billigere end fotohandleren der kun har indkøbt 8 stk.
Titanic15
tilføjet af charlee
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Du egner dig bedst til at snakke med dig selv,
hvilket du osse gør i stor udstrækning.
Det har vi endda Flanhard´s ord for.
Jeg kan give dig endnu et nyt profilnavn,
som du må bruge: Meganar!
Farveller med dig! 😕
Jeg tror Mega har valgt at ignorere dig Charlee. Det er ret tydeligt, at personene Megaprofilos svarer alle andre, i diverse indlæg. Dine indlæg står altid tilbage.
Det er ikke så underligt, da du ikke kommer med saglige argumenter. Eks skrev Mega jo tydeligt, at el-giganten var billigere med små-tilbud, hvilket din mus og dit headset hører under.
For sjov skyld slutter jeg af med at kalde mig for Megaprofilos, så du bliver endnu mere paranoid
MVH
Megaprofilos
tilføjet af flaks
De skal sælge for at tjene
Så gælder alle kneb.
Så er det dumt at ligge de billige sammen med de dyre. Hvis de kan få kunden til at købe den.
Så ville det da være dumt andet fra deres side af.
Og de må jo gøre det godt et eller andet sted. For de åbner op flere steder i landet.
tilføjet af flaks
Er der ikke ordentlig service ved køb på internet?
Det er så årsagen til jeg køber min bærbar i Bilka.
Netop de køber stort ind.
På den måde har de den politik at hvis man kan bevise man har købt varen der(bon) og de kan se der ikke er forsætlig skade på varen. Så bytter de hellere end at spilde tid på værksted. Hvis det er en stanard vare som en bærbar.
Jeg har prøvet at stå i en Fona med en vare der var i stykker. I guder er cirkus. Heldigvis var det ike min vare.
tilføjet af Megaprofilos
De skal sælge for at tjene
Jamen selvfølgelig skal de sælge for at tjene. De kan lave nummeret med at lægge den billigste af et bestemt produkt et andet sted en gang. Kunden falder måske i, men bliver bitter når vedkommende opdager, at han/hun er blevet snydt.
Dermed vinder de på kort sigt, men taber på lang sigt.
At de åbner flere butikker har intet med deres priser at gøre. Vi har her i landet ingen reel konkurrence blandt de STORE giganter. Man "kunne få" tanken, at der er karteldannelse og aftalte priser. Men det er en helt anden debat.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af flaks
De skal sælge for at tjene
Den enkelte sælger er såmænd nok ligeglad med det overordnet billed.
Får han/hun et salg her og nu. Er det det der tæller.
Ikke om vedkommende kunde kommer tilbage.
tilføjet af fuerzzz
De skal sælge for at tjene
Så er det satme også en ringe sælger.
Nu har jeg på den ene eller anden måde arbejdet med salg i... bum bum... 6-7 år, og det vigtigste er netop at kunden kommer tilbage. Ikke et her-og-nu-salg.