Falck taber kamp om ambulancekørsel
Falck har tabt spillet om ambulancekørslen i Region Sjælland, fastslår regionsrådsformand.
Så sidder jeg her og undrer mig. Man giver opgaven til et selskab med negativ egenkapital, til et selskab der slet ikke har det antal ambulancer der skal bruges, osv.
Gad vide om der i disse bankkrisetider vil blive lånt penge til Samariten (det Svenske ambulanceselskab der har vundet licitationen) til indkøb af bygninger, ambulancer, beredskab m.v. - og hvem der egentlig vil låne selskabet penge?
tilføjet af FALCK MONOPOL
Nu har Falck haft
Monopol på dette område i mange mange år, ellers ihvertfald tæt på monopol, og dette har de jo udnyttet til malkning af kommuner/amter/staten mv.
Så det var måske meget sundt at lade en anden komme ind på banen og så se hvad de kan, inden man bare ser noget negagtivt i alt hvad de gør.
Hvad med alle de tilfælde Falck enten ikke har overholdt deres reponstider mv. er det bare glemt nu ??
MVH
MONOPOL
tilføjet af Ba Bu Ju Hu
de kan
leje nogle varevogne hos "lej et lig" for det bliver nok konsekvensen rent bogstaveligt, men vi har jo nogle "dygtige polikere" der altid kan tørre ansvaret af et andet sted, og det ender såmænd nok med at hele spare manøvren bliver vendt til en fordyrelse af hele dette beredskab.
tilføjet af dulkis
Godmorgen nurse
- Tror du ikke de virkelige tabere er borgerne? Det var ikke mit indtryk, at Samariten skulle laves til et "større" selskab, men at polkitikerne har købt det de mener, befolkningen i området har brug for (kan nøjes) med. Når politikerne nu skal spare må folk ¨jo også indse at de ikke kan blive ved med altid at få det de plejer, bare fordi det er det bedste. Vi skal alle sammen være med til at spare.😕
tilføjet af nightnurse
Pænt god morgen til dig, Dulkis
jo, du har sikkert ret i at licitationen sker i spareiver. Jeg er heller ikke i tvivl om at patienterne kommer til at betale den endelige pris for de nedskæringer.
Personligt er jeg ligeglad med om patienterne bliver indbragt af selskab A, B eller C, så det er heller ikke min pointe.
Jeg tænker blot på, at hvis jeg skulle administrere andres penge = borgernes skattekroner, ville jeg ikke sætte min lid til et selskab med negativ egenkapital, til et selskab der end ikke har det fornødne antal ambulancer.
En ambulance med udstyr koster uden afgifter 1 mill. kr., hertil kommer vedligeholdelse, indkøb af diverse materialer både til selve bilen og til udstyret, som helst skal være det sidste nye.
Samariten har heller ikke mandskab til at bemande de ambulancer, de ikke har - altså dem, de skal ud at købe for at kunne overholde aftalen.
Så jeg synes ærligt talt at det er noget ged og jeg tænker på hvordan den service, som Falck altid har ydet, hvordan denne bliver fremover og hvilke påvirkninger ændringen får for hele hospitalssektoren.
Jeg har heller ikke noget imod at spare, hvor det kan lade sig gøre - og der er adskillige steder i systemet, hvor der sagtens kunne spares penge uden det gik ud over patienternes behandling og ud over det akutte beredskab.
tilføjet af nightnurse
Ingen tvivl
om at det kan være OK at lade andre komme på banen - men lur mig, om et selskab der end ikke ejer det fornødne antal ambulancer, som ikke har mandskab til at bemande de ambulancer der SKAL være der, om ikke de vil have mere end svært ved at opfylde den aftale med regionerne og kommunerne, som de har indgået.
tilføjet af dulkis
Du har sagt det før
- og jeg har selv sagt det til andre; husk at slå ironi mode on/off.
Vi er da fuldstændig enige. Det er ren gambling at lave den aftale.
- Mon ikke der opstår nye Falckabonnementstyper i kølvandet på den?
tilføjet af nightnurse
Så siger jeg
det ikke igen ........ 😉 🙂 😉
Nye abonnementer er sikkert en mulighed, men jeg kan se problemerne omkring liggende transport (ikke sengeambulancer), osv.
M.h.t. denne aftale - "onde tunger" påstår, at aftalen kun er kommet i hus fordi regionerne vil selv ende med at eje og administrere ambulancer og for at få Falck manøvreret ud af licitationen, har de valgt en partner, der med stor sandsynlighed ikke kan opfylde aftalen. 😕
At der ikke er nogen der har lært noget af tidligere "overtagelser", kan jeg heller ikke andet end at undre mig over, for vi så jo alle hvordan det gik med Frederiksborg Amts Vifa kørsler - og det gik nemlig slet ikke. 🙁
tilføjet af jetpost
ja nightnurse
det er synd og skam. De tante også licitationen om sygetransport til VBT. Det er det værste der nogensinde er sket. VBT kommer ikke til tiden. Lægerne står på ambulatorierne og venter forgæves på patienter der ikke kommer. Strålekanonerne venter forgæves på folk der kommer for sent, og i forvejen er der mangel på tider tilstråling. Det er noget forbandet svineri. har selv oplevet dem i aktion, og da jeg havde klaget tilstrækkeligt mange gange endt det op med at de sendte en taxa de fleste gange. Jeg skulle til strølebehandling, og så er man i forvejen noget tyndhudet, og så skal man altså ikke vente forgæves. Jeg skulle være klar 2 timer før behandling, og alligevel kom de for sent og hentede mig. Mange gange har jeg stået på vejen og ventet på dem, for at spare lidt tid i seidste ende. Hvis jeg kommer for sent, er der andre der bliver tilsvarende forsinket....VBT kan IKKE løfte opgaven efter falck, og dem der laver budgetter og vælger udbyder, regner ikke de samfundsmæssige omkostninger med.
tilføjet af nightnurse
VBT har
ikke nogen uddannede mennesker til at varetage f.eks. liggende transporter. De har heller ikke udstyret, så dem havde jeg slet ikke tænkt på.
Du har fuldstændig ret m.h.t. deres tidsfornemmelser, men det bunder i, at der hverken er nok chauffører eller biler. Dine oplevelser er de samme som mine, når man fra en sengeafdeling bestiller en VBT kørsel.
De patienter der har råd til det, de betaler hellere en taxa for at komme hjem, fremfor at vente på VBT; og det er måske også det, der i sidste ende er meningen.
tilføjet af Anonym
Var du på stedet....? - - - Har du en ide om hvor mange der skal til at være på et skadested..
Du lyder som en mavesur gammel tosse, som har læst et stykke i en avis, også ligepludselig er blevet verdensmester i hvordan et skadested skal ledes og styrres.....og den med at patienten er blevet beordret ind i bilen igår.... det er sgu en gammel vandrehistorie der dukker op igen og igen.... har ik en kæft med virkeligheden at gøre....
Du aner da ik en kæft om hvad du sidder og kommentere..
Er selv redder i firmaet, og er sgu så træt af kloge tosser som dig der ved meget bedre hvordan man skal opføre sig på et skadested.... et skadested er der hvor ulykken er sket, hvis ik du fatter det...
Fortæl mig hvad du laver til dagligt, så skal jeg svine dit firma til, uden jeg aner en kæft om hvad det er dit firma står for... - -
Klaus-redder...
tilføjet af Romer
Husker det godt!
- Det var vist i Glostrup eller Albertslund, og Falck var ude med en masse sære forklaringer efter uheldet. Der var også en masse ballade med mandens forsikring bagerfer fordi de ikke ville betale for Falcks ødelæggelser af bilen når det ikke var nødvendigt.
tilføjet af Anonym
kom igen...
nu bruger du det ordet "vist" nok....
og havde de taget manden ud af bilen uden spineboard og korrekt udtagning af køretøjet, og manden "vist" nok var kommet til skade.... så var fanden løs...aviser, patientklagenævn m.m.
Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvor, hvornår, årstal g hvilken avis du har læst det i.....
Tror i er ude i en and....seriøst
Nægter stadig at tro på at redderne beder manden om at sætte sig ind i bilen igen..
Den må i længere ud på landet med.....